31 Temmuz 2014 Perşembe

Boğazın Ortasında Esen İtalyan Rüzgarı Mezzaluna Suada...

Boğazın eşsiz güzelliğine kattığı leziz İtalyan menüsüyle keyifli anlara ev sahipliği yapan Mezzaluna Suada, sıcak günlerde, boğaz esintisinde lezzetli yemek isteyen misafirlerini bekliyor. Avrupa ve Asya’nın buluşma noktası olan Suada’da İtalyan rüzgârı estiren Mezzaluna, yaza özel serin kokteylleri ve gerçek İtalyan lezzetleriyle tatil havasını şehre taşıyor.
mezzaluna-suada,2.jpg
 
İtalyan şef Carmine Antonio Lombardi’nin sihirli dokunuşlarıyla hazırlanan Mezzaluna Suada’nın menüsünde Parmigiana di Melanzane (domates soslu fırınlanmış patlıcan dilimleri, eritilmiş parmesan ve mozzarella peynirli), Risotto ai Funghi Porcini (porçini mantarlı risotto) ve Stracetti di Filetto (parmesan peyniri ile gratine edilmiş rokalı ince bonfile dilimleri) gibi İtalyan lezzetleri en çok tercih edilenler arasında dikkat çekiyor.
 
mezzaluna-suada,34.jpg
 
Mezzaluna Suada’da Akdeniz lezzetleriyle başlayan lezzet şöleni, denizden gelen tatların İtalyan mutfağıyla buluşmasıyla devam ediyor. Insalata Mare, Linguine Con Gamberi E Calamari, Risotto Di Mare, Trancio Di Salmone ve Pizza Mediterranea yemeklerde deniz mahsullerinden vazgeçemeyenler için menüde yer alıyor.Öğünlerini İtalyan mutfağının vazgeçilmez tatlılarıyla sonlandırmak ve kokteyllerle serinlemek isteyenler Mezzaluna’nın benzersiz menüsünde istedikleri lezzetleri keşfediyor! 
 
MEZZALUNA SUADA: 0212 263 48 02

Coral Travel &ODEON Tours'dan Ağustos ayında Kıbrıs fırsatı

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR


Coral Travel &ODEON Tours, Ağustos ayında Kıbrıs’ta tatil fırsatını transfer dahil uçak ve konaklamadan oluşan paketlerle ve çok cazip fiyatlarla sunuyor. Türkiye pazarındaki tüketiciye 2006’dan beri tatil hizmetleri sunan ODEON Tours, 2014 yılı itibarı ile faaliyetlerine OTI Holding’in global tur operatörü markası Coral Travel ile devam ediyor. Türkiye’de yaşayan tatilseverler için bol seçenekli alternatifiyle öne çıkan Kıbrıs, bu yaz da tatilseverlerin gözde destinasyonları arasında popülaritesini korumaya devam ediyor. Tipik Akdeniz adası özellikleri taşıyan Kıbrıs, tarihi mekanları, casinoları, renkli gece hayatı, denizi, kumu ve güneşi ile Coral Travel & ODEON Tours’un Ağustos ayına özel sunduğu cazip avantajlarla tatilseverlerle buluşuyor.
coral-travel--odeon-tours-,645.jpg
Kampanyalar Kıbrıs’ın Cazibesini Artırıyor
Coral Travel &ODEON Tours’un yaz döneminde otel paket fiyatlarında uyguladığı kampanyalar Kıbrıs’ın cazibesini artırıyor. “4 gece üzeri konaklamalarda full hafta içi fiyat”, ‘‘Pazar giriş cuma çıkış 5 gece kal 4 gece öde’’, “7 gece ve üzeri konaklamalarda hafta içi fiyat”, “0-6 yaş çocuk ücretsiz, 7-12 yaş çocuk % 50 indirimli” gibi kampanyalarla tatil fırsatları sunan Coral Travel &ODEON Tours’un önerdiği Kıbrıs otelleri, zor beğenen tatilseverlerin beklediği standartlarda hizmet veren oteller arasından seçiliyor.
Ünlü sanatçılarla sınırsız eğlence
Gece hayatı da oldukça renkli olan Kıbrıs’ta Ağustos ayı boyuncaCoral Travel &ODEON Tours’un anlaşmalı olduğu tesislerde sahne alan birbirinden ünlü sanatçılar, programları ile misafirlere unutamayacakları anlar yaşatacak. Üstelik bu gala programlarıkonaklama fiyatlarına dahil.
Kıbrıs’a direkt uçuşlu promosyonlu paketler
Bora Jet ile Sabiha Gökçen, Bursa, Kayseri ve Trabzon’danda Kıbrıs’adirek uçuşlu promosyon paketler sunan Coral Travel & ODEON Tours’un misafirlerine sunduğu avantajlı fiyatlar 31 Ekim’e kadar devam edecek.
Vize derdi yok
Kıbrıs’a giriş T.C. vatandaşları için nüfus cüzdanı veya pasaport ile yapılabiliyor. Giriş çıkışlar için geçerli olmayan ehliyet, araç kiralamada zorunlu. Coral Travel &ODEON Tours, GSM hattının Türkiye’den gelmeden önce yurt dışı dolaşımına açtırılmasını tavsiye ediyor. 
Coral Travel &ODEON Tours’dan her 100 TL'lik alışverişe 50 mil bonus
TÜRK HAVA YOLLARI’nın avantajlarla dolu özel yolcu programıMiles&Smiles’ın üyeleri, Coral Travel & ODEON Tours’dan gerçekleştirecekleri tüm Türk Hava Yolları uçaklı Kıbrıs paketlerinde her 100 TL harcama karşılığı 50 bonus mil kazanıyor. Tur programları hakkında bilgi almak ve kayıt yaptırmak için Coral Travel&ODEON Tours Çağrı Merkezi 444 0 684’yi arayabilir, www.coraltatil.comadresinden ulaşabilirsiniz.

ALTİD, turizmi çeşitlendirme çalışmaları kapsamında çok önemli bir projeye daha imza attı

Dernekten yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:Derneğimizin TR61/14/TRZMK/0031 numaralı “Alanya Doğa Sporlarını Geliştirme Projesi”,  BAKA’nın 2014 mali destek programı kapsamında hibe desteği  kazanmıştır.BAKA’nın yüzde 80’nini desteklediği  ve  Alanya Belediyesi, Alanya Doğa Sporları Kulübü (ALDOSK), Alanya Turizm Tanıtma Vakfı’nın (ALTAV) iştirakçi olduğu projemizin  genel amacı; Türkiye’nin spor yolu ile tanıtımına, spor turizminde varış noktası çeşitlenmesine, entegrasyonuna, tercih edilirliğine,  rekabetin arttırılmasına katkıda bulunmak, özel amaçları ise Alanya’nın doğa sporları, trekking-hiking (Doğa yürüyüşü), bisiklet sporu yolu ile tanıtımını yapmak, bölgemizde turizmi mevsimsel özelliğinden çıkararak turizm sezonunu uzatmak, sezonun 12 aya yayılması, turizmde ürünümüzü çeşitlendirmektir.
altid,alanya-turistik-isletmeciler-dernegi,3.jpg
 
Doğa sporlarına elverişli olan bölgemizde mevcut potansiyeli  alternatif turizm olanakları ile sürdürebilmek gayesi ile parkur haritası çizilen;  Alanya doğuda Syedra ve Leartes Antik kentlerinden  kuzeydoğuda  Akdağ Kayak Merkezi, Oba – Alacami, Kızılalan, Aksaray, Basırlı, Mahmutseydi, Türktaş, Süleymanlar,   Karamanlar, Gedevet, batıda Alara Han, Hamaxia,  kuzeyde Küçük Ayasofya  tarihi alanı, güneyde Alanya merkezi Karayolları mevkiini içine alan 56 kilometre genişliği, 40 kilometre derinliği ile toplam 2 bin 170 kilometrekarelik  alanda birbiri ile bağlanabilen mevcut  yollarda  trekking, bisiklet ve offroad güzergahların  Alanya merkezden başlayarak, kilometreli yönlendirme levhaları, parkur haritalı bilgilendirme panoları, işaret çubukların konumlandırılarak belirlenmesi,  gereken kısımlarda geçiş köprüleri, gözetleme/buluşma kulesi  konulması sağlanacaktır. Güzergahların belirlenmesi ile birlikte  harita ve parkurları tanıtan broşürlerin hazırlanarak turizm fuarlarında kullanılması, parkur alanları doğa yürüyüşleri eğitimlerinin verilmesi ile Alanya halkına ve  bu sporun meraklılarına yaygınlaştırma faaliyetlerinde bulunulması,  bir adet oryantiring haritası da çizdirilmesi  projede yer alan faaliyetler arasındadır.

İSF dördüncü yılında ciro hedefini yakalayarak 10 milyar 200 milyon TL ticaret hacmi sağladı

Hedef kitlesinin büyük çoğunluğunu yabancı ziyaretçilerin oluşturduğu festival boyunca yabancı kartlarla yapılan alışveriş yüzde 58 artarak son dört yılın rekor rakamına ulaşırken, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı & İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, “Yakaladığımız istikrarlı başarı, hedeflerimizi büyütmemize yardımcı oldu. Önümüzdeki yıllarda İstanbul Shopping Fest dünyanın sayılı alışveriş festivallerinden biri olacaktır” dedi. Festival kapsamında Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre; en çok alışveriş 16 Haziran tarihinde gerçekleşirken, en çok alışveriş yapılan saatlerinse mesai çıkışına denk gelen 18.00-19-00 saatleri olması dikkat çekti. 
 
istanbul-shopping-fest,-kultur-ve-turizm-bakanligi-,turkiye-seyahat-acentalari-birligi,turk-hava-yollari,istanbul-ticaret-odasi-,2.jpg
 
Perakende, turizm, gıda, ulaşım, konaklama gibi birden çok sektör için itici güç niteliği taşıyan İstanbul Shopping Fest (İSF) 2014 hedefi olan 10 milyar TL’yi yakaladı. Yabancı ve yerli ziyaretçilere ekonomik alışverişin yanı sıra eğlence imkânı sunan 23 günlük festival boyunca 10 milyar 200 milyon TL ciro elde edildi.AVM’ler gibi konsept alışveriş noktalarının yanı sıra, İstanbul kent yaşamının geleneksel ticaret noktalarına da hareketlilik getiren festivalin cirosu bir önceki yıla oranla yüzde 23.6 arttı. Geçen yılki ticaret hacmi 8 milyar 250 milyon TL olan festivalde, yabancı ziyaretçilerin yaptığı alışveriş miktarının belirgin biçimde yükseldiği gözlemlendi.
 
istanbul-shopping-fest,-kultur-ve-turizm-bakanligi-,turkiye-seyahat-acentalari-birligi,turk-hava-yollari,istanbul-ticaret-odasi-,4.jpg
 
YABANCI ZİYARETÇİ KARTLA ALIŞVERİŞ YAPTI
Festival sadece alışveriş hareketliliği oluşturmakla kalmadı aynı zamanda turizmcinin de yüzünü güldürdü. İstanbul Shopping Fest kapsamında kente gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 13,82 artarak 1.090.284 kişiye ulaşırken, 1 milyonu aşkın ziyaretçi 23 günde yabancı kartlarla 711 milyon TL tutarında alışveriş yaptı.Haziran ayında Tax Free (vergiden muaf) alışveriş toplamı yüzde 51 artış gösterirken, kişi başı harcamada ise yüzde 24,14 artış sağlanarak ortalama 865 TL’ye ulaşıldı. Yabancı kartlarla gerçekleştirilen alışveriş tutarı da 2013 yılındaki festivale göre yüzde 58 artış gösterdi.
 
CADDE VE SOKAK HARCAMALARI YÜKSELDİ
İstanbul Shopping Fest 2014 rakamlarını değerlendiren İTO Başkanı & İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, hedeflenen rakamlara ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirterek, “Festivalin bu yılki en büyük hedeflerinden biri de etkinliklerin AVM’lerden cadde ve sokaklara taşarak, bütün kentte varlığını hissettirmesiydi. Bu hedefe ulaştığımızı yabancı ziyaretçilerin Tax Free harcamalarının yoğunlukla gerçekleştirdiği noktaları analiz ederek gördük” dedi.
 
Cadde ve sokaklardaki alışveriş noktalarındaki hareketliliğin ekonomik açıdan da son derece verimli sonuçlar ortaya koyduğunu dile getiren Çağlar, “Ağırlıkla Ortadoğu ülkeleri, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri’nden yabancı ziyaretçiler festival kapsamında cadde ve sokaklardaki alışveriş noktalarında ciddi boyutta hareketlilik oluşturdular. Örneğin; Şişli, Osmanbey, Nişantaşı’nda yapılan alışverişler bir önceki yıla göre yüzde 12, Taksim ve Beyoğlu’nda yapılan alışverişler yüzde 8 artış gösterdi. AVM’lerden yapılan alışveriş tutarı yüzde 29 oranında yükseldi. Dolayısıyla cadde ve sokakların AVM alışverişlerini, AVM’lerin ise cadde ve sokak alışverişlerini destekledikleri verimli bir festival dönemi yaşadık” dedi. 
 
2015 YILI İÇİN ÇALIŞMALAR BAŞLADI
Festivalle ilgili gelecek yıl hedeflerini şimdiden belirlemeye başladıklarını ifade eden Çağlar, “Son yıllarda yakaladığımız istikrarlı yükseliş bize hedeflerimizi büyütme imkanı sağladı. Yakın dönem hedeflerimiz konusunda artık çok daha iddialıyız. Önümüzdeki yıllarda dünyada ‘alışveriş festivali’ denilince ilk anılacak organizasyonlardan biri olacağız” diye konuştu. 
 
EN ÇOK ALIŞVERİŞ HAZİRAN ORTASINDA, EN YÜKSEK CİRO İŞ ÇIKIŞINDA 
Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre 7-29 Haziran 2014 tarihleri arasında kredi kartıyla yapılan harcamalarda en çok kasa işleminin gerçekleştiği gün ise 16 Haziran oldu. 16 Haziran tarihinde 3.96 milyon adet kasa işlemi gerçekleştirilirken, aynı gün 576 milyon TL ciro elde edildi. Festival kapsamında bir başka dikkat çeken konu da alışveriş saatleri oldu. Ziyaretçilerin 18.00-19.00 saatleri arasında alışveriş yaptığı görüldü. En çok alışveriş de İstanbul’da pek çok AVM’nin ve perakende satış noktasının bulunduğu Şişli İlçesi'nde yapıldığı belirlendi. Festival kapsamında yüzdelik oranları açısından artış yaşayan sektörlerin başında gıda geldi. Geçen yıla oranla 2014’te havayolları yüzde 54, konaklama sektörü yüzde 42, gıda alışverişleri yüzde 34, giyim ve aksesuar alışverişleri yüzde 18 artış gösterdi.
 
7-29 Haziran İstanbul’daki toplam alışverişin sektörel artış oranları *
 
Sektör 2014'te yıllık artış (yüzde)
Havayolları 54
Çeşitli gıda 34
Mobilya ve dekorasyon 29
Yemek 25
Market ve alışveriş merkezleri 22
Giyim ve aksesuar 18
Seyahat acenteleri/taşımacılık 6
 
* Rakamlar Bankalararası Kart Merkezi’nden alınmıştır. 
 
Haziran ayında en çok “Tax Free” alışveriş yapan ülke ziyaretçileri ve bir önceki yıla göre artışları * 
 
Ülke Artış
oranı Ortalama
harcama (TL)
Pakistan 372% 1.362
Katar 347% 2.445
Ukrayna 302% 1.584
Almanya 125% 868
ABD 107% 2.302
Ürdün 97% 838
İran 93% 440
Rusya 92% 1.010
Lübnan 88% 721
BAE 80% 1.470
Türkmenistan 65% 1.394
Kuveyt 40% 962
Libya 24% 482
Kıbrıs 20% 1.137
* Tax Free rakamları Global Blue’dan alınmıştır.

25 Temmuz 2014 Cuma

Cazip,komisyonsuz uçak bileti .....


HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR  
Tatile çıkanlar için uçak bileti masrafları artık dert değil. 2014 yılının Mayıs Ayı’nda, “Herkes Komisyonsuz Uçacak” sloganıyla sektöre iddialı bir giriş yapan nhtonline.com, müşterilerine sunduğu komisyonsuz, cazip uçak bileti fiyatları ile kısa sürede seyahat edenlerin ilgi odağı haline geldi. Tüm dış hatlar ve iç hatlarda, Türkiye’n in farklı havayollarına ait biletlerin komisyonsuz olarak satın alınabildiği bir e-ticaret sitesi olarak hizmet veren nhtonline.com, online alışverişlerde müşteri güvenliğini garanti eden 3D Secure ödeme sistemine de sahip.Uçak bileti alımlarında tüm kredi kartlarına 9 taksit imkanı sunan nhtonline.com, sunduğu hizmetin önemli bir parçası olarak tanımladığı Müşteri Destek Hattı ile hizmet kalitesini güçlendiriyor.
1996 yılından beri turizm sektöründe faaliyet gösteren, yurtiçinde ve yurt dışında büyük spor kulüpleri başta olmak üzere birçok önde gelen kuruluşa hizmet veren Newhorizon Turizm tarafından hayata geçirilen nhtonline.com, 3 ay içerisinde Türkiye’nin en çok ziyaret edilen ve uçak bileti satışı gerçekleştiren e-ticaret sitelerinden biri olmayı hedefiyor.Nthonline.com, uçak bileti satışının yanı sıra, havaalanı servis saatleri, dünyanın tüm şehirlerindeki hava durumu, ziyaret edilecek ülkeye vize almak için gereken işlemler gibi faydalı bilgileri de ziyaretçilerine sunuyor.


TomTom Traffic, Türkiye'de sürücülerin trafikte kaybettikleri zamanı azaltacak



Sürücüler, trafikte kaybettikleri zamanı azaltacak ve gittikleri yere daha hızlı ulaşmalarını sağlayacak TomTom Traffic ile ilk defa tanışıyor.Yeni TomTom GO cihazları, Ömür Boyu TomTom Traffic* ve Ömür Boyu Ücretsiz Harita Güncellemesi** ile birlikte geliyor. Bu yeni seri, akıllı rota planlama özelliği ve yüksek performansı, zengin kullanıcı arayüzü ve basitleştirilmiş kullanıcı etkileşimi sunuyor. Tamamen etkileşimli ekran sayesinde sürücüler, etkileşimli haritayı uzaklaştırabiliyor, yakınlaştırabiliyor, bir haritadan diğerine geçebiliyor ve 3 boyutlu haritaları kullanabiliyor. Sürücüler, 4 inç, 5 inç veya 6 inç olmak üzere farklı ekran boyutlarını seçebiliyor.

Güney Doğu Avrupa Bölgesi Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Luca Tammacaro, "Tamamen yeniden tasarlanan TomTom GO sayesinde Türkiye'de sürücülere doğru ve güncel trafik bilgileri sağlayarak gittikleri yere daha hızlı ulaşmalarına yardımcı oluyoruz" şeklinde konuştu.

Tammacaro sözlerine "Türkiye'deki sürücüler, trafik tıkanıklığı sebebiyle yılda ortalama 12 iş günü kaybediyorlar.* İnsanlar genelde günlük rotalarını çok iyi bilmelerine rağmen trafiğin nerelerde tıkandığını bilmiyorlar. Yeni TomTom GO sayesinde artık etraflarındaki tüm trafik tıkanıklıklarıyla ilgili bütün resmi görebilecek ve her zaman mevcut en hızlı rotada araç kullanabilecekler" diyerek devam etti.
Bu cihazlar, 499 TL fiyatıyla mağazalarda ve çevrimiçi olarak satışa sunuldu.
YENİ TomTom GO serisinde sunulan yenilikçi özelliklerden bazıları:

Ömür Boyu TomTom Traffic
TomTom Traffic, haritalanmış yolların 0'ünü kapsar ve dünya çapında 400 milyonu aşkın GPS sinyalinden alınan verileri kullanarak 10 metreye kadar hassasiyetle doğru trafik bilgisi sunar. Bilgiler her iki dakikada bir güncellenir. Bu da TomTom'un gelişmiş trafik bilgilerinden faydalanan sürücülerin gidecekleri yere daha hızlı ulaşmalarını sağlar.

Etkileşimli Harita
Tamamen etkileşimli interaktif ekran sayesinde sürücüler; görüntüyü küçülterek, büyülterek veya bir görüntüden diğerine geçerek ihtiyaç duydukları seyahat bilgilerine kolaylıkla ulaşabilir. Yepyeni etkileşimli harita, sürücülerin haritaları yakınlaştırıp uzaklaştırarak istedikleri yerleri bulmalarını ve haritayı parmak uçlarıyla keşfetmelerini sağlar.

3B Haritalar
Bina ve önemli yapılar, çarpıcı 3B özelliğiyle canlanıyor. 3B Haritalar sayesinde sürücüler asla kaybolmuyor.

Yeni TomTom GO'nun Ek Özellikleri:
TomTom Traffic: TomTom kullanan sürücüler, en hızlı rotayı ilk öğrenenler olacak. Yeni TomTom GO, TomTom Traffic ile birlikte kullanıma hazırdır. Ayrıca yeni cihaz, bu yenilikçi özellikleri de barındırmaktadır:
Trafiğe genel bakış: Sürücüler etraflarındaki trafik tıkanıklıklarıyla ilgili bütün resmi görebiliyor. Yakından görüntülemek için yakınlaştırın; kuş bakışı görünüm için uzaklaştırın.

Trafik detayı: Trafik olaylarını detaylı görüntüleyerek hangi yolların tıkalı olduğunu, gecikmenin süresini ve gecikmeye neyin sebep olduğunu öğrenin.

Tıkanıklık uyarıları: Sürücüler trafik tıkanıklığının tam olarak nerede başlayıp nerede bittiğini bilirler. Sürücüler, tıkanıklık yaşanan bölgeye fazla hızla yaklaştıklarında uyarılar alırlar.
Alternatif rota görüntüleyici / En hızlı rota: Sürücülere her zaman mevcut olan en hızlı rota sunulur.
Doğru varış zamanı: Gerçek zamanlı trafik bilgisi, sürücünün varış zamanının sürekli olarak güncellenmesini ve doğru olmasını sağlar.Ömür Boyu Ücretsiz Harita Güncellemesi: Trafikte haritanız her zaman güncel olsun. Haritalar, cihazın ömrü boyunca yılda en az 4 defa tam olarak güncellenir.
Konuş ve Sür: Sürücüler, cihazlarını ses komutlarıyla kontrol edebilirler. Kullanışlı pek çok sesli komut sayesinde rahat sürüş keyfinin tadını çıkarabilirler.

Rota Göstergesi: Bir bakışta gerekli trafik ve seyahat bilgileri. Rota Göstergesi, önünüzdeki yolla ilgili kesin trafik bilgisi gösterir.

Hızlı Arama: Sürücüler, sezgisel arama sonuçları sayesinde gitmek istedikleri yeri daha hızlı bulabilirler. Hızlı Arama, sürücü yazı yazmaya başladığı an gidilecek yeri bulmaya başlar.
Benim Yerlerim: Sürücüler haritada favori lokasyonlarını görebilir ve bu sayede tekrar tekrar arama yapmak zorunda kalmazlar.

Alternatif rota planlama: Sürücülere üç farklı rota seçeneği sunulur.
Harita hata bildirimi: Harita değişikliklerini Map Share'den alabilir, paylaşabilir ve cihazlarına indirebilirler.

17'si düzenlenecek Skalite Turizmde Kalite Ödülleri’ne adaylık süreci başladı



Türkiye Cumhuriyeti’nin 75’inci yılında SKAL International İstanbul tarafından Türk turizmine hediye olarak başlatılan “Skalite Turizmde Kalite Ödülleri” bu yıl, 27 Kasım 2014 tarihinde Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak.Turizmde kaliteye yapılan yatırımı ödüllendirerek özendirmek ve böylelikle Türk turizminin gelişimine katkıda bulunmak amacıyla verilen ödüller için başvurular, 30 Eylül 2014 tarihine kadar devam edecek. Başvurular, www.skalite.com.tr adresi üzerinden yapılabiliyor.

Konaklama tesisleri, seyahat acentaları, ulaştırma firmaları, turizme destek veren medya, kültürel değerlerin korunması gibi alanlarda faaliyet gösteren kişi, kurum ve firmalar Skalite Turizm’de Kalite Ödülleri’ne başvurabilecek. Başvurularla ilgili en önemli kriterlerden biri adayların faaliyet gösterdikleri alanda veya firmalarında geçtiğimiz bir yıl içinde kalite olgusuna belirli bir katkı sağlamış olmaları.

Skal International Istanbul Kulübü Başkanı Feza Solaklar, Skalite ödüllerinin Türk turizminin gururu olduğunu ifade ederek, “Dünyanın en geniş tabanlı ve sektörün en köklü sivil toplum örgütünün İstanbul ayağı olarak, Türk turizminin seçkin kuruluşlarını Skalite Ödülleri’ne aday olmaya davet ediyoruz. Hedefimiz Türk turizminin gelişerek, Türkiye ekonomisine kattığı değerin her geçen gün daha da artmasıdır” dedi.

Fuar bu yıl 29 Ağustos - 7 Eylül 2014 tarihleri arasında düzenlenecek


Fuar bu yıl 29 Ağustos - 7 Eylül 2014 tarihleri arasında düzenlenecek.Partner ülkenin Mauritius, odak ülkenin Hindistan, onur konuğu illerin Diyarbakır ve Malatya, temasının Lojistik olduğu 83’üncü İzmir Enternasyonal Fuarı’nın hazırlıkları tüm hızıyla devam ediyor. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sadece uluslararası katılım holü yurt dışı katılımcı  firmalardan gelen talep doğrultusunda 29 Ağustos – 2 Eylül 2014 tarihlerinde beş gün açık kalacak. Diğer tüm etkinlikler 10 gün boyunca devam edecek.

 Bir genel ticaret fuarı niteliği taşıyan ve Türkiye’nin ilk fuar organizasyonu olan İzmir Enternasyonal Fuarı’na her yıl yaklaşık 20 farklı ürün grubunda, yerli yabancı bin 100’ü aşkın firma, 60’dan fazla ülke katılıyor.İzmir Enternasyonal Fuarı, T.C. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı himayesinde düzenleniyor. Fuara girişlerde kentkart kullanılacak. İzmir Enternasyonal Fuarı ziyaret saatleri 16.00 – 23.00 olarak gerçekleşecek.
Uluslararası Bölüm
Bu yıl da geçtiğimiz yıl olduğu gibi, uluslararası bölümü 29 Ağustos – 2 Eylül 2014 tarihlerinde beş gün açık kalacak. Bir dünya buluşmasına ev sahipliği yapacak olan İzmir Enternasyonal Fuarı’nda yurt dışı katılım İzmir Uluslararası Fuar Alanı 4 no’lu hol’de organize ediliyor. Partner Ülke Mauritius ve Odak Ülke Hindistan’da bu alanda yer alacak.
Onur Konuğu İller
İzmir Enternasyonal Fuarı’nın 83’üncü yılında Onur Konuğu Kentleri Diyarbakır ve Malatya olacak.  Geçtiğimiz yıllarda 1/B no’lu holde yer alan onur konuğu iller, bu yıl farklı bir uygulama ile 3 no’lu holde olacak.
Tema Katılımı
Her yıl farklı bir tema çerçevesinde düzenlenen İzmir Enternasyonal Fuarı’nın bu yıl ki teması, önümüzdeki yıllarda organize edilmesi planlanan lojistik ihtisas fuarından yola çıkılarak “Lojistik” olarak belirlendi. Lojistik sektörüne yönelik katılımcı firmalar ve çeşitli sergiler 2 no’lu hol’de yer alacak.
Fuar Çarşısı Bu yıl kapalı alanda Fuar çarşısı 1/A no’lu hol’de organize edildi. Açık alanda ise çarşı,  Lozan ve Montrö kapısı arasındaki bölümde yer alacak.
Bilişim – İletişim
İzmir Uluslararası Fuar Alanı 1/B no’lu holde yer alan “Bilişim ve İletişim” özel bölümü yaklaşık 2 bin metrekarelik bir alanı kapsıyor. 2010 yılında gerçekleştirilen 78. İEF’nin ana teması olan “İletişim Teknolojileri ve Telekomünikasyon”dan yola çıkılarak, firmalardan gelen talep doğrultusunda oluşturulan “Bilişim ve İletişim” özel bölümünün bu yılda büyük ilgi görmesi bekleniyor.
Otomotiv
Binek, ağır tonajlı, hafif ticari, ticari, otomotiv yan sanayi, otomotiv lojistik dallarında üretim yapan ve hizmet veren otomotiv firmaları ile İş makinaları Kültürpark Kaskatlı Havuz ve Lozan Kapısı alanında organize ediliyor.
Road Show Area

2012 yılında ilk kez tırla katılım yapacak firmalara ilişkin ayrılan Road Show Area özel alanı katılımcı firmalar tarafından gelen talep doğrultusunda bu yıl da oluşturuluyor. Kültürpark Uzun Havuz çevresinde oluşturulan Road Show Area alanında birçok farklı firmanın tırları sergilenecek.
Sivil Toplum Kuruluşları
26 Ağustos kapısı girişinin sol tarafına ayrılan özel alanda sivil toplum kuruluşları ve dernekler ye alacak.
Gıda Satış Alanı

Marka tescilli  ürünlerin olacağı gıda satış alanı bu yıl da Kültürpark Paraşüt Kulesi etrafında olacak.
Yöresel Lezzetler Festivali
Her yıl fuar ziyaretçilerinin uğrak noktası haline gelen etkinlik Kültürpark Basmane Kapısı Girişi’nde yer alıyor. Fuar süresince farklı yörelerin mutfaklarının sergileneceği Yöresel Lezzetler Festivali’nde, Festival boyunca birbirinden renkli sahne gösterileri dans ve müzik dinletileriyle ziyaretçiler hoşça vakit geçirecek.

21 Temmuz 2014 Pazartesi

Qatar Airways’a üç ödül birden



Qatar Airways’in kazandığı Skytrax 2014 ödülleri arasında; art arda iki defa olmak üzere üç kez kazanılan “Dünyanın En İyi Business Class Hizmeti Ödülü”, sekizinci defa kazanılan “Orta Doğu’nun En İyi Hava Yolu Şirketi Ödülü”, ve art arda iki defa kazanılan En İyi “Business Class Bekleme Salonu Ödülü” var.
Qatar Airways CEO’su Akbar Al Baker, şirketin yolcularına en kaliteli ürün ve hizmetleri sunmaya odaklandığını belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “Skytrax tarafından verilen ödüllerle şirketimizin, çalışanlarımızın ve ürünlerimizin takdir edilmesinden dolayı gurur duyuyoruz. Küresel hava yolu endüstrisinde en yüksek standartları oluşturmak için çabalıyoruz. Genç filomuz da gökyüzündeki en iyi beş yıldızlı hizmeti sunmamıza yardımcı oluyor.”  Skytrax Dünya Hava Yolu Şirketi Ödülleri, 160 farklı ülkeden seyahat eden milyonlarca yolcuya yapılan anketlerle belirlendi. 17 yıldır faaliyet gösteren Katar Devleti’nin ulusal hava yolu şirketi Qatar Airways günümüzde 134 uçaktan oluşan modern filosu ile Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Asya Pasifik Kuzey Amerika ve Güney Amerika’da 144 noktaya uçuşlar gerçekleştiriyor.

TÜYAP Samsun Oto Show Fuarı Kasım’da



Karadeniz bölgesi ile çevre ülkelerden gelecek ziyaretçi ve katılımcılarıyla ticarete katkı sağlamayı hedefleyen TÜYAP Samsun Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek ilk fuar, ODD Otomotiv Distribütörleri Derneği ve SOYS Samsun Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin değerli işbirliğiyle 18-23  Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilecek Samsun Oto Show Fuarı olacak.
Türkiye’de fuarcılık sektörünün lideri TÜYAP, Samsun Fuar ve Kongre Merkezi’nin işletmesini üstlendi. TÜYAP’ın Türkiye’de İstanbul, Bursa, Konya, Adana ve Diyarbakır’ın ardından altıncı fuar merkezi olan Samsun Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen ilk fuar, sektörün renkli ve görkemli fuarlarından Oto Show Fuarı olacak.  Samsun Oto Show Fuarı 18-23 Kasım 2014 tarihleri arasında düzenlenecek. TÜYAP Samsun Fuar ve Kongre Merkezi’nin açılışıyla ilgili bilgi veren TÜYAP Anadolu Fuarları Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Samsun Ticaret ve Sanayi Odası, Samsun Büyükşehir Belediyesi’nin de içinde bulunduğu konsorsiyum ile inşaatı üstlendiği Fuar Merkezi’nin işletmesini 1 Ağustos 2014 itibariyle Tüyap Fuarcılık’ın yürüteceğini belirtti.
Ersözlü, “Samsun Fuar ve Kongre Merkezi’nde tüm Karadeniz Bölgesinin ekonomik, sosyal, kültürel hayatına katkıda bulunması hedefiyle fuarlar düzenleyeceğiz. Samsun başta olmak üzere bölgenin üretim, istihdam, ihracatına önemli katkılar sağlayacak bu fuarlara sadece Türkiye’den değil Karadeniz’deki komşu ülkelerden de yoğun ziyaretçi bekliyoruz” dedi. Karadeniz’in en büyük fuar alanına sahip olan TÜYAP Samsun Fuar ve Kongre Merkezi, nitelikli alt yapısı, tamamıyla klimatize edilmiş sergi salonları, otoparkları, konferans salonları ile Türkiye’de fuarcılık sektörüne, bölge fuarcılığına ve ülkeler arası ticaretin gelişmesine önemli katkılar sağlayacak. TÜYAP Samsun Fuar ve Kongre Merkezi’nde 2015 yılında İnşaat, Mobilya - Dekorasyon, Kitap, Tarım, Gıda konularında fuarlar düzenlenecek.

“Diyarbakır” İle Kayısı Diyarı “Malatya” İEF’de

İzmir Enternasyonal Fuarı’nın 83’üncü yılında Onur Konuğu Kentleri Diyarbakır ve Malatya olacak. Geçtiğimiz yıllarda 1/B no’lu holde yer alan onur konuğu iller, bu yıl farklı bir uygulama ile 3 no’lu holde yer alacak. İzmirliler’in Türkiye’nin gidip görmedikleri şehirlerini daha yakından tanıması ve fuara katılan ülkelerin temsilcilerine sadece İzmir’i değil, Türkiye’nin bir başka kentini, Anadolu’nun o uçsuz bucaksız zenginliğini pek çok yönüyle gösterebilmek açısından “Onur Konuğu İl” uygulaması büyük önem taşıyor.İlk Onur Konuğu Kent uygulamasına 74’ncü İEF’de başlandı. Böylece geçmişte çok sayıda ilin Vilayetler Pavyonu kurduğu İEF’de kentlerimizi daha yakından tanımak ve kentler arası ticari bağlantıları arttırmak için yeni bir deneyim başlatılmış oldu. 2005 yılında, İEF’nin ilk Onur Konuğu Kenti Mardin’den sonra sırasıyla Uşak, Çorum, Karabük, Çanakkale, Gaziantep, Denizli, Hatay “Onur Konuğu Kent” olarak yer aldı. Geçtiğimiz yıl İzmir Enternasyonal Fuarı’nın Onur Konuğu İli “Sinop” oldu.
Tarihin Taşlara Yazıldığı Kent “Diyarbakır” İle
Kayısı Diyarı “Malatya” Fuar’da…
Zengin geçmişi ile “Diyarbakır” ve doğal, tarihi ve kültürel bereketi ile yüzlerce yıl boyunca tarih sayfalarında önemli bir yer edinen kayısı diyarı Malatya,  Fuar’a ayrı bir renk katacak. Diyarbakır ve Malatya; yöresel kültüründen, yemeklerine, el sanatlarından, örf ve adetlerine tüm yönleriyle İzmir Enternasyonal Fuarı’nda  ziyaretçilerle buluşacak.
Diyarbakır Hakkında
Medeniyetin beşiği olarak adlandırılan Mezopotamya’nın kuzeyinde kutsal Dicle Nehri kıyısında bazalt platonun üzerinde kurulmuş olan tarihin en eski kentlerinden biridir. Kentteki Kortik Tepe ve Çayönü höyükleri, M.Ö. 10. binyıl yıllarına kadar inen, yerleşik düzene geçişin en erken yaşandığı ve çağdaşlarına göre daha gelişkin bir kültürün yaratıldığı başlıca arkeolojik alanlardır.

Kent merkezi ise 7000 yıllık tarihi bir geçmişe dayanır. Tarihin en eski ve görkemli kalelerinden biri olan Diyarbakır Kalesi başta olmak üzere görülmesi gereken birçok birçok tarihi mekâna ve zengin bir kültüre sahiptir.
Malatya Hakkında
Malatya, eski çağlardan bu yana Orta Asya ve Orta Doğu Mezopotamya’dan gelen  ticari yolların kesişmesi ve batıya geçit veren bir konumda bulunması nedeniyletarihin her döneminde stratejik bir önem taşımıştır. Malatya, doğunun ve batının geçiş kapısı, önemli bir yerleşim merkezi olmuştur. Tarihi İpek Yolu ile Kral Yolu’nun bir kolu Malatya’dan geçmektedir.  İlin ekonomik gelişiminde kayısı yadsınamayacak bir role sahiptir. Malatya için ilahi bir lütuf olarak da kabul edilebilecek olan kayısı, özellikle 80’li yıllardaki dışa açık ekonomiye geçiş sürecinde önemli bir ihraç ürünü haline gelmiş ve ilin ekonomik gelişimine büyük katkı sağlamıştır, sağlamaktadır. Yöre halkının ‘Mişmiş’ adını verdiği kayısı Malatya’yla özdeşleşmiş bir meyvedir. Malatya ekonomisine katkılarının yanı sıra Malatya kültürü ve mutfağını da etkilemiştir.

16 Temmuz 2014 Çarşamba

Airbus A330-800neo ve A330-900neo’yu piyasaya sürmeye hazır....


Airbus Group yönetim kurulu kararı sonucunda Airbus, yeni nesil Rolls-Royce Trent 7000 motorları, aerodinamik geliştirmeleri ve yeni kabin özellikleri ile donatılan, geniş gövde ailesinin iki yeni üyesi A330-800neo ve A330-900neo’yu piyasaya sürmeye hazırA330’un çok yönlülüğü ve yüksek güvenilirliğine sahip A330neo, yakıt tüketimini koltuk başına %14 oranında azaltması sonucu piyasadaki en düşük maliyetli orta menzilli geniş gövdeli uçak oluyor. Bununla birlikte A330neo kullanıcıları, daha fazla yakıt tasarrufunun yanı sıra 400 deniz millik menzil artırımından ve Airbus ailesinin tüm ortak operasyonel avantajlarından da yararlanacak. A330neo teslimatları 2017 yılının son çeyreğinde başlayacak.
Airbus Group CEO’su Tom Enders, “A330 grubumuz için çok önemli bir değer sağlayıcıdır. Ayrıca bugüne kadarki en güvenilir ve verimli ticari uçaklarından biridir. Müşteriler onu seviyor. Yeni motorlarıyla A330’u uzun yıllar boyunca yüksekten uçuracağımıza inanıyoruz. A33neo’nun geliştirme maliyetleri, 2015 yılından 2017 yılına kadar Airbus Group 2015 satış gelirlerini 70 puan civarında etkileyecek. A330neo, grubumuza önemli ölçüde kazanç sağlamaya devam edecektir” şeklinde konuştu.
“A330neo güvenilir ve çok yönlü A330 ailesinin mantıklı bir gelişimi” Airbus Başkanı ve CEO’su Fabrice Bregier, “A330neo hem operasyon ve yakıt maliyetlerini minimize etmek isteyen, hem de yolcularına mümkün olan en üst kalitede rahatlık sunmak isteyen havayolları için ideal bir çözüm. A330neo için pazarda ciddi potansiyel olduğunu düşünüyoruz, pazar lideri daha küçük kardeş modeli A320neo gibi orta menzil segmentinde büyük başarı sağlayacağına eminiz. Kendini kanıtlamış ve yaygın havayolu operatörü ağı bulunan bir modelimizi son gelişmeler ve teknolojiyi kullanarak daha verimli hale getiriyoruz” dedi. A330neo, yeni Rolls-Royce Trent 7000 motorunun yanısıra yeni A350 XWB’den esinlenerek tasarlanan kanatçık, artan kanat açıklığı ve yeni motor pilonları gibi aerodinamik iyileştirmeleri ile önemli bazı yenilikleri bir arada sunacak. Pilotlar yeni nesil kokpit sistemine sahip olurken, zaten rahat olan A330 kabini ise geliştirilerek 10 adet daha 18 inch diz mesafesi olan koltuk sunabilecek hale getirilecek. Yolcular da bu gelişmelerd
en kazançlı çıkacak ve dördüncü jenerasyon uçak içi eğlence sistemi (3D filmler), fonksiyonel aydınlatma ve full iletişim özellikleri ile 21.yy kabin deneyimini yaşama fırsatı bulacak

İstanbul'un yeni hedefi 2016 da Paris'i geçmek

Hedef Şehirler Endeksi 2014”, bu yıl içinde dünyanın en gözde turizm kentlerine yapılan seyahatleri, ziyaretçi sayılarını ve turizm gelirlerindeki potansiyeli karşılaştırmalı olarak ele alıyor. “Hedef Şehirler Endeksi 2014”e göre İstanbul, tüm dünyada en hızlı büyüyen turizm şehirleri arasında dikkat çekiyor. Bu yıl Avrupa’da Londra ve Paris’ten sonra en çok ziyaretçiyi çekeceği hesaplanan İstanbul, Avrupa’da üçüncü, tüm dünyada yedinci büyük seyahat şehri oldu.
 MasterCard’ın gelenekselleştirdiği ve dünyanın önde gelen 132 şehrini inceleyen turizm trendleri raporu yayımlandı. “Hedef Şehirler Endeksi 2014” raporunda bu yılın sonuna kadar şehirlerin uluslararası ziyaretçi sayılarındaki değişim ve turizm geliri potansiyelleri karşılaştırmalı olarak incelendi. MasterCard’ın “Hedef Şehirler Endeksi 2014” araştırması, küresel ekonomide önemli rol oynayan kentleri ziyaret eden turistlerin yaptığı harcamalardaki yıllık değişimi de gözler önüne seriyor. Analizler, 2014 sonunda ziyaretçilerin, gözde turizm şehirlerine bırakacakları toplam dövizi öngörüyor.
İstanbul Avrupa’da bir sıra yükseldi üçüncülüğü kaptı
Son dört yılda üç kez liste başı olan Londra, 2014’te de birinciliği elden bırakmayarak toplam 18,69 milyon ziyaretçiyle zirvede yer alıyor. Londra’yı 18,37 milyon ziyaretçiyle Bangkok, 15,57 milyon ziyaretçiyle Paris takip ediyor. Dünyanın en çok ziyaretçi çeken kenti Londra, haliyle Avrupa’da da birinci sırada yer alıyor.
Dünya çapında 11,6 milyon ziyaretçi beklentisiyle 2014’te dünyanın en çok ziyaretçi çeken kentleri arasında İstanbul yedinci sırayı alıyor. İstanbul’un turizmde büyüme rakamları göz dolduruyor. Geçen yıl 9,87 milyon ziyaretçi alan İstanbul’un 2014’te ziyaretçi adedinde %17,5 büyüme kaydedeceği öngörülüyor. Avrupa’da Londra ve Paris’ten sonra en çok ziyaretçi ağırlayan şehir 2014’te İstanbul olacak. Ziyaretçi harcamalarına göre sıralamadaysa İstanbul, Barselona’nın ardından dördüncü sırayı alıyor. Araştırmaya göre ziyaretçi artışında İstanbul, dünyanın zirvesinde. Bu büyüme rakamlarıyla İstanbul’un 2016’da Paris’i geçerek Avrupa’nın ikincisi olacağı hesaplanıyor.
2014’te İstanbul’u ziyaret eden turistlerin bırakacağı toplam gelir ise 9,38 milyar dolar olacak. Bu miktar, İstanbul’u toplam turizm gelirlerinde dünyanın en kazançlı ilk 10 kenti arasına alıyor. Bu gelir, İstanbul nüfusuna oranla kişi başına 1351 dolar gelire karşılık geliyor.
İstanbul turizm büyümesinde rakiplerine tur bindirdi
Avrupalılar arasında İstanbul’u ziyaret etme trendi hızla yükseliyor. “Hedef Şehirler Endeksi 2014”e göre İstanbul’a en çok turist gönderecek şehir 500 bin ziyaretçiyle Londra. Londra’dan gelen turistlerin İstanbul ekonomisine 412 milyon dolar turizm geliri bırakması bekleniyor. İkinci sırada 448 bin ziyaretçiyle Paris geliyor. Fakat Paris’ten gelen ziyaretçilerin Türk turizmine katkısı daha büyük olacak. 2014’te İstanbul’u ziyaret edecek Parislilerin toplam 512 milyon dolar gelir bırakacağı hesaplanıyor. İlk beş içinde geri kalan sıralamayı 403 bin ziyaretçi ve 442 milyon dolar gelirle Frankfurt, 400 bin ziyaretçi ve 289 milyon dolar gelirle Amsterdam ve 329 milyon ziyaretçi ve 361 milyon dolar gelirle Münih alıyor. Araştırmaya göre İstanbul’a ziyaretçi gönderen ilk beş şehir Avrupa’dan çıkıyor. Bu kentlerin İstanbul’u ziyaret eden turist rakamlarında geçen yıla nazaran çift haneli büyüme de, İstanbul’un turizmdeki büyümesini ispatlıyor. Toplamda İstanbul’u ziyaret edenlerin %55’i Avrupa dışında kentlerden İstanbul’a geliyor.
İstanbul, 2009-2014 arası verilere göre dünyada ziyaretçi açısından en hızlı büyüyen kent oldu. İstanbul’a havayoluyla gelen ziyaretçilerin sayısı bu beş yıl içinde toplam %104,6 oranında arttı. Havayolu endeksine göre İstanbul’un arkasından Hong Kong, Dubai, Moskova ve Singapur geliyor.
İlk altı ayda ziyaretçide rekora koştuk

İstanbul Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü’nün aylık turizm istatistiklerine göre yılın ilk yarısını kapsayan Ocak-Haziran 2014 döneminde İstanbul şimdiden 5,38 milyon turist ağırladı. Geçen yılın aynı dönemine göre ziyaretçi sayıları %9 artmış durumda. 2014 yılının ilk yarısında İstanbul’a gelen yabancı ziyaretçiler arasında toplamda %9,9 oranla 531 bin Alman ziyaretçi başı çekiyor. İkinci sırada %5,6 ile 301 bin Rus ziyaretçi geliyor. Geri kalan sıralamada ise %4,6 ile 246 bin Amerikalı, %4,4 ile 235 bin İranlı, %4,1 ile 221 bin İngiliz, %4,1 ile 221 bin Fransız ve %3,7 ile 198 bin İtalyan geliyor.
“Hedef Şehirler Endeksi 2014”ü değerlendiren MasterCard Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Mete Güney, şunları söyledi: “Doğal ve kültürel zenginlikleri nedeniyle ülkemiz, tüm dünyadan ziyaretçilerin yükselen tercihi olmayı sürdürüyor. MasterCard olarak gelenekselleştirdiğimiz Hedef Şehirler Endeksi 2014 araştırmasında İstanbul’un birçok kenti geride bırakarak dünyanın en çok ziyaretçi çeken yedinci şehri olduğunu tespit ettik. Ayrıca Avrupa’da Londra ve Paris’ten sonra en çok ziyaretçi alan kent 2014’te İstanbul oldu. 2009-2014 yılları arasında seyahatlerin hızla arttığı İstanbul’un büyüme rakamlarıyla 2016’da Paris’i geride bırakarak Avrupa’nın ikinci büyük turizm kenti olacağı hesaplanıyor. MasterCard olarak, yükselen bir dünya markası olarak İstanbul’un turizm gücüne katkı sağlamaktan memnuniyet duyuyoruz.”

Türk Hava Yolları’na dört büyük ödül

Dünya’nın “En İyi Business Class İkram Servisi”, “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ve “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ödülleri de yine bu yılki değerlendirme sonuçlarına göre Türk Hava Yolları’nın. Havacılık sektörüne yönelik araştırmaları ticari kaygılardan bağımsız gerçekleştiren, sektörel bazda dünya çapında saygı duyulan ve performans temelini esas almak suretiyle her yıl düzenli olarak havayolu şirketlerini ödüllendiren ‘Skytrax Yolcu Tercih Ödülleri’, geçtiğimiz üç yılda olduğu gibi bu yıl da Türk Hava Yolları’nı, “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” olarak ilân etti.
Son yıllarda, uzun menzilli uçuşlarının tamamı ve diğer dış hat uçuşlarının belli bir bölümünde Business Class yolcularına ‘Flying Chef’ hizmeti sunan Türk Hava Yolları, dünya sıralamasında “En İyi Business Class İkram Servisi” ödülüne ve yine geçtiğimiz aylarda yenileyerek genişlettiği özel yolcu salonu “Turkish Airlines Lounge İstanbul”da yolcularının beğenisine sunduğu farklı ve zengin ikram hizmetiyle de “En İyi Business Class Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülüne lâyık görüldü. Başarılı ikram iştiraki Turkish DO & CO tarafından hazırlanan, gerek uçak içi, gerek özel yolcu salonunda yolculara takdim edilen ikram konsepti bu başarıda önemli bir etken.
Türk Hava Yolları, bu yıl da elde ettiği ödüllerle havayolu yolcularının nezdinde tercih sebebi olma yönündeki başarısını bir kez daha tescil etmiş oldu. Bugün, Hampshire, Farnborough Airshow’da açıklanan ödüller, Skytrax CEO’su Edward Plaisted tarafından Türk Hava Yolları Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil’e takdim edildi.Türk Hava Yolları 2007 yılında, dünyanın saygın denetleme ve danışmanlık kuruluşlarından biri olan Skytrax tarafından yapılan denetlemeler sonucunda 4 yıldızlı havayolu şirketi statüsünü kazandı. Daha önce yapılan denetlemede 3 yıldız elde eden Türk Hava Yolları, havacılık sektörünün yakından takip ettiği listede, yolcu memnuniyeti ve yüksek kalite odaklı geliştirdiği yenilikçi hizmet anlayışı sayesinde 4 yıldız ile önemli bir pozisyon kazanmış oldu.4 yıldızlı havayolu şirketi unvanını hali hazırda muhafaza eden Türk Hava Yolları,  2009 yılı Skytrax sıralamasında Avrupa’da bulunduğu bölgenin en iyisi seçilerek “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” unvanına lâyık görüldü.
2010 yılında yine aynı ivmeyi koruyarak “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ve “Avrupa’nın En İyi 3. Havayolu Şirketi” olma başarısını gösterdi. Aynı yıl içerisinde, başarılı ikram iştiraki TURKISH DO & CO tarafından ihtimamla hazırlanan ve ekonomi sınıfında yolcuların beğenisine sunulan ikram, dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi” olarak takdir edildi.Türk Hava Yolları, 2011 yılı Skytrax Yolcu Tercihleri değerlendirmesine göre “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, Comfort Class koltuğunda “En İyi Premium Ekonomi Koltuğu” ve tekrar “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçilerek yine ekonomi sınıfında sunulan ikramı ile de dünya sıralamasındaki birinciliğini korudu.      
2012 yılında “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” unvanına üst üste 2. kez, “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” unvanına ise peş peşe 3. kez sahip olan bayrak taşıyıcı havayolu şirketi, 2013 yılında aynı başarının üzerine  “En İyi Business İkram Servisi” ödülünü de dâhil ederek bölgesindeki etkinliğini iyiden iyiye pekiştirmiş oldu.Ürün ve hizmet kalitesindeki rekabet çerçevesinde küresel havacılık sektöründe geldiği noktayı ispatlayan Türk Hava Yolları, son yıllarda hayata geçirdiği önemli yatırımlar, elde ettiği kayda değer büyüme rakamları ve ses getiren başarılarıyla dünya havacılığındaki konumunu ve gücünü pekiştirirken filosuna katılacak büyük ölçekli uçak siparişleri, devamlı genişletilen uçuş ağı ve yaklaşık 40.000 çalışandan oluşan büyük ailesinin süreklilikle geliştirdiği yenilikçi hizmet anlayışıyla birlikte dünyanın en iyi havayolu şirketi olma hedefi doğrultusunda emin adımlarla ilerliyor.

Cystal zinciri otellerden 8’i yeşil yıldız sahibi

Enerji ve doğal kaynakların kullanımında çevreci uygulamaları ile “Doğa Enerji ve doğal kaynakların kullanımında çevreci uygulamaları ile “Doğa Dostu” bir zincir olarak ön plana çıkan Crystal Otelleri, çalışmalarının karşılığını Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından verilen Yeşil Yıldızlar ile alıyorGrubun prestij otellerinden Crystal Palace Oteli de bakanlık denetimlerinden, gerekli puanın çok üzerinde bir başarı ile çıkarak Yeşil Yıldız ödülüne hak kazandı.Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın global turizm endüstrisinde çevreye duyarlılık ve sürdürülebilir turizmin öneminin artması sonucu konaklama tesislerini belirlenen kriterler doğrultusunda Yeşil Yıldız’la ödüllendiriyor.  Ancak, Yeşil yıldızla ilgili tebliğde belirtilen koşulları sağlayan ve Bakanlıktan Turizm İşletmesi Belgesi sahip konaklama tesisleri bu yıldıza sahip olabiliyor.
Crystal zinciri otellerden 8’i yeşil yıldız sahibi

Çevreye duyarlı, doğa dostu tesisler yapmaya özen gösteren ve bu tesislerde enerji ve doğal kaynakların kullanımında, gelişmiş teknoloji transferine ve tasarruflu ürün kullanmaya çaba gösteren Crsytal Hotels zinciri bünyesindeki 14 otelden 8’i gerekli kriterleri sağlayarak Yeşil Yıldız sahibi oldu. Sunrise, Family, Flora, De Luxe, Admiral, Tat ve Waterworld otellerinden sonra Crystal Palace otel de yeşil yıldızlı oteller arasına katıldı. Söz konusu oteller her 2 yılda bir bakanlık tarafından yeniden değerlendirmeye tabi tutuluyor.
Yeşil Yıldız ne kazandırıyor?

İşletme ölçeğinde maliyetleri orta vadede azalan, su ve enerji tasarrufu sağlayan ve işgücünü en verimli kullanan bir tesis haline gelen yatırım içinde çevreye zarar veren maddelerin tüketimi ve çevreye verdikleri zarar az olur. Geri dönüşümlü maddeleri kullanan tesisler ve çevre arasındaki uyum artar. Yatırımlar yapılmadan önce çevre duyarlı olarak planlama yapıldığı için pazarlama aşamasında avantaj sağlar. En önemlisi de çevresel duyarlılık konusunda bilincin artmasını sağlar.

Pegasus Airlines PWA Windsurf Dünya Kupası


Pegasus Hava Yolları, PWA Windsurf Dünya Kupası’nın Alaçatı’da gerçekleşen Türkiye ayağı ile windsurf sporunun Türkiye’de gelişmesine, Alaçatı’nın ve Türkiye’nin uluslararası alanda önde gelen windsurf merkezleri arasında yer almasına destek vermeye devam ediyorPegasus Airlines PWA Windsurf Dünya Kupası, 26-31 Ağustos tarihlerinde Pegasus Airlines Surf & Sound Festivali’nin ana etkinliği olarak düzenlenecek ve dünyanın önde gelen windsurfçülerinin heyecanlı yarışlarına sahne olacak.  Pegasus Hava Yolları, 8 yıldır PWA Windsurf Dünya Kupası’nın Türkiye ayağına sponsor olarak windsurf sporunun Türkiye’de yaygınlaşmasına ve Alaçatı’nın windsurf alanında dünyanın önemli merkezleri arasında sayılmasına katkıda bulunuyor. Windsurf alanında dünya çapında heyecanla takip edilen yarışların Türkiye ayağı olan ve 26-31 Ağustos tarihleri arasında düzenlenecek Pegasus Airlines PWA Windsurf Dünya Kupası, dünyanın dört bir yanından #rüzgaraşkına yarışacak windsurfçüleri Alaçatı’da ağırlayacak.
Yarışları takip eden yerli ve yabancı windsurf severlerin sayısının her geçen yıl arttığını belirten Pegasus Hava Yolları Pazarlama Direktörü Onur Dedeköylü, “Misafirlerine her fırsatta seyahat etmeleri için imkan ve ilham veren hava yolu olarak 8 senedir windsurf alanında dünyanın en önde gelen organizasyonunu Türkiye’ye getiriyoruz, en hızlı Türk ve yabancı windsurfçüleri Alaçatı’da buluşturuyoruz. Windsurf sporuna ilgi duyan izleyicilere de bir hafta boyunca sörf dinamizmini Alaçatı’da yaşama ve ünlü windsurfçüleri yakından görerek onlarla tanışma imkanı veriyoruz“ dedi.
Pegasus’un yıllardır verdiği destek ile windsurf sporunun ve spor turizminin gelişmesine öncülük ettiğini vurgulayan Dedeköylü “Pegasus Hava Yolları olarak misafirlerimize farklı dönemlerde farklı seyahat fırsatları sunuyor ve bu fırsatları kullanabilecekleri imkanlar yaratıyoruz. Spor, özellikle son yıllarda misafirlerimizin daha fazla seyahat etmelerini sağlayan faktörlerin başında geliyor. Her yıl windsurf alanına verdiğimiz destek ile Türkiye’nin alternatif spor turizmine uygunluğunun tanıtımına öncülük ediyor, spor turizminin canlanmasına katkıda bulunuyoruz. Alaçatı bölgesinin sörf alanında uluslararası bir merkeze dönüşmesi, bölgenin ekonomisinin gelişimine ve turizmine de yıllardır büyük katkı sağlıyor“ dedi.
Windsurf’ün kalbi, 26 -31 Ağustos tarihleri arasında Alaçatı’da atacak
27 Mayıs’ta Costa Brava’da başlayan PWA Windsurf Dünya Kupası slalo

ICF Airports Antalya’nın Vergi Rekortmeni

Altı Ayın en yoğun günü; 28 Haziran

Ocak-Haziran 2014 tarihleri arasında 8.356.535i dış hat, 2.646.791i iç hat olmak üzere toplam 11.003.326 yolcuyu ağırlayan ICF Airports 72.555 uçağa hizmet verdi. En yoğun gününü 964 uçağın iniş ve kalkış yaptığı toplam 167.981 yolcunun ağırlandığı 28 Haziran günü geçiren ICF Airports en yoğun saatini ise 28 Haziran günü saat 11:00’de yaşadı.
ICF Airports Antalya’nın Vergi Rekortmeni

2013 Kurumlar Vergisi ödemelerinde Türkiye çapında ilk 100 firma arasında yerini alan ICF Airports, Antalya’nın da en çok vergi ödeyen kurumu oldu. Yolcu trafiği açısından Avrupa’da 14ncü, Türkiye’de ise 2nci büyük havalimanı konumundaki Antalya Havalimanı işletmecisi Fraport IC İçtaş, bu senede 33,5 milyon liralık vergi tutarıyla Antalya’nın vergi rekortmeni oldu.
Fraport IC İçtaş Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Döngel konuya ilişkin olarak “ICF Airports Antalya Havalimanı olarak 2012 yılında olduğu gibi 2013 yılı Kurumlar Vergisi sıralamasında Antalya birincisi olmanın haklı mutluluğunu yaşıyoruz. Bugüne kadar kazandığımız başarı ve aldığımız ödüllerin içerisinde bana göre en anlamlısı budur. Şirketimiz ülkemiz ekonomisi ve turizmi için katma değer yaratmaktadır” dedi.
ICF Airports çevrecilikte 3 yıldır Türk bayrağını Avrupa’da Taşıyor
ICF Airports Antalya Havalimanı, Avrupa Havaalanları Birliği “Karbon Akreditasyon” programında üçüncü etap olan optimizasyon seviyesine üçüncü kere ulaştı. ICF Airports, Türkiye’de bu seviyeye ulaşan ilk havalimanı olma özelliğinin yanı sıra, Avrupa’da ise 16 havalimanından biri olarak Türkiye’yi 3 senedir temsil ediyor. Bu belgeye sahip dünya yolcu trafiğinin %23.6sını ağırlayan 102 havaalanı, 2013 yılında karbon salınımında 133.599 ton düşüş sağladı. Bu seviyede Avrupa’da aralarında Antalya, Frankfurt, Münih, Zürih, Geneve, Manchester, Roma, Heatrow, Charles de Gaulle, Orly, Farnborough ve Copenhag da olmak üzere toplam 16 akredite havalimanı bulunuyor.
ICF Airports Antalya Havalimanı, 2011 yılından bu yana kendi faaliyetlerinden kaynaklanan CO2 salınımını düşürmenin yanı sıra iş ortaklarının da CO2 emisyonlarını düşürmeleri için; iş ortakları ve sektöre yapılan seminerler, eğitimler, sosyal sorumluluk projeleri, yenilenebilir kaynaklardan enerji üretim projesi, teknolojik sistemlerin kullanımı, enerji tasarruf projeleri, atıkların geri dönüşümü de dahil olmak üzere pek çok önemli işbirliği yapıyor. 45 milyon yolcu kapasitesi ile bölgenin en büyük havalimanı olan ICF Airports Antalya Havalimanı, 2013 yılında 59 ülkede 273 farklı noktaya uçuş yapan 173 havayoluna hizmet vermesinin yanı sıra, iç hatlarda 5,5 milyon, dış hatlarda ise 21,5 milyon yolcu olmak üzere toplam 27 milyon yolcu ağırlamıştır.

15 Temmuz 2014 Salı

TATİLE YA DERTTEN ÇIKILIR YA DA ZEVKTEN ÇIKILIR

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy,düzenlediği iftar yemeğinde basının değerli üyeleri buradayken şimdiden yarışı başlatıyorum TÜRSAB Başkanlığına yeniden adayım dedi

TATİLE YA DERTTEN ÇIKILIR YA DA ZEVKTEN ÇIKILIR

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy,düzenlediği iftar yemeğinde gündeme ilişkin konuları değerlendirdi. Basın mensuplarıyla iftar yemeğinde bir araya gelen TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın , ve toplantıda gazetecilerin sorularını cevaplayan TÜRSAB Başkanı Ulusoy  hep siz soruyorsunuz şimdide ben sorayım turizmle ilgili düşünceleriniz nedir  dedi. Turizm aktuel dergisinden Hasan Arslan  Sultanahmet  turizmin kalbidir. Burada sıkıntılarımız var . Taksiler çok sıkıntı yaratıyor sizinTÜRSAB olarak çalışmalarınız varmıdır diye sordu.

BAŞARAN ULUSOY KONUŞMAK İÇİN "AVUKATINIZ" YAŞAMAK İÇİN " DOKTORUNUZ" OLACAK

Başaran ulusoy  valilikle ve belediyelerle ortak çalışmalarımız var. Ancak yetersiz kalıyor . Sizler de bu konuyu ele alarak yazın elinizde kuvvetli bir medya var dedi. Turizm Aktuel dergisinden Hasan Arslan  Başkanım ben yazdım herkesimden okundu fakat taksicilerde okumuş  ki masama kadar geldiler. O yüzdendir ki bu konuyu bireysel değil örgütsel bir biçimde birliktelikle çözelim. TÜRSAB Başkanı Ulusoy  ise İstanbul’da 22 bin taksi var arasında yanlış yapanlar olacaktır. Onları da mesleki eğitimle  düzelteceğimizi umuyorum.

TÜRSAB BU GÜN 2 BİN KİŞİYE ULAŞAN  ÇALIŞANIYLA HİZMET VERİYOR

TÜRSAB Başkanı Ulusoy,  Avrupa dar imkanlarla çalışıyor. Bizde çok mu para var ama çalışarak üretiyoruz . Bu gün olsa turizm derneği kurardım daha kolay dedi. "Kaçak faaliyetlerden, meslek kanunun değişmesine kadar birçok konuda çalışmalar yapıyoruz. Ekmeğimiz olan, itibarımız olan turizmin neresinde gelişme varsa oradayız. Expo Antalya, İstanbul Shopping Fest Organizasyonlarının içindeyiz.  Müze Kart ile başarılı bir model uyguladık ve Yunanistan Turizm Bakanı bu işi nasıl yapıyorsunuz diye bizden destek istedi. Dünya da Visa kredi kartı nasıl geçiyorsa Müze Kartı da tüm müzelerde geçecek anlaşma yapacağız. İtalyan gelecek kendi ülkesindeki müze pas kart ile Ayasofya’yı gezecek hale gelecek .

 BU GÜNE KADAR 34 BAKANLA ÇALIŞTIM 34'Ü İLE DE UZLAŞARAK ÇALIŞTIK

Bizim için muhalefetin ne düşündüğü değil, bizim ne yaptığımız önemli. 5 yılda 60 ülke dedik ama 70 ülkeye çıktık. Bugün İtalya bizden medet umuyor. Almanya turist gönderin diyor. İzmir ile Napoli'yi kardeş şehir yapma girişimimiz var. Suriye ve Irak'ta kayıplarımız var. Mısır ve Fası’ın halkına saray kurmak istemiyoruz.
37 BYK YA ULAŞTIK

Bölgesel yürütme kurulumuza Elazığ'ı da ekleyerek 37'ye ulaştık. 7 aydır hizmeti ayağa götürüyoruz. Travel Turkey gayet başarılı gidiyor. Ayrıca kongre turizminde hak ettiğimizi almaya çalışıyoruz. Her şeye rağmen Türkiye bu yıl 42 milyon ziyaretçi rakamını yakalayacaktır. İtalya ve Yunanistan artışlar yakaladı. Dünya Kupası'nın bitmesiyle daha çok Alman turistin geleceğini düşünüyoruz."
MÜŞTERNİN ŞIMARIKLIĞI ACENTAYA KIRMIZI KART ÇIKARTMAYACAK
Paket Tur Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik Tasarısı konusunda Ankara'da bulundukları temaslar hakkında bilgi veren Ulusoy, "Müşterinin şımarıklığını ortadan kaldıran, acentaya kırmızı kart çıkartmasını engelleyecek çalışmalar yapmak için görüşmeler yaptık. Bir turun 15 gün önceden iptal edilmesi konusu var. Turu iptal etmede sorun yok ama THY koltuğunu iptal etmiyor. Bugün Avusturya'ya 800 Euro'ya tur yapıyorsunuz, bunun 300 Euro'su uçak bileti. Asıl sorun burada. Avrupa'da tur operatörü nasıl teminat verip bu işi yapıyorsa biz de onu yapmaya çalışıyoruz. Acenta olma kriterlerini zorlaştıracağız. Mesleki Yeterlilik Belgesi olmayan bu işi yapamayacak" dedi . Tüm hızıyla mesleki yeterlilik üzerinde çalışıyoruz.Müşterinin acentaya kırmızı kart çıkarmasını istemediklerini söyleyen TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, "Müşteri haklılığına evet, müşteri şımarıklığına hayır" dedi.
KENT OTELLERİNİN ÇOĞU TÜRSAB DESTEKLİDİR

Bayram dönemi satışlarının yüzde 60-70 civarında satıldığını ifade eden Ulusoy, "Şu anda Antalya'da oda bulunmuyor. Antalya'da 33 bin, İstanbul'da 9 bin yatak devreye girdi. Antalya'da otelleri ben açın demiyorum. Kent otellerinin birçoğu TÜRSAB'ın çabalarıyla hayata geçti. Otelciler dolu değiliz, yandık bittik diyorlar. Nasıl açılıyor bu oteller demek ki para kazanıyorlar.  Bnim bir acentam vardı şimdi de bir acentam var. Otelciler bir otel açıyor ve çoğalıyorlar demek ki para kazanıyorlar zararına iş mi yapılır ağlamayı bırakıp biraz ellerini taşın altına koyacaklar. Shopping Fest gibi etkinliklere katılmaları gerekiyoruz" dedi.
"DAVUT GÜNAYDIN" KOMİSYONCULARIN ÖNÜNE GEÇECEĞİZ
Toplantıda konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın,
Ekonomi Bakanlığı ile bir çalışma yaptıklarını, yurtdışındaki fuarlara katılmak isteyen firmalara %70  devlet teşviki verileceğini ve bu şekilde bazı komisyoncu firmaların da önüne geçeceklerini belirtti.

4 Temmuz 2014 Cuma

SETUR DEMİRYOLU SEYAHATİNE YENİ BİR HEYECAN GETİRİYOR


Ref:5003
Setur, tren seyahatlerinin güzelliğini hatırlatıyor…                                                                  
SETUR DEMİRYOLU SEYAHATİNE YENİ BİR HEYECAN GETİRİYOR

Konfor ve lüksü bir araya getiren Setur, Afrika’yı keşfe çıkıyor. Unutulmaya yüz tutmuş tren seyahatlerini yeniden canlandıran Setur, Afrika’nın vahşi yaşamında penguenlerin danslarına tanıklık etmeye, babunlarla, timsahlarla tanışmaya ve foklarla fotoğraf çekmeye davet ediyor. Üstelik lüks bir trenle


Setur, Afrika’daki doğal yaşamı konforunuzdan ödün vermeden tanıma imkanı sunuyor. Afrika’nın en lüks treni  Rovos ile koloniyal mimariye sahip Cape Town’da başlayacak serüven, Dünyadaki en büyük bitki krallığına ev sahipliği yapan Ümit Burnu Yarımadasını, Elmas Madenlerini, Başkent Pretorya’yı, Botswana’yı katederek devam ediyor. Zimbabwe Hwange Ulusal Parkında yapılan safari ile hayvanların doğal yaşamına dahil olurken yaşanılan keyif, UNESCO Dünya mirası listesindeki Viktorya şelalelerine yapılan geziyle zirveye ulaşıyor.

Afrika’nın en lüks treniyle seyahat
Lüks tren, 1975 senesinde Ulusal Miras listesine alınan tarihi kasaba Matjiesfontein’e uğrayacak, Afrika’nın ilk elmasının bulunduğu yer Kimberley’deki insan yapımı en büyük delik olan Big Hole ve Elmas Madenleri Müzesi gezileri için fırsat sunacak. Kış aylarında dahi hava sıcaklığının 20 derecenin altına düşmeyen Botswana’nın başkenti Gaborone’dan, manzaralar eşliğinde Zimbabwe sınırına kadar Oğlak Dönencesi boyunca kuzeye yol alacak. Gözlem vagonu ve Club Lounge gibi özellikleri bulunan tren, yolculuk boyunca misafirlerini herşey dahil sistemi ile ağırlamakta, geceleri ise rahatsız etmemek adına belirli saatler arasında yol almamaktadır.

Zimbabwe Hwange Milli Parkı ve Viktoria Şelaleri

Gezginler isteğe bağlı on dört veya on günlük turlarda, Zimbabwe’deki Milli Park’ta 4x4 araçlar ile hayvanları doğal ortamında gözlemleme şansını yakalayacak. UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan Viktoria Şelaleleri’ni gezen Setur misafirleri, kokteyl eşliğinde güvenli teknelerle su aygırlarını ve timsahları gözlemleme fırsatı bulacak ve unutulmaz anılar biriktirecekler.SETUR HAKKINDA

1965 yılında Koç Holding şirketlerinden biri olarak kurulmuş olan SETUR ile ilgili bilgiler:

SETUR’un turizm alanında verdiği hizmetler; yurt içi ve yurt dışına dönük tur operatörlüğü, IATA uçak bileti satışı, kongre ve seminer organizasyonları, incoming ve outgoing ve yurt dışı eğitim alanları çatısı altında toplanmıştır.
bookinturkey.com  13 yıldır online otel, tur, uçak bileti rezervasyonları, araba kiralama, marina, gulet kiralama hizmetlerinin yanı sıra geniş içeriği ile bir turizm rehberi niteliği taşımaktadır.Geliştirdiği online ve gerçek zamanlı rezervasyon sistemiyle Türkiye'de bir ilki gerçekleştiren  bookinturkey.com, yenilenen web sitesi ve yeni karakteri BUKİ ile hizmet vermeye devam etmektedir.
SETURDUTY FREE tüm yurda yayılan havalimanları, kara sınır kapıları ve deniz limanlarında 15.000 m²’yi aşkın 22 lokasyonda bulunan 36 mağazası ile gümrüksüz satış mağazaları işletmeciliği SETUR yıllık cirosunun önemli bir payını oluşturmaktadır.
SETUR MARINAS, SETUR ailesinin önemli markalarından biridir. Marina işletmeciliğinde Akdeniz çanağının ve Türkiye’nin en büyük zinciri konumunda olan SETURMarinaları; Kalamış-Fenerbahçe, Yalova, Ayvalık, Çeşme, Kuşadası, Marmaris, Kaş, Finike, Antalya ve Midilli olmak üzere toplam 10 marinası ve 5 binden fazla yat bağlama kapasitesi bulunmaktadır.
1990 yılında kurulan SETAIR ise özel havacılık faaliyetleri sürdürmektedir. SETAIR filosunda 10 ve 14 yolcu kapasiteli 2 adet jet, 9 yolcu kapasiteli 3 adet helikopter ve 8 yolcu kapasiteli 1 adet deniz uçağı bulunmaktadır.
2012 Temmuz ayında hayata geçen SEDVENTURE markası,  SETURailesinin en yeniüyesi. SEDVENTURE,  vahşi yaşam fotoğrafçısı Süha DERBENT’in danışmanlığında kişilere özel programlar ile ekolojik ve alternatif turizme ilgi duyanlara seyahat ve fotoğraf turları düzenlemektedir

Türk Hava Yolları ve Shell & Turcas dev bir iş birliğine imza atıyor





Türk Hava Yolları ve Shell & Turcas dev bir iş birliğine imza atıyor


Türkiye’de sektörünün iki lideri olan, Türk Hava Yolları ve Shell & Turcas güçlerini birleştiriyor. Müşterilerine değer katacak dev bir işbirliği için ilk adım atıldı. Türkiye’nin en büyük sadakat program ortaklıklarından biri olacak işbirliği kapsamında, Shell Club Smart Card sahibi Miles& Smiles üyeleri millerini kolayca yakıta çevirebilecek, Shell’den her yakıt alımlarında Smart Puan kazanacak.

Türk Hava Yolları ve Shell & Turcas , Miles & Smiles Yolcu Programı ve Shell Club Smart Sadakat Programı işbirliği ile müşterilerine sunduğu fırsatlara yenilerini eklemeye devam ediyor. Miles& Smiles internet  sitesinden Miles& Smiles üyeliğiniz ile Shell Club Smart Card numaranızı eşleştirin, Shell’den her yakıt alımınızda Miles& Smiles kart statünüze göre Smart Puanlar toplamaya başlayın.

Türk Hava Yolları Genel Müdürlük Binası’nda 3 Temmuz’da düzenlenen basın toplantısında ilk defa kamuoyuna açıklanan ve Türkiye’nin en büyük sadakat program ortaklıklarından biri olacak dev işbirliği kapsamında, Miles& Smiles üyesi ve Shell Club Smart Card sahibi müşteriler millerini  yakıta dönüştürebilecek. Tüm Miles&Smiles üyeleri, Shell Club Smart Card’ları ile Shell’den yapacakları her akaryakıt ve otogaz alışverişinde kart statülerine göre kat kat Shell Club Smart Puan kazanacak, kazandıkları Smart Puanları ile hediye akaryakıt ve otogaz alabilecek.

Kampanyadan yararlanabilmesi için Shell Club Smart Card üyeleri, Miles&Smiles resmi internet sitesine girerek Miles&Smiles üyelikleri ile Shell Club Smart Card numaralarını eşleştirmeleri gerekiyor. Eşleştirme sonrasında, her iki programın ortak müşterileri Shell istayonlarından her akaryakıt ve otogaz alımlarında kart statülerine göre 5 kata kadar Smart Puan kazanabilecek...Ayrıca müşteriler dilediklerinde Miles&Smiles internet sitesinden Shell’de yakıta çevirmek istedikleri mil miktarını belirleyip, Shell kalitesi ile karada da yol alabilecekler.
İşbirliği kapsamında her 500 Mil, 500 Shell Club Smart Puana denk olacaktır. 500 Shell Club Smart Puan ile Shell’den 5 TL değerinde yakıt hediyesi alınabilecektir.
Shell’de, Miles& Smiles üyelik segmentine gore Shell Club Smart Puan kazanılacaktır.
Classic Kart: 2 kat Smart Puan
Classic Plus Kart: 3 kat Smart Puan
Elite Kart: 4 kat Smart Puan
Elite Plus Kart: 5 kat Smart Puan
Milleriniz artık Shell’de yakıta dönüşüyor!

Türk Hava Yolları Pazarlama ve Satış Yurtiçi Başkanı Halil İbrahim Polat, “Sadakatin giderek önem kazandığı havacılık sektöründe, son yıllarda dünya çapında hızla yükselen grafiğimize paralel olarak Miles&Smiles Özel Yolcu Programı kapsamında da yeni uygulamalar hayata geçirmekte ve farklı sektörlerde yeni işbirlikleri yapmaktayız. Bu kapsamda; Banka, Sigorta, Otel, Araç Kiralama, Sağlık, Transfer ve Teknoloji sektörlerinden sonra Akaryakıt sektöründe de Shell & Turcas  ile işbirliğimizi başlatarak bir ilki gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Miles&Smiles’ın avantajlarla dolu dünyasına yeni bir sektör daha eklemekten mutluyuz.” Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Müdürü Günden Yılmaz, Türk Hava Yolları ile imza attıkları bu güzel iş birliğinden duydukları memnuniyeti dile getirdi ve sözlerine şöyle devam etti: “İş birliğimiz ile Miles&Smiles Yolcu Programı üyesi Shell Club Smart Card sahibi müşterilerimize ayrıcalıklar sunuyoruz. Alışveriş yaparken daha çok kazanmalarını sağlıyoruz. Yeni iş birliğimiz kapsamında, Shell’e gelenler hem havada hem karada kazanmaya başlayacak. Biz, sektörlerimizde ilk olan bu önemli iş birliğini Türk Hava Yolları ile gerçekleştirdiğimiz için çok mutluyuz. Bu iş birliğinin uzun yıllar devam etmesini diliyoruz.”

Türk Hava Yolları A.O.
Basın Müşavirliği
Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 Yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star Alliance üyesi Türk Hava Yolları, bugün 256  (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 214 uluslararası, 43 yurtiçi olmak üzere dünyada 257 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketi. 2013 yılı Skytrax değerlendirmesine göre Türk Hava Yolları, art arda olmak üzere 3. kez “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”, 5. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi İkram Servisi” ödülünü alan Türk Hava Yolları, bu yıl da Skytrax değerlendirmesinde dünyanın “En İyi Business İkram Servisi” ödülüne layık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden ulaşılabilir.
Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım ve kusursuz hizmet sunan ve ilk küresel bazlı havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödüllerine lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Air India ve mevcut Avianca üyeliği altında katılım gerçekleştirecek Avianca Brazil’in müstakbel üyeler olarak ilân edildiği Star İttifakı, genel olarak 193 ülkede 1.269 havaalanına 18.000 'den fazla günlük uçuş sağlamaktadır.

Miles& Smiles Hakkında:
Miles& Smiles özel yolcu programı 1989’da kurulmuş olup, dünya çapında 4.1 milyon üyesi bulunmaktadır. Miles&Smiles üyeleri, Türk Hava Yolları ve diğer program ortağı havayolları ile yapılan uçuşlardan, Miles&Smiles kredi kartı harcamalarından, başta otel ve araç kiralama şirketleri olmak üzere farklı sektörlerdeki program ortaklarından yapılan alışverişlerden mil kazanabiliyor ve kazandıkları milleri başta ödül bilet olmak üzere çeşitli şekillerde  kullanabiliyorlar. Miles&Smiles programının yürütülmesi, havaalanı personelimizden uçak-içi personeline, çağrı merkezinden satış ofislerimize, bütüncül olarak tüm THY personelinin müşteri odaklı  ve özverili çalışmalarıyla gerçekleşmektedir. Yoğun seyahat eden üyelerimizin uçaklarımızda olduğu gibi, havalimanlarında da konforlarını sağlamak amacıyla Özel Bekleme Salonları’ndan (CIP Salonları) faydalanma imkânları, sıra beklemeden hızlı bir şekilde check-in işlemlerini gerçekleştirmeleri, ücretsiz upgrade, ekstra bagaj ve kendilerini özel hissetmelerini sağlayacak diğer hizmetler, kart türlerine (Classic, Classic Plus, Elite ve Elite Plus) göre uygulanmaktadır. 2012 Freddie Ödülleri’nde “Yılın Sadakat Programı” ve “En İyi Sadakat Kredi Kartı” kategorilerinde birinci olmuştur.
Shell Club Smart Hakkında:
Shell & Turcas’ın, akaryakıt sektörünün ilk ve köklü sadakat programı olan, Shell Club Smart programının 10 milyona yakın üyesi bulunuyor. Her ay 2 milyona yakın Shell Club Smart Card üyesi düzenli olarak Club Smart Card’ları ile Shell istasyonlarından yakıt alımı gerçekleştirerek, avantajlı Shell Club Smart dünyasından yararlanıyor ve bedava yakıt kazanıyor. Haziran 2014 itibariyle hayata geçen “Shell Club Smart Card ile Anında Şahane Kazanç” kampanyası ile Shell Club Smart Card hem yepyeni, tazelenmiş bir yüze kavuştu hem de değişen puan yapısı ile yeni avantajlar sunmaya başladı. Avantajlı yeni Shell Club  Smart dünyasında, Shell ‘in üstün teknoloji ile geliştirmiş olduğu en iyi performans yakıtı olan Shell V-Power Nitro+ ürün grubu yakıtlarından yapılacak alımlar diğer ürünlere göre daha fazla Smart puan kazandırırken, Shell Club Smart Card sahipleri her 500 Smart puana ulaştığında kartlarında 5 TL hediye yakıt fırsatından yararlanıyor.