HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Türk
turizm sektörünün lider operatörü Etstur,
2014- 2015 erken rezervasyon dönemini 19 Kasım 2014’te başlattı. %45 indirim oranıyla ilk dönem en avantajlı
dönem. Sonrasında her ay %5’lik oranda
azalarak devam edecek.
Etstur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, 2014 değerlendirme, 2015 hedef ve yatırımları ile ilgili düzenlenen basın toplantısına geçen sezonu değerlendirerek başladı. Aralık 2013- Ocak 2014 aylarının oldukça iyi geçtiğini dile getirerek, “Bu ilk 2 ay, Şubat-Mart ve Nisan aylarının toplamından daha fazla satış yapıldı.” dedi. Bunu Türk misafirinin gelişen seyahat kültürüne bağlayan Ersoy, “Misafir artık daha bilinçli, karşılaştırıyor, araştırıyor ve ağırlıklı olarak en avantajlı fiyatları elde ettiği kampanyanın ilk dönemlerinde satın alma yapıyor.” dedi.
“Seçimler, talep kaymasına neden oldu”
Şubat
sonundan seçim sonuna kadar olan dönemde ise
ciddi bir durgunluk yaşadıklarını ifade eden Ersoy, Nisan ayından itibaren bir hareketlenme
olduğunu ve Mayıs sonu karşılaştırmasında %16’lık artış oranı yakaladıklarını
belirtti.
Son 4 yıldır
Erken Rezervasyon satış payı tüm yıla oranla %47 olarak gerçekleşirken, bu sene
seçim konsantrasyonu sebebiyle %2’lik bir kayıp ile %45 olarak gerçekleşti.
Ersoy, geçen sene Erken Rezervasyon dönemine Kıbrıs turları,
Cruise turları ve Disneyland paketlerinin de dahil edildiğini hatırlatarak, toplamda
300.000’i yakaladıklarını, yıl sonu ortalamasının ise 740.000’e ulaşacağını
ifade etti.
2015’te ise cirosal bazda %15’lik büyüme hedefi 880.000 TL ve
814.000 misafire ulaşmak planlanmakta
“Ege Bölgesi taleplerinde %23’lük bir artış
oldu. Antalya %4’te kaldı”
Ersoy sözlerine şöyle devam etti: “Bölgesel
olarak baktığımızda Ege Bölgesi satışlarında %23’lük bir artış gözlemlenirken,
Antalya Bölgesi satışlarında bu oranın %4’te kaldığını görmekteyiz.
Ege
Bölgesi’ndeki tesislerin fiyat avantajları nedeniyle tercih edildiğini
söyleyebiliriz. Türk misafir son 3 yıldır Erken Rezervasyon Kampanyaları
sürecinde fiyat avantajı gördüğü bölgelerde ciddi taleplerde bulunuyor.” dedi.
Erken Rezervasyon
Sigortası
Mehmet Ersoy, erken rezervasyon sigortasına da değinerek,
“Misafirlerin %94’ü erken rezervasyon sigortasından yararlandılar” dedi.
Ersoy,
“Özellikle Rusya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerden Türkiye’ye olan
taleplerdeki düşüşler, otellerin iç pazara yönelik aksiyonlar almasına sebep
oldu. İstedikleri satışları yakalayamayan tesisler pazar payına değil, satana
kota vermeye başladı. Dövizde artış olsa da TL bazında fiyat artışı olmadı. 2015’te
de fiyatlarda ciddi bir artış beklemiyoruz” dedi.
“BDDK’nın taksit
azaltma kararından etkilenmedik.”
Geçen
senenin en çok konuşulan değişikliklerinden biri de kredi kartı ile satışlarda
taksit sayısına sınırlama getirilmesiydi.
Yıl sonunda bakıldığında beklendiği kadar olumsuz bir etki yaratmadığını
söyleyen Ersoy, şu ana kadar ki satın almaların
%32’sinin tek ödeme, %58’inin 4-6 taksit, %10’unun ise 9 taksit olarak
gerçekleştiğini belirtti.
ETSTUR, 3 yılda toplam 75 bin
kişiyi Yunan Adaları’yla tanıştırdı.
Bu
tek başına bir Türk firmasının yaptığı rekor bir sayısı. Etstur, Gemi işine devam
ediyor.
Mehmet Ersoy, 2014’te Etstur gemileriyle vizesiz Yunan Adaları’nda 30.000’e
yakın misafire hizmet verdiklerini söyledi.
“Bu yoğun talebin 2015’te de süreceğini öngörüyoruz ve vizesiz Yunan Adaları seyahatlerine
devam kararı aldık. Gemi seçimlerinde ve konseptinin oluşturulmasında Türk misafirlerin
taleplerini göz önünde bulunduruyoruz.” dedi.
Ersoy, dünyanın en büyük ve önde gelen temsilcilikleri ile cruise
turlarına devam ettiklerini, nehirlerde
de birçok firma ile dünyanın değişik bölgelerinde farklı arternatifli cruise
turları sunduklarını açıkladı.
Etstur’un
2015 Büyüme hedefi ve yolcu sayısı:
%15’lik büyüme hedefi 880.000
TL ciro, 814.000 misafir
2014 Ciro: Etstur 766.000.000 TL
2015 Tahmini Ciro: Etstur 880.000.000 TL
Tatil
Paketlerine Erken Rezervasyon Sigortası Ekleten Misafir Oranı: %94
2014 Erken rezervasyonun
Toplam Dört Döneminde En Çok Tercih Edilen Bölgeler: Fethiye
%131, Didim % 45, Kuşadası %26, Bodrum %25, Lara/Kundu %20, Belek %18, Side %17.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder