27 Haziran 2015 Cumartesi
Başarılı satış ekibi oluşturmanın 5 adımı ...
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Başarılı satış ekibi oluşturmanın 5 adımı
Pazarlama ve satış bölümü çalışanlarının motivasyonu, fark edilmeleri ve hedefe yönelik odaklanmalarına değinen AL Danışmanlık Genel Müdürü Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, başarılı satış ekibi oluşturmanın 5 adımına ilişkin şunları söyledi.
1)Satış şirketinin organizasyonunu olabildiğince yalın kurgulayın. Komplike organizasyon ve iş süreçlerinden kaçının. Yalın organizasyonda, yalın iş akışı ve yalın görev tanımlarını ilgili çalışan ve yöneticiye iyi anlatın. Anlaşılmış olmanın, geribildirimi de mutlaka alın.
2)Maaş düşük olabilir. Ancak, satış hedeflerinin her kademesi için ayrı kriterlerin belirlendiği, herkesten çok kazandıran bir prim sistemini devreye alın. Bu şekilde, düşük maaş, ama maaşı kat kat geçen prim için kimse yerinde saymak istemeyecektir. Bu arada, sadece prim sistemi ile satış yapmalarını sağlamak da, eksik kalacaktır.
3)Duygulara ve değerlere önem verin. Şirketinizde adanmış bir takım oluşturun. Özel günleri takip edin, ekip ruhuna, aile kavramına önem verin ve içselleştirin.
4)Ödül ve uyarı sistemlerini kurun, adaletli kriterler belirleyin ve uygulayın.
5)Şirketin üst yöneticisi, insan kaynakları yöneticisi ve satış pazarlama yöneticisi rol modeldir. Çalışanlara rol model olan bu yöneticiler; şirket itibarını da temsil ederler. Bu anlamda söylemeler kadar, eylemler de önemlidir. Yapabileceğinizi söyleyin, söylediğinizi yapın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder