7 Kasım 2016 Pazartesi
Turizmde “Tesisler ve bireyler, daha yoğun tanıtım atağına geçmelidir”
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Radisson Blu Hotel Kayseri Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu,
“Tesisler ve bireyler, daha yoğun tanıtım atağına geçmelidir”
Turizmde yoğun geçen günlere yeniden kavuşabilmek için, hedef pazarlar başta olmak üzere dünya genelindeki tanıtım ve pazarlama atağının kesintisiz devam etmesi gerekiyor.
Özellikle bu yıl yaşanan sıkıntılı günler nedeniyle, dünya kamuoyunda oluşan negatif algının bir an önce pozitif algıya dönüşmesi için hep birlikte daha etkin bir çaba gösterilmesinin önemini kaydeden Radisson Blu Hotel Kayseri Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, şunları söyledi: “Ülkemiz turizminin, dünyaya tanıtılıp pazarlanması noktasında, her şeyi Devletimizden beklemek yerine; tesisler, kurumlar, STK’lar ve bireyler olarak, daha etkin bir çalışma yürüterek, tanıtım-pazarlama atağına geçmeliyiz. Şuan İstanbul başta olmak üzere, birçok ilimizde yeni otel yatırımları sürüyorsa, turizmden daha fazla bir beklenti içerisindeysek, o zaman tüm tesislerin ve sektör çalışanlarının tanıtım-pazarlama faaliyetinde daha aktif bulunması gerekmektedir” dedi.
Türk turizminin, Körfez Savaşı, deprem, ekonomik krizler gibi birçok krizin üstesinden başarıyla geldiğini hatırlatan Recep Arifoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “Sektör olarak, krizlere alışığız. Kesinlikle, moralimizi bozmadan, çalışmalarımızı sürdürmeliyiz. Özellikle darbe girişiminin, turizm üzerinde olumsuz bir etkisi oldu. Avrupa başta olmak üzere batıdaki ülkelerin, Türkiye hakkında oluşan negatif algısını değiştirmek için daha çok gayret göstermeliyiz” diye konuştu.
2017 yılında, turizmde toparlanmanın başlayacağını anlatan Recep Arifoğlu, şunları kaydetti: “Her bir turizm destinasyonumuzun, hedef pazarları farklı olabilir. Hedef pazar, Rusya mı, Avrupa mı, Amerika mı, Ortadoğu mu, Asya mı, Kuzey Afrika mı belirleyip, stratejiyi de ona göre hazırlayıp, aralıksız çalışmalara devam etmeliyiz. Örneğin, Radisson Blu Hotel Kayseri olarak, Ortadoğu, Rusya, Çin ve Kuzey Afrika pazarlarını hedef pazar olarak belirledik. Bu pazarlarda, yoğun çalışma yapıyoruz” dedi.
Kadim şehir Kayseri’yi, dünyaya tanıtmaya çalışıyoruz
Kayserili işadamı Süleyman Çetinsaya’nın Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptığı Artaş Holding tarafından 2014 yılı Eylül ayında hizmete açılan Radisson Blu Hotel Kayseri, kentin markalaşmasında etkin bir rol oynuyor. Otel, ülkemizin önemli sanayi merkezi olan Kayseri’de, iş dünyasına ve kente kayak, kültür ve gastronomi turizmi için gelen yerli ve yabancı misafirlere hizmet veriyor.
Öncelikli hedeflerinin Anadolu’nun misafirperverliği ve lezzetleriyle misafirlerini buluşturmak olduğunu ifade eden Recep Arifoğlu, “Yerli misafirlerimizin yanında, Avrupa, Ortadoğu, Uzakdoğu, Amerika gibi dünyanın dört bir yanından iş ve kayak turizmi için gelen misafirlerimizi ağırlıyoruz” dedi.
Kadim şehir Kayseri’yi dünyaya tanıtmaya devam ettiklerini anlatan Recep Arifoğlu, şunları söyledi:
“Kayseri, gerek kültür ve tarih turizmi, gerek kış turizmi, gerek ticaret hayatındaki hareketliliğiyle; ülkemizin ve bulunduğumuz coğrafyanın parlayan yıldızıdır. Kayseri Valiliği, Kayseri Büyükşehir Belediyesi, Erciyes AŞ, THY Kayseri, Şahika Turizm ve otelimiz başta olmak üzere, kentimizin kamu, yerel yönetimleri ve özel sektör temsilcileri olarak, yurtiçinin yanı sıra, Almanya, Hollanda, İspanya, Dubai gibi dünyanın dört bir yanında düzenlenen turizm fuarlarına ve toplantılara katılıyoruz” diye konuştu.
Ortadoğu’dan yoğun talep var, tanıtım atağını sürdürüyoruz
Ortadoğu ülkelerinden 75 kişilik tur operatörleri, 5. METEX Turizm Etkinliği kapsamında, 10 -13 Aralık 2015 tarihleri arasında, Radisson Blu Hotel Kayseri’de bir araya gelmişti. Arap acenteler, Kayseri’nin tarihi, kültürel, doğal zenginliğini ve Erciyes Dağı’nı yerinde inceleme fırsatı bularak, hayran kaldı. Tatil paketlerine Kayseri’yi almaları neticesinde, Ortadoğulu turistler, Kayseri’ye yoğun talep göstermeyi sürdürüyor. Ortadoğu’dan yoğun misafir almakta olduklarını ifade eden Recep Arifoğlu, aynı zamanda Ortadoğu ülkelerinde yapılan work shop ve fuarlara katıldıklarını ve bölgedeki acentelerle bir araya gelmekte olduklarını söyledi.
Kayseri’nin turizm geleceğinden çok umutlu olduklarının altını bir kez daha çizen Recep Arifoğlu, şunları söyledi:
“Yakın gelecekte, kayak turizmi, tarih-kültür turizmi ve gastronomi turizmi için daha fazla sayıdaki yerli ve yabancı misafirlerimizi kentimizde ağırlayacağız. Özellikle kayak sporu için gelenler, dünyada ilk 10’a giren çok güvenli Erciyes pistlerinde olmanın, en üst düzeyde hizmet sunulan Radisson Blu Hotel Kayseri’de konaklamanın ayrıcalığını yaşarken, tüm bunları ekonomik bir fiyata elde etmenin de memnuniyeti hissediyor. Bu artılar, Erciyes’e, kentimize ve otelimize olan talebi sürekli arttırıyor” dedi.
Kentin en yüksek ve akıllı bina sistemine sahibiz
Kentin en yüksek ve akıllı bina sistemine sahip olan otel; şehrin orta noktasında tüm şehri kucaklayan konumu, panoramik şehir manzarası ve Erciyes Dağı’nın ihtişamlı manzarasıyla misafirlerini büyülüyor. 20 katta 243 oda ve 1 king suite’nin bulunduğu otelde, iş adamlarına özel Executive odaların yer aldığı özel katlar, tüm ihtiyaçlar düşünülerek hazırlanmıştır. Bilindiği gibi ülkemizde standart otel odalarının büyüklüğü, 15- 28 metrekare arasında değişiyor. Radisson Blu Hotel Kayseri’de, 35- 250 metrekare arasında farklı oda alternatifleri sunuluyor ve odalarda çay-kahve ve ücretsiz internetin yanı sıra, ütü- ütü masası gibi misafirlerin ihtiyaç duyabileceği gereçler bulunuyor.
Şehrin önemli kongre ve toplantı merkezi olan otelde; 800 metrekarelik balo salonu ve 8 adet farklı büyüklükte toplantı salonları yer alıyor. Anadolu mutfağı ve dünya mutfaklarından zengin bir menüyle Lounge ve 2 ayrı şık restoranıyla Kayseri’nin aranılan mekanı olan otel, aynı zamanda 1.300 metrekarelik spor merkezi, Türk hamamı, saunalar, buhar odaları, bakım üniteleri ve kapalı yüzme havuzu bulunan City Club’ıyla da kent genelinden üyelerine eşsiz bir spor ve spa hizmeti sağlıyor.
“Yeşil Yıldız” belgesini kentimize kazandırdık
Radisson Blu Kayseri Hotel’e, Ağustos 2015 tarihinde, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından ‘Yeşil Yıldız’ belgesi verildi. Yeşil Yıldız belgesini kente kazandıran Radisson Blu Hotel Kayseri, yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanmaya özen gösteriyor. Su ve enerji tasarrufu sağlıyor; atık oluşumunu azalmaya yönelik uygulamalar yapıyor. Otelde geri dönüşüm çalışmalarıyla çevre bilinci aşılanıyor. Personeline verdiği eğitimler ile gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmanın öncü adımları atılıyor. Recep Arifoğlu, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından çevreye duyarlı konaklama tesislerine verilen “Yeşil Yıldız” belgesini otele ve kente kazandırmanın haklı gururunu yaşadıklarını söyledi.
Krizde, firmalar “daha agresif” çalışıyor
Ülkemizdeki işletmelerin kriz dönemlerinde daha agresif çalıştığını anlatan Recep Arifoğlu, şunları kaydetti:
“İşletmelerimiz, krizler ile mücadele etmeye alışkındır. Hatta kriz dönemlerinde, ‘krizi, fırsata çevirelim’ düşüncesiyle, daha agresif bir çalışma sergileniyor. Firmalar, iş süreçlerini daha verimli hale getirmek için süreçlerini yeni baştan ele alıyor, personelinin yetkinliklerini arttırmak için kurum içi eğitimlerini arttırıyor. Çözüm ortaklarını ve müşterilerini daha fazla ziyaret ediyor. Geçmişte bir bölgeye iki kere yaptığı ziyareti, kriz anında daha da sıklaştırabiliyor. Bu dönemde turizmciler olarak bizler de, özellikle yurtdışındaki kontaklarımız ile telefonla, maillerle veya yurtdışında katıldığımız fuarlar sırasında, daha fazla ve etkin bir iletişim kurarak, son günlerde Türkiye hakkında oluşan olumsuz önyargıların kalkmasına katkı sağlamayı sürdürmeliyiz” şeklinde konuştu.
Artaş Grubu’nda, İstanbul ve Kayseri’de tesisler yer alıyor
Artaş Grubu bünyesinde, İstanbul’un tarihi yarımada bölgesinde bulunan BW PLUS The President Hotel, BW Citadel Hotel ve Kayseri’deki Radisson Blu Hotel yer alıyor.
Tarihi Yarımada bölgesinde Azak Tiyatrosu olarak bilinen noktada bulunan BW PLUS The President Hotel, kapılarını 1989 yılında turizme açtı. Yerli ve yabancı misafirlerine 27 yıldır Türk misafirperverliği eşliğinde hizmet veren BW PLUS The President Hotel, 2009 yılında İstanbul’un ilk, Türkiye’nin ikinci Yeşil Yıldız belgesini alan otel oldu. Marmara Denizi manzaralı odaları ve restoranları, kapalı yüzme havuzu, fitness salonu, sağlık kulübü, 1989 yılında İngilizler tarafından tasarımı ve dekorasyonu yapılan The English Pub’ı ve alışveriş mekanları bulunan otelde, 201 oda ve 408 yatak kapasitesi yer alıyor.
İstanbul Ahırkapı’da, bir tarafta Marmara Denizi’ni, diğer tarafta Ayasofya ve Sultanahmet Camisi’ni görebileceğiniz BW Citadel Hotel’in odaları, Marmara Denizi manzaralıdır. Otelin, 32 odası, 62 yatak kapasitesi bulunuyor. Bölgenin yoğun etkinlik yapılan otellerinden birisidir ve İstanbul’da evlenen yabancıların tercih ettiği oteller arasında yer alıyor.
Artaş İnşaat, kaliteli ve modern yapıları hayata geçiriyor
Artaş Grubu, inşaat ve turizm sektörlerinde önemli projelere imza atmaktadır. İnşaat sektörünün dinamiklerini yakından takip eden Artaş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, iş alanındaki hedeflerini nitelikli ve prestijli konutlar üretmek olarak tanımlamaktadır. İş dünyasında doğru proje, doğru imalat ve çevreye duyarlı düzgün şehirleşme tutumuyla çalıştıklarını belirten Süleyman Çetinsaya, hedeflerinin sosyal ve kültürel değerleri taşıyan, çevreyi koruyan, güvenli ve saygın projeleri hayata geçirmek olduğunu anlatmaktadır. Artaş Grubu’nun son dönemlerde hayata geçirmekte olduğu projeler arasında; Eclipse Maslak Business, Avrupa Residence & Office Ataköy, Avrupa Office Ataşehir, Avrupa Konutları Atakent 4, Avrupa Konutları Başakşehir, Vadi İstanbul, Tema Park İstanbul, Avrupa Konutları Kale gibi projeler yer almaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder