HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Yerel ürünler, turizm fuarında ilgi çekti
TerraMadre Anadolu İzmir 2022’ye turizm profesyonellerinden yoğun ilgi
Dünyanın en büyük gıda hareketi SlowFood önderliğinde iki yılda bir İtalya’nın Torino kentinde gerçekleşen Terra Madre Gastronomi Fuarı, Terra Madre Anadolu İzmir 2022 olarak 2-11 Eylül'de düzenlenecek.
Türkiye’deki SlowFood gruplarının ortaklığıyla hayata geçirilen
TerraMadre Anadolu İzmir 2022’nin tanıtımı, turizm profesyonelleri tarafından yoğun ilgi gördü.
Turizm aktörlerini aynı çatı altında birleştiren Travel Turkey İzmir Fuarı, üç gün boyunca ziyaretçilerine özlenen bir fuar deneyimi yaşattı. Fuar kapsamında İzmir’in yerel turizm miraslarını ön plana çıkartan İzmir Sokakları büyük ilgi gördü. İzmir Sokakları’nda ayrıca, yerli üreticiyi doğrudan uluslararası pazar ile buluşturmaya hazırlanan TerraMadre Anadolu İzmir 2022 standı,fuar ziyaretçileri için bir çekim merkezi oldu. Gastronomi ve destinasyon turizmine ilgi duyan turizm profesyonelleri, TerraMadre Anadolu İzmir 2022’nin tanıtımına yoğun ilgi gösterdi. 2-11 Eylül 2022 tarihleri arasında düzenlenecek TerraMadre Anadolu İzmir 2022’nin tanıtımının yapıldığı alan, Travel Turkey İzmir Fuarı’na artı bir değer kattı.
Kaliteli ve yerel beslenmenin önemini anladık
Travel Turkey İzmir’in katıldıkları en kilit fuarlardan bir tanesi olduğunu ifade eden İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanı Şevket Meriç, “Yapmış olduğunuz çalışmaları normal bir tarım fuarında anlattığınızda tarımla ilgili bir kitle geliyor. Ama turizm fuarında tarım anlattığınızda gastronomi ile ilgili çok değişik kitlelere bunu tanıtma fırsatı buluyorsunuz. İşte bu yüzden bizim tam anlamıyla tüketiciye ulaşabilmemiz için Travel Turkey İzmir gibi turizm fuarlarında kendimizi tanıtabilmemiz gerekiyor. Tarım fuarları tabii ki çok kıymetli ama bu alıcısına hitap eden bir faaliyet gibi. Bizim anlatmaya çalıştıklarımızı rahatlıkla anlayan büyük bir kitle vardı fuarda. Nereye ne kadar harcaması gerektiğin bilen insanların turizmle daha fazla ilişkili olduğunu biliyoruz. Pandemi bize çok şey öğretti. İnsanlar artık markete gidip hızlıca makarna tüketmiyor. Daha sağlıklı, daha temiz ve daha adil gıdaya yönelme eğilimi başladı. Az ama kaliteli beslenmenin önemi anlaşıldı” dedi.
Terra Madre, İzmir’in marka değerini artıracak
Bir kentin kaderini markalaşmış organizasyonların değiştirdiğine değinen Meriç, “Bu markalaşma ve tasarım çalışmaları bir kenti bambaşka yere taşır. Paris, Milano, Berlin gibi kentleri sayarken, Avrupa’nın markalarından söz ediyoruz aslında. Bu tip organizasyonların, İzmir’in marka değerini artıracağı görüşündeyim. Şu anki sürecimiz çok güzel. Üreticiler çok heyecanlı. Tohumu ektik, ürün haline getirdik, bunu sattık ve kendi öz kültürümüzü pazarladık. Bu hareketin aslında kentlinin gıda seçebilirken yaptığı davranışların da değişeceği yönünde bir farkındalık olduğunu söyleyebilirim. Terra Madre yalnızca bir fuar değil. Kentlinin ekolojik okur yazarlığı ile ilgili bir takım değişiklikler gerçekleştirmesi. Daha çok küçük ölçekli üreticiler ve kooperatifleri, niş ürünleri, daha çok temiz, iyi adil gıdayı seçmeye başladıklarında; çevresel, ekonomik ve kültürel katma değeri artırdığı yönünde de gelişmeler sağlayacaktır. Başka Bir Tarım Mümkün politikasının üçüncü temeli olan alternatif ürünler ve katma değerli ürünler kısmında ben hızla bu açığın başkanımız tarafından kapatıldığını görüyorum. Başka bir tarım, başka bir beslenme şekli ve başka bir kentli alışverişi mümkün” ifadelerinde bulundu.
Türkiye’deki küçük üreticiler yurt dışına açılacak
TerraMadre Anadolu İzmir 2022’nin tüm kentin kaderini değiştireceğine inandığını belirten Meriç, şunları söyledi:
“Umarım Türkiye’deki tarım sektöründe çalışanlar, işçiler, emekçiler bu fuar vesilesiyle ekonomik refaha ulaşabilirler. Bence köylünün en doğal hakkı o. İyi yaşayabilmek, iyi beslenebilmek, iyi üretebilmek. Turizm fuarının bu yönde de katkısı olacağını düşünüyorum.Yurt dışına satışlarda da miktarı değil niteliği artıran ürünler üretmemiz gerekiyor. Tonlarca domates satmanıza gerek yok. Nitelikli obruk peynirinden birkaç kilo satsanız yeter. Komple yereli değerlendirebilmek ve bu tip ürünleri tanıtabilmek için TerraMadre önemli ama bir yandan da turizm fuarının çok büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Terra Madre organizasyonu ile İzmir’in ön plana çıkması dışında başka bir tarım mümkün politikalarının hepsinin bunun içerisinde yedirilip herkese dokunabilmesi, yurt dışına açılabilmesi, en küçük üreticiden yurt dışına seslerinin duyurulabilmesi markalaşma yolunda çok ciddi adımlar atılmasına vesile olacak”
TerraMadre Anadolu İzmir 2022’ye adım adım
İlk kez 2012 yılında eş zamanlı düzenlenen Salone del Gusto ve Terra Madre, her kıtadan sıra dışı gıda çeşitliliğini iyi, temiz ve adil üreticilerin birer örneği olarak tek bir organizasyon altında birleştirdi. Ziyaretçiler yerel ve sağlıklı yiyeceklerin tadını çıkarıp, ilgili birçok aktiviteye katılırken; Terra Madre Gastronomi Fuarı sayesinde bu ayrıcalıklı ürünlerin arkasındaki çiftçiyi, balıkçıyı ve üreticiyi keşfetme fırsatı yakaladı. İzmir’de düzenlenecek TerraMadreAnadolu İzmir 2022’ye ise sadece İzmir değil, tüm Türkiye ve Akdeniz’den küçük üreticiler katılacak. Anadolu mutfağının ve tarım ürünlerinin tüm örneklerinin buluşacağı fuarda bugüne kadar ürettiğini pazarlamakta zorlanan üreticiler, yerel ürünlerini tüm dünyaya aracısız olarak tanıtacak. Fuarda Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinden gelen gastronomik ürünler buluşacak. Fuar kapsamında üreticiler de bir araya gelerek sorunlarını konuşacak. Sağlıklı gıdaya erişim ve tarım konusunda çok sayıda panel ve çalıştay yapılacak. TerraMadre Anadolu İzmir 2022’ye Türkiye ve Akdeniz’den yüzlerce yerel üretici ve binlerce ziyaretçiye ev sahipliği yapması hedefleniyor. SlowFood birlikleri ve diğer belediyeler aracılığı ile üreticilerin tek tek tespit edileceği fuarın hazırlık süreci ve bu sürecin yönetiminde Türkiye’den yüzlerce gönüllü yer alıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder