9 Ağustos 2025 Cumartesi

MDYD’nin gerçekleştirdiği “Yapay Zeka Çağında Kariyer Yapmak” Webinar’ında ele alındı.


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Kariyer yolculuğunda başarıya ulaşmak esneklik, yeniliklere olan merak ve teknolojiyle sağlıklı ilişki kurmaktan geçiyor

MDYD Kariyer Sohbetleri Kapsamında ‘Yapay Zeka Çağında Kariyer Yapmak’Konulu Webinar, Üyelerin Katılımıyla Gerçekleştirildi

Bugün birçok iş kolunda yapay zekanın kullanım alanı ve oranı yükselişini sürdürürken kariyer yolculuğunda başarıya ulaşmak için esneklik, yeniliklere olan merak ve teknolojiyle sağlıklı ilişki kurmak büyük önem taşıyor. İş tanımlarının değişerek dönüştüğü bu süreçte yapay zekanın nasıl bir rol üstleneceği, MDYD’nin gerçekleştirdiği “Yapay Zeka Çağında Kariyer Yapmak” Webinar’ında ele alındı.

Değişikliğe uyum yeteneğinin ve yeniliklere ve öğrenmeye açık olmanınçok önemli olduğu bu dönemde Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği (MDYD), yapay zeka teknolojilerinin çalışanlara olan etkisinin her yönden ele alındığı “Yapay Zeka Çağında Kariyer Yapmak” Webinar’ını, gerçekleştirdi. Webinarda, yapay zekanın güçlü ve etkili varlığına rağmen müşteri deneyimi yönetimi alanında insana dokunan becerilerin her daim ön planda kalacağı, empati gerektiren işlerin çalışanlar tarafından üstlenileceğinin ve insan faktörünün artan değerinin altı çizildi. “MDYD Kariyer Sohbetleri” webinar serisinin moderatörlüğünü üstlenen MDYD Yönetim Kurulu Üyesi Metin Tarakçı, müşteri deneyimi yönetimi iş alanındailk kademede görev yapan genç çalışanlara yönelik tasarladıkları içerikler ile, dijitalleşme ile dönüşen iş alanındaki fırsatları genç iş gücüne anlatmayı ve bu dönüşüm içerisinde başarılı bir kariyer için yol gösterici olmayı hedeflediklerini belirtti. 


“Yapay zeka işimizi elimizden alacak mı?

Yapay zeka çağında kariyer yapmak konulu webinarda Metin Tarakçı’nın ilk sorusu, “Yapay zeka işimizi elimizden alacak mı?” oldu.  Bu kapsamda düşüncelerini paylaşan konuklardan PCX Genel Müdürü Mustafa Murat Gül, “İnsan içgüdüsel olarak merak eder, mücadele eder, uyum sağlar ve kontrol eder. İnsan, yapay zekada da aynı refleksleri verir. Bu dört temel özellik sayesinde yapay zekâ yardımcı olarak kullanılacaktır. Sezgisel olarak insan, müşteriyi anlayarak yapay zekâdan farklı bir noktada duruyor. Kriz anında müşteriyle empati kurabilmek ve bunu da müşteriye en doğru şekilde hissettirmek gerekiyor. Global seviyede pek çok araştırma sonucu da bunu destekliyor ve müşteriye duygusal olarak dokunmanın önemli bir etken olduğu belirtiliyor. Bununla birlikte yapay zekâ çağında orta ve uzun vadede iş tanımlarının değişeceği ve yeniuzmanlıların meslek olarak hayatımıza gireceğini de söylemeden geçemeyiz” dedi.

“Yapay zekâyı anlamak ve veriyi doğru yönetmek önemli olacak”

Yapay zekâ teknolojileriyle hangi becerileri geliştirilmesinin daha iyi sonuçlar almayı mümkün kılacağına dair de görüşlerini paylaşan Mustafa Murat Gül, “Tüm çalışmalar 2028’den sonra yapay zekânın müşteri deneyiminde işlevsel olarak büyük yer alacağını gösteriyor. Bu süreçte yapay zekâyı anlamak ve veriyi doğru yorumlamak ve yönetmek önemli olacak. Bu noktada veri okur yazarlığı, prompt mühendisliği, duygusal yakınlık, empati kurmak, çift dilli olmak ve duygularla konuşup veriyi anlamak önem kazanacak. Bunları yapabilen çalışanlar da fark yaratarak öne çıkacak” İfadelerini kullandı.

“Yapay zekâ teknolojileri çalışanlara büyük destek sağlıyor”

Webinarın diğer konuğu olan, Yapı Kredi Müşteri Deneyimi Direktörü Yasemin Koç ise, “Yapay zekâ, müşteriyi dinlerken konuşmaları süzüp hızlı sonuçlanmasını sağlayarak süreçlerimizde destek oluyor, bu da çalışanları daha yetkin kılıyor. Bu süreçte insanlar yapay zekânın nasıl geliştirileceğine yönelik çalışmalar da yapacak. Yapay zekâ kariyer gelişimine entegre edilecek. Birden fazla işte uzmanlaşma ön plana çıkacak” dedi.

“Yeni dönemde insana dokunan becerilerin önem kazanacak”

Yeni dönemde insana dokunan becerilerin önem kazanacağını vurgulayan Yasemin Koç, yapay zekâyla birlikte yeni meslek kollarının da gelişeceğini belirterek sözlerine şöyle devam etti: “Yapay zekâ ile çalışmalarda promptu ne kadar doğru tasarlarsanız o kadar doğru cevaplar, sonuçlar alacaksınız. Bu nedenle de prompt mühendisliği ön plana çıkacak mesleklerden biri diyebilirim. Yapay zekâ tarafında yapılan raporlamaların kontrol edilmesine, Botların eğitilmesine yönelik mesleklerin de olacağını öngörüyoruz. Bunun yanında yapay zekâ destekli danışmanlık veren müşteri deneyimi profesyonelleri olacaktır.”

Katılımcıların ilgiyle takip ettiği webinar, soru -cevap bölümünün ardından son buldu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder