HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Bilinçli yemek-içmek isteyenlerin
yeni referans noktası ŞARAPP akıllı telefonlarda yerini
aldı
Günümüzün vazgeçilmez parçası olan mobil
uygulamalar, gastronomi dünyasında da etkisini gösteriyor. Türkiye gastronomi
sektörü ile gastronomi meraklılarını bir araya getiren dijital platform ŞARAPP
mobil uygulaması, Türkiye’de gelişen yiyecek ve içecek sektörüne katkı
sağlamayı hedefliyor. ŞARAPP, kullanıcılarını gastronomi ve şarap konusunda
bilinçlendirmeyi, yurtdışına ve yabancı turistlere Türkiye’de gelişen ürün
üreticiliği ve şarapçılık kültürünü tanıtmayı hedefliyor. Bilinçli yemek-içmek
isteyenlerin yeni referans noktası ŞARAPP akıllı telefonlarda yerini aldı. http://sarapp.co/ uygulaması
play&appstore'lardan indirilebiliyor.
Üzüm çeşitleri ve damak zevki hakkında
bilgilendiriyor
ŞARAPP mobil uygulaması,
kullanıcılarını; dünyadaki ve Türkiye’deki üzüm çeşitleri hakkında
bilgilendiriyor. Kullanıcılar, kendi damak zevklerine uygun gastronomi
deneyimlerini buluyorlar ve aynı zamanda ülkemizin gastronomisi hakkında bilgi
ediniyorlar. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte, bilgi her ne kadar
kolay ulaşılabilir hale gelmiş olsa da, kimi zaman doğru ve güvenilir bilgiye
erişmek mümkün olmayabiliyor. Özetle, yeme & içme kültürü ile ilgili doğru
ve güvenilir bilgiye ŞARAPP mobil uygulaması üzerinden her zaman kolayca
erişmek mümkün olacaktır.
Türkiye,
dünyanın en büyük 6 üzüm üreticisinden birisidir
Dünyada en büyük 6 üzüm üreticisinden
biri olan Türkiye’nin, üzüm çeşitliliği ve kalitesi son yıllarda üretilen Türk
şaraplarında görülüyor ve yurtdışında alınan ödüller ile bu başarı
taçlandırılıyor. Şarap kültürüne gösterilen ilgi ile bilinçli şarap tüketimi de
günden güne artmaya devam ediyor. Son yıllarda, Türk şarap üretiminde elde
edilen başarılı sonuçlar neticesinde, dünya pazarlarında ve özellikle
Avrupa’daki restoranlarda Türk şaraplarını görmek mümkün hale geldi. 2010
yılında 55 milyon litre seviyesinde gerçekleşen ihracat ve ithalat, 2018
yılında yaklaşık 77 Milyon litre seviyesine çıkmıştır. Bugün dünyada 292 milyon
hektolitre (29.2 milyar litre) şarap üretiliyor. Türkiye 64.3 milyon litre iç
pazara ve 2.9 milyon litre ihracat ile toplamda payı çok çok düşük bir ülkedir
ve dünyadaki payı binde 2.2 civarındadır. Henüz üretimde 1 hektolitre
seviyesinde bile değiliz.Türkiye,güneş ve yağmur ile buluşan verimli toprakları
ve iklimiyle dünyanın en iyi üzümlerinin yetişebildiği nadir coğrafyalardan
birisine sahiptir.Ülkemizin dört bir tarafında onlarca üzüm çeşidi
yetişebiliyor. Bu özelliği ile Şarap üretimi ve şarap turizmi için büyük
potansiyel vadediyor. Sektörün, şu anda sahip olduğu potansiyelin misli katı
bir hacme ulaşması mümkündür. Bu tezi destekleyen konulardan birisi de,
Türkiye’nin dünya çekirdeksiz kuru üzüm ticaretinde dünya lideri olmasıdır.Yıllık
400 – 500 milyon dolar döviz geliri elde ettiğimiz çekirdeksiz kuru üzüm,
ülkemiz için en önemli ihraç ürünleri içinde yer almaktadır. 2018 yılında 1
milyon 46 bin 345 tonluk çekirdeksiz yaş kurutmalık olarak değerlendirilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder