15 Ekim 2019 Salı

Bilinçli yemek-içmek isteyenlerin yeni referans noktası ŞARAPP akıllı telefonlarda yerini aldı...


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




Bilinçli yemek-içmek isteyenlerin
yeni referans noktası ŞARAPP akıllı telefonlarda yerini aldı

Günümüzün vazgeçilmez parçası olan mobil uygulamalar, gastronomi dünyasında da etkisini gösteriyor. Türkiye gastronomi sektörü ile gastronomi meraklılarını bir araya getiren dijital platform ŞARAPP mobil uygulaması, Türkiye’de gelişen yiyecek ve içecek sektörüne katkı sağlamayı hedefliyor. ŞARAPP, kullanıcılarını gastronomi ve şarap konusunda bilinçlendirmeyi, yurtdışına ve yabancı turistlere Türkiye’de gelişen ürün üreticiliği ve şarapçılık kültürünü tanıtmayı hedefliyor. Bilinçli yemek-içmek isteyenlerin yeni referans noktası ŞARAPP akıllı telefonlarda yerini aldı.  http://sarapp.co/ uygulaması play&appstore'lardan indirilebiliyor.


Üzüm çeşitleri ve damak zevki hakkında bilgilendiriyor

ŞARAPP mobil uygulaması, kullanıcılarını; dünyadaki ve Türkiye’deki üzüm çeşitleri hakkında bilgilendiriyor. Kullanıcılar, kendi damak zevklerine uygun gastronomi deneyimlerini buluyorlar ve aynı zamanda ülkemizin gastronomisi hakkında bilgi ediniyorlar. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte, bilgi her ne kadar kolay ulaşılabilir hale gelmiş olsa da, kimi zaman doğru ve güvenilir bilgiye erişmek mümkün olmayabiliyor. Özetle, yeme & içme kültürü ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ŞARAPP mobil uygulaması üzerinden her zaman kolayca erişmek mümkün olacaktır.  

Türkiye, dünyanın en büyük 6 üzüm üreticisinden birisidir

Dünyada en büyük 6 üzüm üreticisinden biri olan Türkiye’nin, üzüm çeşitliliği ve kalitesi son yıllarda üretilen Türk şaraplarında görülüyor ve yurtdışında alınan ödüller ile bu başarı taçlandırılıyor. Şarap kültürüne gösterilen ilgi ile bilinçli şarap tüketimi de günden güne artmaya devam ediyor. Son yıllarda, Türk şarap üretiminde elde edilen başarılı sonuçlar neticesinde, dünya pazarlarında ve özellikle Avrupa’daki restoranlarda Türk şaraplarını görmek mümkün hale geldi. 2010 yılında 55 milyon litre seviyesinde gerçekleşen ihracat ve ithalat, 2018 yılında yaklaşık 77 Milyon litre seviyesine çıkmıştır. Bugün dünyada 292 milyon hektolitre (29.2 milyar litre) şarap üretiliyor. Türkiye 64.3 milyon litre iç pazara ve 2.9 milyon litre ihracat ile toplamda payı çok çok düşük bir ülkedir ve dünyadaki payı binde 2.2 civarındadır. Henüz üretimde 1 hektolitre seviyesinde bile değiliz.Türkiye,güneş ve yağmur ile buluşan verimli toprakları ve iklimiyle dünyanın en iyi üzümlerinin yetişebildiği nadir coğrafyalardan birisine sahiptir.Ülkemizin dört bir tarafında onlarca üzüm çeşidi yetişebiliyor. Bu özelliği ile Şarap üretimi ve şarap turizmi için büyük potansiyel vadediyor. Sektörün, şu anda sahip olduğu potansiyelin misli katı bir hacme ulaşması mümkündür. Bu tezi destekleyen konulardan birisi de, Türkiye’nin dünya çekirdeksiz kuru üzüm ticaretinde dünya lideri olmasıdır.Yıllık 400 – 500 milyon dolar döviz geliri elde ettiğimiz çekirdeksiz kuru üzüm, ülkemiz için en önemli ihraç ürünleri içinde yer almaktadır. 2018 yılında 1 milyon 46 bin 345 tonluk çekirdeksiz yaş kurutmalık olarak değerlendirilmiştir.


http://sarapp.co/play&appstore bilgileri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder