3 Haziran 2024 Pazartesi

Dijital dönüşümü gerçekleştiremeyen lojistik firmalarının ömrü 5 yıldan kısa

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Dijital dönüşümü gerçekleştiremeyen lojistik firmalarının ömrü 5 yıldan kısa 

Dijital dönüşümü gerçekleştiremeyen, operasyonlarını etkili yönetemeyen ve geleneksel yöntemlerle iş yapmaya devam eden lojistik firmalarının, dijital forwarderlar ile rekabet edemeyeceklerinden önemli bir kısmının 5 yıllık bir ömrü bile kalmayabilir. 

Ülkemizin yanı sıra dünyada lojistiğin dijital platformu olarak konumladıklarını anlatan Tırport kurucu ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: 

“Biz Tırport olarak, dünyanın en geleneksel işlerinden birisi olan lojistik işini dünyanın en ileri teknolojilerini kullanarak yapan bir teknoloji firmasıyız. Bu konumlanma ve gücün, rekabette bize sağladığı avantajları çok iyi biliyoruz. Başkalarının yüzlerce kişiyle
yürüttükleri ve denetledikleri operasyonları biz sadece bir düzine insan ile yapabiliyoruz. Dijital erişim gücümüzle, yüz binin üzerinde üye kamyoncumuza 7/24, gerçek-zamanlı, konum-tabanlı ulaşabiliyor ve onlardan istifade edebiliyoruz. 2024 yılı başında Fibabanka ile yaptığımız ortaklık ile kamyoncuların navlun ödemelerini peşin alabilmeleri konusunda büyük bir iş birliğine imza attık. Günde birkaç milyon dolar ödemeyi Fibabanka güvencesinde yapabilir hale geldik. Tüm bu avantajlarımızla 3 yıl içinde 800 milyon dolar üzerinde bir ciroya ulaşmayı, 5 yıl içinde bu coğrafyanın en büyük lojistik aktörlerinden birisi olmayı hedefliyoruz.” dedi. 

Nakit akışını yönetemeyenler batışa sürüklenebilir 

İçinde bulunduğumuz dönemde nakit akışının önemli olduğunun altını çizen Dr. Akın Arslan, şunları kaydetti: 

“Cari sektörde, nakit akışı çok önemlidir. 100 milyon dolar ciro yapsanız da eğer çevirmeniz gereken kritik bir 3 milyon doları bir ay içinde çeviremezseniz işi batırırsınız. Firmaların öncelikle etkili maliyet kontrolü yapması, olması gerekenin üzerinde varlık yatırımına girmemesi ve proje karlılıklarını çok iyi analiz etmesi gerekiyor. Devam eden enflasyonun, maliyete ve finansmana etkilerini dikkate almayan proje öngörüleri, firmaları batırabilir. Yüksek hacimli nakliye ihalesi aldığına sevinen bir firma, nakit açığına düşerse, artacak finansman maliyetleri batışa sürüklenebilir. Bir diğer konu, Türkiye’de yollardaki kamyonların %85 şahıslara aittir. Günlük gerçekleştirilen kontratlı taşımaların %80’i bireysel kamyonlarla yapılıyor. Bireysel kamyonlar ancak peşin çalışabiliyor. Bunu fonlayamayan bir lojistik firması, bu kaynaktan istifade edemez. Dolayısıyla birçok lojistik firması, uygun maliyetli finansmana ulaşamadığından karlılık eşiğini kaybettikleri için kontrat lojistiği yapamaz hale gelmiştir. Kilitlenme artıyor. İş yapamadığında da tüm genel gider yükü, firmanın üzerine yük olarak kalıyor. İflas eden firma sayısında artışlar görülmesi, kaçınılmaz hale gelecek gibi görünüyor.” diye konuştu.

Ana sorunun, birkaç yıldır devam eden yüksek enflasyon, resmi enflasyondan daha çok artan maliyetler ve bankalar üzerinden finansmana erişimin gittikçe güçleşmesi olarak tanımlanabileceğinin de altını çizen Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti: 

“Finansmana rahat ulaşamayan lojistik firmaları, işletme sermayesi yetersizliğinden, kamyoncu ödemelerini peşin yapamayınca uygun fiyatlı nakliyetedariğindezorlanmaya başladılar. Bu durum da, sektörde ön plandaki bazı lojistik firmalarında bile ciddi ödeme sıkıntılarının ortaya çıkmasına sebep oluyor. Nakit akışını yönetemeyen ve uygun maliyetli finansmana ulaşamayan lojistik firmalarının bazıları,bu yıl ve önümüzdeki yıllarda operasyonlarına son verme kararı alabilirler.” şeklinde sözlerini tamamladı.


Chery, ARRIZO 8 PHEV ile Türkiye’de Çevre Dostu Ulaşıma Öncülük Edecek!





Chery, ARRIZO 8 PHEV ile Türkiye’de Çevre Dostu Ulaşıma Öncülük Edecek! 

ARRIZO 8 PHEV Yeni Enerji Döneminde Üst Sınıf Sedanda Chery’nin Amiral Gemisi Olacak! 

Yeni ARRIZO 8 PHEV Çevre Bilincine Sahip Kullanıcıların Menzil Kaygısını Ortadan Kaldırıyor!

Çin’in en büyük otomotiv ihracatçısı olan Chery, yeni enerji dönemine damgasını vurmaya hazırlanıyor. Bu kapsamda markanın yeni enerji segmentindeki amiral gemisi olarak ARRIZO 8 PHEV, Chery’nin çevreyi korumaya olan bağlılığını ve yeni enerji araçlarındaki teknik becerisini gözler önüne seriyor. Özel hibrit motoru ve özel hibrit şanzımanı, motor sistemini, batarya sistemini ve elektronik kontrol sistemini entegre ederek hibrit araçlar için yeni standartlar belirleyen ARRIZO 8 PHEV, daha yüksek çekiş gücü, daha yumuşak vites geçişleri ve üstün sürüş deneyimi sunan üçüncü nesil, gelişmiş DHT150 şanzıman sistemiyle donatılıyor. Chery ARRIZO 8 PHEV, 106 kilometresi tamamen elektrikle olmak üzere sunduğu toplam 1463 kilometreye varan menziliyle çevre bilincine sahip kullanıcılar için menzil kaygısını ortadan kaldırıyor. 

Dünyanın önde gelen otomotiv üreticileri arasında yerini alan Chery, yeni nesil modelleriyle Türkiye’nin yenilikçi ve çevre dostu ulaşım pazarının öncü markaları arasında yer alıyor. Markanın yeni enerji segmentindeki amiral gemisi olarak öne çıkanARRIZO 8 PHEV, Chery’nin çevreyi korumaya olan bağlılığını ve yeni enerji araçlarındaki teknik becerisini gözler önüne seriyor. Chery’nin “daha çevre dostu bir gelecek” vizyonunu ortaya koyan ARRIZO 8 PHEV, zarif tasarımıyla gelişmiş güç aktarma sistemleri ve akıllı teknolojinin mükemmel bir birleşimi olarak dikkat çekiyor.  

En güncel teknolojinin sınırlarını zorluyor!

Performans ve verimlilikte yeni standartlar belirleyen ARRIZO 8 PHEV, özel hibrit motoru ve özel hibrit şanzımana sahip motor sistemini, gelişmiş bir batarya ve elektronik kontrol sistemiyle bir araya getirerek en güncel teknolojinin sınırlarını zorluyor. ARIZZO 8’in kaputunun altında yer alan beşinci nesil 1.5 litrelik turbo beslemeli motor,105kW güç ve 215 nm maksimum tork sağlayabiliyor. Böylece yeni enerji çağının performans ihtiyaçlarına rahatlıkla cevap verebiliyor.ARRIZO 8 PHEVsunmuş olduğu üstün performansa rağmen gelişmiş yakıt ekonomisi, yüzde 44,5 ile maksimum termal verimliliği ve son derece düşük yakıt tüketimi gibi dikkat çekici yeteneklere sahip. ARRIZO 8 PHEV, daha yüksek çekiş gücü, daha yumuşak vites geçişleri ve üstün sürüş deneyimi sunan üçüncü nesil DHT150 şanzıman sistemi ile donatılıyor. Tek oranlı tasarımı ile 2. ve 3. vitesler arasındaki sarsıntıyı ortadan kaldırarak her zaman hızlı vites değişimi ve yumuşak bir hızlanma etkisi sağlıyor. Sistem ayrıca araç hızlı tepki süreleri sağlayan entegre yazılım tasarımına sahip bir dört çekirdekli MCU kullanıyor. ARRIZO 8 PHEV, ister şehir sokakları ister açık yollar olsun, mevcut ortam için en uygun enerji verimliliği stratejisini sağlayan, farklı sürüş senaryolarına uyum sağlayabilen üstün performanslı bir hibrit elektrik sistemine sahip. Bu, güç üretimini ve enerji tasarrufunu mükemmel bir şekilde dengeliyor ve her yolculuğu daha da keyifli kılıyor.

Elektrikle 106 toplamda 1463 kilometrelik menzil!

Dünya Genelinde Uyumlaştırılmış Hafif Araçlar Test Döngüleri (WLTC) kapsamında 106 km’ye kadar tamamen elektrikli menzil vadeden ARRIZO 8 PHEV, 1463 km’lik toplam menziliyle de hem günlük iş rutini hem de uzun mesafeli seyahatler için ideal bir yol arkadaşı olarak öne çıkıyor.Araç, çevre bilincine sahip sürücüler için menzil kaygısını ortadan kaldırmasıyla da önemli bir misyon üstleniyor. AC ve DC olmak üzere çift şarj modlarını destekleyen aracın bataryası, DC hızlı şarj ile sadece 19 dakikada yüzde 30’dan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Bekleme sürelerini önemli ölçüde kısaltan bu seçeneğin yanı sıra AC şarj ile bile aracın bataryasını sadece 3 saat içinde yüzde 20’den yüzde 100’e kadar şarj etmek mümkün. ARIZZO 8 PHEV’de sunulan kompakt ve hafif entegre şarj soketi, saklamayı kolaylaştırırken kullanıcılara sorunsuz şarj için esneklik ve kolaylık sağlıyor. Ayrıca, araç, yaşamın her alanına çevre dostu yaşamı entegre ederek kamp, piknik veya acil durumlar için ideal olan 3,3 kW besleme gücü sunan bir V2L harici deşarj teknolojisine de sahip.Chery için yeni enerji sektöründe önemli bir kilometre taşını temsil eden ARRIZO 8 PHEV, şirketin teknolojik uzmanlığını, tüketici ihtiyaçlarına ilişkin öngörüsünü ve ulaşımın geleceği için gelecek vizyonunu ortaya koyuyor. Çevre dostu ulaşımı teşvik eden marka, Türk otomotiv endüstrisini daha çevre dostu ve akıllı bir geleceğe yönlendirmeyi ve ulaşımda yeni bir dönemin başlangıcında öncü olmayı hedefliyor.

Chery Türkiye hakkında

Chery International, pazarı daha iyi anlamak ve kullanıcılara daha iyi hizmet verebilmek amacıyla, Eylül 2022’de, Türkiye’de %100 iştirak ile Chery Türkiye’yi kurdu. Chery Türkiye, Chery markasına ait tüm model ve yedek parçaların Türkiye’deki lojistiği, satışı ve satış sonrası hizmetlerinden sorumludur. Şirket, tüm ticari satışlardan sorumlu olmak üzere; satış, satış sonrası, bayi ağı geliştirme, iletişim ve diğer departmanlarını kurdu. Faaliyetlerini 7 bölgede toplam 47 yetkili satıcı ile sürdürüyor. Şirket, 21 Mart 2023’te TIGGO 8 PRO, TIGGO 7 PRO ve OMODA 5 olmak üzere üç SUV modelini pazara sundu. Bu üç model, işçilik açısından üst düzey mükemmellik, tasarım açısından şıklık ve en yüksek teknolojik konfigürasyona sahip olmasıyla beğeni topluyor. 7 koltuklu SUV TIGGO 8 PRO, ihtişamı, lüks hissi ve güçlü duruşuyla başarılı iş adamları için en iyi seçim olarak öne çıkıyor ve 4 ayüst üste D-SUV pazarında ilk sırada yer alıyor. TIGGO 7 PRO, konfor ve eğlence açısından aile SUV’ları arasındaki ilk tercih oluyor. OMODA 5 ise; fütüristik, şık ve dinamik tarzıyla genç veya kendini genç hisseden kullanıcılara hitap ediyor.


Chery hakkında

Kantar ve Google, ortaklaşa, 2023 Çin Küresel Marka Oluşturucuları İlk 50 listesini açıkladı. Chery, otomobil alanında “Çin’in En İyi Küresel Marka Oluşturucusu” seçilerek genel listede 14. sırada yer aldı ve markanın gücü önemli bir büyüme kaydetti. Chery, kuruluşundan bu yana bir küreselleşme stratejisi uyguladı ve uluslararası rekabet gücüne ve nüfuza sahip bir otomobil markası oluşturma kurumsal vizyonuyla her zaman teknoloji odaklı gelişime bağlı kaldı. Sürekli teknolojik yenilik yaklaşımıyla hareket eden Chery, küresel pazarlara komple araç, CKD parçaları, motor, üretim teknolojisi ve ekipman ihraç eden ilk Çinli binek otomobil şirketi oldu. Chery, ürün stratejisi, yerelleştirme stratejisi ve yetenek stratejisinin uygulanması yoluyla yerel ve uluslararası pazarları geliştirmeye, küreselleşmeyi sürekli derinleştirmeye ve çevre dostu, teknoloji, aile ve arkadaşlık ilkelerine odaklanıyor. 26 yıllık geliştirme sürecinin ardından Chery’nin satış ve servis ağı, 80’in üzerinde ülke ve bölgeyi kapsarken, dünya genelinde 12 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaşılmış durumda. Ayrıca Chery, sürekli çabalarla topluma katkıda bulunarak ve küresel tüketicilere daha iyi ürün ve hizmetler sunarak küresel pazarlarda çevre dostu kalkınma, çevre koruma, sosyal refah, personel eğitimi ve diğer alanları kapsayan çeşitli sosyal katkı faaliyetleri yürütüyor.


Daha detaylı bilgi için Chery web sitesini ziyaret edebilirsiniz: www.cherytr.com

Tatilsepeti, 20. yaşını Rahmi M. Koç Müzesi’nde kutladı.

 

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Tatilsepeti 20. yılını müzede bir davetle kutladı!

Türkiye’nin ilk online seyahat acentesi Tatilsepeti, 20. yaşını Rahmi M. Koç Müzesi’nde çalışanları, iş ortakları, medya ve sektör paydaşları ile birlikte kutladı. Tatilsepeti Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, lise yıllarında başlayan bir hayalle temelleri atılan markanın bugün geldiği noktadan duyduğu gururu şu sözlerle ifade etti: ‘’Lisede okul gezisi düzenleyerek para kazanmaya başlayan 3 arkadaşın 2004’te kurduğu tatilsepeti.com 20 yaşında. 20 yıl sonra bugün 350 çalışanımızla Türkiye’nin en iyi tatilini yapmaya tutkulu koca bir gurur tablosu ile karşınızdayız. Güvenini ve desteğini esirgemeyerek bizimle bu gurur ve sevincimizi paylaşan tüm yol arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz.’’ 

Türkiye’nin turizm seyahat alanındaki ilk dijital girişimlerinden biri olarak 2004 yılında kurulan Tatilsepeti’nin 20. Yıl kutlaması Rahmi M. Koç Müzesi’nde davetliler eşliğinde gerçekleşti.20. Yıl lansmanına  Tatilsepeti  çalışanları, iş ortakları, medya temsilcileri ve sektör paydaşları katıldı. Tatilsepeti fikrinin ortaya atıldığı yılların anısına 90’lar konseptiyle gerçekleşen kutlamada 90’lar grubu Eda-Metin Özülkü, Reyhan Karaca, Sibel Alaş ve Jale konser verdi. Sanatçılar muhteşem performansları ve 90’ların unutulmayan şarkılarıyla davetlilere nostaljik ve eğlenceli bir gece yaşattı. Gecenin en ilgi çeken ve heyecanlı bölümlerinden biri de sürpriz hediyeler oldu, canlı yapılan çekilişle 20 davetli alkışlar eşliğinde 20 tatil hakkı kazandı.



20. yıl kutlamasında açılış konuşmasını yapan Tatilsepeti  Genel Müdürü Sedat Kılıç‘’Bir lise hayaliyle başlayıp bugünlere başarıyla gelen bir şirkette yönetici olmak benim için çok değerli, çalışmaktan en çok gurur duyduğum yer burası. Tatilsepeti  belki de dünyanın ilk online seyahat sitesi olma başarısını elde etmiş bir marka. Dijitalde doğan, büyüyen, bugün ise dijitaldeki tüketici alışkanlıklarını özümsemiş, onların ihtiyaç ve taleplerine göre kendini sürekli geliştiren; yeni nesil bir markayız. Zengin otel envanteri, tur çeşitliliği, farklı tatil konseptleri, uçakgibi bugün tatil ile ilgili akıllara gelen her şeyi bir arada sunuyoruz. Milyonlarca kişiye hayallerindeki tatili yaparak yüzde 90’ın üzerinde müşteri memnuniyetine ulaşmış olmak çabamızın sonuç verdiğini ve doğru yolda olduğumuzun gösteriyor’’ sözleriyle başarının mimarı Tatilsepeti çalışanlarına ve tüm iş ortaklarına teşekkür etti.

‘’Ofislere sığmadık, 4 kat büyüdük’’

Açılışın ardından kurucu ortaklar Kaan Karayal, Nedim Paltura ve Suat Gücel birlikte sahneye çıkarak davetlileri selamladı. Tatilsepeti Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, 3 arkadaşın Galatasaray Lisesi’nde okurken katıldıkları bir okul gezisinde çıktıkları yolu ve 20 yılın hikayesini kısaca şöyle anlattı: ‘’Biz daha iyisini yaparız, fikriyle Uludağ’a okul gezileri düzenlemeye başladık. Veliler çocukları gezimize katılsın diye bizi arıyorlardı. Öğrenciydik, para kazanıyorduk. Hem geziyor eğleniyor hem de sevdiğimiz işi yapıyorduk. Bu sinerjiyi ticari hayata taşımaya karar verdik, 2002 yılıydı, ilk organizasyon şirketimizi kurduk. Önce Etiler sonra Bağdat Caddesi’nde ofisler açtık. Artık fiziki adreslerimiz de olduğu için sadece okul turları yapmak yetmemeye başladı. Henüz seyahatler geleneksel acentelerle planlanırken, dijitalleşmenin yeni yeni başladığı 2004’te daha büyük kitlelere ulaşma hayaliyle hedeflerimiz bizi ‘tatilsepeti’ fikrine götürdü. Ve tatilsepeti.com Türkiye’nin ilk online seyahat platformu olarak hayata geçti. Bir sonraki yıl Harbiye’de daha geniş bir ofise, sığamayınca 2007 yılında ise 4. Levent’te daha geniş bir ofise taşındık ve kısa zamanda 4 kat büyüdük.20 yıl önce çıktığımız yolda bugün geldiğimiz yer o 3 liseli öğrenci için gurur verici.20 yıl sonra bugün 350 çalışanımızla Türkiye’nin tatilini yapıyoruz. Müşteri memnuniyeti, marka güvenilirliği, aldığımız sayısız ödül, kazanımlar, yatırımlar ve mutlu işinde tutkulu Tatilsepeti ekibi olarak koca bir gurur tablosu ile 20. Yılımızı kutlamanın sevinci içindeyiz. Bu yolda bize güvenen ve desteğini esirgemeyen ailelerimize, iş ortaklarımıza sevincimize ortak olduğunuz için hepinize teşekkür ederiz.’’

‘’20. yıl kampanyamızda gerçek çalışanlar da rol aldı’’

Tatilsepeti’nin 20. yılını kutladığı ve çalışanlarının da rol aldığı etkili reklam kampanyasını ise  Pazarlama Direktörü Canan Demir anlattı: ‘’Tatilsepeti’nin en büyük çıkışı yakaladığı sloganı  ‘hepimiz tatil için çalışıyoruz’  içinde ironisi olan espirili, aynı zamanda düşündüren bir slogandı ve büyük başarı yakalamıştı. 20.yıl için de bu perspektifte bir kampanya fikri arayışı içindeydik. 20 yılı aşkın süredir milyonlarca kişinin hayallerindeki tatili gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Peki bunu nasıl anlatabilirdik? ‘20 yıldır tatil yapıyoruz’ kampanya fikri doğdu. 20 yıldır misafirlerimize en zorlu şartlarda bile en iyi hizmeti vermeye çalıştığımız mesajını espirili bir dille anlatmaya çalıştık. Çok güzel çok olumlu tepkiler aldık. Umarım sizler de beğenirsiniz. Ayrıca belki billboardlarda dikkatinizi çekmiştir 20. yıl kampanya çekimlerinde gerçek çalışanlarımız da rol aldı.  Ve umuyoruz ki geçmişte işini tutkuyla yapan ekipler olarak aldığımız sayısız değerli ödüle yenilerini de ekleyebileceğiz.’’


2 Haziran 2024 Pazar

BEKA SORUNU; BAŞLIK OKUYUP YORUM YAPANLAR


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



BEKA SORUNU; BAŞLIK OKUYUP YORUM YAPANLAR

Dönemin TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy sırf bu nedenle belgemi iptal etmişti. Başlık “299 Euro’ya Kürtaj Turu” idi. Halbuki içeriğinde; Sen Kürtaj’ı yasaklarsan yurtdışı Kumar Turizmi başladığı gibi Kürtaj turizmi de başlar veya yasadışı kumar gibi merdiven altı kürtajlar yapılır. İnsanlar canını kaybeder. Ama yazıyı okumayan Başkan, “Vay sen nasıl Kürtaj turu yaparsın” diye 3 saatte belgeyi iptal eder.

Not: Hala bu başlığa inanan …. …..lar var.

Bu kez konu farklı ama kafa aynı kafa. Başlık “THY’na haksızlık ediliyor” İçeriği okumayanlar THY’nı savunduğumu sanıp, vay yandaş vayy diyerek; THY kadın düşmanı, Atatürk düşmanları, yüzlerce uçağı var, istese ek uçak, ek koltuk koyar, Futbol takımı olsaydı böyle mi olurdu gibi yorumlar yaptılar.

Yahu içinde yazıyor ki; Voleybol federasyonu 10 gün önce listeyi geçmiş. Futbol Federasyonu asla böyle bir hata yapmazdı. Yazı içeriğinde diyor ki; koltuklar 364 gün önce satışa açılmış. Hatta 30 Business koltuğun 27’si yurtdışından Star Alliance üyelerinden Air France, American Airlines, JAL ve Lufthansa üzerinden satılmış.

Efendim, ek sefer koysalarmış; Tabi tabi, zaten birkaç tane olan okyanus geçebilen, dakikası binlerce dolar olan bu uçaklar, olur ya Voleybol Federasyonu son dakika rezervasyon yapar falan diye bahçede bekletiliyor. Ama bakıyoruz, Federasyona laf eden pek yok. Kardeşim bu turnuvanın tarihi bir sene önceden belli değil mi? Neden son 10 güne kaldın? Millet THY’na yüklenince neden sinsi sinsi kenarda durdun, neden suçu üzerine almadın?

Ben bu yazıyı yazarken turizm geçmişimle ama en önemlisi bu işin piri 1) 45 senelik HaberTürk Havacılık yazarı ve HABERTÜRK TV’de her Pazar yayınlanan AIRPORT programının yapımcısı Güntay Şimşek’e sormadan 2) Hem acentacı, hem de Hürriyet ve diğer gazete ve dergilerde 40 yıldır Havacılık üzerine yazan efsane yazar Musa Alioğlu’nu aramadan 3) Bildim bileli her dönem TÜRSAB Havayolu Bilet Satışı ve IATA İhtisas Başkanlığı yapan Numan Olcar’a danışmadan hareket etmedim.

Örneğin benden bir gün sonra durumu köşesinde özetleyen, havacılığın en uzman kişisi kabul edilen Güntay Şimşek’in yazısına bakmak istersek: “Şimdi her iki açıklamayı da biraz detaylandıralım. Bir defa TVF’nin THY’ye ilettiği uçuş listesi tarihi dikkate alındığında zaman çok kısa. Bu kadar kısa zamanda ekonomide tüm takımın aynı bölümde uçmasını sağlamak imkânsızdır. Çünkü THY ile dünyanın dört bir yanından insanlar günler, haftalar hatta aylar önce aldıkları biletlerle, koltuk tercihlerini de yaparak seyahat ediyorlar. Yabancı ve yerli yatırımcının gözdesi, halka açık ticari bir şirkette herhangi bir grup için bir düzenleme yapılmasının nasıl bir mantığı olabilir? Ayrıca sporcu kafilesinin business class’a geçirilmesi, sınıflarının yükseltilmesi de aynı şekilde imkânlar dâhilinde değildir. Çünkü bu sınıfta da biletler çok önceden satılmış, koltuklar da ayrılmıştır. Yolcular uçaktan indirilemeyeceğine göre neyin tartışması yapılıyor. Kaynak: haber.aero”

Yani, görüldüğü üzere benim yazımla birebir aynı fikirdeler uzmanlar. Çünkü ben onlara danışıp yazıyorum, fikir yürütüyorum. Ancak bugün “Kutlu” bir meslektaşımız taşı fırlatıp “önüne gelen de yazıyor, Yılmaz Özdil bu konuda neler söylemiş ona bakalım” diyerek, Atatürk kitapları uzmanını Teknik Havacılık uzmanı yerine koyup referans almış.

THY bu durumda biraz da çuvaldızı kendine batırmalı mı? Evet

Mesela 16 adet EXIT (çıkış koltukları) kızlarımıza verebilirdi. Belki, kızları 2-3 ayrı günde ama Business koltuklarda gönderebilirdi. Başka StarAlliance havayollarına geçiş yapabilirlerdi. Hemen hepsi dolu olan Business koltuk yolcularına, zaman zaman yaptıkları gibi para teklif edip bir başka uçuşa geçmeleri için ricada bulunurdu.

Dönüş uçuşunda da durum sıkışık ancak daha çok vakitleri olduğu için belki yukarıdaki önlemlerin bir kısmını yapıp, ellerinde 1 tane olan 45+ Business koltuklu uçağını Amerika’ya gönderebilirler.


Saygılarımla

Cem Polatoğlu


1 Haziran 2024 Cumartesi

“Quality Management Awards” – Kalite Yönetim Ödülleri; Başlıyor



HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


QM TOURISM AWARDS BAŞLADI

Bu yıl 14’üncüsü gerçekleşecek olan “Quality Management Awards” – Kalite Yönetim Ödülleri; Türkiye’nin turizm profesyonellerini, yatırımlarını, yatırımcılarını, tur operatörlerini, acentelerini, kişi, kurum ve özel işletmelerini takdir ve teşvik ederek Türk turizmine hizmet etme misyonu taşıyor. 

14’üncü yılında ‘kalite’ ve ‘ışığın’ önemini vurgulayacak olan QM, markalaşma sürecini tamamlayan, sürdürülebilir bir yönetim tarzını benimsemiş, Türkiye’yi başarı ile temsil eden, ülkesine ve sektörüne katma değer sağlamayı sürdüren, bunu ilke haline getirmiş tüm sektör paydaşlarını, tüm sektör profesyonellerinin değerlendirmesine sunuyor.  

QM AWARDS'IN MİSYONU VE VİZYONU

 GM Turizm ve Yönetim Dergisi tarafından her yıl geleneksel olarak organize edilen QM Awards, "Türkiye’nin En Kapsamlı Turizm Ödülleri" olma önemini gururla taşıyor. İlki 2006 yılında gerçekleşen, 2010 yılından itibaren büyük bir törene dönüşen QM, farkındalık yaratmayı ve turizm endüstrisinin mükemmeliyetçi ruhunu uyandırmada öncü olmayı kendine görev ediniyor.

QM Turizm Kalite Yönetim ödül töreni; her sene olduğu gibi bu sene de en iyileri ödüllendirerek turizm endüstrisi paydaşlarını ve sektöre hizmet veren kurumsal şirketleri ödül gecesi vasıtasıyla bir araya getirecek, birlik ve beraberliğin getirdiği gücü pekiştirecek ve Türk turizminin ortak başarısını kutlayacak. 

Organizasyonda, QM‘i ve Türkiye’nin medarı iftiharı olan turizm sektörünün rol modeli markalarını, büyük bir sinerji ile uluslararası arenaya taşımak amaçlanıyor. 

BU YILKİ SLOGAN "QUALITY IS THE LIGHT"

Turizm sektöründe farkındalık yaratmayı kendine misyon edinen QM Awards, her yıl olduğu gibi bu yıl da kendisine yeni bir slogan belirledi. 14’üncü yılında kalitenin başarıya giden yolu aydınlatan önemine vurgu yapan QM, bu yılki sloganı “Quality is the Light” ile kalitenin turizmin ışığı olduğuna dikkat çekmek istiyor.

10 DALDA 52 FARKLI KATEGORİDE ÖDÜL

Geçtiğimiz yıl düzenlenen QM Awards, 110.000 turizm profesyonelinin oylama sayfasını ziyareti ile iki aşamalı oylamanın ardından belirlenmiş ve ödüller muhteşem bir törenle sahiplerine takdim edilmişti. 

Bu yıl ise tam 10 dalda 52 farklı kategoride QM ödülleri verilecek, iki aşamalı oylama ile heyecan verici bir yarış gerçekleşecek. Sadece “en iyiler” QM ödüllerinin sahibi olacak.

İKİ AŞAMALI OYLAMA SİSTEMİ

www.qmawards.com ve www.gmdergi.com siteleri üzerinden yapılacak oylama ile başlayan “Quality Management” ödülleri, iki aşamalı oylama sonuçlarına göre sahiplerini buluyor. 

İlk aşamada genel adaylar kamuoyuna sunuluyor. Adayların aldığı oylara göre en çok oy alanlar seçilerek yeni bir liste oluşturuluyor. Belirlenmiş yeni listedeki adaylar tekrar oylanıyor. 


ÖNERİLERİNİZİ SUNUN!

 QM Awards'ın 1. tur anketinde katılımcılar, ankette yer almasını istediği adayları her kategorinin altında yer alan öneri kutusuna yazarak 1. turdaki aday listesine eklenmesini sağlayabilecek. Yeterli öneri sayısına ulaşan adaylar, ikinci tur oylama listesine eklenecek. 


OYLAMA ANKETİNİ ONAYLAYIN!

Katılımcılar www.qmawards.com veya www.gmdergi.com sitelerinden ulaşacakları oylama sayfasına isim ve mail adresi ile kayıt olarak anketlere oy verebilecek.

İki aşamalı oylamada her katılımcı birer kez oy kullanabilecek. Oylamaya katılan ziyaretçilere onay maili gönderilecek mailin onaylanmasının ardından verilen oylar geçerli sayılacak. 




TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM OTELLERİ


Türkiye'nin En İyi QM Premium Entertainment Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Premium Service Oteli


TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM DESTİNASYON AİLE OTELLERİ

Türkiye'nin En İyi QM Belek - Kundu Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Side - Manavgat Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Kemer - Tekirova Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Alanya Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Bodrum Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Marmaris Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Fethiye Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Kuşadası Aile Oteli

Türkiye’nin En İyi QM Didim Aile Oteli

Türkiye’nin En İyi QM Mersin Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi Qm Muhafazakâr Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Luxury Aile Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Ege Luxury Aile Oteli


TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM BÖLGESEL ŞEHİR OTELLERİ

Türkiye'nin En İyi QM Anadolu Bölgesi Şehir Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Karadeniz Bölgesi Şehir Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Marmara Bölgesi Şehir Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Ege Bölgesi Şehir Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Bölgesi Şehir Oteli


TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM RESORT OTELLERİ

Türkiye'nin En İyi QM Ege Bölgesi Resort Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Ege Bölgesi Luxury Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Bölgesi Resort Oteli

Türkiye'nin En İyi QM Akdeniz Bölgesi Luxury Oteli


TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM ZİNCİR OTEL MARKALARI

Türkiye'nin En İyi QM Zincir Luxury Otel Markası

Türkiye'nin En İyi QM Zincir Resort Otel Markası


TÜRKİYE’NİN EN İYİ QM İÇ PAZAR TUR OPERATÖRLERİ

Türkiye'nin En İyi QM İç Pazar Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM İç Pazar Outgoing Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM İç Pazar Digital Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM İç Pazar Reklam Filmi


TÜRKİYE’NİN EN İYİ QM ULUSLARARASI PAZAR TUR OPERATÖRLERİ VE ACENTELERİ

Türkiye'nin En İyi QM GCC Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM Incoming Acentesi

Türkiye'nin En İyi QM Orta Avrupa Pazarı Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM İngiltere Pazarı Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM Alman Pazarı Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM CIS Pazarı Tur Operatörü

Türkiye'nin En İyi QM Küresel Satın Alma & Dağıtım Teknolojisi

Türkiye'nin En İyi QM Doğu Avrupa Pazarı

Türkiye'nin En İyi QM Batı Avrupa Pazarı


TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM OTEL EĞLENCE HİZMETLERİ

Türkiye'nin En İyi QM Otel Müzik Eğlence Yönetimi

Türkiye'nin En İyi QM Tematik Turizm Eğlence Yönetimi

Türkiye'nin En iyi QM Otel Eğlence Yönetimi

Türkiye'nin En İyi QM Otel Show Yönetimi


TÜRKİYENİN EN İYİ QM SEYAHAT TEKNOLOJİLERİ

Türkiye'nin En İyi QM Otel Yönetim Yazılımı (Yerli)

Türkiye'nin En İyi QM Acente Yönetim Yazılımı

Türkiye'nin En İyi QM Online Satış & Pazarlama Destek Firması

Türkiye'nin En İyi QM Online Satış Yönetim Yazılımı

Türkiye'nin En İyi QM Dijital Pazarlama Yönetimi Firması


KALİTE YÖNETİMİ QM ÖZEL ÖDÜLLERİ

CAREER QM SPECIAL AWARD

INVESTOR QM SPECIAL AWARD

LEADERSHIP QM SPECIAL AWARD

WARRIOR QM SPECIAL AWARD


SPONSORLUK ÖDÜLLERİ

Main Sponsor

Gala Sponsor

Gold Sponsor

Silver Sponsor

Destination Sponsor

Special Sponsor

Service Sponsor

Music Sponsor

Event Sponsor

Party Sponsor

Press Sponsor

QM Culture & Art Support


Coral Travel Group, otelcilik alanında büyüme hedeflerine hız verdi.


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Coral Travel Group, konaklamada konsept markası Marvida ile büyüyor

Türk turizminin lider şirketi Coral Travel Group, Antalya Side’de yenilenen 5 yıldızlı tesisi aile tatili konseptli MarvidaFamilyEco’da misafirlerini ağırlamaya başladı. Coral Group Hotels İş Kolu Başkan Yardımcısı Hakan Yılmaz, “Marvida markamızla konaklama sektöründeki konumumuzu daha rekabetçi bir yaklaşımla güçlendiriyoruz. Farklı tatil deneyimlerine yönelik konseptlerde hizmet veren tesis sayımızı franchise ve management sistemleriyle arttırmayı hedefliyoruz” dedi. 

Türkiye’nin lider turizm gruplarından biri olan Coral Travel Group, otelcilik alanında büyüme hedeflerine hız verdi. Grup, Antalya Side’de aile tatili konseptiyle yenilediği 5 yıldızlı tesisi MarvidaFamilyEco’nun kapılarını nisan sonu açarak misafirlerini konuk etmeye başladı. Marvida Family Eco, genişletilmiş konforlu oda ve villaları, dünya lezzetlerinin sunulduğu restoran ve barları, her yaştan aile üyesi için özel olarak tasarlanmış aktiviteler ve hizmet alanlarıyla, ailelerin tatil keyfini en yüksek memnuniyetle deneyimlemesi için yeniden tasarlandı. Çevre dostu malzeme kullanımı ve enerji tüketimi gibi sürdürülebilir uygulamalar ile ISO 14001 sertifikasına sahip olan Marvida Family Eco, herşey dahil sistemi ve 428 odası ile Titreyengöl Mevkii’nin eşsiz yeşil doğası içerisinde eğlenceli ve huzurlu bir tatil vadediyor.

Marvida 3 alt konseptle yola çıkıyor 

Coral Travel Group, 2005 yılından bu yana Otium Hotels markasıyla yürüttüğü konaklama sektöründeki faaliyetlerini 2024 yılı itibarıyla Marvida markası ve alt konseptleri ile yeniden şekillendiriyor. Marvida markası altında Family, Club ve Senses olarak adlandırılan konseptlerde Antalya’da dört, Muğla’da iki, Tunus ve Yunanistan’ın Girit Adası’nda birer olmak üzere 8 tesis bulunuyor. 

Family konsepti ile çocuklu ailelerin tatil beklentilerini karşılayan Marvida markası, eğlence ve sportif faaliyetlerin öne çıktığı Club konsepti ve sadece yetişkinlere yönelik tatil deneyimi sunduğu Senses konseptleriyle konaklama sektörüne yeni ve farklı bir soluk katıyor. 

Değişen misafir profilleri, pazar dinamikleri ve misafir beklentilerindeki farklılıkları gözeterek konaklama sektöründeki faaliyetlerini yeniden yapılandırdıklarını vurgulayan Coral Group Hotels İş Kolu Başkan Yardımcısı Hakan Yılmaz, son yıllarda birçok yeni tesisi bünyelerine katarak başarıyla büyüdüklerini belirtti. 

Coral Travel Group’un pazarlama, satış ve operasyonel gücüyle güvenilir bir iş partnerliği sunduğunu dile getiren Yılmaz, “Yılda yaklaşık 3 milyon kişiyi ağırlayan Coral Travel Group olarak turizm sektöründeki uluslararası deneyimimizle Marvida markası altında otelcilik alanındaki konumumuzu daha rekabetçi bir yaklaşımla güçlendiriyoruz. Bu kapsamda Side’deki Marvida Family Eco tesisimizi de baştan sona yenileyerek misafirlerimizi ağırlamaya başladık. Farklı tatil deneyimlerine yönelik konseptlerde hizmet veren tesis sayımızı franchise ve management sistemleriyle arttırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.


Hürriyet Seyahat yaz sayısıyla dergi raflarında

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


20 yılı aşkındır gezginlerin en yakın yol arkadaşı Hürriyet Seyahat yaz sayısıyla dergi raflarında 

Türkiye ve dünyanın en güzel, en ilginç, en lezzetli ve eğlenceli gezi bölgelerini 88 sayfalık pırıl pırıl bir dergide buluşturan Hürriyet Seyahat Yaz çıktı.

3 ay boyunca raflarda kalacak Hürriyet Seyahat, yaz boyu gezginlere rehberlik edecek.

Türkiye’nin en güvenilir gezi arkadaşı Hürriyet Seyahat; popüler ve büyüleyici seyahat destinasyonlarından yenilikleri, gezginlerin deneyimlerini ve usta isimlerin kalemlerinden gezi yazılarını 88 sayfalık pırıl pırıl bir dergide buluşturuyor.

Yazarlarımızdan ‘Yaz’a özel

Yazın hakkını vermek, tatil takvimini dopdolu geçirmek isteyenlere Hürriyet Seyahat yazarları, ilham veren bir seçki sunuyor. Tarihçi, yazar ve profesyonel gezi rehberi Saffet Emre Tonguç dünyanın en iyi otellerini sıralarken gastronomi ve seyahat yazarı Ebru Erke Ege’ye ve Güney’e doğru yol alacaklara lezzetli durakları öneriyor. Bahar Gündoğdu, Balkanlar’a gidip yazdığı gezi notlarıyla maceraperestlere sesleniyor. 

Keşfedilmeyi bekleyen yerler

Çanakkale’den Antalya’ya, binlerce kilometrelik kıyılarımızdan en güzel sahiller, huzurlu koylar, konforlu konaklama önerileri, lezzetli ve eğlenceli adresler… Türkiye’nin her yerinden en iyi beach’ler ve en iyi halk plajları… Yemyeşil ve serin bir tatil isteyenlereyse Karadeniz yaylaları… Ayrıca sahilde okunacak kitaplar, bavula bu yaz mutlaka konması gerekenler, gezginlerden, seyahat severlerden öneriler de bu dergide. 

Kapıda vize avantajı ve yeme-içme önerileriyle Yunan adaları, Tanzanya’da bambaşka bir safari, Olimpiyatlar için Paris, EURO 2024’e gideceklere Almanya’dan 10 kentle yurtdışı rotaları da Hürriyet Seyahat Yaz’da. 

Hürriyet Seyahat usta kalemlerin yazıları, gezginlerin önerileri, ‘ben de orada olsaydım’ dedirten içeriğiyle yaz boyu yol arkadaşınız olacak. 

3 ay boyunca raflarda kalacak Hürriyet Seyahat Yaz 60 lira.