HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Çalışanlar ve işletmeler için,
İş’te başarı sağlamanın 5 altın
kuralı
AL Danışmanlık Genel Müdürü,
Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, çalışanlar ve
işletmeler için işte başarı sağlamanın 5 altın kuralını açıkladı.
Çalışanlar için: İş’te başarı sağlamanın 5 altın kuralı
1.Görev tanımının ve hedeflerinin
farkında ol, yöneticinden teyit al.
Başarılı olmak, kişinin kendini
tanıması ve neden orada olduğunu bilmesiyle doğru orantılıdır. Görev tanımı ve
performans hedeflerini bilmek, kişi için gideceği yerin yol haritası gibidir.
2.Mesleki ve kişisel gelişim
eğitimlerini takip et, kendini yetiştir.
Gelişen dünyada, tüm alanlarda
gelişim ve değişim süreci kaçınılmaz. Bilgileri tazelemek, gelişmelerden
haberdar olmak, okumak, araştırmak, seminer ve konferansları takip etmek ve bu
bilgileri davranışa olumlu yansıtmak gerekir.
3.Bulunduğun ortamda neden
olduğunu ve senden ne beklendiğini hep hatırla.
Konu ne?, Amaç ne?, Planın ne?.
Bu sorulara, odaklanarak çalış.
İster yüz yüze iletişimde, ister
yazılı iletişimde ya da telefonda; kimin ile hangi amaçla ve hangi konuda
görüşmekte olduğunuzu bilerek; iletişimini yürütmelisiniz. Konuyu bilerek ve
amacına odaklanarak planlı ol.
4.Yıkıcı ve kötümser değil; öneri
getiren ve çözüm sunan yaklaşımda olun.
Konuşmalarında, yazışmalarında,
'zaten; ama...' gibi kelimelerle yazmaya ve konuşmaya başlama. Olumsuzluklarda
dahi, sizi ayakta tutacak bir dal bulun, tutun ve çözümün bir parçası olun.
5.Toleranslı ve hoşgörülü olun,
herkes hata yapabilir ve sen de yapabilirsin. Önemli olan hatayı anlamaktır ve
tekrarlamamaktır.
Hata yapmayan, hiçbir şey yapmaz.
Tabii ki, hata olabilir, mühim olan hatayı fark etmektir; bunu iyi bir ders
olarak görmektir ve hataya neden olan etkenleri anlamaktır. Yapılması gereken, hatayı
bir daha tekrarlamamak için önlemleri almaktır.
İşletmeler için: iş’te başarı sağlamanın 5 altın kuralı
1.Sadece bugünkü kazancınızı
değil; kalıcı ve lider olmanızı sağlayacak stratejinizi belirleyin.
Bugünkü yerinizi tespit edip,
vizyonunuzu belirleyip, vizyona gidecek yol haritasını çıkarmak gerekir.
2.İnsana önem verin, değer
yaratmak için insana yatırım yapın ve çalışanlarınızın değer yaratmasına izin
verin. Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, insan herşeydir. Her biri ayrı
bir değerdir ve o değerleri fark edin. Çalışanlarınızın, değerini ortaya
koyabileceği doğru görev tanımını yapın ve enerjisini işe dönük kullanabileceği
ortamı hazırlayın.
3.Sosyal sorumluluk projelerinde
örnek olun. İşletmelerin ana amacı, para kazanmaktır. Bununla birlikte, sadece
para kazanmak ana amaç olursa, işin tek boyutu yani ticari boyutu
gerçekleştirilir. Oysaki marka yönetimi ve mühendislik yönetimi ile de eş
zamanlı olunmalıdır. İşletmeler; topluma, gençlere, yaşlılara, kadınlara,
çocuklara kattıkları değerlerle ve sahip oldukları insan kaynağı potansiyeliyle
büyürler.
4.Gençlerin enerjilerini, işe
yansıtacak görevlendirmeyi yapın.
Gençleri artık; disiplinle,
korkuyla, cezayla yönetmek mümkün değildir. İlkokulda soru soran hareketli
çocuklara, ' çiçek ol' diyen yaklaşımın, bugün yeri yoktur. Aslında o dönemlerde
de yeri yoktu, adeta ‘ot ol’ diyerek çocukları susturan bir zihniyetin, ne
kadar yanlış olduğunu biliyoruz. Yöneticiler; saygı duyan, enerji ve yeteneklerini
göreve işe yansıtan, iş sonucu odaklı ve anlayışlı yönetim tarzıyla, başarılı
takımlar oluşturabilir. Kimin, kaç saat işte kaldığı değil. Kimin, hangi
hedefleri gerçekleştirdiği ve firmaya hangi değerleri kattığıyla
ilgilenilmelidir. İş süreci ölçülmelidir; başarı ödüllendirilmelidir ve örnek
gösterilmelidir.
5.Vizyon, misyon ve değerlerle
ilerleyin. 'Gideceğin yeri bilmiyorsan, nereden gidersen git, senin için
farketmez' . Bu söz Alice Harikalar Diyarı masalından. Hedef ne? Bu
hedefe nasıl ve neler yaparak gideceksiniz? Değerleriniz nelerdir? vb gibi,
sizi siz yapan ve besleyen sağlam değerlerinizi bilin. Yola çıkmak ve inanmak;
başarmanın yarısıdır, ötesi teferruat…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder