21 Eylül 2018 Cuma

Her Çalkantı Turizm Sektörünü etkiler....

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



YATIRIMCIYI DESTEKLEYEN TEŞVİK TEDBİRLERİ DEVREYE ALINMALI

Ekonomideki dalgalanmanın turizm sektörünü olumsuz yönde etkilediğini ifade eden Hilton Dalaman SarıgermeResort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, yatırımcıyı destekleyen teşvik tedbirlerinin acil devreye alınması gerektiğini savundu
Türkiye’nin kalkınmasında ve ülkeye döviz girdisinde oldukça büyük bir rol oynayan turizm sektörü, kurdaki artışla dalgalanma yaşadı. Bu artış, gelirini döviz cinsinden sağlayan işletmeler için ciro ve maliyet rakamlarına olumlu yansırken, enflasyon ve ithal girdi maliyetlerinin Türk Lirası cinsinden artmasıyla eriyor. Sektördeki dalgalanma hakkında açıklamalarda bulunan Hilton Dalaman SarıgermeResort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, Hilton Dalaman olarak gelecek 4 seneyi kapsayan ciddi bir yatırım bütçesi ayırdıklarını ifade ederek, ‘’Bu yatırıma ayırdığımız bütçe TL cinsinden baktığımızda son 8 ayda yaklaşık yüzde 35 arttı. Bu bağlamda yatırımcıyı destekleyen birtakım teşvik tedbirlerinin veya vergi muafiyetlerinin acil devreye alınması gerekiyor’’ açıklamasında bulundu.

HER ÇALKANTI TURİZM SEKTÖRÜNÜ ETKİLER
Ekonomi ve siyasette yaşanan her çalkantının turizm sektörünü olumsuz yönde etkilediğini belirten Tunç Batum, ‘’Tüm ülkelerle ilişkilerde “Politik” olup kendi çıkarlarımızı ön planda tutmamız ancak ipleri kopartmamamız çok önemli. Bakınız bugün 35 milyar USD olan Türk Turizminin toplam girdisi aslında ülkenin gerçek potansiyeline baktığımızda çok düşük. Gerçek bir orta vadeli planlamayla bu rakam 70 milyar USD ye 6-8 yıl içerisinde ulaşır. Bu tutar bazı sektörlerin altında gözükse bile ara malı ithalatı en düşük sektörlerden birisi olduğundan Türkiye kasasına katkısı daha büyük. 2017 yılı itibarıyla Türkiye’de ithal edilen malların yaklaşık yüzde 73’ünü ara malları, yaklaşık yüzde 12’sini ise tüketim malları oluşturuyor, geri kalanı da iç üretim. Turizm sektörünün gerçek gücü işte burada yatıyor. Toplam cironun %12 civarlarında değerler ara malı veya tüketim malı olarak ithal ediliyor. Bu tutarın üzerindeki tutar tamamen Türk ekonomisine giriyor. Dolayısıyla döviz girdilerinin bu kadar önemli olduğu bu yıllarda jeo-politik ayarlarda biraz daha olumlu ilişkiler tesis edilmesi ve yatırımların da kısa ve uzun vadelerde destinasyonların dinamiklerine göre doğru planlanmasıyla, Türk Turizmi ve Türkiye ekonomisi kısa zamanda yaralarını saracak bir seviyeye gelecektir’’ açıklamasında bulundu.

2018 yılının turizm sektörü açısından, yaşanan 3 yıllık sürece pansuman görevi gördüğünü ifade eden Hilton Dalaman SarıgermeResort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, ‘’İç pazardaki canlanma, Rusya ve BDT ülkeleriyle ilişkilerin rayına oturması, Batı Avrupa segmentinin yavaş yavaş da olsa tekrar geri gelmesi gerçekten de Akdeniz’den Karadeniz’e kadar tüm turizmcileri sevindirdi’’ dedi. Hilton Dalaman olarak da hedeflerini yakaladıkları bir yılı geride bıraktıklarını söyleyen Batum, son 2 yıldır tohumlarını attıkları yurtdışı tanıtımlarının meyvesini özellikle İngiltere ve Avrupa pazarında topladıklarını dile getirdi.
Ana pazarlarının İngiltere, Avrupa ve iç pazar olduğunu ifade eden Batum, hedef pazarları arasında da Rusya ve Ukrayna olduğunu belirterek, ‘’Bu pazarlarda her geçen yıl artış yaşıyoruz. Özellikle Marmaris, Bodrum ve Dalaman Rusya için yeni alışılan destinasyonlar diyebiliriz’’ diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder