25 Mayıs 2017 Perşembe

Lidya Grup, FESPA 2017 Fuarı’nda....

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




FESPA 2017 Fuarı’nın yıldızı Lidya Grup, yeni satış hedefleriyle ülkemize döndü

Lidya Grup,
FESPA 2017 Fuarı’nda yoğun ziyaretler yaptı

Baskı sektörün lideri Lidya Grup, Almanya’nın Hamburg şehrinde 8 ile 12 Mayıs 2017 tarihleri arasında düzenlenen ‘Uluslararası Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı – FESPA 2017’ye katıldı. 700’ün üzerinde katılımcı ve 20 binden fazla ziyaretçinin bir araya geldiği fuar, dijital baskı teknolojisindeki son yenilikleri gözler önüne serdi. Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, Lidya Grup Yönetim Kurulu Danışmanı Rıza Başoğlu, Lidya Grup Grafik Sanatlar Satış Direktörü Adem Öz, Lidya Grup Geniş Format Ürünler Satış Müdürü Mehmet Döner ve beraberindeki Lidya Grup heyeti fuarda hazır bulundu. Teknolojisiyle baskı sektörünün dünya devleri arasında yer alan Xerox, Epson ve EFİ markalarının Türkiye distribütörü olan Lidya Grup, fuar sırasında temsil ettiği EFİ ve Epson markaların stantlarını ziyaret ederek, ikili görüşmeler gerçekleştirdi. Fuar genelinde yaptığı ziyaretlerin ardından, yeni satışlar yapmakla birlikte, potansiyel satış hedefleri ile ülkemize döndü.

Ülkemizin her alanda temsil edilmesi gerekiyor

Yurtdışı fuarlara katılımın ülkemiz ekonomisi açısından önemli olduğunu kaydeden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, “Bilgi transferinden, sipariş alımına ve ortak üretime kadar birçok imkan fuarlarda değerlendiriliyor ve bu açıdan ülkemiz ekonomisi açısından önemlidir. Ülkemizin, ihracat değerlerini büyütmesi gerekiyor. Bunun gerçekleşmesi ise, her alanda katılım, tanıtım ve lobi faaliyetleri ile mümkündür. Fuarlar, yeni işbirlikteliklerinin kurulması açısından bir fırsattır ve bu açıdan faydalı görüyoruz” dedi.
Bu yıla çok iyi başladıklarını anlatan Lidya Grup Başkanı Bekir Öz, konuşmasına şöyle devam etti: “Bizim dışımızda gelişen parametreleri bizler düzeltemeyiz mantığından hareketle, mevcut durum içinde en iyisini yapmaya ve moralleri sürekli yüksek tutarak çalışma tempomuzu artırmaya devam ediyoruz. Stratejilerimizi de, büyüme odaklı oluşturduk. Ülkemizde krizlerin büyüme için ideal ortamlar hazırladığını da bugüne kadar yaşadık. Bu nedenle 2017 yılının ilk dört ayı Lidya Grup açısından ciddi büyüme ile sonuçlandı. 2016 yılının ilk dört ayına göre, 2017 yılının aynı döneminde ekipman satışlarında %75 gibi yüksek büyüme rakamına ulaşıldı. Önümüzdeki aylar Ramazan ve yaz sezonu olması nedeniyle büyüme rakamlarında biraz düşüşler yaşanabilir. Tüm bunlar bize 2017 yılını, 2016 yılı büyümesinin de üzerinde bir büyüme ile kapatacağımızı işaret ediyor” diye konuştu.

Dijital baskının devreye girmesiyle yeni iş imkanları doğdu

Dijital baskının devreye girmesiyle fırsatlara odaklanılması gerektiğinin altını çizen Lidya Grup Yönetim Kurulu Danışmanı Rıza Başoğlu, şunları kaydetti:
“Amerika ve Avrupa ülkeleri büyük pazarlar. Ayrıca, gelişmiş ekonomi temsilcileri Güney Kore, Japonya v.b ülkelerde de teknolojik gelişim ve pazar ölçeklerinin büyüklüğü, farklı satış rakamlarını ve  yüksek kapasiteli endüstriyel baskı makinalarını ön plana çıkartıyor. Ülkemizde baskı sektöründe dijital teknoloji her geçen gün payını artırıyor ve yeni iş imkanları ile büyüme fırsatlarını getiriyor. Bu süreçleri iyi yönetebilmek için uzun soluklu düşünce içinde yatırım planlaması yapılmalıdır ve kalite ile toplam sahip olma maliyetlerinin iyi değerlendirilmesinin gerektiği düşüncesi ile 2017 yılının fırsatlarına odaklanılmasının faydasına inanılmalıdır. Bilindiği üzere dijitalin devreye girmesi ile analog ekipmanlarda yaşanan sınırlı iş tanımları büyük ölçüde gelişti ve yeni iş imkanları ile farklı yatırım ihtiyaçlarını doğurdu. Bunun doğal sonucu olarak pazarlar büyüdü. Türkiye, bu gelişime çok hızlı adapte oldu. Bunda, distribütörlerin vizyonları ile markaların büyüyen pazarları fırsat olarak görmelerinin rolü kadar, müşterilerin işlerini geliştirme ve Türkiye dinamiklerine göre hareket etmelerinin rolünün büyük olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder