12 Ağustos 2014 Salı

HAVADA 1,758 MİLYAR EURO’LUK YATIRIM

Anlaşma doğrultusunda sermaye girişi sağlayacak olan İtalyan bayrak taşıyıcı; Roma ve Milano’dan uçulacak yeni uzun mesafeli rotaları, marka revizyonunu ve İtalya’nın turizm ve ticaretinin tanıtımına daha fazla odaklanmayı da içeren kapsamlı bir stratejik iş planı için yatırım yapabilecek.Etihad Havayolları’nın yapacağı yatırımın 560 milyon Euro’luk kısmı, Alitalia’nın bilançosunun yeniden yapılandırılmasına yönelik öz sermaye girişi, aktif varlık alımı ve diğer finansman araçları ve fonlama düzenlemeleriyle sağlanacak. Bu yatırıma, Alitalia’nın mevcut hissedarlarının (Intesa San Paolo, Poste Italiane, UniCredit, Atlantia, IMMSI, Pirelli, Gavio vs) yapacağı 300 milyon Euro’luk öz sermaye yatırımı da eklenecek.
etihad-havayollari,alitalia-,etihad-havayollari-cfo’su-james-rigney,-alitalia-yonetim-kurulu-baskani-roberto-colaninno,-etihad-havayollari-ceo’su-james-hogan-ve-alitalia-ceo’su-gabriele-del-torchio.2.jpg
Öte yandan, finans kuruluşları ve Alitalia hissedarı bankalar tarafından şirkete orta ve uzun vadeli borçların yeniden yapılandırılması için 598 milyon Euro’ya kadar kaynak sağlanacak ve İtalyan finans kuruluşları ek 300 milyon Euro’luk kredi tahsisi yapacak. Etihad Havayolları 387,5 milyon Euro’luk yatırımı karşılığında Alitalia’nın yüzde 49 hissesine sahip olacak. Şirketin toplam yatırımı, Alitalia’nın yolcu sadakat programı MilleMiglia’yı yürüten Alitalia Loyalty Spa’nın yüzde 75 hissesi için ödeyeceği 112,5 milyon Euro’yu ve Londra’daki Heathrow Havalimanı’nda satın alınan beş çift slot için ödenen 60 milyon Euro’yu da kapsıyor.
Yatırım işleminin kapanışının 31 Aralık 2014 tarihi itibarıyla tamamlanması planlanıyor. Etihad Havayolları Başkanı ve CEO’su James Hogan anlaşmayla ilgili şunları açıkladı: “Bu anlaşma, Etihad Havayolları için stratejik ve uzun vadeli bir ticari yatırım . Biz ve diğer hissedarlar; rekabetçi, sürdürülebilir ve karlı bir şirket olarak küresel havacılık pazarında başarıyla faaliyet gösteren, yeniden hayat bulmuş bir Alitalia inşa etme hedefine sahibiz.”
“Biz Alitalia’ya güveniyoruz. Çok yüksek potansiyele sahip harika bir marka... Doğru sermayelendirme düzeyi ve güçlü bir stratejik iş planıyla yeniden ayağa kalkabileceğine ve üst sınıf bir küresel havayolu şirketi konumuna dönebileceğine inanıyoruz.”
“Alitalia, İtalya ve bu ülkenin tüm temsil ettikleri için mükemmel bir elçi... Biz markayı yeniden canlandırdıkça Alitalia; İtalya’nın bilinen tarihi, kültürü ve mutfağıyla daha fazla özdeşleşecek. Alitalia, İtalyanların gurur duyduğu bir havayolu şirket olmalı. Alitalia sonuç odaklı bir işletme gibi çalışmalı, bu nedenle hedefimiz 2017 yılından itibaren sürdürülebilir karlılığa ulaşması.”
James Hogan ayrıca mevcut Alitalia hissedarları, yöneticileri ve çalışanlarının da yeni yatırım öncesi önemli adımlar attığını vurguladı:
“Alitalia başarılı olabilir ve yeniden büyüyebilir ancak sağlam temeller üzerine yapılanması gerekiyor. Biz en baştan açıkça şunu ortaya koyduk: Yapacağımız yatırımın tümüyle yeni iş planının uygulanmasını desteklemeye yönlendirilmesi gerekiyor.”
“Bu başarılı stratejinin kazananları; daha iyi hizmete, yeni rotalara ve rekabetçi seçeneklere kavuşacak olan yolcular, uzun vadede daha aydınlık bir geleceğe bakacak olan Alitalia çalışanları ve yeniden ulusal havayolu şirketleriyle gurur duyacak olan İtalyanlar olacak.”
“Önümüzde uzun bir yol var. Öncelikle yatırım ödemelerini gerçekleştirmeli ve yeni vizyonu devreye koymalıyız. Yeni Alitalia’nın yolculuğunda stratejik yatırımcı olarak yer almaktan gurur duyuyoruz.”
“İtalya, Etihad Havayolları için hem ticaret hem turizm açısından çok önemli bir pazar. BAE, İtalya’nın Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki en büyük ticari ortağı ve 10 binden fazla İtalyan vatandaşına ve 300 İtalyan şirketine ev sahipliği yapıyor.”
“Uçuş ağlarımızı birleştirdiğimizde yaratacağımız olasılıklar mevcut sermaye ortaklarımız airberlin, Air Serbia, Etihad Regional, Jet Airways, Virgin Australia, Air Seychelles ve Aer Lingus ile stratejik ortak kod partnerimiz KLM-Air France’ın ağları da eklenince rakipsiz bir ürün oluşturacak.”
Alitalia CEO’su Gabriele Del Torchio ise şunları söyledi:
“Bu Alitalia için mükemmel bir sonuç. Oldukça çetin bir müzakere süreci içinde bazı zor kararlar vermemiz gerekti ancak gelecekte doğru şekil ve boyutta bir Alitalia yaratmak için gerekli bir ortak görüş oluşturmayı başardık.”
“Bu yatırım bize finansal istikrar sağlayacak ve uzun vadede Alitalia’yı ve İtalya’daki seyahat ve turizm endüstrisini konumlandırabilmemize olanak tanıyacak.”
“Bu önemli sonuç için, arzuyla ve bağlılıkla çalışan tüm Alitalia personeline teşekkür ediyorum. Sürdürülebilir ve karlı bir Alitalia’ya dönüşüm, zorlu kararlar gerektirdi ancak hepimiz biliyoruz ki büyümeye odaklı bu yeni başlangıç herkes için yeni fırsatları da beraberinde getirecek.”
Alitalia markasının yeniden canlandırılmasına yönelik planlar; İtalya’nın yemek, moda, kültür ve yaşam tarzı gibi tanınan değerlerini ‘Made in Italy’ premium hizmet konseptiyle ve konuk deneyimiyle somutlaştırmayı öngörüyor. Ayrıca İtalya’ya gelen turist sayısını arttırmaya ve ülkenin ekonomik büyümesini desteklemeye yönelik önlemleri içeriyor.
Hedeflenen uçuş ağı kapsamında ise kısa mesafeli rotalar korunmakla birlikte Roma Fiumicino ve Milano Malpensa havalimanlarından yapılacak uzun mesafeli uçuşlarla karlı büyüme sağlanması planlanıyor. Bu kapsamda, yeni destinasyonlara uçuş başlatılmasının ve belirli mevcut pazarlarda uçuş sayılarının arttırılmasının yanı sıra İtalya ile BAE arasında artan trafiğin değerlendirilmesi ve Alitalia yolcularına Etihad Havayolları’nın küresel ağına kolay bağlantı sunulması amacıyla Abu Dabi üzerinden uçuş ağı genişletilecek.
Alitalia, 2014 kışından itibaren Rome Fiumicino ile Abu Dabi arasındaki uçuşlarını günlük hale getirecek ve Milano Malpensa ile Abu Dabi arasında günlük uçuşlara başlayacak. Bu uçuşlar Etihad Havayolları’nın mevcut günlük uçuşlarıyla birleştirildiğinde her iki havayolunun yolcuları için yeni bağlantı olanakları yaratacak.
Öte yandan 2015 yazından itibaren diğer İtalyan şehirleriyle de Abu Dabi arasında bağlantılar oluşturacak olan Alitalia’nın doğrudan uçuş gerçekleştirmeyi planladığı şehirler arasında Venedik, Catania ve Bologna yer alıyor.
Rome Fiumicino Havalimanı’nın önümüzdeki dört yıl içinde açılacak beş yeni rota ile Avrupa’daki büyük kıtalararası uçuş merkezlerinden biri haline gelmesi planlanıyor. Öte yandan 2018 yılı itibarıyla Milano Malpensa Havalimanı’ndan gerçekleştirilen uzun mesafeli uçuş sayısının haftada 25’e yükselmesi öngörülüyor. Alitalia’nın geniş gövdeli uçak filosunun üçte bir oranında büyümesi hedeflenirken dar gövdeli uçak filosu yeni uçuş ağı planına uygun olarak şekillendirilecek.
MilleMiglia uçuş mili programının üyeleri Etihad Havayolları ve ortak havayolu şirketlerinin uçuşlarında mil kazanacak ve mil kullanabilecek.
Network entegrasyonu ve optimizasyonun Alitalia’ya ciddi gelir artışı sağlamasının yanı sıra ortaklığın maliyet sinerjilerinin de kayda değer fırsatlar sunması bekleniyor. Bunlar arasında uçuş merkezi operasyonlarının uyumlu hale getirilmesi ve uçak, motor, bakım, eğitim, yiyecek-içecek, yer hizmetleri ve yakıt gibi kalemlerin ortak satın alınması yer alıyor.
Avrupa’nın en büyük üçüncü kargo pazarı olan İtalya’da daha iyi hizmet sunulabilmesi amacıyla Alitalia’nın kargo biriminin de yeniden lansmanı gerçekleştirilecek ve Kuzey İtalya’da kurulacak yeni mükemmeliyet merkezi, İtalya havalimanlarındaki işlem kapasitesine yapılacak yatırım ve entegre kargo ağının optimizasyonu ile hizmet kapsamı genişletilecek.
Etihad Havayolları halihazırda Abu Dabi ile Roma ve Milano arasında haftanın her günü, Alitaliai ise Roma ile Abu Dabi arasında haftanın beş günü uçuş gerçekleştiriyor. İki şirket ayrıca 31 diğer destinasyona gerçekleştirdikleri uçuşlarda ortak kod kullanıyor.
Alitalia ve Etihad Havayolları geçtiğimiz ay, 1 Mayıs – 31 Ekim 2015 tarihleri arasında Milano’da gerçekleştirilecek Expo 2015 fuarının Resmi Küresel Havayolu Taşıyıcıları ilan edilmişlerdi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder