14 Temmuz 2017 Cuma

Lidya Grup, yılın ilk yarısında %55 büyüdü...



HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


Lidya Grup, yılın ilk yarısında %55 büyüdü

Lidya Grup, geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Yılın ilk yarısında, bir önceki yıla oranla makine satışlarında %55 büyüme gösteren Lidya Grup, dijital baskı sektöründe dünya devleri arasında yer alan Xerox, Epson ve EFİ markalarının Türkiye distribütörlüğünü yürütüyor. Önümüzdeki dönemlerde yeni bir markanın daha Türkiye distribütörlüğünü almaya yeşil ışık yakan Lidya Grup, birkaç global marka ile görüşme yapıyor. Global markalar Türkiye pazarına, hizmet ağı ülke genelinde yaygın olan Lidya Grup’la giriş yapmayı istiyor ve bu noktada görüşmeler gerçekleştiriyor.  



Daima büyüme odaklı ve yeni fırsatlar yaratıyor

Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, global ve yerel pazarlarda şartlar ne olursa olsun, ekibin daima büyümeye ve yeni fırsatlara odaklandığını anlattı.
Hedeflerinin büyük olduğunu ve başarıyla yola devam ettiklerini kaydeden Bekir Öz, şunları söyledi:
“Sermayemiz güçlü, iş yapabilme kapasitemiz yüksek, hedeflerimiz büyük, en önemlisi de enerjimiz ve moralimiz zirvede. Tüm bunlar birleşince, başarıyı da beraberinde getiriyor. Nitekim ülkemizde ve dünya ekonomisinde gel-gitler yaşanabiliyor. Bazen dünyanın diğer bir ucunda yaşanan dalgalanmalar, ülkemizde ciddi durağanlıklar yaratabiliyor. Ancak, Lidya Grup ailesi olarak bizler, daima yeni fırsatlara odaklanıyoruz ve tüm gücümüzle çalışıyoruz. Bu yılın ilk 4 ayında elde ettiğimiz %75 büyüme de bu inancın bir sonucuydu. Bu yılın ekipman satış planlarını, bir önceki yılın satışlarına göre, ortalama %35-40’lık bir büyüme hedefiyle yapıyoruz” dedi.

Piyasalarda, son 4 ayda ciddi bir hareketlenme bekleniyor

Sektördeki yatırımların yılın son 4 ayına ötelendiğini belirten Bekir Öz, konuşmasına şöyle devam etti: “Ülke gündeminden düşmeyen kurdaki oynamalar, yatırımların da ötelenmesine neden oldu. Birçok işletme, bu yılın ilk yarısında planladığı yatırımlarını, bekle-gör diyerek, yılın son 4 ayına erteledi. Yılın ikinci yarısında kurlardaki durum ne olur, hep birlikte göreceğiz. Nitekim, Ramazan ayı ve yaz tatiliyle birlikte şuan piyasalar durağanlığa geçti. Ancak, Eylül ayından itibaren ciddi bir hareketlenme bekliyoruz. Firma olarak, yılın son 4 ayında EFİ, Epson ve Xerox’da başarılı satışlara imza atmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Pazara, derinlik kazandırıyor

Lidya’nın, pazarın büyümesi ve iş yapanların teknolojik üstünlüklere sahip makine parkuruyla daha karlı işler yapmasına odaklandığını ifade eden Lidya Grup Yönetim Kurulu Danışmanı Rıza Başoğlu, şunları söyledi:
“Lidya olarak, pazarının derinlik kazanması için çalışıyoruz. Sektördeki tüm paydaşların, hizmet kalitesini yükseltmesi ve olaylara uzun soluklu bakabilmesi için tecrübelerimizi ve birikimlerimizi paylaşıyoruz. Dünyada ekonomik yapı global ve tüm sektörlerin birbirinden daha fazla etkilendiği bir hale geldi. Bu nedenle, sektörel olarak, en üst kademeden, son kullanıcıya kadar, halkanın tüm birimlerinin aynı sürdürülebilirlik içinde hedefe odaklanması şarttır. Küçük ölçekli firmayı da, ekonomik parametreleri kullanabilen ve işletme kurallarını uygulayabilen yetkinliğe ulaştırmalıyız. Eğer, standartlar yükselirse, sektörün iş yapma hacmi büyüdüğü gibi krizlerde ödenen bedeller küçülür ve ülkemizin kaynak israfı da bir ölçüde önlenmiş olur. Büyümenin sürdürülebilir olması, bireysel ve kurumsal vizyona bağlıdır. Avrupa ölçeğinde pazar büyüklüklerine ulaşabilmeliyiz. Maliyetleri düşürmenin bugün için önemli ayaklarından birisi de, yüksek volümlü işler yapmaktır. Daha rekabetçi hale gelebilmemiz, buna ve kalite normlarımızı geliştirmemize bağlıdır. Sonuç olarak, tüm bu anlatılanlar, doğru öngörü ve stratejiler ile iyi yetişmiş insan kaynakları ve yeterli sermayenin oluşmasına bağlıdır” şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder