20 Mayıs 2020 Çarşamba

Kısa Çalışma Ödeneği nedir?

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Kolaysoft Teknoloji ve R&K Danışmanlık’tan,
“Kısa Çalışma Ödeneği” eğitimleri düzenlendi

Kolaysoft Teknoloji ve R&K Danışmanlık işbirliği ile gündemde olan “Kısa Çalışma Ödeneği” konulu webinar eğitimleri düzenlendi. Kolay Akademi tarafından yapılan canlı yayınlara, Ankara Sanayi Odası (ASO), Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası (İNTES), Türkiye İnsan Yönetimi Derneği (PERYÖN), Muhasebe Bilenler Topluluğu’nun aralarında yer aldığı kurum ve kuruluşlardan yoğun bir katılım gerçekleşti.
Kolaysoft Teknoloji AŞ Genel Müdürü Kezban Boztürk’ün moderatörlüğünde, İş ve Sosyal Güvenlik Danışmanı Doç.Dr. Resul Kurt’un verdiği eğitimlere katılan iş insanları,  akıllarındaki onlarca sorunun yanıtlarını bulmuş oldular. Yapılan eğitimlerin içeriğini, Kolaysoft Teknoloji AŞ’nin youtube kanalından izleyebilirsiniz.

Kısa Çalışma Ödeneği nedir?

Corona virüs salgınının ekonomiye olan etkilerini azaltmak için uygulanan “kısa çalışma ödeneği” hakkında bilgiler veren İş ve Sosyal Güvenlik Danışmanı Doç.Dr. Resul Kurt, şunları söyledi:
“Dünyamız corona virüs pandemisiyle bir kaosun içerisine girdi. Milyarlarca insan evlerinde karantinaya girerken, milyonlarca işletme kapılarına kilit vurdu. Son yüzyılın en büyük sağlık kriziyle karşı karşıya olduğumuz bugünlerde, aynı zamanda ekonomik krizle de karşı karşıyayız ve dünya ekonomisi derinden sarsılmaya devam ediyor. Pandeminin etkilerini azaltmak için Devletimiz tedbirler aldı ve bu tedbirlerden birisi de “Kısa Çalışma Ödeneği” oldu. Tanım olarak baktığımızda, faaliyetlerini en az üçte 1 oranında azalan veya süreklilik koşulu aranmaksızın işyerinde faaliyetini tamamen veya kısmı olarak durduran firmalara, üç ayı geçmemek üzere, sigortalı çalışanlarına çalışmadıkları dönem için sağlanan bir gelir desteği uygulamasıdır. Kısa çalışma talep eden işverenler, neden talep ettiklerine dair belgeleri ile birlikte Kısa Çalışma Talep Formu ve Kısa Çalışma Uygulanacak İşçi Listesi formlarını da doldurarak, bağlı bulundukları İŞKUR birimine e-mail göndererek başvurmaktadır ve başvurunun yanıtı e-mail adresine gelmektedir” diye konuştu.

KolayPeyk sayesinde, işletmeler tebliğ ve tebellüğ’ü dijital platforma taşıyor

Personele kağıt ortamında yapılan tebliğ ve tebellüğ’ün, KolayPeyk ürünü sayesinde dijital platforma taşındığının altını çizen Kolaysoft Teknoloji Genel Müdürü Kezban Bozturk, şunları kaydetti:
“KolayPeyk ürünü, şirket çalışanlarının ücret bordroları dahil tüm evraklarını, dijital ispat yöntemlerinden biriyle, yasal, geçerli ve güvenli bir şekilde elektronik ortamda tebliğ ve tebellüğünün yapıldığı bir platformdur. Aynı zamanda, KolayPeyk ürümüz, salgın döneminde iş dünyasına sunduğu çözüm ile Uluslararası Teknoparklar Birliği (IASP)’nin küresel platformundaki yerini aldı.  74 ülkede faaliyet gösteren ve bünyesinde 150 bine yakın Ar-Ge firması olan IASP, salgın döneminde iş dünyasına değer katacak yenilikçi yazılım çözümleri arasında, KolayPEYK ürününü onaylayarak, dünyaya ilan etti. Global çapta bir başarıya imza atmanın ekip olarak haklı gururunu yaşıyoruz. Kısaca pandemi dolayısıyla, home ofis çalışmanın yaygınlaştığı bugünlerde, firmalar çalışanlarına iletilecekleri tüm evraklarını (bordro, ücret hesap pusulası, izin, KVKK, iş güvenliği vb), KolayPeyk platformu üzerinden yasal, geçerli ve güvenli olarak yapabilmektedir” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder