27 Ekim 2017 Cuma

e-Ticarette en sık yapılan 7 hata ...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




Tüketiciyle empati yapmayan bir e-Ticaret sitesinin ömrü 3 ayı geçmiyor

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, Seo, e-Ticaret trafiğini arttırmak ve e-Ticarette en sık yapılan hatalar konusunda şunları açıkladı.

1-E-ticarette en sık yapılan hatalar neler?
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, şunlara dikkat çekti:
“İşimiz gereği bir çok web sitesini takip ediyor ve analizlerini oluşturmaya çalışıyoruz. Bu süreçte, süzgecimden geçen hataları sıralamak gerekirse bunlar şunlardır:
1-Yalnızca trafik odaklı olmaları; 2-Optimizasyon çalışmalarını yeterince önemsememeleri;
3-Hedef kitle belirlemeden display kampanyaları planlamak; 4- Ürün hakkında yetersiz bilgi yazmak; 5-Kalitesiz ürün fotoğrafları; 6-Kargo bedellerinin yeterince açıklayıcı olmaması;
7-Ödeme sistemlerinin karmaşıklığı gibi konulardır. Özetle, tüm süreç doğru kurgulanırsa, başarılı bir operasyona imza atılacaktır” dedi.

2-E-ticaret trafiğini artırmak için önerileriniz neler?
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, şunları kaydetti:
“E-Ticaret siteleri satışlarını arttırmak için ziyaretçi sayılarını da paralel anlamda arttırmak ister. Bunun için sosyal medyanın gücünü kullanarak, doğru bir iletişim stratejisi ile alakalı trafiği web sitelerine çekebilir. Influencer marketing gibi kurgular ile sosyal medyada bulunan kanaat önderleri ile çalışmalar yapılıp, aynı zamanda diğer alakalı web sitelerinde dijital reklam çalışmaları yapıp, kullanıcıların dikkatini çekebilirler. Burada doğru olan yalnızca trafik değil, ilgili kullanıcıyı web sitesine dahil etmek ve onların sitede uzun kalmasını sağlamaktır” diye konuştu.

3-Satışları artırmak için nasıl bir strateji izlenmeli?
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, şunları belirtti:
“e-Ticaret sitelerini birkaç kategoriye ayırmak gerekiyor. Bunlar; belirli ürün ve ürünlere yönelmiş, niş alana yönelen sitelerdir. Birçok ürün gamını bünyelerinde bulunduran ve stok bazlı ilerleyen sitelerdir. Ve pazar yeri mantığında ilerleyen sitelerdir. Her birinin, ayrı hedef kitlesi ve haliyle ayrı dijital pazarlama stratejisi olmalıdır. Hedef kitlelerini öncelikle doğru tespit edip, bu kitlenin yaptığı aramalar, sosyal medya alışkınlıkları gibi verilerin doğru okunup, hangi mecrada olunacağına karar verilmeli. Başarılı bir e-ticaret sitesi yapmak isteyen firmaların öncelikle internet tüketicisinin psikolojisini çok iyi anlaması gerekiyor. Bugün tüketici ile empati yapamayan bir e-ticaret sitesinin ömrü üç ayı geçmemektedir” dedi.

4-SEO nedir? Pazarlamada önemi nedir?
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, şunları söyledi:
“Search Engine Optimization; firmaların arama motorlarında, sektörü ile ilgili aramalarında ilk sıralarda görünmek için yapılan optimizasyon çalışmalarının tümünü kapsayan bir dijital pazarlama yöntemidir. Online mecraların kullanıcılar tarafından tüketimi arttıkça, markalar bu alanlarda bir şekilde görünür olmak istiyorlar. Dijital dünyada her gün milyonlarda arama yapılıyor. Evimize beyaz eşyamızı nereden alacağımızdan tutunda, sağlığımızla ilgili kararlara kadar bir çok sorgu yapıyoruz. Kullanıcı alışkanlıkları gereği de %82’lik kısmı genellikle ilk 3 sıradaki sonuçlara tıklıyor. Bu yüzden alakalı aramalarda, alakalı hedef kitleye ulaşmak isteyen markalar ilk sonuçlarda yer almak için SEO çalışması yapıyor. Tüm bunları değerlendirdiğimizde, SEO için dijital pazarlamanın olmazsa olmazlarından diyebiliriz” şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder