14 Mayıs 2018 Pazartesi

Turizm iyiye gitse de faiz kur algısından çıkılmalı...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


TUNÇ BATUM: TURİZM İYİYE GİTSE DE FAİZ – KUR ALGISINDAN BİR AN ÖNCE ÇIKILMALI

Son dönemde ardı arkası kesilmeyen rekor döviz artışlarının bilançolara bakıldığında turizm sektörünü etkilemediğini öne süren Hilton Dalaman SarıgermeResort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, buna rağmen Türkiye’nin ‘ucuz ülke’ olarak algılanmasının önüne geçilmesini ve faiz - kur sarmalından mutlaka çıkılması gerektiğini ifade etti
Yılbaşından bu yana Türk Lirasının döviz karşısındaki değer kaybı yüzde 18,5’e ulaştı. Bu kayıptan Türkiye’deki her sektör nasibini almış olsa da bacasız sanayi olarak nitelendirilen turizm sektörü için ilk bakışta bu değer kaybı olumlu olarak algılanıyor. Bunun sebebi ise hem sektörde gelirin kur artışıyla doğru oranda yükselmesi hem de genel olarak Türkiye’ye gelen turist sayısı incelendiğinde yüzde 60’ının euro, yüzde 40’ının da dolar kullananlar olması yönünde ortaya çıkıyor. Artı olarak maliyetlerin de Türk Lirası cinsinden olduğu göz önüne alındığında, TL’nin değer kaybı turizm sektörünü etkilemiyor gibi bir algı söz konusu oluyor.

Bu bağlamda bakıldığında bilançolara baktığınızda her şeyin tozpembe olarak gözüktüğünü ifade eden Hilton Dalaman SarıgermeResort&Spa Genel Müdürü Tunç Batum, döviz kurlarındaki artış enflasyonu körüklediğini ve faizin arttığını belirterek şöyle konuştu:‘’Turizm yatırımcısının borcu veya borçlanması daha maliyetli hale geliyor. Reel faizlerin ve enflasyonun oranında her yıl işiniz büyümeli ki bu negatif etkiyi sıfırlayabilesiniz. Bunu da kur artışından ummak yatırımcıyı çok yanlış bir sarmalın içine sürükler. Diğer bir konu da ucuz ülke algınızın kuvvetlenmesi. Her krizde veya paranın değer kaybında kişi başı elde ettiğimiz döviz girdisi düşüyor. Turizm iyiye gidiyor evet ancak bu faiz- kur sarmalından mutlaka çıkılmalı.’’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder