11 Mart 2021 Perşembe

Meducast Platformu ile Uzaktan Eğitim’de Sağlık Etkisi...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Meducast Platformu ile Uzaktan Eğitim’de Sağlık Etkisi

Covid 19 pandemisi ile uzaktan eğitim dinamikleri tüm dünyada büyük bir değişim yaşadı. Uzun yıllardır farklı amaçlarla kullanılan uzaktan eğitim uygulamaları bir anda tüm dünyanın odağına geldi. E-Öğrenme ya da dijital eğitim pazarında son 1 yılda yaşanan artış ise oldukça dikkat çekici. Yapılan araştırmalar uzaktan eğitime olan ilginin her geçen gün çok daha artacağını gösteriyor. Amerika Birleşik Devletleri’nin ekonomisi yılda %1,9 büyürken, uzaktan eğitim pazarı bir yılda %8,5’luk bir büyüme ivmesi yakaladı. Tüm bu değişimlere ayak uydurmak ve geleceği daha konforlu bir hale getirmek ise bizim elimizde. Meducast Tıbbi Eğitim Platformunu dünyanın geldiği noktadan bir adım ötesine hazırlanarak sağlık alanında yapılmamışı sunmak için hazırlandı.

Uzaktan Eğitim Bir Pandemi Gerçeği mi?

Uzaktan eğitim hayatımıza Covid 19 pandemisi ile yoğun bir şekilde girmiş olsa da aslında pandemi öncesinde de etkili bir şekilde kullanılan eğitim yöntemlerinden birisi. Geçmişi 1900’lü yılların başına kadar uzanan uzaktan eğitim uygulamaları, küreselleşen dünyada insanların odağında yer almayı başarıyor. Amerika’da uzaktan yüksek lisans veren kurumlardaki öğrencilerin %99’u bu ülkede yaşamasına rağmen, eğitimlerine uzaktan devam etmeyi tercih ediyor. Artık mesafe ve zaman farklarının insan yaşamı için önemsiz olduğu bir teknoloji birikimine sahibiz ve her insan için zaman çok değerli. Zamanı etkili kullanmak ve herkese ait olan 24 saati en iyi şekilde değerlendirmek fark yaratmanın en etkili yöntemi.

Sağlık Alanında Değeri Arttırmak Önemli

Geçtiğimiz yıl sağlık çalışanları için oldukça zorlu bir yıl oldu. Bu süreçte pek çok sağlık çalışanının alanlarındaki gelişmeleri takip edemeyecek bir yoğunluğa sahip olduklarını görmemek imkânsız. Ancak sağlık oldukça değerli ve özel bir alan. Öğrencisinden bilim dalı başkanlarına kadar herkesin yenilikleri takip etmesi, araştırması ve gerekli görmesi halinde uygulamalı olarak görmesi gerekiyor. Pandemi şu an bunların önünde büyük bir engel. Tıp öğrencileri derslere gidemiyor, internler için hayatın büyük bir bölümü pandemi gerçeklerinden oluşuyor, farklı branşlarda en önemli gündem Covid 19 ve branşları ilgilendiren hastalıklar ile Covid 19 ilişkisi olmayı sürdürüyor. Bu noktada öğrencileri, doktorları, hocaları bir araya getirebilmek önemli. Sağlık alanındaki gelişmeleri yakından takip etmek, alanından uzmanlaşan değerli hocaların fikirlerini almak, yapılan fikir alışverişlerini dinleyebilmek ve uzman doktorların uygulamalı derslerine katılarak yenilikleri kaçırmamak çok büyük bir değer.

Meducast bu noktada sağlığın her alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilmeyi sağlarken aynı zamanda sağlık eğitiminin sürekliliğinin mümkün kılınmasını sağlıyor. Eskiden tıp eğitiminin tamamlanması ile birlikte dünyada sağlık alanındaki gelişmelerin sadece akademik alanda güçlü hastanelerde takip edildiği günler çok gerimizde kaldı. Dün doğru bilinenler, güçlü bir araştırma sonucunun yayınlanması ile değişiklik gösterebiliyor. Bu noktada zaman ve mekân faktörlerini ortadan kaldıran bir çözüm ile kendini geliştirmek, meslektaşları ile dirsek teması kurmak, yeniliklerden haberdar olmak, öğrencilere ve mesleğe yeni adım atanlara mentorluk yapmak isteyen değerli hekimleri bir araya getiriyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder