HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
YENİ NESİL FİYAT KARŞILAŞTIRMA SİTESİ MİLYONLARCA ÜRÜN FİYATINI 2 DAKİKADA İŞLEYİP GÜNCELLİYOR
Tüketici, en iyi fiyat sorusuna arabunu.com’da cevap buluyor
Yeni nesil fiyat karşılaştırma sitesi arabunu.com, tüketicilerin her sorusuna tek platformdan çözüm sunuyor. Serkan Koç ve Duhan İsmail Acar ve diğer kurucu ortakları ile birlikte kurduğu arabunu.com, site ziyaretçilerine ürünlerin farklı e-ticaret sitelerindeki fiyatlarını tek bir platformdan karşılaştırma fırsatı vererek aradıkları ürünlerin en ucuz fiyatını ve kendisine en uygun özelliklerini karşılaştırarak doğru kararı vermesini sağlıyor. Dönemsel kampanyalar hakkında da bilgiler sunan arabunu.com, yapay zeka destekli tavsiyelerle tüketicinin ihtiyaçlarına özel ürünlerin sunulmasına da imkan veriyor. On milyonlarca datayı 2 dakikada işleyip güncelleyen arabunu.com, 2025 yılı sonunda sektördeki ilk 3 platformdan biri olmayı hedefliyor.
İki yıl içinde Almanya ve İngiltere’ye açılacak
3 yıl içinde Türkiye’de ki en çok teklif, en detaylı özelliklerle ürün listeleyen bir karşılaştırma platformu olmayı hedeflediklerini söyleyen Serkan Koç, “İkinci yılın sonunda
Avrupa’da Almanya ve İngiltere’ye açılacağız. Ayrıca Data analizi ve yapay zeka teknolojilerini kullanarak müşteriye aradığı sonuçlara en hızlı ulaşması sağlayacağız. Katma değerli servisler ve reklam alternatifleri ile listeleme yaptığımız platformlara satışlarını artırıcı alternatifler sunacağız” dedi.
Hedef internette satılan her şeyin karşılaştırmasını sağlamak
Platformla ilgili bilgi de veren Koç, sözlerini şöyle konuştu:
“Arabunu.com; elektronik başta olmak üzere anne-bebek oyuncak, ev yaşam, ofis kırtasiye, süpermarket, moda, giyim, kozmetik ve kişisel bakım, bahçe-yapı market ve spor outdoor kategorileri ile hayata geçti. İki yıl içinde internetten alışverişi yapılan her şeyi karşılaştırmasını sağlayacağız. Superapp olmak için tüm sektörlere girmeyi hedefliyoruz. Türkiye’de en hızlı data işleyen sitelerin arasındayız. 10 milyonlarca datayı 2 dakika gibi kısa sürede işleyerek güncelliyoruz. Bu sayede kullanıcılarımıza gerçek zamana çok yakın sürelerde hizmet vermiş oluyoruz.”
Serkan Koç, cimri.com’un eski CEO’su ve platformun başarısında önemli bir paya sahip. Üç yıllık görev süresince %189 negatif karlılıkta olan firmayı ikinci yılın sonunda 9,7 kat gelir artırarak, %23 sürdürülebilir karlılığa ulaştırdı.
Bu dönemde tüm web sitelerinin fiyat karşılaştırması sırasında ne tip fiyat düzenlemeleri yaparak tüketicinin yönlendirildiğini analiz etti. Geçmiş fiyat hareketleri ve içeriğin gram veya adedini değiştirilerek fiyat ayarlamalarının yapıldığını gözlemledi. Kasım ayında 11.11 ve Black Friday gibi günlerde en çok satılan ürünleri tespit etti. Covid sonrası gelişen e-ticaret piyasasındaki gelişmeleri yakından takip etti. Bu bilgilerle TV’de danışılan bir yüz oldu. Hali hazırda arabunu.com yanında, icerikleri.com ve eticaret merkezim.com markaları ile tüm pazaryerlerine hizmet veriyor. Firmalara DigitalGrowth konusunda danışmanlık da yapıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder