13 Şubat 2024 Salı

Türkiye’den, dünyaya uzanan bir girişimciliğin başarı öyküsünü yazıyor

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


Türkiye’den, dünyaya uzanan bir girişimciliğin başarı öyküsünü yazıyor

Dijital baskı sektörünün lideri Lidya Grup, temsil ettiği Xerox, Epson, Efi, Kongsberg, Duplo ve kendi markasıSutec ile dijital baskı makineleri sektöründe, uçtan uca baskı alanındaki farklı teknolojileri bir arada sunan dünyanın sayılı firmalarından birisidir. Temsil ettiği global markalar, bilgi birikimi, tecrübesi, organizasyon yapısı ve finansal gücü ile Türkiye ve EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesinde liderdir ve Avrupa’nın sayılı birkaç firması arasındadır. 

Türkiye’den Londra’ya ve oradan dünyaya uzanan bir girişimciliğin başarı öyküsünü yazmaya devam eden Lidya Grup, bu yıl vites büyüterek, ülkemizde ve İngiltere başta olmak üzere Avrupa’da büyümeyi sürdürüyor.   

Ülkemizde ve yurtdışında dijital baskı sektöründe faaliyet gösteren Lidya Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, şunları söyledi: 

“Lidya Grup olarak, şartlar ne olursa olsun, enerjimiz ve moralimiz daima zirvededir, hedeflerimiz büyüktür ve en önemlisi de sermayemiz güçlüdür. DNA’mız büyüme odaklıdır ve bizler her türlü dalgalı denizde büyümeye devam ederiz. Temsil ettiğimiz global markalarımız ile geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yılı da, yeni fırsatlara odaklanarak ve tüm gücümüzle çalışarak tamamlayacağız.İşimizi çok seviyoruz, çok iyi yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz.” dedi. 

20 yılda 120 milyon dolara yakın proje finansmanı sağladı 

Müşterilerine teknoloji danışmanlığı yaparken, proje finansmanı sağladıklarını ifade eden Lidya Grup Başkanı Bekir Öz, şunları kaydetti: 

“Temsil ettiğimiz Xerox, Epson, Efi, Kongsberg, Duplo ve kendi markamız Sutec, hitap ettikleri segmentlerde dünyanın en iyi markalarıdır. Çok güçlü olduğumuz satış sonrası servis hizmetimizde ülkemizdeki 8 bölgedeki merkez ofislerimiz ve 23 bayimizle pazara çözüm odaklı yaklaşıyoruz. Müşterilerimizi ve yatırımcıları, daima teknoloji ile buluştururken, sektörümüze önderlik etmeyi sürdürüyoruz. Sadece ürün ve hizmet tedarikçisi olmanın ötesinde, her projeyi farklı bir vizyon ile yorumlayarak, müşterilerimize teknoloji danışmanlığı da yaparak, en uygun ürünü, çözümü ve servisi sunuyoruz. Lidya Grup olarak, 20 yılda 120 milyon dolara yakın proje finansmanı sağladık, dijital baskı sektöründe pazarın büyümesine liderlik ettik ve etmeye devam ediyoruz.” diye konuştu. 


Dijitalleşme, kişiselleşmeyi sağladı 


Dijital baskı makineleri sektöründeki gelişmeler hakkında bilgiler veren Bekir Öz, konuşmasına şöyle devam etti: 

“A4 kağıttan5 metre ebata ve 15 santim kalınlığa kadar, farklı malzemelere (ahşap, metal, cam, kumaş vb) baskı yapılmasını mümkün kıldı. “Dijitalleşme”, kişiselleşmeyi de sağladı ve kitlesel üretim yerine kişiye özel baskılar uygun maliyetlerle yapılabilir hale geldi. Dijital baskı sayesinde, baskı öncesi hazırlık gerekmeden, bilgisayarda hazırlanan bir tasarım, direk ilgili materyale basılabilir duruma gelmiştir. Baskı sektörümüz büyük bir sektör, dünyadaki büyüklüğü 800 milyar dolar civarında iken, ülkemizde yaklaşık 9 milyar dolar civarında olduğu belirtilmektedir.” dedi.

 Xerox’un Türkiye’deki şirketini satın alarak, sektördeki yerini güçlendirdi 

Lidya Grup olarak, geçtiğimiz yıl Xerox’un Türkiye şirketini satın aldıklarına değinen Bekir Öz, şunları anlattı: 

“Xerox’un, benim ve Lidya Grup’un hayatında yeri büyüktür. Lidya Grup, 2001 yılında Xerox’un bölge bayisi olmak için kuruldu. 2023 yılının Ekim ayında, Xerox’un Türkiye’deki şirketini satın aldık. Amerika merkezli şirketin gerçekleştirdiği bu satış ile Lidya Grup olarak sektördeki yerimizi güçlendik ve yeni pazarlarda konumlanmayı hedefledik. İlk etapta 20 milyon dolarlık bir yatırım ile hayata geçen projemizi, devam eden 5 yıl içerisinde hem ülkemizdeki baskı üretiminin artması, hem online operasyonu kuvvetlendirmek adına 40 milyon dolarlık ilave ek yatırım ile sürdürmeyi planlıyoruz.” diye konuştu. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder