22 Şubat 2024 Perşembe

TURYİD Prefabrik Antakya Uzun Çarşı’yı üyeleriyle ziyaret etmek için bir kez daha Hatay’daydı.


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



TURYİD ÜYELERİNİN, PREFABRİK ANTAKYA UZUN ÇARŞI ZİYARETİ ESNAFA YENİDEN MORAL OLDU

TURYİD, Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği, 6 Şubat depreminin ardından 2023 Nisan ayında hayata geçirdiği ‘TURYİD Prefabrik Antakya Uzun Çarşı’yı üyeleriyle ziyaret etmek için bir kez daha Hatay’daydı.  

Hatay’daki yerel kültürün yaşatılması, ticaretin başlaması, Hatay esnafına ve halkına moral hedefiyle TURYİD üyelerinin desteği ile yapılan TURYİD Prefabrik Uzun Çarşı projesinin ardından yeni hedefler belirlemek ve depremin birinci yılında tespitlerde bulunmak üzere bölgeye giden TURYİD, Hatay Valisi Sayın Mustafa Masatlı ile görüştü ve yapılabilecek çalışmalar hakkında bilgi alışverişinde bulundu. Valiliğin iyileşme sürecine katkı sunan, 40 kadın kooperatifini bir araya getirerek kurduğu sosyal sorumluluk projesi Hayat Hatay’ı da yerinde ziyaret eden üyeler, kadınların ürettiği zeytinyağından, salçaya, reçelden, tarhanaya ürünlerin TURYİD üyeleri tarafından talep görmesi ve sürdürülebilir tedariğin oluşması için gereken şartları da saptadı.

Tarihi İpek Yolu üzerinde yer alan, çok eski dönemlerden itibaren Hatay’da ticaretin merkezi konumunda bulunan, şehrin simgesi Uzun Çarşı, 6 Şubat depremiyle birlikte ağır hasar aldı. Bunun üzerine TURYİD, vakit kaybetmeden  şehri özel kılan her şeyin  tadıyla, kokusuyla sıralandığı çarşının yeniden yapılacağı sürece kadar geçici ikametgahı olacak Prefabrik Uzun Çarşı projesini 2023 Nisan ayında hayata geçirdi. 

Hatay’a etkili ve sürdürülebilir destekte bulunmak için şehri yeniden ziyaret eden TURYİD Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, Yönetim Kurulu Üyeleri Tayyar Zaimoğlu, Onur Tahincioğlu, Ebru Koralı, Volkan Mumcu, Yücel Özalp, Yaprak Baltacı, Bülent Polat, Faruk Ügümü, Lütfü Sapmaz’a TURYİD Üyeleri Salih Ünlü, Sertan Tabur, Kamer Kıraç, Engin Elçi, Önder Köse, Yunus Adamak, Celal Akkök, Tamer Kabasakal ve TURYİD Genel Sekreteri Şükran Yürekli de eşlik etti.

Hatay’daki görüşmelerde, TURYİD Yönetim Kurulu Üyesi, Antakya ve Mersin Konak Restoranlarının sahibi Razık Büyükgazel ve üye işletmeler Arsuz Rhosus Restoran’ın sahibi Orhan Özen, Antakya Sultan Sofrası’nın sahibi Metin Tansal, Luwi Antakya’nın sahibi Kıvanç Amber ve Petek Pastanesi’nin sahibi Bayram Alpagül ziyarete gelen meslektaşlarına ev sahipleri olarak bölgeyi gezdirdi ve bilgi verdi. 



İstişarelere turizmci Kasım Kuseyri ve yenilikçi tarım uygulamaları ile öne çıkan üretici Elif Ovalı’da katıldı. 

Deprem ile birlikte binaları hasar gören, ardından prefabrik yapılarda işletmelerini yeniden kuran ve Antakya’nın lezzetlerini yaşatan Ali Mürdün Lokantası ve Salah Kebap da ziyaret noktalarındandı.

TURYİD üyesi işletmeler, deprem sonrasında bölgede üretilmeye devam eden gıdaların ve özellikle coğrafi işaretli ürünlerin alımına yönelik daha kapsamlı tedarikçi iş birlikleri yapmaya hazırlanıyor. Bu hedefle Hatay’da gerçekleşen ziyarette kooperatifler ve üreticilerle yapılan görüşmelerle sosyal ve sürdürülebilir tedarik adına önemli adımlar atıldı. 

TURYİD Başkanı Kaya Demirer Hatay ziyareti sonrasında şunları söyledi:  

“Yaşadığımız felaketin boyutları çok büyük, karşı karşıya kaldığımız sorunlar çok boyutlu.

İyiliğe giden yol, yaşadıklarımızla yüzleşmekten, sorunları enine boyuna tartışarak ayağı yere basan, gerçekçi ve kalıcı çözümler üretmekten geçiyor. Aksi takdirde gerçekleşmeyen vaatler yörenin insanlarında hayal kırıklığı ve çaresizlik hissi yaratıyor.

Bizler mesleğimiz gereği özellikle insanların sosyalleştikleri, yemek yedikleri ve hoş muhabbetlerin beraberinde getirdiği dayanışmaların inşa edildiği ya da sıfırdan sağlam dostlukların kurulduğu alanları önemsedik. Meslektaşlarımızla hep yan yana dayanışma içinde olmaya özen gösterdik. Hatay’ı Hatay yapan; burada yaşayan insanların geleneklerini, kültürlerini yaşatması ve bunu dışarıdan gelenlere sunmaları. 

İnsanların mekanlarda gerçekleştirdiği, geliştirdiği ilişkilerin, tattıkları ve kokladıkları değerlerin asıl olduğunu düşünüyoruz. Nitekim, depremin hemen ardından yerel kültürü yaşatmak, ticareti başlatmak ve Hatay’a bir nebze moral katmak için önceliği Uzun Çarşı esnafına verdik.  

Ve çok kısa bir süre içinde TURYİD Prefabrik Antakya Uzun Çarşı Projesi’ni hayata geçirdik. Hatay için iş birliklerimizi, desteklerimizi sürdürüyoruz.

TURYİD olarak Hatay kırsalındaki tahribatı onarmak için de çalışıyoruz. İşletmelerimizde kullandığımız birçok ürünü deprem bölgesinden, küçük üreticilerden ve kooperatiflerden tedarik ediyor ve bunu geliştirmek için çalışıyoruz. Sosyalleşme ve sürdürülebilir tedarik konusunun elzem olduğu görüşündeyiz.”


TURYİD Hakkında

TURYİD, Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği, 2003 yılında dünyada hızla gelişen gastronomi dünyasına paralel olarak sektörü bir araya getirmek, yeme, içme ve eğlence endüstrilerinin sorunlarına çözümler üretmek temel fikirleri ile kurulmuş öncü bir sivil toplum yapısıdır. Gastronominin tarımdan başlayarak ihracat, turizm, ülke markası, diplomasi ve kültüre olan katkısını ilk kez GastroEkonomi başlığı ile gündeme taşımasının ardından, gastronominin sosyal boyutlarını görünür kılan bir misyonla çalışmalarını sürdürmektedir. Sektöre öncülük yapan ve yenilikçi, akılcı çözümler üreten TURYİD, güçlü üye markaları ve yıllık 5,5 Milyar doları aşan cirosu ile Türkiye’deki yiyecek ve içecek sektörünün %25’ini temsil etmektedir. TURYİD üye kuruluşları, Avrupa Birliği standartlarının ötesinde bir hizmet anlayışı ile geleneksel ağırlama karakteristiğine ek olarak kendini sürekli güncellemektedir.

Turizm ve ağırlama sektörünün önemli bir parçası olarak direkt, endirekt ve ek istihdam sağlayarak, değer zincirinin her halkasında ekonomi ve kalkınmaya güçlü bir katkı sağlamaktadır. TURYİD Anadolu’nun kadim mutfak kültürünü ağırladığı tüm misafirlerine kusursuz bir deneyim olarak yansıtmakta ve Türkiye’ye gelen konuk sayısını artırmak için çalışmaktadır. Kültürümüzü ve değerlerimizi yansıtan bu yeme içme deneyimi bugün Londra, Paris, Dubai, Moskova, New York gibi metropollerde ülkenin modern yüzünü yansıtan, bu toprakların ürünlerini tanıtan, ihracat potansiyelini artıran ve  ülke markasına değer katan bir stratejinin parçasıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder