27 Nisan 2016 Çarşamba

Eğitimsiz bir çalışanın, Şirkete verdiği 8 zarar nedir?

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Eğitimsiz bir çalışanın,
Şirkete verdiği 8 zarar nedir?

AL Danışmanlık Genel Müdürü, Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, eğitimsiz çalışanların işletmelere ciddi zararlar vermekte olduğunu söyledi.
Şirketlerin işe başlayan yeni personellerine ‘oryantasyon eğitimi’ vermesi gerektiğini kaydeden Ayşen Laçinel,
“İşe alım sonrası muhakkak oryantasyon eğitimi verilmelidir. Eğer eğitim verilmeden işbaşı yaptırılır ve firmanın ihtiyaç ve vizyonuna yönelik bilgiler aktarılmazsa; yeni personel işinde başarılı olamaz. Böyle olduğunda, hem işe giriş- çıkış (turn-over) oranı artar, hem verimsiz iş ortamı oluşur. Oysa eğitimle, işletmelerdeki verimlilik birkaç kat artar” dedi.

Sürdürülebilir işletme başarısı için, sürdürülebilir eğitim şart

İşletme başarısının sürdürülebilirliği için eğitimde sürekliliğin devam etmesi gerektiğini anlatan Ayşen Laçinel, şunları söyledi:
“Sürdürülebilir işletme başarısı için, sürdürülebilir bir eğitim şarttır. Eğitim vermeden, insan kaynaklarını doğru yönetmeden, sadece personel yönetimi yaklaşımı ile çalışmak ise, günümüzün rekabet dünyasında işletmeler açısından bir intihardır. İşletmeler, eğitim kararı vererek, geleceklerini sağlam bir harçla inşa edebilirler. Eğitim kaliteli iş sonuçlarını, motivasyonlu çalışmayı, kuruma aidiyeti ve hatanın minimize edilmesini sağlayacaktır” diye konuştu.


Eğitimsiz personelin işletmeye verdiği 8 zarar şunlardır:

1-Yüksek turnover ( işe, giriş-çıkış hızı),
2-Verimsizlik,
3-Motivasyon düşüklüğü,
4-Kurum bağlılığı ve kuruma aidiyet duygusunun oluşmaması,
5-İş hataları,
6-İş kazaları,
7-İşletme itibar yönetiminin gölgelenmesi,
8-Çalıştığı şirketi yeterince tanımadığı için, kurumun yanlış tanıtılması,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder