7 Şubat 2015 Cumartesi

Türk misafirperverliği algısını kaybetmemeliyiz,,,,

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Online %75’i buldu,
2015’te doluluk %85’i geçecek

Double Tree by Hilton İstanbul Old Town Hotel’e; Amerikalı, İngiliz, Alman kültür turistleri yoğun ilgi gösteriyor. Geçtiğimiz yılı %80 dolulukla kapatan Laleli’deki Double Tree by Hilton İstanbul Old Town Hotel, bu yıl %85 doluluk hedefliyor. %75 online rezervasyon yapılan oteli; Amerikalı, Alman, İngiliz, Arap ve Türk misafirler tercih ediyor.
Geçtiğimiz yıl başarılı bir sezon geçirdiklerini anlatan Double Tree by Hilton İstanbul Old Town Hotel Genel Müdürü Süleyman Yurdoğlu, bu yıl başarılı bir sezon olacağını kaydederek, yıl geneline rezervasyonların gelmekte olduğunu söyledi. Tarihi Yarımada’nın cazibesinin artarak devam ettiğini ifade eden Süleyman Yurdoğlu, İstanbul’a gelen turistlerin büyük çoğunluğunun Tarihi Yarımada’ya uğradığını, kültür turizmi amaçlı gelenlerin de, Tarihi Yarımada bölgesinde konaklamayı tercih ettiğini belirtti.



İstanbul’da otel enflasyonu var
İstanbul’da son yıllarda hızla artan otel sayısına değinen Süleyman Yurdoğlu, kentte otel enflasyonu olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“İstanbul’da, ciddi bir otel enflasyonu olduğunu düşüyorum. Fizibilitesi yapılmadan, kentin herhangi bir bölgesine otel inşaatı yapılmaya devam ediyor. Ancak, uygun olmayan lokasyona yapılan bir otel yatırımının geri dönüşü 25 - 30 yılı bulabilir. Nitekim, otel yatırımları bu hızla giderse, yakın gelecekte, bazı otellerde sıkıntılar yaşanmaya da başlayabilecektir. Zira, İstanbul’a 3 – 4 günlüğüne gelen bir turist, eğer kültür amaçlı geldiyse Tarihi Yarımadayı tercih ederken, iş amaçlı geldiyse Taksim başta olmak üzere iş görüşmesi yapacağı bölgeyi seçmektedir. Kısaca; yatırımcıların otel yatırımına başlamadan önce, bölgenin turizm potansiyeli iyi analiz etmesi gerekmektedir. Aksi halde, önümüzdeki yakın gelecekte hüsranla sonuçlanan hikayeleri duymaya başlayabiliriz” diye konuştu.
Çok düşük fiyatlarla doluluk sağlamanın akılcı olmadığını da anlatan Süleyman Yurdoğlu, bu durumda otelin hem para kazanamayacağını, hem hizmet için ek personele ihtiyacının bulunacağını ve bunun da bir maliyet olduğunu kaydederek, otelin kar elde edememe riskiyle karşı karşıya kalabileceğini belirtti.  

Türk misafirperverliği algısını kaybetmemeliyiz

Dünyada Türk turizmi denilince akla “Türk misafirperverliği”nin geldiğini hatırlatan Süleyman Yurdoğlu, gerek hızla açılan otellere kalifiye insan kaynağının yetişmiyor olması, gerekse turizm bölümü mezunlarının sektörde çalışmak istememesi gibi nedenlerden dolayı, yakın gelecekte bu algının sıkıntıya girebileceğine dikkat çekti.
Özellikle turizm bölümünde okuyan öğrencilerin, staj sırasında büyük otellerde tek tip ve uzun süreler çalıştırıldığını anlatan Süleyman Yurdoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Özellikle büyük otellerde staj yapan öğrenciler, uzun saatler boyunca tek tip iş yapmaktan bunalıyor ve sektöre daha adım atmadan, turizmde çalışmaktan vazgeçiyor. Diğer taraftan da, yeni oteller, açılmaya devam ediyor. Özetle, sektörümüzün kalifiye insan kaynağına daima ihtiyacı var. Eğer, tesislerimizdeki servis kalitesi düşerse, Türk misafirperverliği havada kalır ve sektörde tehlike çanları çalmaya başlar. Sektördeki yöneticilerin, muhakkak insan kaynağı yetiştirmeye büyük özen göstermesi gerekiyor. Yeni nesillere de, mesleğimizi sevdirmeliyiz. Personelin işini, eğlenerek hobi gibi yapabileceği, yüksek performansla hedeflerini tutturabileceği çalışma ortamlarını hazırlamalıyız” şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder