31 Mart 2015 Salı

Eğitimsiz personelin işletmeye verdiği 7 kayıp!

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Eğitimsiz personelin işletmeye verdiği 7 kayıp!

Eğitimsiz bir personelin işletmeye verdiği kayıplara işaret eden AL Danışmanlık Genel Müdürü, Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, şunları söyledi:
“Şirketler, işe alım sonrası oryantasyon eğitimi vermeden iş başı yaptırdığından ve çalışma süresi paralelinde de ihtiyaç ve vizyona yönelik eğitimler vermediğinde, hem işe giriş çıkış oranı artıyor, hem de verimsiz iş ortamı oluşuyor. Oysa, eğitim ile 2 kat daha verimlilik sağlanabilir” dedi.

Eğitimsiz personelin işletmeye verdiği 7 kayıp şunlardır:

Ayşen Laçinel, eğitimsiz personelin işletmeye verdiği kayıpları 7 madde olarak şöyle sıraladı:

1-Yüksek turnover ( işe, giriş-çıkış hızı),
2-Verimsizlik,
3-Motivasyon düşüklüğü,
4-Kurum bağlılığı ve kuruma aidiyet duygusunun oluşmaması,
5-İş hataları,
6-İş kazaları,
7-İşletme itibar yönetiminin gölgelenmesi,


Sürdürülebilir işletme başarısı için, sürdürülebilir eğitim şart

İşletme başarısının sürdürülebilirliği için eğitimde de sürekliliğin devam etmesi gerektiğini ifade eden Ayşen Laçinel, konuşmasına şöyle devam etti:
“Sürdürülebilir bir işletme başarısı için, sürdürülebilir bir eğitim şarttır. Eğitim vermeden, insan kaynaklarını doğru yönetmeden, sadece personel yönetimi yaklaşımı ile çalışmak ise, günümüz dünyasında intihardır. İşletmeler, eğitim kararı vererek, geleceklerini sağlam bir harçla inşa edebilirler. Eğitim kaliteli iş sonuçlarını, motivasyonlu çalışmayı, kuruma aidiyeti ve hatanın minimize edilmesini sağlayacaktır” diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder