26 Kasım 2014 Çarşamba
DELTA AİRLİNES Direkt İstanbul'a Uçacak
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
İSTANBUL, Delta Hava Yolları (NYSE: DAL) 2015 yaz sezonunda İstanbul Atatürk Havalimanı – New York John F. Kennedy Uluslararası Havalimanı arası uçuşlarında yolcu kapasitesini artırıyor. Delta 17 Haziran 2015 itibari ile günlük uçuşlarına yüzde 30 kapasite artırımı yaparak 292 koltuklu Airbus A330-300 tipi yolcu uçakları ile basliyor. Yolcular New York’tan Orlando, Los Angeles, San Francisco ve Seattle’a dahil olmak üzere Amerika’da istedikleri noktaya uygun bağlantı yapma imkanına da sahip olacaklar.
Delta Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Perry Cantarutti: “Türk Hükümetinin açıkladığı son rakamlara göre turizm gelirleri Eylül sonu itibari ile son üç ayda yüzde 11 artarak toplamda 12 milyar dolara ulaştı. Delta yerel ekonomiyi destelemekten gurur duyuyor ve önümüzdeki sene kapasitemizi artırarak Amerika ile Türkiye arasında daha fazla trafik oluşturacak ve turizme daha büyük katkıda bulunacağız” dedi.
Delta’nınİstanbul - New York-JFK tarifesi aşağıdaki şekilde olacak:
Uçuş numarası Kalkış Varış
DL273 İstanbul’dan 12:15 p.m. New York-JFK’ye 16:13
DL272 New York-JFK’den 16:59 İstanbul’aertesi sabah 10:15 a.m.
Delta İstanbul uçuşlarında 1x2x1 konfigürasyonuna sahip BusinessElite kabini ile tamamen yatabilen tüm koltuklardan koridora direkt çıkış imkanı sunuyor. Ekonomi Comfort sınıfında uçan yolcular, 10 santimetreye kadar daha fazla bacak uzatma mesafesi ve Delta’nın uluslararası uçuşlarındaki ekonomi sınıfı koltuklarından yüzde 50 daha fazla yatabilme imkanının yanı sıra öncelikli uçağa binişimkanı gibi Delta’nın premium ekonomi hizmetlerinden de faydalanacaklar. Delta uluslararası filosunda pek çok yeniliğe gidecek, bunlardan bir tanesi de 2016 yılında Wi-Fi hizmetlerinin filoda yaygınlaştırılması yer alıyor.
Delta’nın merkez havalimanlarından bir tanesi olan New York – JFK de yolculara çeşitli yeme içme alanları ve alışveriş seçenekleri sunuyor. Terminal 4’te ise Delta’nın en büyük, roof-top terası olan ve özenle seçilmiş yeme-içme seçenekleriyle donatılmış Sky Club Lounge’u yer alıyor. Tüm BusinessElite yolcuları SkyClub’dan ücretsiz olarak faydalanabiliyorlar. Delta’nın New York-JFK’ye direkt hizmetine rezervasyon yapmak isteyen müşteriler seyahat acentesine danışabilir. Delta’nın özel rezervasyon ekibini +90 (0)212-310-1999’dan arayabilir ya da delta.com’u ziyaret edebilirler.
http://www.turizminsesi.com/haber/delta-hava-yollari-ile-non-stop-new-york-ucusu-16983.htm
EVvel İstanbul, Yeni İstanbul’un tam merkezinde
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Yeni İstanbul’un merkezi Başakşehir’de geliştirilen EVvel İstanbul, 2 ayda yoğun bir taleple karşılaştı. İstanbul’un sağlam zemine sahip önemli uydu kentlerinden biri olan Kayabaşı’nda yükselecek olan 678 konutluk proje için konut alıcıları sıraya girdi3. Köprü’den 3. Havalimanı’na, Kanal İstanbul’dan Kuzey Marmara Otoyol Projesi’ne kadar devasa projelere ev sahipliği yapan bölgenin merkezi olan Başakşehir’de 700 milyon TL yatırımla başlatılan proje, ‘Evvelce nasılsa, EVvel’de fazlasıyla’ sloganıyla geçmişin değerlerini günümüzün konforuyla buluşturuyor.EVvel İstanbul, sokaklarından sosyal alanlarına mahalle kültürünü yeniden yeşerten yerleşimi ile ön plana çıkıyor. 40 bin metrekare arsa alanına sahip olan EVvel İstanbul’da yer alan 678 konutun satışlarının bu yılsonuna kadar tamamlanmasıÜçüncü Köprü’den Üçüncü Havalimanı’na, Kanal İstanbul’dan Kuzey Marmara Otoyol Projesi’ne kadar devasa projelerin yer alacağı Yeni İstanbul’un merkezi Başakşehir’de yükselecek ‘EVvel İstanbul’ projesi, şimdiden Başakşehir’in iddialı projeleri arasına girdi.TOKİ İştiraki Emlak Konut, hasılat paylaşımı İntaya, EYG ve İntes ortaklığında İstanbul’un sağlam zemine sahip büyük uydu kentlerinden biri olan Kayabaşı’nda hayata geçecek EVvel İstanbul’un ön talep toplama süreci Ekim ayında, ön satışları ise Kasım ayı başında başladı. Projeye henüz kapsamlı bir tanıtım yapılmadığı bu 2 aylık sürede yoğun bir talep geldi.‘Doğru hedef kitle, doğru lokasyon kazandırıyor’EYG Gayrimenkul Geliştirme İcra Kurulu Başkanı Ömer Faruk Çelik, 2 ay içinde çok yoğun talep aldıklarını belirterek EYG Gayrimenkul olarak adım attıkları ilk gayrimenkul projesinde kısa sürede elde ettikleri başarılı satış grafiği nedeniyle heyecanlı olduklarını kaydetti. Bu süreçte Emlak Konut GYO ile girdikleri işbirliğinden de memnuniyet duyduklarını ifade eden Çelik, “1 ay içinde 678 konuttan 275 konutun ön satışını tamamladık. Sektör tecrübemiz ve ortaklığımıza duyulan güven bir yana özellikle Başakşehir bölgesinin geleceğine duyulan inanç da bu sonuçta etkili oldu. Proje gelişim aşamasında bölge ile ilgili pazar araştırması yaptık, lokasyonu ve hedef kitleyi yakından inceledik ve satışa başlayınca çok doğru bir analiz yaptığımızı gördük. Konut sektörünün kampanyalarla satışlara hız vermek için tatlı bir rekabet içinde olduğu bu dönemde EVvel İstanbul, lokasyonu ile doğru hedef kitleyi yakaladı ve gerçek ihtiyacı karşılaması bakımından yoğun bir ilgiyle karşılaştı. Bu dönemde öngörüsünü doğru yapan ve hedef kitlesini doğru tespit edebilen projeler kazanacaktır” diye konuştu.10 bin kişi başvurdu, 600 dairenin rezervasyonu alındıEvvel İstanbul’un iki mahalleden oluşan 678 konut ve 16 işyerinin yer aldığı bir proje olduğunu belirten Ömer Faruk Çelik, “10 bin kişiden talep aldık. Satış ofisi bitmeden kapıdan müşteri gelince 600 dairelik rezervasyon alındı. Dolayısıyla talep gösteren müşterilerimiz için projemizin hemen bitişiğinde Ocak ayında 700 konutluk yeni bir proje daha gerçekleştirmeyi planlıyoruz” dedi. Kayabaşı’nın Anadolu yakasının Ataşehir’i gibi prim yapacak güçlü bir bölge olduğunu dile getiren Çelik, şöyle devam etti: “3-5 bin lira arasında maaşı olan, kenarda parası da olan ve nitelikli konut arayışındaki orta gelir grubu, tüm pazarın yüzde 30-40’ını oluşturuyor. Bu kitlenin ulaşılabilir konforlu konut arayışı var. 310 bin nüfuslu, 70 bin konutun yer aldığı Kayabaşı’nda ise tipik muhafazakar Anadolulu kesim bu hedef kitleyle uyum sağlıyor. Biz de EVvel İstanbul ile orta gelirlilere iyi ve nitelikli proje yapılabileceğini gösterdik.”hedefleniyorEmlak Konut GYO’ya 726 milyon TL hasılat taahhüdü varEmlak konut GYO’nun 2013 yılından itibaren bugüne kadar geçen 11 yıllık dönemde İstanbul ağırlıklı olmak üzere Türkiye’de yaklaşık 100 bin bağımsız bölüm üretimine ulaştığını kaydeden Emlak Konut GYO Genel Müdürü Murat Kurum ise, bu süreçte konutun yanı sıra sosyal donatılar, yollar, camiler, okullar, yeşil alan ve pek çok düzenlemeler gerçekleştirdiklerini belirtti. Emlak Konut GYO’nun 2014 yılı üçüncü çeyrek itibarıyla 3.8 milyar liralık ödenmiş sermayesi, 14.8 milyar aktif büyüklüğü ile İMKB’de işlem gören en büyük gayrimenkul yatırım ortaklığı olduğunu ifade eden Kurum, “Üçüncü çeyrekte 734 milyon lira kar elde ettik ve 10 bin adetlik konut satış hedefi koyduğumuz 2014 yılının üçüncü çeyreğini 7.500 bağımsız bölüm ve 3.7 milyar liralık ciroyla kapattık. Yeni lansmanlarla yıl sonu hedefimiz olan 10 bin konut hedefine ulaşmayı ve 4.5 milyar liralık ciro elde etmeyi planlıyoruz” diye konuştu.EYG Gayrimenkul Geliştirme’nin EVvel İstanbul projesiyle Emlak Konut GYO’ya 726 milyon TL’lik hasılat, 188 milyon TL arsa payı taahhütünde bulunduğunu açıklayan Kurum, “Projedeki bu satışlarla tahahhütlerin proje sonunda bu tutarları da aşacağını düşünüyoruz” değerlendirmesini yaptı.Proje gerçek mahalle sıcaklığını yansıtacak
EYG Gayrimenkul Yönetim Kurulu Üyesi Gülnur Çakırcı, projenin sokakları, meydanları, yeşil alanları, ticari üniteleri ve sosyal alanlarıyla gerçek mahalle kültürünü yeniden canlandırdığını ifade etti. Çakırcı, şöyle devam etti:“Evvel zamanın değerlerine özlem duyan, ama bugünün imkanlarından vazgeçmeyenler için özel olarak tasarlanan proje, yaşlı ve engelli dostu bir mimariye sahip... EVvel İstanbul, büyük balkonları, kış bahçeleri, terasları ve yüksek tavanlarıyla ferah ve rahat kullanım alanlarına sahip bulunuyor.”Anneler çocuklarını balkondan izleyebilecekEVvel İstanbul’da öne çıkan bir başka mimari detay da, projenin büyük bir bölümünün annelerin çocuklarını balkondan izleyebilecek şekilde tasarlanması… 678 konutluk projede 1+1’den 5+1’e büyüklüğü 62 metrekare ile 223 metrekare arasında değişen pek çok farklı tipte daire yer alıyor. Fiyatları ise 209 bin TL’den başlıyor.Türkiye’nin en büyük sağlık kompleksi ve şehir parkına komşu!Yeni İstanbul’un merkezi Başakşehir, Türkiye’nin büyük şehir parkına da komşu olacak. EVvel İstanbul’a 700 metre mesafede yer alan devasa park, renkli bir sosyalleşme alanı sunarken, parkta çeşitli rekreasyon alanları yer alacak. EVvel İstanbul, Türkiye’nin en büyük sağlık kompleksi Sağlık Kent’e de 1 km mesafede yer alıyor.Evvel İstanbul Sosyal Medya Hesaplarıwww.evvelistanbul.comwww.facebook.com/pages/Evveltwitter.com/evvelistanbulinstagram.com/evvelistanbul
23 Kasım 2014 Pazar
Tatil.com’dan 2015 erken rezervasyonda size özel fırsat
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Tatil.com’un ön talep sayfasına ilk 48 saatte 1900 kişi başvurdu. 2015 yılında geçen yıla göre yüzde 40 artışın beklendiği erken rezervasyon döneminden yararlanarak yaz tatilini şimdiden planlamak isteyenler, yüzde 50’ye varan indirimlerle rezervasyon yapabilecekler.
MetGlobal bünyesinde faaliyet gösteren tur operatörü Tatil.com, internet sitesinde “2015 erken rezervasyonda size özel fırsat!” başlığıyla erken rezervasyon fırsatından yararlanmak isteyen tatilcilerin e-posta adreslerini ve telefon numaralarını alarak erken rezervasyondan ve ekstra indirimlerden faydalanmalarını sağlıyor.
Tatilciler erken rezervasyon ile yüzde 50’ye varan indirimlerden yararlanma, istediği otelde yer sıkıntısı yaşamadan kalma ve tatile gitmeden 72 saat öncesinde koşulsuz iptal etme hakkına sahip olma avantajlarından yararlanmak için erken rezervasyon yaptırmayı tercih ediyor.
Üstelik ön kayıt yaptıran tatilciler ekstra 50 TL indirimden de yararlanabiliyor.Bundan altı yıl önce “erken rezervasyon” kavramıyla tanışan Türk insanının uygulamayı kısa sürede benimsediğini belirten Tatil.com Genel Müdürü Levent Çardaklı, “Bu sezon erken rezervasyon başlangıç tarihini 24 Kasım olarak belirledik. Erken rezervasyon ön talep sayfamıza ilk 48 saat içerisinde 1900'den fazla kişi iletişim bilgilerini bıraktı. Tatilciler şimdiden Tatil.com’u arayıp 2015 erken rezervasyonlarının hangi otellerde başladığını soruyor” dedi. 2015 yaz sezonunun hareketli geçeceğini hatırlatan Çardaklı, erken rezervasyonun önemini şu şekilde açıkladı: “Okulların kapanış dönemi, genel seçim ve Ramazan ayı nedeniyle 15 Temmuz - 12 Eylül tarihleri arasında tatil beldelerinde ve taleplerde bir yığılma yaşanacağını ön görüyoruz. Özellikle bu tarihlerde yer sıkıntısı bulma telaşı yaşamadan, yüksek fiyatlar ile karşı karşıya kalmadan, tüm yıl beklediğimiz o keyifli ve huzurlu tatili gönül rahatlığıyla geçirebilmek için erkenden rezervasyon seçeneklerini şimdiden değerlendirip harekete geçmeliyiz.” Ayrıca bu yıl Tatil.com’un toplam yurt içi otel satışlarının yüzde 35'inin erken rezervasyondan oluştuğunu belirten Tatil.com Genel Müdürü Levent Çardaklı, 2015 yılında yurt içi otel satışlarının yüzde 50'sinin erken rezervasyon döneminde yapılmasını hedeflediklerini söyledi.
Tatil.com’un ön talep sayfasına ilk 48 saatte 1900 kişi başvurdu. 2015 yılında geçen yıla göre yüzde 40 artışın beklendiği erken rezervasyon döneminden yararlanarak yaz tatilini şimdiden planlamak isteyenler, yüzde 50’ye varan indirimlerle rezervasyon yapabilecekler.
MetGlobal bünyesinde faaliyet gösteren tur operatörü Tatil.com, internet sitesinde “2015 erken rezervasyonda size özel fırsat!” başlığıyla erken rezervasyon fırsatından yararlanmak isteyen tatilcilerin e-posta adreslerini ve telefon numaralarını alarak erken rezervasyondan ve ekstra indirimlerden faydalanmalarını sağlıyor.
Tatilciler erken rezervasyon ile yüzde 50’ye varan indirimlerden yararlanma, istediği otelde yer sıkıntısı yaşamadan kalma ve tatile gitmeden 72 saat öncesinde koşulsuz iptal etme hakkına sahip olma avantajlarından yararlanmak için erken rezervasyon yaptırmayı tercih ediyor.
Üstelik ön kayıt yaptıran tatilciler ekstra 50 TL indirimden de yararlanabiliyor.Bundan altı yıl önce “erken rezervasyon” kavramıyla tanışan Türk insanının uygulamayı kısa sürede benimsediğini belirten Tatil.com Genel Müdürü Levent Çardaklı, “Bu sezon erken rezervasyon başlangıç tarihini 24 Kasım olarak belirledik. Erken rezervasyon ön talep sayfamıza ilk 48 saat içerisinde 1900'den fazla kişi iletişim bilgilerini bıraktı. Tatilciler şimdiden Tatil.com’u arayıp 2015 erken rezervasyonlarının hangi otellerde başladığını soruyor” dedi. 2015 yaz sezonunun hareketli geçeceğini hatırlatan Çardaklı, erken rezervasyonun önemini şu şekilde açıkladı: “Okulların kapanış dönemi, genel seçim ve Ramazan ayı nedeniyle 15 Temmuz - 12 Eylül tarihleri arasında tatil beldelerinde ve taleplerde bir yığılma yaşanacağını ön görüyoruz. Özellikle bu tarihlerde yer sıkıntısı bulma telaşı yaşamadan, yüksek fiyatlar ile karşı karşıya kalmadan, tüm yıl beklediğimiz o keyifli ve huzurlu tatili gönül rahatlığıyla geçirebilmek için erkenden rezervasyon seçeneklerini şimdiden değerlendirip harekete geçmeliyiz.” Ayrıca bu yıl Tatil.com’un toplam yurt içi otel satışlarının yüzde 35'inin erken rezervasyondan oluştuğunu belirten Tatil.com Genel Müdürü Levent Çardaklı, 2015 yılında yurt içi otel satışlarının yüzde 50'sinin erken rezervasyon döneminde yapılmasını hedeflediklerini söyledi.
Avrupa’nın en düşük doluluk oranı Türkiye’de
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Türkiye’nin çevresindeki karışıklıklar birçok sektörde olduğu gibi turizme de fatura çıkarmaya devam ediyor. Ekim 2014’de otel dolulukları yerinde sayarken, Türkiye Avrupa ülkeleri arasında en düşük otel doluluklarına sahip ülke oldu.
Ortadoğu’daki karışıklıklar, Türkiye genelinde yaşanan toplumsal olaylar gibi gelişmeler Türk turizmine fatura çıkarmaya devam ediyor. Özellikle geçen ay Kobane’deki olayları protesto eylemlerinin otellere zararı 13 milyon Euro’yu aşarken, Türkiye genelinde otel dolulukları da olumsuz etkilendi. Bu durum dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global'in Ekim 2014 Ülke Performans Raporu’na da somut olarak yansıdı. Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) tarafından analiz edilen rapora göre, Türkiye'nin Ekim 2014 otel dolulukları yerinde sayarken, ayına göre yüzde 0.2 gibi düşük bir oranda artış gösterdi ve yüzde 63.8 olarak kaydedildi. Bu rakam Ekim 2013’te 63.7 olmuştu. Ancak bu yükseliş, Türkiye’yi Avrupa’nın en düşük doluluk oranlarına sahip ülkeler arasından kurtaramadı.
FİYAT KIPIRDADI
STR’nin raporunda İsrail de Avrupa pazarına dahil olarak gösterilirken, Ekim 2014 döneminde, tüm Avrupa ülkelerindeki en düşük doluluk oranları sıralamasında yüzde 57.5 ile ilk sırada İsrail yer aldı. Bu sıralamada yüzde 63.8 ile Türkiye ikinci sırada yer aldı. Ekim ayında Türkiye açısından sevindiren bir gelişme ise ortalama günlük satılan oda bedelinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3.1 artış yaşanması oldu. Bu bedel 115.2 Euro’dan 118.6 Euro’ya yükseldi.
BAYINDIR: GELİR DE DÜŞÜYOR
Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, yaptığı değerlendirmede, oda başı gelirlerin geçen yıla göre düşüş gösterdiğini belirtti. Bayındır “Geçen yıl yaşanan düşüşün doluluk oranlarına sabitlendiğini görüyoruz. Doluluk oranları bir kıstas olmakla beraber, oda başı elde edilen gelin bize asıl statüyü gösteren kriterdir” dedi. Bayındır, doluluk hedeflerini gerçekleştirmeye çalışırken, stratejimizi tek tarafları olarak oda fiyatları üzerinden kurgulamanın uzun vadede sektör için sıkıntı yaratacağı uyarısında bulundu.
İSTANBUL’DA HAFİF YÜKSELİŞ
Türk turizmin lokomotif şehirlerine baktığımızda ise İstanbul’da Ekim 2014’te otel dolulukları dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0.6 gibi küçük bir oranla artarak yüzde 67.6 oldu. 2013 yılının aynı ayında bu oran yüzde 67.2’ydi. Normalde sonbahar ayları otelcilik sektörü açısından yılın en hareketli ayları olarak görülüyordu. İstanbul’da ortalama günlük satılan oda bedeli de 152.5 Euro olarak gerçekleşti ve 2013’e göre yüzde 3.9’luk bir düşüş gösterdi. Ocak-Ekim döneminde ise İstanbul’da doluluk oranları yüzde 67.8’den yüzde 65.8’e, günlük satılan oda bedeli de 148.4 Euro’dan 138.2 Euro’ya geriledi.
ANTALYA FİYATTA SIÇRADI
Türk turizminin bir diğer turizm kenti Antalya’da da doluluklar alarm verdi. Antalya Ekim 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,5 düşerek, yüzde 59.1 oldu. Geçen yılın aynı ayında bu oran yüzde 63.2’ydi. Buna karşılık bu ilde oda fiyatlarında önemli bir artış gerçekleşti. Bu ilde ortalama Günlük satılan oda bedeli 90.58 Euro’ya ulaştı ve 2013’e göre yüzde 27.4 artış gösterdi. Antalya’da 2014 yılbaşından Ekim sonuna kadar geçen sürede ise doluluk oranı yüzde 65.2’den yüzde 61,9’a geriledi. Başkent Ankara ise yükseliş eğilimini sürdürüyor. Ankara Ekim 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7.1 artarak, yüzde 61.3’e çıktı. Ortalama günlük satılan oda bedeli de yüzde 11.3 artışla 81.6 Euro oldu.
YUNANİSTAN CİDDİ RAKİP
Türkiye’nin turizmde rakibi olan ve kriz döneminde gerilemesiyle dikkat çeken Yunanistan’da ise istikrarlı bir yükseliş başladı. Ekim ayının en yüksek artışı yüzde 18,3 ile Yunanistan'da gerçekleşerek doluluklar yüzde 73.4’e yükseldi. Ekim ayının en yüksek doluluk oranına ise yüzde 89 .6 ile Malta ulaştı.
Türkiye’nin çevresindeki karışıklıklar birçok sektörde olduğu gibi turizme de fatura çıkarmaya devam ediyor. Ekim 2014’de otel dolulukları yerinde sayarken, Türkiye Avrupa ülkeleri arasında en düşük otel doluluklarına sahip ülke oldu.
Ortadoğu’daki karışıklıklar, Türkiye genelinde yaşanan toplumsal olaylar gibi gelişmeler Türk turizmine fatura çıkarmaya devam ediyor. Özellikle geçen ay Kobane’deki olayları protesto eylemlerinin otellere zararı 13 milyon Euro’yu aşarken, Türkiye genelinde otel dolulukları da olumsuz etkilendi. Bu durum dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global'in Ekim 2014 Ülke Performans Raporu’na da somut olarak yansıdı. Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) tarafından analiz edilen rapora göre, Türkiye'nin Ekim 2014 otel dolulukları yerinde sayarken, ayına göre yüzde 0.2 gibi düşük bir oranda artış gösterdi ve yüzde 63.8 olarak kaydedildi. Bu rakam Ekim 2013’te 63.7 olmuştu. Ancak bu yükseliş, Türkiye’yi Avrupa’nın en düşük doluluk oranlarına sahip ülkeler arasından kurtaramadı.
FİYAT KIPIRDADI
STR’nin raporunda İsrail de Avrupa pazarına dahil olarak gösterilirken, Ekim 2014 döneminde, tüm Avrupa ülkelerindeki en düşük doluluk oranları sıralamasında yüzde 57.5 ile ilk sırada İsrail yer aldı. Bu sıralamada yüzde 63.8 ile Türkiye ikinci sırada yer aldı. Ekim ayında Türkiye açısından sevindiren bir gelişme ise ortalama günlük satılan oda bedelinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3.1 artış yaşanması oldu. Bu bedel 115.2 Euro’dan 118.6 Euro’ya yükseldi.
BAYINDIR: GELİR DE DÜŞÜYOR
Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, yaptığı değerlendirmede, oda başı gelirlerin geçen yıla göre düşüş gösterdiğini belirtti. Bayındır “Geçen yıl yaşanan düşüşün doluluk oranlarına sabitlendiğini görüyoruz. Doluluk oranları bir kıstas olmakla beraber, oda başı elde edilen gelin bize asıl statüyü gösteren kriterdir” dedi. Bayındır, doluluk hedeflerini gerçekleştirmeye çalışırken, stratejimizi tek tarafları olarak oda fiyatları üzerinden kurgulamanın uzun vadede sektör için sıkıntı yaratacağı uyarısında bulundu.
İSTANBUL’DA HAFİF YÜKSELİŞ
Türk turizmin lokomotif şehirlerine baktığımızda ise İstanbul’da Ekim 2014’te otel dolulukları dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0.6 gibi küçük bir oranla artarak yüzde 67.6 oldu. 2013 yılının aynı ayında bu oran yüzde 67.2’ydi. Normalde sonbahar ayları otelcilik sektörü açısından yılın en hareketli ayları olarak görülüyordu. İstanbul’da ortalama günlük satılan oda bedeli de 152.5 Euro olarak gerçekleşti ve 2013’e göre yüzde 3.9’luk bir düşüş gösterdi. Ocak-Ekim döneminde ise İstanbul’da doluluk oranları yüzde 67.8’den yüzde 65.8’e, günlük satılan oda bedeli de 148.4 Euro’dan 138.2 Euro’ya geriledi.
ANTALYA FİYATTA SIÇRADI
Türk turizminin bir diğer turizm kenti Antalya’da da doluluklar alarm verdi. Antalya Ekim 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,5 düşerek, yüzde 59.1 oldu. Geçen yılın aynı ayında bu oran yüzde 63.2’ydi. Buna karşılık bu ilde oda fiyatlarında önemli bir artış gerçekleşti. Bu ilde ortalama Günlük satılan oda bedeli 90.58 Euro’ya ulaştı ve 2013’e göre yüzde 27.4 artış gösterdi. Antalya’da 2014 yılbaşından Ekim sonuna kadar geçen sürede ise doluluk oranı yüzde 65.2’den yüzde 61,9’a geriledi. Başkent Ankara ise yükseliş eğilimini sürdürüyor. Ankara Ekim 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7.1 artarak, yüzde 61.3’e çıktı. Ortalama günlük satılan oda bedeli de yüzde 11.3 artışla 81.6 Euro oldu.
YUNANİSTAN CİDDİ RAKİP
Türkiye’nin turizmde rakibi olan ve kriz döneminde gerilemesiyle dikkat çeken Yunanistan’da ise istikrarlı bir yükseliş başladı. Ekim ayının en yüksek artışı yüzde 18,3 ile Yunanistan'da gerçekleşerek doluluklar yüzde 73.4’e yükseldi. Ekim ayının en yüksek doluluk oranına ise yüzde 89 .6 ile Malta ulaştı.
10 Karaköy,A Morgans Original kapılarını açtı
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Dünyanın en önemli butik otel zincirlerinden Morgans Grup’un en yeni oteli 10 Karaköy, A Morgans Original kapılarını açtı
İstanbul’un son yıllardaki eğlence, kültür ve sanat merkezi Karaköy’e yeni soluk getirecek ‘10 numara’ bir adres açıldı: ‘10 Karaköy, A Morgans Original’. Dünyanın en önemli butik otel zincirlerinden Morgans Grup’un yeni oteli, Karaköy müdavimlerinin yeni durağı olacak. 19’uncu yüzyılda hastane olarak kullanılan Büyük Balıklı Han’ın tarihi yapısı bozulmadan yenilenen 71 odalı butik otelin giriş katında yer alan Rudolf Bar’da akşamüstü içkinizi yudumlayabilir, 22 yıldır Türkiye’de yaşayan ve kendi restoranını açan ilk yabancı şef olan dünyaca ünlü şef Rudolf Van Nunen’in restoranı Rudolf’da Slow Food konseptiyle hazırlanan birbirinden leziz yemekleri deneyebilir, eşsiz manzaraya sahip Rudolf Sky Terrace’da geceye devam edebilirsiniz.Yaban mersinli dişi ördek, dana yanağı, patlıcanlı karides ve birbirinden eşsiz tatlılar Rudolf’un favorileri arasında.
Dünyanın en önemli butik otel zincirlerinden Morgans Grup’un en yeni oteli 10 Karaköy, A Morgans Original kapılarını açtı
İstanbul’un son yıllardaki eğlence, kültür ve sanat merkezi Karaköy’e yeni soluk getirecek ‘10 numara’ bir adres açıldı: ‘10 Karaköy, A Morgans Original’. Dünyanın en önemli butik otel zincirlerinden Morgans Grup’un yeni oteli, Karaköy müdavimlerinin yeni durağı olacak. 19’uncu yüzyılda hastane olarak kullanılan Büyük Balıklı Han’ın tarihi yapısı bozulmadan yenilenen 71 odalı butik otelin giriş katında yer alan Rudolf Bar’da akşamüstü içkinizi yudumlayabilir, 22 yıldır Türkiye’de yaşayan ve kendi restoranını açan ilk yabancı şef olan dünyaca ünlü şef Rudolf Van Nunen’in restoranı Rudolf’da Slow Food konseptiyle hazırlanan birbirinden leziz yemekleri deneyebilir, eşsiz manzaraya sahip Rudolf Sky Terrace’da geceye devam edebilirsiniz.Yaban mersinli dişi ördek, dana yanağı, patlıcanlı karides ve birbirinden eşsiz tatlılar Rudolf’un favorileri arasında.
Skyscanner, 2015’in en gözde 10 seyahat destinasyonunu belirledi
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Son üç yılın uçuş arama verileri ve Gelecek Bilimi Laboratuvarı’nın öngörüleriyle hazırlanan araştırmaya göre, 2015’te seyahatseverler egzotik yerlere yönelecek.İnternet sitesi ile olduğu kadar mobil uygulamalarıyla da dünyada seyahat etmek isteyenlerin hayatını kolaylaştıran ve en hesaplı alternatifleri sunan Skyscanner, son üç yılın uçuş arama verilerini ve Gelecek Bilimi Laboratuvarı’nın öngörülerini kullanarak, 2015’in en gözde destinasyonlarını araştırdı. Araştırma sonuçlarına göre, 2015’te Japonya’nın Okinawa Adası, Tayvan’ın başkenti Taipei ve Güney Kore’nin başkenti Seul gibi destinasyonlar, seyahatseverler tarafından ilgi toplayarak yılın gözdeleri arasına girecek. Son üç yılın global uçuş arama verileri de bu destinasyonları destekler nitelikte. Son üç yılın verilerine göre Japonya’nın Okinawa Adası’na yapılan uçuş aramaları %102 artarken, Tayvan’ın başkenti Taipei’ye yapılan aramalarda %56’lık bir artış gözlemleniyor. Güney Kore’nin başkenti Seul’e yapılan aramalarda ise %50’lik bir artış yaşanıyor.
Listede ayrıca Brezilya, İzlanda, Yunanistan’ın Mikonos Adası, ABD’nin Florida eyaletinin Fort Lauderdale şehri, Güney Kore’nin başkenti Seul, Sri Lanka’nın başkenti Kolombo ve Panama da bulunuyor.Skyscanner’ın belirlediği 2015’in en gözde 10 destinasyonu listesi ile Türkiye’den yapılan son üç senedeki uçuş aramaları karşılaştırıldığında Mikonos Adası, Fort Lauderdale, Seul gibi destinasyonların Türkler tarafından da ilgi gördüğü ortaya çıkıyor. Türkiye’den yapılan uçuş aramalarında Amerika’nın Florida eyaletinde yer alan Fort Lauderdale’ye %20’lik bir artış yaşanması, Yunanistan’ın Mikonos Adası aramalarının %17 oranında artması ve Güney Kore’nin başkenti Seul’un %9’luk bir artış göstermesi, Türklerin global seyahat trendlerini yakından takip ettiğini gösteriyor.
Panama ve Sri Lanka keşfetmeye değer
Skyscanner’ın araştırmasında yer alan bazı destinasyonların Türkler tarafından henüz keşfedilmemiş olduğu gözlemleniyor. 2015’in en gözde 10 destinasyonu arasında yer alan Panama ve Sri Lanka’nın başkenti Kolombo, Türkler tarafından daha yeni keşfedilmeye başlanıyor. Son üç yılın uçuş arama verilerine bakıldığında, global uçuş aramalarında %25’lik bir artış gözlemlenen Sri Lanka’nın başkenti Kolombo ve %12’lik bir artış görülen Panama’ya, Türkiye’den artış sadece %2. Az da olsa bu artış, Türklerin 2015 yılında bu egzotik destinasyonları keşfedebileceğini gösteriyor. Bu egzotik destinasyonlar hakkında daha fazla bilgiye http://www.skyscanner.com.tr/haberler/seyahat-trendleri-2015te-duenyanin-en-popueler-seyahat-rotalari adresinden ulaşabilirsiniz.
Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök, “Her ay 30 milyonun üzerinde ziyaretçi Skyscanner’ı ziyaret ediyor. Bu sayede zengin bir veri birikimine sahibiz. Bu verileri analiz ederek seyahat trendleri hakkında çeşitli öngörülerde bulunuyoruz. Son çalışmamızda da 2015’in en gözde destinasyonlarını araştırdık. Sonuçları da oldukça ilginç çıktı. Araştırma, Türklerin egzotik destinasyonları 2015’te keşfedeceğini gösteriyor.” dedi.
Dünya çapında 2015 yılının en gözde ilk 1o destinasyonu:
1. Okinawa Adası, Japonya
2. Taipei, Tayvan
3. Bhutan
4. Brezilya
5. İzlanda
6. Mikonos Adası, Yunanistan
7. Fort Lauderdale, Florida, ABD
8. Seul, Güney Kore
9. Kolombo, Sri Lanka
10. Panama
Son üç yılın uçuş arama verileri ve Gelecek Bilimi Laboratuvarı’nın öngörüleriyle hazırlanan araştırmaya göre, 2015’te seyahatseverler egzotik yerlere yönelecek.İnternet sitesi ile olduğu kadar mobil uygulamalarıyla da dünyada seyahat etmek isteyenlerin hayatını kolaylaştıran ve en hesaplı alternatifleri sunan Skyscanner, son üç yılın uçuş arama verilerini ve Gelecek Bilimi Laboratuvarı’nın öngörülerini kullanarak, 2015’in en gözde destinasyonlarını araştırdı. Araştırma sonuçlarına göre, 2015’te Japonya’nın Okinawa Adası, Tayvan’ın başkenti Taipei ve Güney Kore’nin başkenti Seul gibi destinasyonlar, seyahatseverler tarafından ilgi toplayarak yılın gözdeleri arasına girecek. Son üç yılın global uçuş arama verileri de bu destinasyonları destekler nitelikte. Son üç yılın verilerine göre Japonya’nın Okinawa Adası’na yapılan uçuş aramaları %102 artarken, Tayvan’ın başkenti Taipei’ye yapılan aramalarda %56’lık bir artış gözlemleniyor. Güney Kore’nin başkenti Seul’e yapılan aramalarda ise %50’lik bir artış yaşanıyor.
Listede ayrıca Brezilya, İzlanda, Yunanistan’ın Mikonos Adası, ABD’nin Florida eyaletinin Fort Lauderdale şehri, Güney Kore’nin başkenti Seul, Sri Lanka’nın başkenti Kolombo ve Panama da bulunuyor.Skyscanner’ın belirlediği 2015’in en gözde 10 destinasyonu listesi ile Türkiye’den yapılan son üç senedeki uçuş aramaları karşılaştırıldığında Mikonos Adası, Fort Lauderdale, Seul gibi destinasyonların Türkler tarafından da ilgi gördüğü ortaya çıkıyor. Türkiye’den yapılan uçuş aramalarında Amerika’nın Florida eyaletinde yer alan Fort Lauderdale’ye %20’lik bir artış yaşanması, Yunanistan’ın Mikonos Adası aramalarının %17 oranında artması ve Güney Kore’nin başkenti Seul’un %9’luk bir artış göstermesi, Türklerin global seyahat trendlerini yakından takip ettiğini gösteriyor.
Panama ve Sri Lanka keşfetmeye değer
Skyscanner’ın araştırmasında yer alan bazı destinasyonların Türkler tarafından henüz keşfedilmemiş olduğu gözlemleniyor. 2015’in en gözde 10 destinasyonu arasında yer alan Panama ve Sri Lanka’nın başkenti Kolombo, Türkler tarafından daha yeni keşfedilmeye başlanıyor. Son üç yılın uçuş arama verilerine bakıldığında, global uçuş aramalarında %25’lik bir artış gözlemlenen Sri Lanka’nın başkenti Kolombo ve %12’lik bir artış görülen Panama’ya, Türkiye’den artış sadece %2. Az da olsa bu artış, Türklerin 2015 yılında bu egzotik destinasyonları keşfedebileceğini gösteriyor. Bu egzotik destinasyonlar hakkında daha fazla bilgiye http://www.skyscanner.com.tr/haberler/seyahat-trendleri-2015te-duenyanin-en-popueler-seyahat-rotalari adresinden ulaşabilirsiniz.
Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök, “Her ay 30 milyonun üzerinde ziyaretçi Skyscanner’ı ziyaret ediyor. Bu sayede zengin bir veri birikimine sahibiz. Bu verileri analiz ederek seyahat trendleri hakkında çeşitli öngörülerde bulunuyoruz. Son çalışmamızda da 2015’in en gözde destinasyonlarını araştırdık. Sonuçları da oldukça ilginç çıktı. Araştırma, Türklerin egzotik destinasyonları 2015’te keşfedeceğini gösteriyor.” dedi.
Dünya çapında 2015 yılının en gözde ilk 1o destinasyonu:
1. Okinawa Adası, Japonya
2. Taipei, Tayvan
3. Bhutan
4. Brezilya
5. İzlanda
6. Mikonos Adası, Yunanistan
7. Fort Lauderdale, Florida, ABD
8. Seul, Güney Kore
9. Kolombo, Sri Lanka
10. Panama
21 Kasım 2014 Cuma
Coral Travel & ODEON Tours’da erken rezervasyon
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Coral Travel & ODEON Tours’da 2015 yaz dönemi erken rezervasyon kampanyası başladı. 150’ye yakın tesiste yüzde 50’ye varan indirim fırsatları ve kredi kartlarına 9 taksit imkanı için son tarih 8 Aralık. Üstelik 31 Aralık’a kadar uçak biletini de Coral Travel’dan alan misafirlere havalimanı-otel-havalimanı transferleri ücretsiz sunuluyor.Türkiye pazarında tüketiciye 2006’dan beri tatil hizmetleri sunan ODEON Tours, 2014 yılı itibarı ile faaliyetlerine OTI Holding’in global tur operatörü markası Coral Travel ile devam ediyor. Coral Travel & ODEON Tours, tatilcileri erken rezervasyon kampanyası ile yüzde 50’ye varan indirimlerle buluşturuyor. Tüm kredi kartlarına vade farksız 9 taksit imkanı sunan Coral Travel, 2015 yaz dönemi erken rezervasyon kampanyasına katılanlara Allianz Sigorta güvencesi ile erken rezervasyon iptal sigortası yaptırıp koşulsuz iptal imkanı da sağlıyor.
Erken rezervasyon iptal sigortası
Coral Travel &ODEON Tours İç Pazar Müdürvekili Mehmet Kamçı, “Tatil tarihini belirlemesine rağmen son anda ortaya çıkması muhtemel bir programa karşı ödedikleri tutarı garanti altında tutmak isteyen tatilcilere tavsiyemiz, tatile 72 saat kalana kadar koşulsuz iptal hakkı sağlayan ‘Erken Rezervasyon Sigortası’ yaptırmalarıdır. 10-20 TL gibi, tatil bedelinin sadece yüzde 1’i kadar bir tutar ödeyen müşterilerimiz; tatillerinin iptal olması durumunda paralarının tamamını, iş ortağımız Allianz Sigorta güvencesiyle koşulsuz geri alabiliyor” dedi.
Uçak biletini de Coral Travel’dan alan misafirlere havalimanı-otel-havalimanı transferleri ücretsiz
Coral Travel & ODEON Tours’un misafirlerine Türkiye’deki tüm uçuş alternatiflerini sunabildiklerini belirten Kamçı; “Misafirlerimiz uçak biletlerini de otel rezervasyonları gibi ne kadar erken satın alırlarsa, ulaşımlarını da o denli uygun fiyatlarla temin edebilirler. Yılbaşına kadar erken rezervasyon kampanyası ile tatil satın alan misafirler uçak biletlerini de aynı anda Coral Travel & ODEON Tours’dan satın aldıkları takdirde, havalimanı – otel - havalimanı transferleri ücretsiz olarak yapılacaktır.” dedi.
Erken rezervasyon avantajı
Erken rezervasyonun; tatilcinin hayal ettiği tatili, planladığı zamanda ve yerde, en uygun fiyatla satın almak olduğuna dikkat çeken Kamçı; “Erken rezervasyon döneminde kazanılan tek avantaj erken ödeme indirimi ve dolayısıyla fiyat avantajı değil. Yaz aylarında yoğun yerli ve yabancı turist talepleri sebebiyle otellerdeki dolulukların artması, tatilcilerin son dakika rezervasyonlarında hayal ettikleri otel ve oda tiplerinde yer bulamamalarına sebep olabiliyor. Bu kampanya süresince mevcut alternatifler içinden yerlerini erkenden ayırtan misafirlerimiz, zaman ilerledikçe yaşanacak yer bulma, istediği özelliklerdeki tesis ve oda kategorisinde tatilini geçirme sorununu da ortadan kaldırmış oluyor” açıklamalarında bulundu.
Zor beğenen tatilseverler için OTIUM Hotels ve Xanadu Resort Hotel
OTI Holding çatısı altında faaliyet gösteren Coral Travel & ODEON Tours misafirlerine her zaman yüksek memnuniyet standardıyla hizmet veren grup otellerini özellikle öneriyor. 2013 ve 2014’te otel yatırımlarına hız veren OTI Holding, Otium Eco Club Side, Otium Gül Beach Resort, Otium Hotel Seven Seas ve Otium Hotel Life’ın yanı sıra grubun bünyesine bu yıl dahil olan ve yapılmakta olan yeni çalışmaları ile zor beğenenlere hitap eden Xanadu Resort Hotel ile hizmet veriyor.
Coral Travel & ODEON Tours’dan her 100 TL'lik alışverişe 50 mil bonus
TÜRK HAVAYOLLARI’ nın avantajlarla dolu özel yolcu programı Miles&Smiles’ın üyeleri, Coral Travel & ODEON Tours’dan gerçekleştirecekleri tüm seyahatlerinde her 100 TL harcama karşılığı 50 bonus mil kazanıyor.Erken rezervasyon kampanyası hakkında detaylı bilgi almak ve kayıt yaptırmak için Coral Travel&ODEON Tours Çağrı Merkezi 444 0 684’ü arayabilir ya da www.coraltatil.comadresine ulaşabilirsiniz.
EFES KONGRE MERKEZİ SKALİTE'YE ADAY OLDU
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Efes Kongre Merkezi-Kuşadası, Türk Turizm sektörünün son yıllarda yükselen yıldızı, Kongre Turizmi'ne yeni bir soluk ve ivme kazandırmak amacı ile geleneksel Turizm hareketinin Türkiye’de başladığı merkez olan Kuşadası’nda 2013 Ekim ayında kapılarını açtı. Mimari tasarım aşamasından başlayarak, Türkiye'de ilk defa gerçek anlamda bir “Kongre Merkezi” olarak planlanan ve inşa edilen Efes Kongre Merkezi - Kuşadası, özel tasarlanmış akustik alt yapısı, engelli katılımcılar için ön görülmüş bir dizi kolaylıklar, yağmur suyunun yeşil alanlarda kullanılmasını sağlayan sistem ve enerji tasarrufu amacı ile gerçekleştirilen son teknoloji otomasyon sistemleri gibi çevre dostu konular Efes Kongre Merkezi - Kuşadası'nı benzerlerinden üstün kılmaktadır.
Efes Kongre Merkezi, kuşkusuz sadece Kuşadası değil, tüm Ege Bölgesi’nin Turizmini çeşitlendirip, zenginleştirerek turizm hareketinin 12 aya yayılmasına, ötesinde yerel ekonomiye ve istihdama yüksek katma değer sağlamaktadır. Bölgede bulunan ve uzun senelerden beri sadece tatil turizmine hizmet vermekte olan oteller, Kongre ve benzeri etkinlikler için bölgeye gelecek yüksek profil katılımcıların beklentilerini karşılamak üzere servis ve fiziki standartlarını yükseltmektedir. Bu özellik kendi başına Efes Kongre Merkezi - Kuşadası'nın Türk Turizm’ine ne denli katkı yaptığının göstergesidir.Toplam kapasite olarak Türkiye'nin en büyük ve en yeni kongre merkezi Efes Kongre Merkezi - Kuşadası; modern mimarisi, fiziki altyapısı, teknik donanımı ve profesyonel hizmet kalitesiyle Kuşadası ve Ege Bölgesini geniş katılımlı Uluslararası Kongrelere açmıştır.Ülkemiz Kongre Turizmine ve Ege Bölgesi turizm çeşitliliğine sağladığımız katkılar ile bu yılki Skalite Ödüllerine "Kongre ve Toplantı Mekanı" kategorisinde aday olduk.
Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü’nü “Method Research Company” kazandı
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve TÜSİAD tarafından bu yıl 22.’incisi düzenlenen “Türkiye Mükemmellik Ödül” töreninde, ödüllere başvuran kurum ve kuruluşlar arasından Türkiye Mükemmellik Ödüllerini ise, Anadolu Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Coca Cola İçecek Bursa Fabrikası, Damla Doğal Kaynak Suyu, Ege Bölgesi Sanayi Odası ve İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü kazandı.
Bu yıl “Mükemmeli Yaşamak” teması ile yola çıkan 23. Kalite Kongresi’nin ikinci günü gerçekleştirilen Türkiye Mükemmellik Ödülleri bugün sahiplerini buldu. Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün kurumlara sağladığı katma değer ve faydadan güç alan KalDer, küreselleşen dünyanın artan rekabet süreçlerine kurumları adapte edebilmek, onların adaptasyon süreçlerindeki tüm iniş ve çıkışlarda dengeyi bulmalarını sağlamak ve mükemmeli yaşama hedeflerini gerçekleştirmeleri amacıyla kuruluşların farklılaşmaları yönünde onlara öncelik sağlıyor ve yol haritası sunuyor.
Türkiye Mükemmellik Ödülü, toplam kalite uygulamalarında kuruluşlara referans olmanın yanı sıra ulusal, bölgesel ve küresel pazarlarda da rakiplerinin farklılaşması amacıyla yol gösteriyor. Bu doğrultuda, Mükemmellik Ödülleri, kurum ve kuruluşların yönetsel yeterlilikleri ile ürün ve hizmetlerini sunmada ulaştıkları kalite ve mükemmellik düzeyini ölçen, kalite kültürünün bir yaşam biçimi olarak yaygınlaşmasına önemli katkı sağlayan, mükemmelliği özendiren ve ödüllendiren süreçler olarak nitelendiriliyor.
Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün, yönetim kalitesi alanında Türkiye’nin en büyük ve itibarlı kalite etkinliği olduğunu belirten Kalite Ödülü Yürütme Kurulu Başkanı; Prof. Dr. Mehmet Durman Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün en önemli unsurlarından birisinin, KalDer’in tüm ödül süreçlerini, Avrupa’da EFQM tarafından yürütülen Kalite Ödülleri ile aynı kapsam ve içerikte sürdürmesi olduğunu belirtti.
Mehmet Durman, KalDer’in ve Türkiye Mükemmellik Ödülleri’nin Türkiye’deki kalite kültürünün artmasında ve toplam kalite yönetim felsefesinin yaygınlaşmasında önemli rol oynadığını ifade ederek şunları söyledi: “Ülkemizde kalite kültürünün artmasında ve toplam kalite yönetim felsefesinin yaygınlaşmasında Türkiye Mükemmellik Ödülleri önemli rol oynamaktadır. Türkiye Mükemmellik Ödülü sürecine, 22 yıl içerisinde 263 kuruluş başvurmuş ve 47 Türkiye Mükemmellik Ödülü, 28 Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü, 6 Türkiye Mükemmellikte Süreklilik Ödülü olmak üzere toplam 81 ödül verilmiştir.”
Kalite Kongresi’nin ikinci günü…
23.Kalite Kongresi’nin ikinci gününde gerçekleşen özel oturumda konuşmacı olarak yer alan Orkestra Şefi ve Yönetim Danışmanı Itay Talgam, kurumlara liderlik eden kişilerin yönetim süreçlerini doğru yönetebilmeleri için adeta bir orkestra şefi gibi yönetmeleri gerektiğini ifade etti. Bu kapsamda, yönetim süreçlerinde stratejik davranabilmenin ve verimli olabilmenin tüyolarını konuklarla paylaştı. Itay Talgam, dünyaca ünlü orkestra şeflerinden örnek vererek sunduğu video çekimleriyle izleyicilere yönetim modellerine dair karşılaştırmalı örnekler verdi. Bir ekip liderinin adeta bir orkestra şefi gibi, ekibini yönetirken merkezde olması gerektiğini, bu süreçte onlarla uyum içerisinde çalışarak ve onlara fırsat vererek yenilikleri, kaliteli hizmeti ve ürünü oluşturabilmelerinin önünü açacağını ifade etti. Her liderin farklı yönetim şekilleri olduğunu dile getiren Talgam, önemli olan ekipteki çalışanların bir işi yürütürken, o işe yorum katabilmelerine imkan veren ve onlara güvenen liderler ile çalışmalarının önemine değindi. Son olarak kontrol merkezli davranarak insanı yönetmeye odaklı değil, iş süreçlerini ekibi de işe dahil ederek yöneten liderlerin, kaliteyi ve mükemmeli yaşayabileceklerinin ve yaşatabileceklerinin altını çizdi.
Diğer bir özel oturumda konuşmacı olan Boydak Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mustafa Boydak ve Sanko Holding Onursal Başkanı Abdülkadir Konukoğlu, mükemmeli yaşamayı amaçlayan Türk markalarının kaliteyi ve mükemmeli ancak sürdürülebilir markalar ve hizmetler sundukları sürece yakalayabileceklerinin altını çizdi.
Ödül Süreci
Bu yıl toplam 7 kurum ve kuruluş Türkiye Mükemmellik Ödülü’ne başvurdu. Kurumların üçü “İşletmeler” kategorisinde, dördü ise “Kamu Yönetimi ve Kamu Hizmetleri” kategorisinde yer aldı. Ödül sürecinde toplam 74 değerlendirici görev alırken, Haziran ve Eylül aylarında yapılan masa başı değerlendirmeleri sonucunda söz konusu kuruluşların tamamı saha ziyaretine kalmaya hak kazandı. Ekim ayında tamamlanan saha ziyaretleri sonucunda değerlendiricilerden gelen bilgiler Türkiye Mükemmellik Ödülü Yürütme Kurulu tarafından incelenerek finalistlik hakkını elde eden kuruluşlar belirlendi. Bu yıl 6 kuruluş “finalist” olma başarısını gösterdi
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve TÜSİAD tarafından bu yıl 22.’incisi düzenlenen “Türkiye Mükemmellik Ödül” töreninde, ödüllere başvuran kurum ve kuruluşlar arasından Türkiye Mükemmellik Ödüllerini ise, Anadolu Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Coca Cola İçecek Bursa Fabrikası, Damla Doğal Kaynak Suyu, Ege Bölgesi Sanayi Odası ve İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü kazandı.
Bu yıl “Mükemmeli Yaşamak” teması ile yola çıkan 23. Kalite Kongresi’nin ikinci günü gerçekleştirilen Türkiye Mükemmellik Ödülleri bugün sahiplerini buldu. Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün kurumlara sağladığı katma değer ve faydadan güç alan KalDer, küreselleşen dünyanın artan rekabet süreçlerine kurumları adapte edebilmek, onların adaptasyon süreçlerindeki tüm iniş ve çıkışlarda dengeyi bulmalarını sağlamak ve mükemmeli yaşama hedeflerini gerçekleştirmeleri amacıyla kuruluşların farklılaşmaları yönünde onlara öncelik sağlıyor ve yol haritası sunuyor.
Türkiye Mükemmellik Ödülü, toplam kalite uygulamalarında kuruluşlara referans olmanın yanı sıra ulusal, bölgesel ve küresel pazarlarda da rakiplerinin farklılaşması amacıyla yol gösteriyor. Bu doğrultuda, Mükemmellik Ödülleri, kurum ve kuruluşların yönetsel yeterlilikleri ile ürün ve hizmetlerini sunmada ulaştıkları kalite ve mükemmellik düzeyini ölçen, kalite kültürünün bir yaşam biçimi olarak yaygınlaşmasına önemli katkı sağlayan, mükemmelliği özendiren ve ödüllendiren süreçler olarak nitelendiriliyor.
Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün, yönetim kalitesi alanında Türkiye’nin en büyük ve itibarlı kalite etkinliği olduğunu belirten Kalite Ödülü Yürütme Kurulu Başkanı; Prof. Dr. Mehmet Durman Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün en önemli unsurlarından birisinin, KalDer’in tüm ödül süreçlerini, Avrupa’da EFQM tarafından yürütülen Kalite Ödülleri ile aynı kapsam ve içerikte sürdürmesi olduğunu belirtti.
Mehmet Durman, KalDer’in ve Türkiye Mükemmellik Ödülleri’nin Türkiye’deki kalite kültürünün artmasında ve toplam kalite yönetim felsefesinin yaygınlaşmasında önemli rol oynadığını ifade ederek şunları söyledi: “Ülkemizde kalite kültürünün artmasında ve toplam kalite yönetim felsefesinin yaygınlaşmasında Türkiye Mükemmellik Ödülleri önemli rol oynamaktadır. Türkiye Mükemmellik Ödülü sürecine, 22 yıl içerisinde 263 kuruluş başvurmuş ve 47 Türkiye Mükemmellik Ödülü, 28 Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü, 6 Türkiye Mükemmellikte Süreklilik Ödülü olmak üzere toplam 81 ödül verilmiştir.”
Kalite Kongresi’nin ikinci günü…
23.Kalite Kongresi’nin ikinci gününde gerçekleşen özel oturumda konuşmacı olarak yer alan Orkestra Şefi ve Yönetim Danışmanı Itay Talgam, kurumlara liderlik eden kişilerin yönetim süreçlerini doğru yönetebilmeleri için adeta bir orkestra şefi gibi yönetmeleri gerektiğini ifade etti. Bu kapsamda, yönetim süreçlerinde stratejik davranabilmenin ve verimli olabilmenin tüyolarını konuklarla paylaştı. Itay Talgam, dünyaca ünlü orkestra şeflerinden örnek vererek sunduğu video çekimleriyle izleyicilere yönetim modellerine dair karşılaştırmalı örnekler verdi. Bir ekip liderinin adeta bir orkestra şefi gibi, ekibini yönetirken merkezde olması gerektiğini, bu süreçte onlarla uyum içerisinde çalışarak ve onlara fırsat vererek yenilikleri, kaliteli hizmeti ve ürünü oluşturabilmelerinin önünü açacağını ifade etti. Her liderin farklı yönetim şekilleri olduğunu dile getiren Talgam, önemli olan ekipteki çalışanların bir işi yürütürken, o işe yorum katabilmelerine imkan veren ve onlara güvenen liderler ile çalışmalarının önemine değindi. Son olarak kontrol merkezli davranarak insanı yönetmeye odaklı değil, iş süreçlerini ekibi de işe dahil ederek yöneten liderlerin, kaliteyi ve mükemmeli yaşayabileceklerinin ve yaşatabileceklerinin altını çizdi.
Diğer bir özel oturumda konuşmacı olan Boydak Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mustafa Boydak ve Sanko Holding Onursal Başkanı Abdülkadir Konukoğlu, mükemmeli yaşamayı amaçlayan Türk markalarının kaliteyi ve mükemmeli ancak sürdürülebilir markalar ve hizmetler sundukları sürece yakalayabileceklerinin altını çizdi.
Ödül Süreci
Bu yıl toplam 7 kurum ve kuruluş Türkiye Mükemmellik Ödülü’ne başvurdu. Kurumların üçü “İşletmeler” kategorisinde, dördü ise “Kamu Yönetimi ve Kamu Hizmetleri” kategorisinde yer aldı. Ödül sürecinde toplam 74 değerlendirici görev alırken, Haziran ve Eylül aylarında yapılan masa başı değerlendirmeleri sonucunda söz konusu kuruluşların tamamı saha ziyaretine kalmaya hak kazandı. Ekim ayında tamamlanan saha ziyaretleri sonucunda değerlendiricilerden gelen bilgiler Türkiye Mükemmellik Ödülü Yürütme Kurulu tarafından incelenerek finalistlik hakkını elde eden kuruluşlar belirlendi. Bu yıl 6 kuruluş “finalist” olma başarısını gösterdi
SKALİTE ÖDÜL TÖRENİ YAKLAŞIYOR
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Skal International İstanbul Kulübü’nün Türkiye Cumhuriyeti’nin 75’inci yılında Türk turizmine hediye olarak başlattığı Skalite ‘Turizm’de Kalite’ Ödülleri’nin bu yıl 17’ncisi düzenleniyor. Skalite Ödülleri jüri özel yemeği 18 Kasım 2014, Salı günü Karaköy’de yeni açılan 10 Karaköy, A Morgans Original Oteli’nin içerisinde yer alan Rudolf Restaurant’da gerçekleşti. Skal International İstanbul Kulübü Başkanı Feza Solaklar, As Başkanı Bahar Birinci ve Skal International İstanbul Kulübü Yönetim Kurulu Üyeleri ile Skalite ‘Turizmde Kalite’ Ödülleri jürisi bir araya geldi.
17. Skalite ‘Turizmde Kalite’ Ödülleri’nin jüri başkanlığını 2010-2011 Skal International Dünya Başkanı; Universal Turizm Genel Direktörü ve de Skalite’nin yaratıcısı Hülya Aslantaş’ın üstlendiği Skalite Jürisinde; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı ve İstanbul Turizm Atölyesi Koordinatörü Tülin Ersöz, İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Nüzhet Kahraman, Alem Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Berna Ertem, Milliyet Gazetesi Köşe Yazarı Çağdaş Ertuna, Travel & Leisure Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Deniz Huysal, İZ TV Genel Yayın Yönetmeni Coşkun Aral yer alıyor.Skal International İstanbul Kulübü Başkanı Feza Solaklar, turizmde kaliteye yapılan katkıyı ödüllendirerek, Türk turizminin gelişimine katkıda bulunmak amacıyla düzenledikleri Skalite Ödülleri’nde oylama süreci ile ilgili bilgi verdi. Kaliteyi, gelişimi ödüllendirirken kendilerini de geliştirdiklerini ifade eden Solaklar, jüriye değerli vakitlerini turizmde kalite için ayırmaları sebebiyle teşekkür etti.
Oylama Süreci
7 Kasım 2014’te sona eren başvuru sürecinin ardından oylama, elektronik ortamda internet aracılığıyla yapılıyor. Bu yıl 17’ncisi gerçekleştirilecek ödül töreninin oylaması, Türkiye’de bulunan 17 Skal Kulübü’nün tüm üyeleri ve 7 kişiden oluşan bağımsız jüri üyeleri tarafından yapılacak. Oylamada toplam oyların yüzde 40’ı jürinin ağırlığı ve toplam oy sayısının yüzde 60’ı ise 17 Skal Kulübü’nün tüm üyelerinin ağırlığı şeklinde olacak.
14 Kasım 2014 tarihinde başlayan oylamalar, 26 Kasım 2014 mesai saati sonuna kadar devam edecek. Oylamalar, jüri üyelerine verilecek özel şifrelerle www.skalite.com.tr internet sitesindeki sistem üzerinden yapılacak.Jüri Başkanlığını yürüten 2010-2011 Skal International Dünya Başkanı ve Universal Turizm Genel Direktörü Hülya Aslantaş, “Hedefimiz popülariteyi değil, kaliteyi ödüllendirmek. Ölçeğe değil, kaliteye yapılan katkıya bakıyoruz. Skalite turizmde sürekliliği olan tek ödül. Kalitenin konuşuluyor ve özendiriliyor olmasını fikir annesi olarak mutluluk verici buluyorum” dedi.
Skalite ‘Turizm’de Kalite’ Ödül Töreni, 10 Aralık 2014 tarihinde Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenecek.
Turizmciler dev zirvede buluşuyor
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Turizmciler dev zirvede buluşuyor
Otelcilik ve ağırlama sektörü, TUROB tarafından, 27-28 Kasım tarihlerinde düzenlenecek olan Türkiye Otelcilik Zirvesi’nde bir araya gelecek.
Turizmciler Kasım ayı sonunda düzenlenecek olan, dev zirvede bir araya geliyor. Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği’nin (TUROB) girişimiyle organize edilen ‘Türkiye Otelcilik Zirvesi’, 27-28 Kasım 2014 tarihlerinde Hilton İstanbul Bosphorus’ta gerçekleştirilecek. Bu yıl ilk kez düzenlenecek olan Türkiye Otelcilik Zirvesi’ne Türkiye'nin dört bir yanından katılım sağlanırken, zirve; sektör profesyonelleri, şirket yönetim kurulu üyeleri, CEO ve yöneticilerin bir araya geldiği ve yeni işbirliği fırsatlarının değerlendirildiği bir platform olacak.
SON TRENDLER KONUŞULACAK
Zirvenin konuşmacıları arasında ise önemli isimler yer alıyor. Almanya Otelcileri Birliği CEO'su Markus Luthe, online pazarlamada dijital rekabetin püf noktalarına değinirken, katılımcılara yeni tüyolar verecek. Bu bölümü, uluslaraarası analiz şirketi STR Globalin İş Geliştirme Direktörü Thomas Emanuel, rekabet koşullarının yönetimi ve performans analizinin işletmeye faydalarını değerlendireceği bölüm destekleyecek.
KOTİL DE KATILIYOR
Son dönemde büyük atılımıyla dikkat çeken Türk Hava Yolları’nın (THY) Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil de havacılık sektörüne yönelik global ve Türkiye düzeyinde geleceği ve son gelişmeleri aktaracak. Global Ekonomi ve Türkiye Ekonomisinin bugünü ve geleceği ise alanının lideri Deloitte tarafından Prof. Dr. Ümit Özlale'nin katkılarıyla tartışılacak. Tüm dünyanın önceliği olan sürdürülebilirlik ise ECOLAB Global Sürdürülebilirlik Lideri Doç. Dr. Rajan tarafından farklı bakış açıları ile değerlendirilecek.
RESTORANCILAR FİYATLARI TARTIŞACAK
Zirve turizmin en önemli ayaklarından gastronomi konusunda da ilginç tartışmalara sahne olacak. İşin uzmanlarının yer alacağı zirvede yiyecek-içecek sektörünün rol modelleri Kaya Demirer, Mehmet Gürs, Barış Tansever, Rıza Büyükuğur, Ergün Yücebıyık gibi isimler, ülkemizde sektörün zayıf ve güçlü yanlarını, başarıya giden süreci paylaşacak.
İŞ FIRSATLARI YARATILACAK
Zirveyle ilgili bir değerlendirmede bulunan TUROB Başkanı Timur Bayındır, etkinliğin gerçek anlamda sektöre var olandan öte, geleceğe ilişkin öngörü sağlayabilmek ve yol gösterici olmayı hedefleyen, yeni şeyler duymak isteyen tüm profesyonellere kapılarını açtığını ifade etti. Bayındır, katılımcıların zirve ile önemli ipuçları yakalayacağını ve planlamalarına değer katacağını belirtti. Bayındır, şunları söyledi: “Günümüz koşullarında tüm taraflar karlılık ve verimlilik için kendi kriterlerini oluşturuyorlar. İş ortaklığı ise doğru diyalog ve güven üzerine kurulursa uzun vadeli ve başarılı oluyor. Günümüzün hızlı iş yaşamında, bu ilkeyi uygulamak giderek zorlaşıyor. İşte tam bu noktada, zirvenin önemli amaçlarından biri de bu network platformunu sağlayarak, yeni vizyonlar ve iş fırsatları yaratmaktır.”
19 Kasım 2014 Çarşamba
Anı Tur 30. yılını kutlayacak...
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Anı Tur 30. yılını İspanya’nın başkenti Madrid’de turizm profesyonelleri, işbirliği yaptığı bankacılık sektörünün yöneticileri ve basın mensupları ile kutlayacak.Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal, partnerlerinin Anı Tur’un büyümesinde pay sahibi olduğunu ve başarılarla dolu geçen 30 yılı hep birlikte taçlandırmak istediklerini söyledi.
5–12 Aralık tarihleri arasında Akdeniz Bölgesi ve Ege Bölgesi’nde çalıştığı tüm otelciler, bankacılar ve basın mensuplarını Madrid’ te çeşitli organizasyon ve etkinliklerle ağırlayacaklarını belirten Çilsal, “Biz Anı Tur olarak her zaman yaptığımız farklı şeylerle sektöre yeni bir soluk kazandırmaya devam edeceğiz 30 yıl önce ilk yola çıktığımızda da hedefimiz yenilikçi ve öncü olmaktı. Bugün bunu başarmış olmanın gururunu ve sevincini yaşıyoruz” dedi.
Etstur, 2014- 2015 erken rezervasyon dönemini başlattı
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Türk
turizm sektörünün lider operatörü Etstur,
2014- 2015 erken rezervasyon dönemini 19 Kasım 2014’te başlattı. %45 indirim oranıyla ilk dönem en avantajlı
dönem. Sonrasında her ay %5’lik oranda
azalarak devam edecek.
Etstur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, 2014 değerlendirme, 2015 hedef ve yatırımları ile ilgili düzenlenen basın toplantısına geçen sezonu değerlendirerek başladı. Aralık 2013- Ocak 2014 aylarının oldukça iyi geçtiğini dile getirerek, “Bu ilk 2 ay, Şubat-Mart ve Nisan aylarının toplamından daha fazla satış yapıldı.” dedi. Bunu Türk misafirinin gelişen seyahat kültürüne bağlayan Ersoy, “Misafir artık daha bilinçli, karşılaştırıyor, araştırıyor ve ağırlıklı olarak en avantajlı fiyatları elde ettiği kampanyanın ilk dönemlerinde satın alma yapıyor.” dedi.
“Seçimler, talep kaymasına neden oldu”
Şubat
sonundan seçim sonuna kadar olan dönemde ise
ciddi bir durgunluk yaşadıklarını ifade eden Ersoy, Nisan ayından itibaren bir hareketlenme
olduğunu ve Mayıs sonu karşılaştırmasında %16’lık artış oranı yakaladıklarını
belirtti.
Son 4 yıldır
Erken Rezervasyon satış payı tüm yıla oranla %47 olarak gerçekleşirken, bu sene
seçim konsantrasyonu sebebiyle %2’lik bir kayıp ile %45 olarak gerçekleşti.
Ersoy, geçen sene Erken Rezervasyon dönemine Kıbrıs turları,
Cruise turları ve Disneyland paketlerinin de dahil edildiğini hatırlatarak, toplamda
300.000’i yakaladıklarını, yıl sonu ortalamasının ise 740.000’e ulaşacağını
ifade etti.
2015’te ise cirosal bazda %15’lik büyüme hedefi 880.000 TL ve
814.000 misafire ulaşmak planlanmakta
“Ege Bölgesi taleplerinde %23’lük bir artış
oldu. Antalya %4’te kaldı”
Ersoy sözlerine şöyle devam etti: “Bölgesel
olarak baktığımızda Ege Bölgesi satışlarında %23’lük bir artış gözlemlenirken,
Antalya Bölgesi satışlarında bu oranın %4’te kaldığını görmekteyiz.
Ege
Bölgesi’ndeki tesislerin fiyat avantajları nedeniyle tercih edildiğini
söyleyebiliriz. Türk misafir son 3 yıldır Erken Rezervasyon Kampanyaları
sürecinde fiyat avantajı gördüğü bölgelerde ciddi taleplerde bulunuyor.” dedi.
Erken Rezervasyon
Sigortası
Mehmet Ersoy, erken rezervasyon sigortasına da değinerek,
“Misafirlerin %94’ü erken rezervasyon sigortasından yararlandılar” dedi.
Ersoy,
“Özellikle Rusya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerden Türkiye’ye olan
taleplerdeki düşüşler, otellerin iç pazara yönelik aksiyonlar almasına sebep
oldu. İstedikleri satışları yakalayamayan tesisler pazar payına değil, satana
kota vermeye başladı. Dövizde artış olsa da TL bazında fiyat artışı olmadı. 2015’te
de fiyatlarda ciddi bir artış beklemiyoruz” dedi.
“BDDK’nın taksit
azaltma kararından etkilenmedik.”
Geçen
senenin en çok konuşulan değişikliklerinden biri de kredi kartı ile satışlarda
taksit sayısına sınırlama getirilmesiydi.
Yıl sonunda bakıldığında beklendiği kadar olumsuz bir etki yaratmadığını
söyleyen Ersoy, şu ana kadar ki satın almaların
%32’sinin tek ödeme, %58’inin 4-6 taksit, %10’unun ise 9 taksit olarak
gerçekleştiğini belirtti.
ETSTUR, 3 yılda toplam 75 bin
kişiyi Yunan Adaları’yla tanıştırdı.
Bu
tek başına bir Türk firmasının yaptığı rekor bir sayısı. Etstur, Gemi işine devam
ediyor.
Mehmet Ersoy, 2014’te Etstur gemileriyle vizesiz Yunan Adaları’nda 30.000’e
yakın misafire hizmet verdiklerini söyledi.
“Bu yoğun talebin 2015’te de süreceğini öngörüyoruz ve vizesiz Yunan Adaları seyahatlerine
devam kararı aldık. Gemi seçimlerinde ve konseptinin oluşturulmasında Türk misafirlerin
taleplerini göz önünde bulunduruyoruz.” dedi.
Ersoy, dünyanın en büyük ve önde gelen temsilcilikleri ile cruise
turlarına devam ettiklerini, nehirlerde
de birçok firma ile dünyanın değişik bölgelerinde farklı arternatifli cruise
turları sunduklarını açıkladı.
Etstur’un
2015 Büyüme hedefi ve yolcu sayısı:
%15’lik büyüme hedefi 880.000
TL ciro, 814.000 misafir
2014 Ciro: Etstur 766.000.000 TL
2015 Tahmini Ciro: Etstur 880.000.000 TL
Tatil
Paketlerine Erken Rezervasyon Sigortası Ekleten Misafir Oranı: %94
2014 Erken rezervasyonun
Toplam Dört Döneminde En Çok Tercih Edilen Bölgeler: Fethiye
%131, Didim % 45, Kuşadası %26, Bodrum %25, Lara/Kundu %20, Belek %18, Side %17.
Mitsubishi 2015’te vites büyütecek!
HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR
Mitsubishi Motors, Türkiye’de
atağa kalkıyor. 2015 yılında yeni modellerle ürün yelpazesini tamamlayacak olan
Mitsubishi, hafif ticari araçtaki iddiasını Attrage ile binek otomobil
segmentine de taşıyor.
Dünyanın önde gelen otomotiv
üreticilerinden Mitsubishi Motors, Türkiye’de 2015 yılına iddialı hedeflerle
giriyor. Pick-up segmentinde Mitsubishi L200 ve kamyon segmentinde Mitsubishi
Canter ile 2014 yılında rekor başarı elde eden şirket, 2015 yılında yeni
modellerle ürün gamını genişletecek. Bu ürünlerden ilki olan ‘B’ segmenti
otomobil Mitsubishi Attrage pazara sunulurken, L200’ün yeni modeli de 2015
yılının ortalarında tüketicilerle buluşacak.
Mitsubishi basın toplantısında konuşan
Temsa Motorlu Araçlar Genel Müdürü Eşref Zeka, 2014 yılında pazardaki düşüşe
rağmen Mitsubishi’nin yüzde 10 civarında büyüme kaydettiğini söyledi. Pick-up
sınıfında sağlam ve dayanıklılığıyla öne çıkan Mitsubishi L200’ün, ‘Türkiye’de en
çok tercih edilen pick-up modeli’ olduğunu belirten Zeka, Ekim 2014 itibarıyla
toplam 3.132 adetlik satış rakamına ulaşan L200’ün, yılbaşından bu yana yüzde 33,4
ile rekor pazar payına ulaştığını dile getirdi.
Eşref Zeka, “Türkiye’de kamyoncunun
can dostu” olarak nitelediği ve 22 yıldır yerli olarak üretilen Canter’in ise
80 bini aşkın satış rakamına ulaştığını vurguladı. Zeka, Yeni Canter 8,5 ton
lansmanıyla ürün çeşitliliğinin arttığını ve bir üst segmente çıktıklarını
söyledi.
Yeni nesil L200 ile Mitsubishi
başarısını katlayacak!
Bu yılı 6 bin adedi ticari, geri kalanı binek
olmak üzere 7 bin adetlik satış hedefiyle tamamladıklarını belirten Eşref Zeka,
“L200 ile pazarda zaten çok başarılıyız, daha da başarılı olacağız” dedi. Zeka,
yeni L200’de satış hedeflerini ise 4 bin adet olarak açıkladı.
2014’te otomobil ve hafif ticari satışlarının
%10-15 daralma ile 750.000’ler seviyesinde kalmasını öngördüklerini kaydeden
Zeka, “Önümüzdeki yıl, 2014’ün biraz üzerinde, ancak 2013’ün altında bir
otomotiv pazarı bekliyoruz. 2015’te otomobil ve hafif ticari araç satışlarının
780.000-800.000 seviyelerinde olacağını öngörüyoruz” diye konuştu.
Eşref Zeka: “2015’teki olası
gelişmelerden ümitliyiz”
2015 yılında Mitsubishi’nin vites
yükselteceğini açıklayan Genel Müdür Eşref Zeka, sözlerine şöyle devam etti:
“2015, bizim için avantajlı bir yıl olabilir. Euro/yen kurunda yen lehine devam
eden olumlu gelişmeler, Japonya ile Serbest Ticaret Anlaşması görüşmelerinin
başlayacak olması gibi faktörler de bize olumlu geri dönüş sağlayacaktır.
Serbest Ticaret Anlaşması ile beraber gümrük vergileri düşecek. Bu da
Mitsubishi’ye Türkiye’de fiyat avantajı kazandıracak. Eksik gördüğümüz ürün
gamımızı tamamlayacağız ve bu da satış hedeflerimizi daha da yükseltecek.”
Mitsubishi puzzle’daki eksik
parçayı ‘Attrage’ ile tamamladı
Mitsubishi’nin “puzzle’da eksik gördüğü
parça”yı, yani otomobildeki başarıyı elde etme yolunda yeni Attrage’ın önemli
bir adım olduğunu kaydeden Eşref Zeka, 1,2 Intense MT ve 1,2 Intense CVT
modellerini Türkiye pazarına sundukları Attrage’ın hem aile otomobili hem de iş
amaçlı kullanım için mükemmel bir tercih olduğunu dile getirdi.
B segmentte konumlandırdıkları Attrage’ın 100
kilometrede ortalama 4,9 litre yakıt tüketimi ve ortalama 113 g/km CO2 salımıyla
son derece iddialı olduğunu belirten Zeka, yeni model hakkında şu bilgileri
verdi:
“Attrage’ın hafifletilmiş gövdesi ve
aerodinamik yapısı ideal hızlanmanın yanında yakıt ekonomisine de katkıda
bulunuyor. Attrage, tasarruflu bir otomobil olmasının yanında geniş iç hacmi ve
yüksek donanımıyla bir üst sınıfa ait bir otomobili aratmıyor. Anahtarsız giriş
ve çalıştırma, yağmur ve far sensörü, elektrik kumandalı aynalar, deri
direksiyon ve vites topuzu, alüminyum alaşımlı jantlar gibi iç ve dış donanım
anlamında önemli farklılıkları var. Güvenlik konusunda ise EBD destekli ABS ve
BA fren destek sistemi, ASTC aktif denge kontrolü ve kaymayı önleyici çekiş
sistemi, 6 hava yastığı gibi ayrıcalıklara sahip. Sağladığımız ödeme
kolaylıkları, taksitlendirme seçenekleri, genç, orta ve üstü yaş sınıfına
mükemmel bir alternatif olarak Attrage’ı ön plana çıkartıyor. Attrage ile
seyahat etmek hem daha ekonomik hem daha keyifli.”
Attrage’ın tavsiye edilen anahtar teslim
fiyatının 43.900 TL’den başladığını belirten Eşref Zeka, 2015 yılında 2 bin
adetlik satış ve %4,5 pazar payı hedeflediklerini açıkladı.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)