HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
JOLLY TUR, ERKEN REZERVASYONDA ULAŞTIĞI YÜZDE 70’LİK BÜYÜME İLE 2018 HEDEFLERİNE ULAŞACAĞI HABERİNİ ERKENDEN ALDI
- Jolly Tur, EMITT’in henüz ilk saatlerinde bile bir kez daha en dikkat çeken ve ziyaret edilen turizm şirketi olurken, fuar sırasında düzenlenen basın toplantısında değerlendirmelerde bulunan Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, erken rezervasyonda yüzde 70’lik yükseliş hacmine ulaştıklarını belirterek, “Sektör ortalamasının çok daha üzerinde bir büyümeye ulaştık. Daha da önemlisi bu rakam, 2018 için belirlediğimiz yüzde 50’lik büyümeye de erişeceğimizi gösteriyor” dedi. Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Figen Erkan ise tüm departmanlarda yakalanılan büyük rezervasyon artışını vurgulayarak “Gerek yurtiçi gerek Kıbrıs ve yurtdışı rezervasyonlarında ciddi bir yükseliş söz konusu” diye konuştu
Yenilikçi ve yüzde 100 müşteri memnuniyetine odaklanan yapısıyla sektörün liderlerinden Jolly Tur, EMITT Fuarı’nın henüz ilk saatlerinde bile en çok dikkat çeken ve ziyaret edilen turizm şirketi olurken, fuarın ilk günü düzenlenen basın toplantısı erken rezervasyonda ulaşılan büyük başarıyı da ortaya çıkardı. Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar ve Yönetim Kurulu Üyesi - Genel Müdür Figen Erkan’ın ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında Jolly Tur’un erken rezervasyon döneminde ulaştığı başarıya dikkat çekilirken, sektörün 2018 performansı hakkında da değerlendirmelere yer verildi.
YERLİ TURİST İÇİN OLDUĞU KADAR YABANCI TURİST İÇİN DE İYİ BİR YIL
Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, 20 Kasım 2017 tarihinde başlattıkları erken rezervasyon dönemine ilişkin istatistiklerin, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 70’lik artışı ortaya koyduğuna dikkat çekti. Büyüme hacmindeki bu yüksek ritmi, “Sektör ortalamasının çok daha üzerinde bir büyümeye ulaştık. Daha da önemlisi bu rakam, 2018 için belirlediğimiz yüzde 50’lik büyüme hacmine de erişeceğimizi gösteriyor” sözleriyle değerlendiren Mete Vardar, şöyle konuştu:
“Rezervasyonlarımız ve yurtdışında katıldığımız prestijli fuarlardan edindiğimiz gözlemlerimiz 2018’in yerli turist için olduğu kadar yabancı turist açısından da oldukça iyi bir yıl olarak geçeceğini gösteriyor. Bu yıl İngiltere başta olmak üzere Avrupa ve Rusya’nın yanı sıra yeni pazarlar olan Çin ve Hindistan’dan da büyük bir ilgi olacağını düşünüyoruz. Bu açıdan yerli misafirin uygun fiyattan istediği destinasyonda yer bulabilmesi için erken rezervasyon fırsatlarını değerlendirmesi çok mühim. Sektör genelinde yüzde 20 seviyelerinde bir fiyat artışı olduğunu da belirtmek gerekiyor. Bu noktada biz Jolly Tur olarak pazardaki 31 yıllık tecrübemiz ile tüketicilerin tercihlerine, hayallerine hitap eden yenilikçi ve avantajlı tatil paketleri geliştirdik. Tüm Türkiye’de anlaşmalı olduğumuz yüzlerce otel ile geniş bir ağa sahip olmamız sayesinde sektör genelindeki fiyat artışlarından minimum etkilenerek misafirlerimize ekonomik paketler oluşturduk. Bu da erken rezervasyon dönemine hızlı bir başlangıç yapmamızı sağladı.”
ERKEN REZERVASYON İNDİRİMİNE YENİ AVANTAJLARI DA EKLEDİ
Jolly Tur Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Figen Erkan ise Jolly Tur’un erken rezervasyon satışlarında tüm departmanlar bazında büyük bir başarı yakalandığının altını çizerek, “Gerek yurtiçi gerek yurtdışı ve gerekse de Kıbrıs’a yönelik rezervasyonlarda ciddi bir yükseliş söz konusu” dedi. Erken rezervasyon döneminde sağladıkları büyük indirim avantajına farklı avantajlar da eklediklerine işaret eden Figen Erkan, “Erken rezervasyon dönemine özel yüzde 50 ile başladığımız, şu anda yüzde 45’e ulaşan indirimlerle devam ettiğimiz tatil paketlerimize pek çok avantaj daha ekledik. Bunlardan biri, Bonus Card’lılara özel kampanyamız. Bu kampanya ile misafirlerimize ekstra yüzde 5 indirim fırsatını da sunuyoruz” diye konuştu.
Erken rezervasyon döneminde ulaşılan başarıdaki önemli unsurlardan biri olarak Jolly Tur’un bu dönemin sağladığı avantajları misafirlerine çok iyi anlatmasını gösteren Figen Erkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Öyle ki, rezervasyonlarımızın ortaya koyduğu istatistikler artık, yüzde 50’ye ulaşan indirimlerden yararlanan misafirlerimizin ikinci büyük tatil planlamasını da gündeme aldıklarını gösteriyor. Bu noktada küçük bedellerle satın alınabilecek Seyahat İptal Güvence Paketi’nin misafirlerimizin 72 saat öncesinden bildirilmesi durumunda ‘Ya planlarım değişirse’ kaygısına son vermesi de önemli unsurlardan oldu. Ayrıca, iki yıldır uyguladığımız Fiyat Farkı İade Garantisi’nin de erken rezervasyon dönemi için önemli avantaj sağladığını belirtmek gerekiyor.”
Ancak, erken rezervasyon döneminin sağladığı büyük fırsatlardan yararlanmak için artık son dönemler olduğuna dikkat çeken Figen Erkan, “Şu anda yüzde 45’e varan indirimler söz konusu. Tatil planlayanlar bu fırsattan mutlaka yararlanmalı. Aksi takdirde seçim yelpazeleri daralacağı gibi, fiyat avantajlarını da kaybedecekler” dedi.
Figen Erkan, erken rezervasyon döneminde en çok talep gören bölgeler hakkında da bilgi verdi. Kıbrıs’ın yanı sıra yurtiçinde Kemer, Belek, Bodrum ve Kuşadası’nı en gözde bölgeler olarak nitelendiren Figen Erkan, yurtdışındaki en büyük ilgi gören ülkeleri ise İtalya, İspanya ve Balkanlar olarak bildirdi.
30 Ocak 2018 Salı
Canovate,Potanın Sultanları’nın yeniden sponsoru oldu
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Canovate,Potanın Sultanları’nın yeniden sponsoru oldu
Kastamonu Basketbol Spor Kulübü Türkiye Kadınlar Basketbol 1.Ligi (TKB1L) takımının, geçtiğimiz yıl olduğu gibi, 2018 yılında da forma sponsoruCanovateGroup oldu.
CanovateGroupve Kastamonu Basketbol Spor Kulübü arasında, 1 yıl sürecek olan resmi forma sponsorluğu anlaşması Ocak ayındaimzalandı.
Kastamonu Basketbol Spor Kulübü, kısa adı TKB1L olan Türkiye Kadınlar Basketbol 1.Liginde oynuyor. 18 takımın mücadele ettiği TKB1L liginde yılın ilk devresini 14.’cü sırada bitirdi.
20 Ocak tarihi itibariyle başlayan 2.’ci devre, Çankaya Üniversitesi maçı ile başladı. Ardından, Edirne Belediyesi, Fenerbahçe, Mersin Büyükşehir Belediyesi, Urla Belediyesi ve devamında diğer takımların maçları ile devam edecektir.
Türk basketboluna, 2.’ci devrede başarılı bir sezon dileriz
Kastamonu Kadın Basketbol takımına destek olmaktan gurur duyduklarını ifade eden CanovateGroupYönetim Kurulu Başkanı Can Gür, şunları söyledi:
“Spor dostu bir şirketler grubu olarak, bugüne kadar sporun ve sporcuların yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. Kastamonu, benim memleketim.Memleketimin,Kadın Basketbol takımına destek olmaya devam etmekten Canovate ailesi olarak büyük bir mutluluk duyuyoruz. Hem Kastamonu Basketbol Spor Kulübü takımımıza, hem diğer tüm basketbol takımlarına, Türk basketbolu adına 2.’ci devrede başarılı bir sezon diliyoruz” dedi.
CanovateGroup, sponsorumuz olmaya devam ediyor
CanovateGroup’un2018 yılında da sponsorları olmaya devam ettiğini belirtenKastamonu Basketbol Spor Kulübü Başkanı Nihat Saka, şunları söyledi: “Canovate, 2017 yılı için forma sponsorumuzdu ve2018 yılı içinde forma sponsorumuz oldu. Destekleri için kulübümüz adına sonsuz teşekkür ediyoruz” dedi.
Kadınlar Basketbol takımı hakkında bilgi veren Nihat Saka, şunları kaydetti: “Takımımız 1.ligdedir, 5.yılındadır ve 5.sezonunu oynamaktadır. Takımımızda, 14 sözleşmeli sporcumuz bulunuyor. Bunlardan 3 sporcu Kastamonulu ve altyapıdan yetişen oyuncular, 1 sporcumuz Amerika asıllı yabancı olmak üzere toplamda 11 sporcu transferdir. Hedefimiz sponsorlarımızın da destekleriyle, 1.ligde kalıcı olmaktır ve 3 yıl içerisinde de Süper Lige çıkabilmektir” diye konuştu.
Kulübün çalışmaları hakkında da bilgi veren Nihat Saka, konuşmasına şöyle devam etti: “Kulübümüz, lig takımının yanında, 250 kişiden oluşan altyapı ve basketbol okulu ile de geleceğimiz olan çocuklarımıza hizmet veriyor. Milli takımlara,antrenör ve oyuncu gönderiyoruz. Gönüllü ve ülke sevgisiyle yaptığımız kulüp çalışmamız, gerekli değeri ve ilgiyi gördüğü takdirde, hedeflerimize daha hızla ulaşabileceğiz. Hedeflerimize ulaşabilme noktasında gerekli desteğin; sponsorlar,gönül verenler,çalışanlar,sporcular,taraftarlar,şehrimizi yönetenler ile birlikte yapılabileceğine inancımız tamdır” şeklinde konuştu.
Editöre bilgi:
CanovateGroup, veri merkezi ve fiber optikte dünyada ilk 10’a girdi
CanovateGroup, veri merkezi (datacenter) ve fiber optik sistemlerindeki teknolojisi ve uçtan uça ürün portföyü ile dünyanın ilk 10 global markası arasına girdi. 50 yıllık geçmişiyle %100 Türk firması olan CanovateGroup; bilişim, telekom, savunma sanayi, balistik sistemler, elektro-optik sistemler, ısıtma/soğutma alanlarında birçok ar-ge projesi yaparak, ileri teknoloji ürünleri geliştirmeye devam ediyor.
İstanbul Çekmeköy’de 30 bin metrekare alan üzerinde 100’ü aşan mühendis ekibi ve (tüm grubun bünyesindeki) 1000’in üzerinde çalışanı ile yüksek teknoloji üretim yapan mühendislik odaklı bir şirketler grubu olan Canovate, özellikle veri merkezi (datacenter) ve fiber optik teknolojilerindeki geniş ürün gamını 4 kıtada 71 ülkeye ihraç etmektedir.
25 Ocak 2018 Perşembe
EGD / Sanayi 4.0 Önde Paneli YTÜ'de gerçekleşti
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Dijitalleşme ve yapay
zekanın temeli insan
Son zamanlarda sıkça gündeme gelen ve merak edilen konulardan olan 'Sanayide dijital dönüşüm' Yıldız Teknik Üniversitesi, Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD) ve Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği (ENOSAD) işbirliğiyle düzenlenen panelde masaya yatırıldı.
İstanbul'da gerçekleştirilen panelin açılışında konuşan Yıldız Teknik Üniversitesi Prof. Dr. Galip Cansever, sanayide gerçekleşen dijitalleşmeyle robotların da zeka ve vasıflarının gelişmesi gerektiğini söyledi.
Panelde konuşan ENOSAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Halıcı, yapay zeka ve dijitalleşmenin insan olmadan bir öneminin kalmayacağını belirtti. Halıcı, "Yapay zekanın insanın yerini alması mümkün değil. Dijitalleşmenin kaynağı ve geliştiricisi zaten insan. Robotları hangi niyetle kullanılacağı burada söz konusu olmalı" dedi.
Konu bireysel olarak her birimi ilgilendiriyor
Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, geldiğimiz noktada 2005 yılı ve öncesinde, hizmetlerin bireysel olmasının önem kazandığını söyledi. İnternet üzerinde bir araştırma yaparken kendimize özgü reklamlar geldiği örneğini veren Önder, insanların datalarını bilmenin bu değişimde fayda sağladığını belirtti.
Dünya Gazetesi yazarı Dr.Rüştü Bozkurt ise Sanayi 4.0'ı isimlendirirken doğru ölçüyü kurmak gerektiğinin altını çizdi. İlk aşamada internet bağlantısının önemli olduğunu belirten Bozkurt, "İkincisi iletişim. Üçüncü ve asıl önemli olan da işbirliği. Endüstri 4.0 Türkiye'nin bin yılda erişemediği bir gelişme. Bu devrimde göz önünde bulundurulması gereken konu niyet. Gelişmeye niyetli olmanın ilerleme kaydetmek için yeterli olduğunu düşünüyorum" diye konuştu.
Gelişen teknoloji ile adaptasyon kolay
Globalde teknolojik gelişmenin hala standartlarını oluşturmadığını ifade eden Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik, şirket olarak üretim yöntemleriyle ilgili örnekler verdi. Esenlik, "Yapay zeka konusu zaten yurtdışında 20 yıl önce hallolmuş. Bizim ise üretim sistemindeki fabrikalarımızda esnek otomasyonlara sahip olması lazım" dedi. Otomasyon sistemi konusunda kendi yaptığı projelerde de yaşadıkları deneyimleri anlatan Esenlik, "Önceden bizim 1-2 yılda tasarladığımız robotları, yenisi gelince kaldırmamız isteniyordu. Artık yeni sistemde robotlar daha esnek otomasyonla tasarlanıyor. Gerekli olduğunda o ürünlerle yeni sisteme adaptasyon sağlıyor"
EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak da sanayide dijital dönüşümle birlikte çalışma saatlerinin azalacağını ve çeşitli imkan bile vermediğimiz değişimlerin yaşanacağı konusunda görüşlerini iletti.
Dijitalleşme ve yapay
zekanın temeli insan
Son zamanlarda sıkça gündeme gelen ve merak edilen konulardan olan 'Sanayide dijital dönüşüm' Yıldız Teknik Üniversitesi, Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD) ve Endüstriyel Otomasyon Sanayicileri Derneği (ENOSAD) işbirliğiyle düzenlenen panelde masaya yatırıldı.
İstanbul'da gerçekleştirilen panelin açılışında konuşan Yıldız Teknik Üniversitesi Prof. Dr. Galip Cansever, sanayide gerçekleşen dijitalleşmeyle robotların da zeka ve vasıflarının gelişmesi gerektiğini söyledi.
Panelde konuşan ENOSAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Halıcı, yapay zeka ve dijitalleşmenin insan olmadan bir öneminin kalmayacağını belirtti. Halıcı, "Yapay zekanın insanın yerini alması mümkün değil. Dijitalleşmenin kaynağı ve geliştiricisi zaten insan. Robotları hangi niyetle kullanılacağı burada söz konusu olmalı" dedi.
Konu bireysel olarak her birimi ilgilendiriyor
Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, geldiğimiz noktada 2005 yılı ve öncesinde, hizmetlerin bireysel olmasının önem kazandığını söyledi. İnternet üzerinde bir araştırma yaparken kendimize özgü reklamlar geldiği örneğini veren Önder, insanların datalarını bilmenin bu değişimde fayda sağladığını belirtti.
Dünya Gazetesi yazarı Dr.Rüştü Bozkurt ise Sanayi 4.0'ı isimlendirirken doğru ölçüyü kurmak gerektiğinin altını çizdi. İlk aşamada internet bağlantısının önemli olduğunu belirten Bozkurt, "İkincisi iletişim. Üçüncü ve asıl önemli olan da işbirliği. Endüstri 4.0 Türkiye'nin bin yılda erişemediği bir gelişme. Bu devrimde göz önünde bulundurulması gereken konu niyet. Gelişmeye niyetli olmanın ilerleme kaydetmek için yeterli olduğunu düşünüyorum" diye konuştu.
Gelişen teknoloji ile adaptasyon kolay
Globalde teknolojik gelişmenin hala standartlarını oluşturmadığını ifade eden Arçelik Üretim Teknoloji Direktörü Mustafa Esenlik, şirket olarak üretim yöntemleriyle ilgili örnekler verdi. Esenlik, "Yapay zeka konusu zaten yurtdışında 20 yıl önce hallolmuş. Bizim ise üretim sistemindeki fabrikalarımızda esnek otomasyonlara sahip olması lazım" dedi. Otomasyon sistemi konusunda kendi yaptığı projelerde de yaşadıkları deneyimleri anlatan Esenlik, "Önceden bizim 1-2 yılda tasarladığımız robotları, yenisi gelince kaldırmamız isteniyordu. Artık yeni sistemde robotlar daha esnek otomasyonla tasarlanıyor. Gerekli olduğunda o ürünlerle yeni sisteme adaptasyon sağlıyor"
EGD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak da sanayide dijital dönüşümle birlikte çalışma saatlerinin azalacağını ve çeşitli imkan bile vermediğimiz değişimlerin yaşanacağı konusunda görüşlerini iletti.
23 Ocak 2018 Salı
Lidya Grup hedef büyüttü, 2018’de büyümeye devam edecek ...
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Lidya Grup hedef büyüttü, 2018’de büyümeye devam edecek
Lidya Grup Başkanı Bekir Öz,
“Her türlü dalgalı denizde de büyümeye devam ederiz”
Dijital baskı sektörünün lideri Lidya Grup, ülke genelindeki 100’ün üzerindeki çalışanı ve Türkiye distribütörü olarak temsil ettiği Xerox, Epson ve EFI markalarının üst düzey yetkilileri ile Lidya Grup 2018 Zirvesi’nde bir araya geldi. Antalya - Lara Aska Resort&SpaHotel’de, 19- 21 Ocak 2018 tarihleri arasında gerçekleşen zirvede, grup toplantısı ve ardından Gala Yemeği düzenlendi. Gala yemeğinde, 5 yıl, 10 yıl ve 15 yıl çalışanlar ile 2017 yılında farklı kategorilerde başarı gösterenlere teşekkür plaketleri verildi.
Zirvenin 20 Ocak Cumartesi günü yapılan grup toplantısında, Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Rıza Başoğlu, Lidya Grup Kurumsal Satış Direktörü Betül Kayacık, Lidya Grup İstanbul Kurumsal Satış Müdürü Özge Öktem ile Xerox Türkiye Satış Müdürü Özgür Şenol, EFI Türkiye Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgeleri Satış Müdürü NathalieHızveren ve EpsonTürkiye Pro-Grafik Ürünler Satış Öncesi Uzmanı Hayri Şenol birer konuşma yaptılar. Zirveye, Lidya Grup Genel Müdür Yardımcısı Aykut Savbol, Lidya Grup Grafik Sanatlar Satış Direktörü Adem Öz, Lidya Grup Geniş Format Ürünler Satış Müdürü Mehmet Döner, Lidya Grup Mali ve İdari İşler Müdürü Şebnem Kılıç, bölge yöneticilerinin de aralarında bulunduğu üst düzey yöneticiler ve ülke genelinden tüm çalışanlar katıldı.
Lidya Grup’un DNA’sı büyüme odaklıdır
Büyüme odaklı olarak yeni fırsatlara odaklandıklarını kaydeden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, şunları söyledi: “Bizim için şartlar ne olursa olsun; enerjimiz ve moralimiz daima zirvededir, hedeflerimiz büyüktür ve en önemlisi de sermayemiz güçlüdür. Her türlü dalgalı denizde de büyümeye devam ederiz. Lidya Grup’un DNA’sı büyüme odaklıdır. Tüm departmanlarımızın ortak hedefe, aynı ahenk içinde uyum göstermesi, daha nice başarılara imza atacak olmamızın bir kanıtıdır. Daima yeni fırsatlara odaklanarak, tüm gücümüzle çalışıyoruz. Temsil ettiğimiz 3 markada, başarımızı sürdüreceğiz.Bu yıl, %20’nin üzerinde büyüme hedefliyoruz” dedi.
Şirketlerin gündemi “istikrarlı büyümeyi” sürdürmek
Bugünün ve geleceğin iş yapış modelleri hakkında bilgi veren Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Rıza Başoğlu, şunları anlattı:
“Günümüzde şirketlerin en önemli gündemi, istikrarlı büyüme ve hayatiyetlerini devam ettirme zorunluluğudur. Örneğinyapay zeka, hepimizin alışkanlıklarını değiştirmesi konusunda bir takım zorlukları beraberinde getirirken, fırsatların olacağını da unutmamamız gerekiyor. Teknolojiyi iyi okurken, başarı için bir takım anahtarları da göz ardı edemeyiz. Dün olduğu gibi işleri devam ettirmek, artık geride kalmıştır. Verilen iş kadar çalışmak ve yeniliklere açık olmamak, bizleri hiçbir yere götürmeyecektir. Geçmişte az koşarak, çok yol alabiliyorduk. Oysa bugününü dünyasında daha çok koşarak, kazanabileceğiz. Her fırsatta altını çizdiğim gibi bisikletin pedalınıdaima çevirmemiz gerekir” diye konuştu.
Müşterilerin ihtiyaçları “analist” bakışıyla tespit ediliyor
Müşterilerin ihtiyaçlarının analist bakışıyla tespit edildiğini anlatan Lidya Grup Kurumsal Satış Direktörü Betül Kayacık, şunları kaydetti: “Müşterinin ihtiyaçlarının tespitinde, Lidya Print Management (LPM) süreçlerini işleyerek, doğru çözümlere ulaşıyoruz. Ortaya çıkan veriler eşliğinde de,entegre çözümümüzü ulaştırıp, projelerimizi hayata geçiriyoruz” dedi.
Lidya Grup İstanbul Kurumsal Satış Müdürü Özge Öktem, “2018 yılında, tıpkı 2017’de olduğu gibi heyecanımızla, inancımızla ve ekip ruhuyla devam ediyoruz” diye konuştu.
Xerox, EFI ve Epson üst düzey yöneticileri şunları söyledi:
Xerox Türkiye Satış Müdürü Özgür Şenol, konuşmasında şunları kaydetti: “Lidya Grup, Türkiye’deki en büyük 2 iş ortağımızdan birisidir. Xerox olarak geçtiğimiz yıl, bir önceki yıla oranla gösterdiğimiz büyümemizde, Lidya Grup’un Erdemir ve TUİ’ye yaptığı projelerin büyük katkıları olmuştur” dedi.
EFI Türkiye Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgeleri Satış Müdürü NathalieHızveren, şunları anlattı: “2015 yılında Lidya Grup ile tanışmamın ardından, potansiyelimizin ve yapabileceklerimizin neler olabileceğini gördüm. Geçen sürede birçok başarıya imza attık ve sizlere bakınca 2018 yılının da güzel bir yıl olacağını görüyorum” dedi.
EpsonTürkiye Pro-Grafik Ürünler Satış Öncesi Uzmanı Hayri Şenol,geçtiğimiz yıl Lidya Grup ile başarılı bir yıl geçirdiklerini ve bu yıl da başarılı bir yıl hedeflediklerini anlatarak, işbirliğinden duydukları memnuniyeti sözlerine ekledi.
Lidya Grup hedef büyüttü, 2018’de büyümeye devam edecek
Lidya Grup Başkanı Bekir Öz,
“Her türlü dalgalı denizde de büyümeye devam ederiz”
Dijital baskı sektörünün lideri Lidya Grup, ülke genelindeki 100’ün üzerindeki çalışanı ve Türkiye distribütörü olarak temsil ettiği Xerox, Epson ve EFI markalarının üst düzey yetkilileri ile Lidya Grup 2018 Zirvesi’nde bir araya geldi. Antalya - Lara Aska Resort&SpaHotel’de, 19- 21 Ocak 2018 tarihleri arasında gerçekleşen zirvede, grup toplantısı ve ardından Gala Yemeği düzenlendi. Gala yemeğinde, 5 yıl, 10 yıl ve 15 yıl çalışanlar ile 2017 yılında farklı kategorilerde başarı gösterenlere teşekkür plaketleri verildi.
Zirvenin 20 Ocak Cumartesi günü yapılan grup toplantısında, Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Rıza Başoğlu, Lidya Grup Kurumsal Satış Direktörü Betül Kayacık, Lidya Grup İstanbul Kurumsal Satış Müdürü Özge Öktem ile Xerox Türkiye Satış Müdürü Özgür Şenol, EFI Türkiye Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgeleri Satış Müdürü NathalieHızveren ve EpsonTürkiye Pro-Grafik Ürünler Satış Öncesi Uzmanı Hayri Şenol birer konuşma yaptılar. Zirveye, Lidya Grup Genel Müdür Yardımcısı Aykut Savbol, Lidya Grup Grafik Sanatlar Satış Direktörü Adem Öz, Lidya Grup Geniş Format Ürünler Satış Müdürü Mehmet Döner, Lidya Grup Mali ve İdari İşler Müdürü Şebnem Kılıç, bölge yöneticilerinin de aralarında bulunduğu üst düzey yöneticiler ve ülke genelinden tüm çalışanlar katıldı.
Lidya Grup’un DNA’sı büyüme odaklıdır
Büyüme odaklı olarak yeni fırsatlara odaklandıklarını kaydeden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, şunları söyledi: “Bizim için şartlar ne olursa olsun; enerjimiz ve moralimiz daima zirvededir, hedeflerimiz büyüktür ve en önemlisi de sermayemiz güçlüdür. Her türlü dalgalı denizde de büyümeye devam ederiz. Lidya Grup’un DNA’sı büyüme odaklıdır. Tüm departmanlarımızın ortak hedefe, aynı ahenk içinde uyum göstermesi, daha nice başarılara imza atacak olmamızın bir kanıtıdır. Daima yeni fırsatlara odaklanarak, tüm gücümüzle çalışıyoruz. Temsil ettiğimiz 3 markada, başarımızı sürdüreceğiz.Bu yıl, %20’nin üzerinde büyüme hedefliyoruz” dedi.
Şirketlerin gündemi “istikrarlı büyümeyi” sürdürmek
Bugünün ve geleceğin iş yapış modelleri hakkında bilgi veren Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Rıza Başoğlu, şunları anlattı:
“Günümüzde şirketlerin en önemli gündemi, istikrarlı büyüme ve hayatiyetlerini devam ettirme zorunluluğudur. Örneğinyapay zeka, hepimizin alışkanlıklarını değiştirmesi konusunda bir takım zorlukları beraberinde getirirken, fırsatların olacağını da unutmamamız gerekiyor. Teknolojiyi iyi okurken, başarı için bir takım anahtarları da göz ardı edemeyiz. Dün olduğu gibi işleri devam ettirmek, artık geride kalmıştır. Verilen iş kadar çalışmak ve yeniliklere açık olmamak, bizleri hiçbir yere götürmeyecektir. Geçmişte az koşarak, çok yol alabiliyorduk. Oysa bugününü dünyasında daha çok koşarak, kazanabileceğiz. Her fırsatta altını çizdiğim gibi bisikletin pedalınıdaima çevirmemiz gerekir” diye konuştu.
Müşterilerin ihtiyaçları “analist” bakışıyla tespit ediliyor
Müşterilerin ihtiyaçlarının analist bakışıyla tespit edildiğini anlatan Lidya Grup Kurumsal Satış Direktörü Betül Kayacık, şunları kaydetti: “Müşterinin ihtiyaçlarının tespitinde, Lidya Print Management (LPM) süreçlerini işleyerek, doğru çözümlere ulaşıyoruz. Ortaya çıkan veriler eşliğinde de,entegre çözümümüzü ulaştırıp, projelerimizi hayata geçiriyoruz” dedi.
Lidya Grup İstanbul Kurumsal Satış Müdürü Özge Öktem, “2018 yılında, tıpkı 2017’de olduğu gibi heyecanımızla, inancımızla ve ekip ruhuyla devam ediyoruz” diye konuştu.
Xerox, EFI ve Epson üst düzey yöneticileri şunları söyledi:
Xerox Türkiye Satış Müdürü Özgür Şenol, konuşmasında şunları kaydetti: “Lidya Grup, Türkiye’deki en büyük 2 iş ortağımızdan birisidir. Xerox olarak geçtiğimiz yıl, bir önceki yıla oranla gösterdiğimiz büyümemizde, Lidya Grup’un Erdemir ve TUİ’ye yaptığı projelerin büyük katkıları olmuştur” dedi.
EFI Türkiye Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgeleri Satış Müdürü NathalieHızveren, şunları anlattı: “2015 yılında Lidya Grup ile tanışmamın ardından, potansiyelimizin ve yapabileceklerimizin neler olabileceğini gördüm. Geçen sürede birçok başarıya imza attık ve sizlere bakınca 2018 yılının da güzel bir yıl olacağını görüyorum” dedi.
EpsonTürkiye Pro-Grafik Ürünler Satış Öncesi Uzmanı Hayri Şenol,geçtiğimiz yıl Lidya Grup ile başarılı bir yıl geçirdiklerini ve bu yıl da başarılı bir yıl hedeflediklerini anlatarak, işbirliğinden duydukları memnuniyeti sözlerine ekledi.
22 Ocak 2018 Pazartesi
Gastronomi Dünyası'na Değer Katanlar Gecesi ve Ödülleri Verildi...
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Kuruluşu henüz bir yılı yeni doldurmasına rağmen, gastronomi turizmi alanındaki sivil örgütlenme açığını kısa sürede kapatmasının yanı sıra, alanında hemen her gün yaptığı ulusal ve uluslararası çalışma ile bir dernekten çok daha fazlasını başaran Gastronomi Turizmi Derneği, 'Gastronomiye Gönül Verenler Gecesi'nde, gastronomi ve Gurme turizmi duayenlerini bir araya getirdi…
Turizm Eski Bakanı Bülent Akarcalı'nın; Baltalimanın'daki köşkünde gerçekleştirilen geceye, Kongre Turizmi Uzmanı Volkan Ataman, İnoksan Mutfak sahibi Vehbi Varlık, Belediyeler Birliği Genel Başkanı Mehmet Duman, Duayen Baklavacı Karaköy Güllüoğlu sahibi Nadir Güllü, Peynirleri ile Dünyaca ünlü Kars Kaşarı'nı Dünya Markası yapan İlhan Koçulu, Türkiye Aşçılar Federasyonu Başkanı Yalçın Manav, Güler Osmanlı Mutfağı CEO'su ve Şerbet Profesörü Ali Güler, Et Profesörü Cüneyt Asan,Den Den yatçılık firma sahibi Tamer Köseoğlu,Türsab Asya BYK başkanı Ali Bilir,Turizm eski il müdürü ve İstanbul Kültür Elçileri Derneği başkanı Nedret Apaydın,Sanatçılar Nil Ünal,Müge Boz,Tures Anadolu Yakası başkanı Mehmet Temel ,Shopingfest Genel Müdürü Hicran Özbük,Feriye Şefi Aydın Demir,Portex sahibi Lütfi Sapmaz,Qubbe ve Lifepark sahibi Erdem İpekçi,Haliç Üniversitesi temsilcisi Nur Undey,Diversey CEO Gökhan Özdöl,Vino Desera ve Deik Nepal işkonseyi başkanı Çiğdem PennUluslararası Mutfak Sanatçıları ve Gurmeler Birliği Türkiye Masası Yönetim Kurulu Onursal Üyesi ve Dünya Yöresel Lezzetleri Tanıtma Platformu Başkanvekili Boğaç Yüzgül, Dünya Yöresel Lezzetleri Tanıtma Platformu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Birol Önderin, Tüm Lezzet Gönüllüleri Birliği Yönetim Kurulu Üyeleri Engin Bayram'ın da aralarında yer aldığı çok sayıda seçkin şef, gurme, gastronomi uzmanı ve turizmci katıldı…
Kayla Mutfak Sanatları şef ve öğrencilerinin hazırladığı ve her biri birbirinden lezzetli Gaziantep Mutfağı'na ait onlarca yiyeceğin katılımcıların beğenisine sunuldğu gecede, birçok gastronomi uzmanına ödül mahiyetinde plaketler de takdim edildi…
Gece, DEN DEN Yatçılık'a ait lüks bir yatta düzenlenen boğaz turu ile devam etti…
Gastronomi Turizmi; yerli ve yabancı turistlerin gastronomik ürünleri tatması, yeni deneyimler elde etmesi ve bu deneyimi yaşarken konaklama, transfer gibi turizm faaliyetlerini kullanıyor olması sonucu yapılan turizm anlamına geliyor ve Gastronomi Turizmi Derneği, bu alanad Türkiye'de ilk ve tek olarak yaşanan büyük bir boşluğu dolduruyor…
Ülkemize özellikle "Anadolu Mutfağı" ve "Osmanlı Mutfağı"nı deneyimlemek isteyen yerli ve yabancı turistlerin tanıtım misyonunda Gastronomi Turizmi Derneği'ne önemli bir görev üstlenerek büyük takdir toplamaktadır…
16 Ocak 2018 Salı
Rus turistlerden “Kültür Kayağı” projesine yoğun ilgi ...
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Rus turistlerden “Kültür Kayağı” projesine yoğun ilgi
Odeon Tours, kayak sezonu boyunca, her Cuma günü “Moskova’dan Kayseri’ye” direk charteruçuşu düzenliyor. Her uçak ile gelmekte olan yaklaşık 220 kişi, 7 gece boyunca, Kayseri’de kayak ve Kapadokya turu yapıyor.
Rus turistlerden “Kültür Kayağı” projesine yoğun ilginin olduğunu kaydeden Artaş Grubu Turizm Yatırımları Koordinatörü Recep Arifoğlu, şunları söyledi:
“Rusya’dan gelen misafirlerimiz, 7 gün boyunca hem Kayseri ile Kapadokya’nın tarihi ve kültürel zenginliklerini keşfediyorlar, hem de Erciyes Kayak Merkezi’nde kayak fırsatı yakalıyorlar. Odeon Tours’un 29 Aralık 2017 tarihinde başlattığı ve talebin yüksek olduğu “kültür kayağı” projesine, önümüzdeki dönemde yurtdışında farklı destinasyonlardancarter uçuşları eklenmeye devam edebilecektir.” dedi.
Tanıtım ve pazarlama çalışmalarının meyvelerini alıyor
Tanıtım ve pazarlama çalışmalarının turizmin olmazsa olmazı olduğunun altını çizen Recep Arifoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Kadim şehrimiz Kayseri’de, Kayseri Valiliği, Kayseri Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri, Erciyes AŞ ve RadissonBlu Hotel Kayseri’nin de aralarında olduğu özel sektör, son 3 yılda tanıtım ve pazarlamada atağa geçtik. Yaptığımız bu çalışmaların meyvelerini almaya başladık. Yerli misafirlerimizin yanı sıra, Rusya, Brezilya ve Avrupa ülkeleri dahil dünyanın birçok yerinden özellikle kayakçılar, şehrimize yoğun ilgi gösteriyor. Nitekim, Erciyes Kış Merkezi’ne, 3 yıl önce 650 bin kişi gelirken, geçtiğimiz yıl 2 milyon 200 bin kişiyi geçti. Erciyes Kayak Merkezi “Kar Garantili” bir kayak merkezidir ve Kasım - Mart tarihleri arasında kar garantisi vermektedir.” diye konuştu.
Sömestre tatilinde “Erciyes’te Kayak, Kapadokya’da Balon”
RadissonBlu Hotel Kayseri’de, sömestr tatilinde %100’e yakın doluluk yakalayacaklarını anlatan Recep Arifoğlu, yarıyıl tatilinde “Erciyes’te Kayak, Kapadokya’da Balon” fırsatının sunulduğunu söyledi.
Otel olarak kış sezonunu yüksek doluluklarda geçirmekte olduklarını ifade eden Recep Arifoğlu, şunları kaydetti:
“Kayserimiz, sadece tarihi, kültürü, doğal güzellikleri, kış merkezi ile zengin bir şehir değil, aynı zamanda “gönlü zengin” bir şehirdir. Erciyes Kayak Merkezimiz, dünyanın sayılı kış sporları merkezleri arasında bulunuyor. Son yıllarda yaptığımız çalışmalar ve Türk misafirperverliğiyle sunduğumuz hizmetimiz neticesinde otelimizde doluluklarımız yüksek geçiyor. Yerli misafirlerimizin yanında, Rusya, Ortadoğu, Fransa, Almanya dahil dünya genelinden turistleri ağırlıyoruz. Otellerimizin tanıtımı için 40’a yakın ülkede ve bu ülkelerin hedeflediğimiz şehirlerinde,dijital tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı aralıksız yapıyoruz. Aynı zamanda uluslararası turizm fuarlarına ve toplantılarına katılarak, ülkemizin sahip olduğu zenginlikleri, şehirlerimizi ve tesislerimizi anlatmaya devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.
Rus turistlerden “Kültür Kayağı” projesine yoğun ilgi
Odeon Tours, kayak sezonu boyunca, her Cuma günü “Moskova’dan Kayseri’ye” direk charteruçuşu düzenliyor. Her uçak ile gelmekte olan yaklaşık 220 kişi, 7 gece boyunca, Kayseri’de kayak ve Kapadokya turu yapıyor.
Rus turistlerden “Kültür Kayağı” projesine yoğun ilginin olduğunu kaydeden Artaş Grubu Turizm Yatırımları Koordinatörü Recep Arifoğlu, şunları söyledi:
“Rusya’dan gelen misafirlerimiz, 7 gün boyunca hem Kayseri ile Kapadokya’nın tarihi ve kültürel zenginliklerini keşfediyorlar, hem de Erciyes Kayak Merkezi’nde kayak fırsatı yakalıyorlar. Odeon Tours’un 29 Aralık 2017 tarihinde başlattığı ve talebin yüksek olduğu “kültür kayağı” projesine, önümüzdeki dönemde yurtdışında farklı destinasyonlardancarter uçuşları eklenmeye devam edebilecektir.” dedi.
Tanıtım ve pazarlama çalışmalarının meyvelerini alıyor
Tanıtım ve pazarlama çalışmalarının turizmin olmazsa olmazı olduğunun altını çizen Recep Arifoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Kadim şehrimiz Kayseri’de, Kayseri Valiliği, Kayseri Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri, Erciyes AŞ ve RadissonBlu Hotel Kayseri’nin de aralarında olduğu özel sektör, son 3 yılda tanıtım ve pazarlamada atağa geçtik. Yaptığımız bu çalışmaların meyvelerini almaya başladık. Yerli misafirlerimizin yanı sıra, Rusya, Brezilya ve Avrupa ülkeleri dahil dünyanın birçok yerinden özellikle kayakçılar, şehrimize yoğun ilgi gösteriyor. Nitekim, Erciyes Kış Merkezi’ne, 3 yıl önce 650 bin kişi gelirken, geçtiğimiz yıl 2 milyon 200 bin kişiyi geçti. Erciyes Kayak Merkezi “Kar Garantili” bir kayak merkezidir ve Kasım - Mart tarihleri arasında kar garantisi vermektedir.” diye konuştu.
Sömestre tatilinde “Erciyes’te Kayak, Kapadokya’da Balon”
RadissonBlu Hotel Kayseri’de, sömestr tatilinde %100’e yakın doluluk yakalayacaklarını anlatan Recep Arifoğlu, yarıyıl tatilinde “Erciyes’te Kayak, Kapadokya’da Balon” fırsatının sunulduğunu söyledi.
Otel olarak kış sezonunu yüksek doluluklarda geçirmekte olduklarını ifade eden Recep Arifoğlu, şunları kaydetti:
“Kayserimiz, sadece tarihi, kültürü, doğal güzellikleri, kış merkezi ile zengin bir şehir değil, aynı zamanda “gönlü zengin” bir şehirdir. Erciyes Kayak Merkezimiz, dünyanın sayılı kış sporları merkezleri arasında bulunuyor. Son yıllarda yaptığımız çalışmalar ve Türk misafirperverliğiyle sunduğumuz hizmetimiz neticesinde otelimizde doluluklarımız yüksek geçiyor. Yerli misafirlerimizin yanında, Rusya, Ortadoğu, Fransa, Almanya dahil dünya genelinden turistleri ağırlıyoruz. Otellerimizin tanıtımı için 40’a yakın ülkede ve bu ülkelerin hedeflediğimiz şehirlerinde,dijital tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı aralıksız yapıyoruz. Aynı zamanda uluslararası turizm fuarlarına ve toplantılarına katılarak, ülkemizin sahip olduğu zenginlikleri, şehirlerimizi ve tesislerimizi anlatmaya devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.
Türk mühendisleri “dijital ambargo”ya karşı koyabilecek güçtedir ..
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Türk mühendisleri “dijital ambargo”ya karşı koyabilecek güçtedir
Geçtiğimiz günlerde “dijital ambargo” konulu haberin ardından, Mimar Mühendisler Grubu yazılı bir basın açıklaması yaparak, şunları kaydetti:
Yazılım sektörünün ne kadar stratejik bir sektör olduğunu, son yaşadığımız “dijital ambargo” sırasında bir kez daha görmüş bulunuyoruz. Yazılım sektöründe hizmet veren Türk şirketlerimizin; dünyaya sundukları yazılım ürünleri, proje yapma birikimleri ve dünyayla entegre olan yapıları “dijital ambargo”ya karşı koyacak güçtedir. Türkiye, 1990’lı yıllardan itibaren, yazılım geliştirmede olağanüstü bir başarı göstermektedir. Sahip olduğu bilgi birikimi, proje yönetimi ve strateji geliştirme konularında dünya ile rekabet edebilecek durumdadır. Ülkemizde büyük firmaların dışındaki Kobi’ler de binlerce başarı öyküsüne imza atmayı sürdürmektedir. Aynı zamanda Avrupa, Asya, Amerika, Ortadoğu gibi dünyanın dört bir yanına da, Türk firmaları tarafından yazılım ve danışmanlıklar ihraç edilmektedir. Özetle Türkiye olarak, Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) çözümleri dahil, yazılımdaki ar-ge, inovasyonkültürümüz ve yetişmiş insan kaynağımız ile yazılım sektörüne dünya çapında Türk markalarını çıkartabilecek birikime, deneyime ve güce sahibiz.
Bir diğer konu ise, bugüne kadar, Türk yazılım firmaları genelde iş yazılımları üzerinde çalışmalar yaptı. Oysa önümüzdeki süreçte, işletim sistemi ve ofis uygulamaları çözümlerini de yapmalıyız ki bunu yapacak güce ve deneyime sahibiz. Yine açık kodlu kaynaklara geçmenin stratejik olarak önemine vurgu yapacağız. Yazılım sektöründe yapılabilecek çalışmaları, üniversite- sanayi işbirlikleri kapsamında gündeme getirerek desteklemeye devam edeceğiz.
İşletmeler 2018’de, e-Fatura’dan 3 milyar TL tasarruf sağlayacak
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
İşletmeler 2018’de,
e-Fatura’dan 3 milyar TL tasarruf sağlayacak
Bu yıl itibariyle e-Fatura mükellefi olan 75 bine yakın işletme, 2018 yılında e-Fatura kullandığı için 3 milyar TL’ye yakın tasarruf sağlayacak.
Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Hüseyin Şahin, e-Dönüşüm süreçleri ile birlikte Dijital Ticaretin işletmelerin hayatına girmekte olduğunu kaydederek, şunları söyledi:
“İşletmeleri, baskı, kargo, iş gücü, arşivleme gibi maliyetlerden ve kırtasiye yükünden kurtaran e-Fatura uygulaması, 2014 yılında zorunlu hale gelmişti. e-Fatura’nın ardından e-Defter, e-Arşiv, e-Bilet uygulamaları devreye alındı. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’in e-Dönüşümde yeni uygulamaları hayata geçirmesi 2017 yılında da hız kesmedi. Geçtiğimiz yıl e-İrsaliye, e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM) ve e-Müstahsil makbuzu servisleri başarıyla devreye alındı. Yine geçtiğimiz yıl, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), e-Fatura kayıtlı kullanıcısı oldu. Ardından, e-Fatura kayıtlı kullanıcısı olmayan ve SGK’ya iş yapan binlerce eczane, optik, hastane ve medikal şirketler, SGK’ya e-Fatura kesebilme imkanına kavuştu. 2018 yılı Ocak ayı itibariyle e-Fatura mükellefi olan firma sayısı yaklaşık 75 bini buldu. Ticarete “güven ve hız” kazandıran e-Fatura, aynı zamanda işletmelerin tasarruf etmesini de sağlıyor. İşletmelerin, 2018 yılında e-Fatura’dan 3 milyar TL’ye yakın tasarruf sağlayacağı öngörülüyor” dedi.
Gelecek 3 yılda, e-Fatura mükellefi olan firma sayısı 200 bini geçebilir
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), geçtiğimiz dört yıl içerisinde,e-Dönüşümde 7 servisi (e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Bilet, e-İrsaliye, e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM), e-Müstahsil makbuzu) uygulamaya aldı ve süreçler başarıyla yoluna devam ediyor.
e-Fatura kullanan işletme sayısının her geçen yıl artmakta olduğunu ifade eden Uyumsoft Genel Müdürü Hüseyin Şahin, konuşmasına şöyle devam etti:
“2018 yılının sonunda, e-Fatura mükellefi olan firma sayısı, %20’lik bir artışla 90 bine ulaşabilir. Nitekim,e-Fatura mükellefi kapsamında olmadığı halde, fatura ve ödeme süreçlerinin hızlanması ve ticarette karşı tarafa güven verebilmek için birçok işletme, e-Fatura ve diğer servislerin uygulanmasına gönüllü olarak geçmeye devam ediyorlar. Gelecek 3 yıl içerisinde, e-Fatura kayıtlı kullanıcısının 200 bin firmayı aşacağı öngörülüyor. Böylece, ülkemiz ekonomisinin büyük bir bölümü dijital ortamda iş yapar duruma gelecektir. Aynı zamanda, her yıl binlerce ağacın kesilmesi önlenecektir” diye konuştu.
e-Fatura mükelleflerinin %85’i, özel entegratörleri tercih ediyor
e-Fatura mükelleflerinin %85’nin özel entegratörlerden hizmet almayı tercih ettiğini anlatan Uyumsoft Genel MüdürüHüseyin Şahin, şunları kaydetti:
“Aralarında Uyumsoft’unda bulunduğu 77 özel entegratör firma, e-Fatura mükelleflerine uygun şartlarda ve kesintisiz hizmet verebilmek için yoğun şekilde çalışıyor. Mükellef olan işletmeler de bu noktada, özel entegratörlerden hizmet almayı istiyorlar. Geçen dört yılda özel entegratörler, gerek sistem altyapısı, gerek verdikleri hizmetler ile önemli başarılar gösterdiler ve göstermeye devam ediyorlar.Sahip olduğumuz bilgi birikimi ve tecrübemizi de, önümüzdeki yakın dönemde, yurtdışına yazılım ihracatı olarak gerçekleştirmeye başlayacağız” şeklinde konuştu.
İşletmeler 2018’de,
e-Fatura’dan 3 milyar TL tasarruf sağlayacak
Bu yıl itibariyle e-Fatura mükellefi olan 75 bine yakın işletme, 2018 yılında e-Fatura kullandığı için 3 milyar TL’ye yakın tasarruf sağlayacak.
Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Hüseyin Şahin, e-Dönüşüm süreçleri ile birlikte Dijital Ticaretin işletmelerin hayatına girmekte olduğunu kaydederek, şunları söyledi:
“İşletmeleri, baskı, kargo, iş gücü, arşivleme gibi maliyetlerden ve kırtasiye yükünden kurtaran e-Fatura uygulaması, 2014 yılında zorunlu hale gelmişti. e-Fatura’nın ardından e-Defter, e-Arşiv, e-Bilet uygulamaları devreye alındı. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’in e-Dönüşümde yeni uygulamaları hayata geçirmesi 2017 yılında da hız kesmedi. Geçtiğimiz yıl e-İrsaliye, e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM) ve e-Müstahsil makbuzu servisleri başarıyla devreye alındı. Yine geçtiğimiz yıl, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), e-Fatura kayıtlı kullanıcısı oldu. Ardından, e-Fatura kayıtlı kullanıcısı olmayan ve SGK’ya iş yapan binlerce eczane, optik, hastane ve medikal şirketler, SGK’ya e-Fatura kesebilme imkanına kavuştu. 2018 yılı Ocak ayı itibariyle e-Fatura mükellefi olan firma sayısı yaklaşık 75 bini buldu. Ticarete “güven ve hız” kazandıran e-Fatura, aynı zamanda işletmelerin tasarruf etmesini de sağlıyor. İşletmelerin, 2018 yılında e-Fatura’dan 3 milyar TL’ye yakın tasarruf sağlayacağı öngörülüyor” dedi.
Gelecek 3 yılda, e-Fatura mükellefi olan firma sayısı 200 bini geçebilir
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), geçtiğimiz dört yıl içerisinde,e-Dönüşümde 7 servisi (e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Bilet, e-İrsaliye, e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM), e-Müstahsil makbuzu) uygulamaya aldı ve süreçler başarıyla yoluna devam ediyor.
e-Fatura kullanan işletme sayısının her geçen yıl artmakta olduğunu ifade eden Uyumsoft Genel Müdürü Hüseyin Şahin, konuşmasına şöyle devam etti:
“2018 yılının sonunda, e-Fatura mükellefi olan firma sayısı, %20’lik bir artışla 90 bine ulaşabilir. Nitekim,e-Fatura mükellefi kapsamında olmadığı halde, fatura ve ödeme süreçlerinin hızlanması ve ticarette karşı tarafa güven verebilmek için birçok işletme, e-Fatura ve diğer servislerin uygulanmasına gönüllü olarak geçmeye devam ediyorlar. Gelecek 3 yıl içerisinde, e-Fatura kayıtlı kullanıcısının 200 bin firmayı aşacağı öngörülüyor. Böylece, ülkemiz ekonomisinin büyük bir bölümü dijital ortamda iş yapar duruma gelecektir. Aynı zamanda, her yıl binlerce ağacın kesilmesi önlenecektir” diye konuştu.
e-Fatura mükelleflerinin %85’i, özel entegratörleri tercih ediyor
e-Fatura mükelleflerinin %85’nin özel entegratörlerden hizmet almayı tercih ettiğini anlatan Uyumsoft Genel MüdürüHüseyin Şahin, şunları kaydetti:
“Aralarında Uyumsoft’unda bulunduğu 77 özel entegratör firma, e-Fatura mükelleflerine uygun şartlarda ve kesintisiz hizmet verebilmek için yoğun şekilde çalışıyor. Mükellef olan işletmeler de bu noktada, özel entegratörlerden hizmet almayı istiyorlar. Geçen dört yılda özel entegratörler, gerek sistem altyapısı, gerek verdikleri hizmetler ile önemli başarılar gösterdiler ve göstermeye devam ediyorlar.Sahip olduğumuz bilgi birikimi ve tecrübemizi de, önümüzdeki yakın dönemde, yurtdışına yazılım ihracatı olarak gerçekleştirmeye başlayacağız” şeklinde konuştu.
12 Ocak 2018 Cuma
YENİ BİR YILDIZ DOĞUYOR.....
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Türkiye ile İran arasındaki ilişkiler ekonomik, siyasi, turizm, enerji ve bir çok alanda yükselişe geçerken,Türkiye'deki pazar payı 2 milyar TL’yi geçen futbol endüstrisine İran'dan yüzlerce sporcuda dahil olmaya başladı. Sayısız profosyonel ve amatör sporcu Ülkemizde yaşamak ve mesleklerini Türkiye'de icra etmek istiyorlar. Türkiye İran arasında yükselişe geçen ekonomik ve siyasi ilişkiler yüksele dursun İran'ın genç yeteneklerinden biri olan 17 yaşındaki Mohammad Reza Shahbazi çoktan bu ilişkilerin öne çıkan ismi oldu.
Futbol endüstrisinin dikkatini çekti Tahran liginde uzun yıllardır amatör kulüplerde top koşturan, 6 yaşından bu yana aralıksız hayalinin peşinden koşan Mohammad Reza Shahbazi abisi Mahmud Shahbazi 'nin çok büyük destekleri ile Türkiye'de yaşamak ve Türk kulüplerinde futbol oynamak istiyor. Antalya'da hazırlık dönemi geçiren, spor kulüplerinin Mohammad Reza Shahbazi ile ilgilenmesi yeni bir yeteneği keşfetmesi önümüzdeki günlerde bir çok süper lig ve 1.lig kulüplerinin şimdiden radarına girmiş durumda.
Antalya spor sevdalısı olan Mohammad Reza Shahbazi, geçtiğimiz günlerde Antalya Spor Stadyumu'nda Stadyum Yöneticisi Orhan beyin çok büyük katkıları ile hayallerini giderip antreman yaptı. 17 yaşındaki bu gence Türkiye'nin bir çok yerinden sponsorluk desteği olması ise hayranlık uyandırırken, bir taraftan da şaşırmamak elde değil. Bölgenin en iyi oteli geleceğin yıldızına şimdiden kapılarını açmış durumda. SPICE HOTEL & SPA yönetimi bir çok alanda genç yıldıza destek veriyor. Bu isimlerden biri ise SPICE HOTEL & SPA'nın kıdemli isimlerinden biri Mustafa Yıldırım. Her fırsatta İranlı genç topçunun yanında ve tüm isteklerini karşılıyor.
Mohammad Reza Shahbazi 2000 Doğumlu. Mart 2018 de 18 yaşına girecek. İlk hedefi Türkiye'de alt yapı olanakları ile kısa sürede süper ligin en iyi forvetlerinden biri olmak. Bu yüzdendir ki gece gündüz çalışıyor. Mohammad'ın sürekli yanında olan ağabeyi Mahmod Shahbazi ve iRAN'da yaşayan babası aynı isimdeki Mohammad bey bu geleceğin fırtınası gence gözleri gibi bakıyorlar. Mohammad Reza Shahbazi Mart ayından itibaren yol haritasını çizecek ve Türkiye'nin önde gelen kulüplerinden aldığı teklifleri uzun yıllara yayarak değerlendirecek.
Türkiye ile İran arasındaki ilişkiler ekonomik, siyasi, turizm, enerji ve bir çok alanda yükselişe geçerken,Türkiye'deki pazar payı 2 milyar TL’yi geçen futbol endüstrisine İran'dan yüzlerce sporcuda dahil olmaya başladı. Sayısız profosyonel ve amatör sporcu Ülkemizde yaşamak ve mesleklerini Türkiye'de icra etmek istiyorlar. Türkiye İran arasında yükselişe geçen ekonomik ve siyasi ilişkiler yüksele dursun İran'ın genç yeteneklerinden biri olan 17 yaşındaki Mohammad Reza Shahbazi çoktan bu ilişkilerin öne çıkan ismi oldu.
Futbol endüstrisinin dikkatini çekti Tahran liginde uzun yıllardır amatör kulüplerde top koşturan, 6 yaşından bu yana aralıksız hayalinin peşinden koşan Mohammad Reza Shahbazi abisi Mahmud Shahbazi 'nin çok büyük destekleri ile Türkiye'de yaşamak ve Türk kulüplerinde futbol oynamak istiyor. Antalya'da hazırlık dönemi geçiren, spor kulüplerinin Mohammad Reza Shahbazi ile ilgilenmesi yeni bir yeteneği keşfetmesi önümüzdeki günlerde bir çok süper lig ve 1.lig kulüplerinin şimdiden radarına girmiş durumda.
Antalya spor sevdalısı olan Mohammad Reza Shahbazi, geçtiğimiz günlerde Antalya Spor Stadyumu'nda Stadyum Yöneticisi Orhan beyin çok büyük katkıları ile hayallerini giderip antreman yaptı. 17 yaşındaki bu gence Türkiye'nin bir çok yerinden sponsorluk desteği olması ise hayranlık uyandırırken, bir taraftan da şaşırmamak elde değil. Bölgenin en iyi oteli geleceğin yıldızına şimdiden kapılarını açmış durumda. SPICE HOTEL & SPA yönetimi bir çok alanda genç yıldıza destek veriyor. Bu isimlerden biri ise SPICE HOTEL & SPA'nın kıdemli isimlerinden biri Mustafa Yıldırım. Her fırsatta İranlı genç topçunun yanında ve tüm isteklerini karşılıyor.
Mohammad Reza Shahbazi 2000 Doğumlu. Mart 2018 de 18 yaşına girecek. İlk hedefi Türkiye'de alt yapı olanakları ile kısa sürede süper ligin en iyi forvetlerinden biri olmak. Bu yüzdendir ki gece gündüz çalışıyor. Mohammad'ın sürekli yanında olan ağabeyi Mahmod Shahbazi ve iRAN'da yaşayan babası aynı isimdeki Mohammad bey bu geleceğin fırtınası gence gözleri gibi bakıyorlar. Mohammad Reza Shahbazi Mart ayından itibaren yol haritasını çizecek ve Türkiye'nin önde gelen kulüplerinden aldığı teklifleri uzun yıllara yayarak değerlendirecek.
8 Ocak 2018 Pazartesi
Canovate Isı Pompaları, enerji giderlerinde %80 kadar tasarruf ettiriyor
HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Canovate Isı Pompaları,
enerji giderlerinde %80 kadar
tasarruf ettiriyor
Bilişim,
iletişim ve savunma sanayi alanlarında faaliyet gösteren %100 yerli sermayeli Canovate
Group’un, şirketleri arasında yer alan Canovate Enerji’nin %85 yerlilik
oranıyla imal ettiği ısı pompaları, enerji giderlerinde %80’e kadar tasarruf ettiriyor.
Toprak, su ve havada var olan ısıyı kullanan Canovate Isı Pompaları, ısınmada kömür, fueloil ve doğalgaza alternatif
en etkin çözümlerden birisidir. Böylece, enerji
bağımlılığından kurtulmak, cari açığı düşürmek, karbon salınımını düşürmek,
enerjiyi verimli kullanmak ve milyarlarca doların ülke dışına çıkmasını önlemek
gerçekleşebilir.
Canovate,
ısı pompalarının yanında, chiler üniteleri, crac ve adyabatik sistemlerini yurtdışına
ihraç etmeye başlıyor.
Otellerde ve fabrikalarda yoğun olarak tercih ediliyor
Canovate
Enerji bünyesinde Türk
mühendisleriyle geliştirilen “Canovate Isı
Pompası” nın, 10 yılı aşkın ar-ge ve tasarım geçmişi bulunuyor. Konutlar,
fabrikalar ve otellerde yoğun talep görüyor. Mesela, bir turizm tesisinde, kışın
ısıtma görevini yapan Canovate Isı Pompaları, yazın da soğutma görevini yerine
getirebiliyor. Bu durumda, ayrıca bir klima veya VRV sistemi kurulmasına da gerek
bulunmuyor. Projenin büyüklüğüne göre, sistem kendisini 8 - 24 ay arasında
amorti edebiliyor. Canovate Isı Pompaları kullanıldığı tesislere birkaç örnek
verilirse, Eskişehir’de Hızlı Tren Test ve Arge merkezi olan URAYSİM, Admiral
Hotel Resort &Spa, Sunrise Park Resort & Spa, Bursa Beyçelik, Bursa
Sanko gibi işletmeler belirtilebilir.
Avrupa’da yasaklanan
konvansiyonel kombiler, Türkiye pazarında satılıyor
Verimsiz çalışması ve
emisyon değerlerinin yüksek olması nedeniyle Avrupa’da satışı yasaklanan birçok
kombinin, Türkiye pazarına satılmakta olduğunu kaydeden Canovate Group Yönetim
Kurulu Başkanı Can Gür, şunları söyledi:
“Ülkemizde, neredeyse
Avrupa’nın tümü kadar inşaat yapılıyor. Bu nedenle Türkiye, ısıtma, soğutma,
havalandırma konusunda, dünyanın 5.’ci pazarı konumunda bulunuyor. Ülkemizdeki
birçok firma, yurtdışından ithal ettiği kazanların, kombilerin ve klimaların satışını
iç pazara yapıyor. Özetle, Avrupa’da satışı yasaklanmış olan bu kombiler,
Türkiye pazarında satılmaya devam ediyor. Nitekim, Avrupa ülkeleri ve
Amerika’da yoğun olarak ‘Isı Pompaları- Heat Pump’lar kullanılıyor. Isı pompasında,
enerjinin %70- %80’i toprak, su veya havadan bedavaya alınıyor. Böylece, Isı
pompaları sayesinde, enerji giderleri çok ciddi oranda düşüyor. Ülkemizin, doğalgaz bağımlılığından ve ithal gelen
kontrolsüz cihazlarından kurtulmasında; %100 yerli olan ısı pompaları büyük rol
oynayabilir” dedi.
Canovate Isı
Pompası kullanım
alanı ve tasarruf değerleri:
-Otellerde
ısıtma, soğutma ve sıcak su amaçlı %80’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-Konutlarda
yakıt cinsine göre, %50- % 80’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-Fabrikalarda
prosese göre, %60-%80’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-AVM’lerde,
%70’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-Seralarda,
%70’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-Kümeslerde,
% 70’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-Kamu
binalarında, %70’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-Okullarda,
% 70’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
-Ofislerde,
% 70’e kadar enerji tasarrufu sağlanıyor.
Editöre bilgi:
Canovate Group, veri merkezi ve fiber optikte dünyada ilk
10’a girdi
Canovate Group, veri
merkezi (data center) ve fiber optik sistemlerindeki teknolojisi ve uçtan uça
ürün portföyü ile dünyanın ilk 10 global markası arasına girdi. 50 yıllık geçmişiyle %100 Türk firması
olan Canovate Group, bilişim, telekom,
savunma sanayi, balistik sistemler, elektro-optik sistemler, ısıtma/soğutma alanlarında
birçok ar-ge projesi yaparak, ileri teknoloji ürünleri geliştirmeye devam
ediyor.
İstanbul Çekmeköy’de 30 bin metrekare alan üzerinde 100’ü aşan
mühendis ekibi ve (tüm grubun bünyesindeki) 1000’in üzerinde çalışanı ile yüksek
teknoloji üretim yapan mühendislik odaklı bir grup olan Canovate,
özellikle veri merkezi (data center) ve fiber optik teknolojilerindeki
geniş ürün gamını 4 kıtada 71 ülkeye ihracat ediyor.
Türkiye’nin ve dünyanın ileri gelen ar-ge ve inovasyon odaklı global
firmalarından birisi olduklarını kaydeden Canovate Group Yönetim Kurulu
Başkanı Can Gür, “Geçen 20 yılda, ar-ge’ye 20 milyon doların üzerinde yatırım
gerçekleştirdik. Ar-Ge’ye her yıl, 1 - 1.5 milyon dolar arasında kaynak
ayırmaya devam edeceğiz” dedi.
“Türk yazılım sektörü, global pazarlarda daha çok başarıya imza atacak”
“Türk
yazılım sektörü, global pazarlarda daha çok başarıya imza atacak”
Türkiye’nin
1990’lı yıllardan itibaren, yazılım geliştirmede ciddi bir atak yaptığını
kaydeden Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Hüseyin
Şahin, Türk yazılım sektörünün sahip olduğu bilgi birikimi ve tecrübesiyle;
proje yönetimi ve strateji geliştirmede dünyayla rekabet ettiğini söyledi.
Çin’den Amerika’ya kadar dünyanın dört bir yanına yazılım ve danışmanlığın
ihracat edildiğini anlatan Hüseyin Şahin, Türk yazılım sektörünün önümüzdeki
yıllarda global pazarlarda daha fazla başarıya imza atacağını belirtti.
Türk
yazılım sektörünün bugüne kadar binlerce başarı öyküsüne imza attığını ifade
eden Hüseyin Şahin, şunları söyledi:
“Türk
yazılım sektörü olarak yazılım çözümlerimiz ve mühendis kadrolarımızla, ülkemizdeki
ve dünyadaki her sektör ve her büyüklükteki firmaya hizmet vermeye, değer
katmaya hazırız. Kurumsal Kaynak Planlama ERP çözümlerimiz dahil yazılımda
yaptığımız ar-ge’ler ve inovasyon kültürümüzle, uluslararası çözümlerin yerine,
hizmet sağlamaya hazırız. Bugüne kadar Türk yazılım sektörü olarak yüzlerce ve
binlerce başarı öyküsüne imza attık. Ancak, üzülerek altını çizeceğimiz bir
konu var ki, maalesef sahip olduğumuz potansiyelimizi ve gücümüzü, global
şirketlerin marka baskıları ve ilişki yönetimleri nedeniyle de bugüne kadar
yeterince gösteremedik. Eğer, Türk yazılım sektörüne kamu ve özel sektör daha
fazla sahip çıkarsa, hem Türk yazılım sektöründen dünya markaları
çıkarabiliriz, hem de ticaret sektöründeki firmaların yereldeki ve globaldeki
büyüme yolculuklarına eşlik edebiliriz. Uyumsoft olarak bizde, 20 yıldır ERP
çözümlerimiz ve e-Fatura’da binlerce işletmeye başarıyla
hizmet veriyoruz ve bu başarımızı da yapmakta olduğumuz yazılım ihracatı ile
dünyaya taşımaya devam edeceğiz” dedi.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)