30 Nisan 2015 Perşembe

LG G4’ü tüm dünyayla aynı anda İstanbul’da tanıttı....

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR








LG Electronics New York, Londra, Paris, Singapur, Seul ve İstanbul olmak üzere altı büyük şehirde eş zamanlı olarak gerçekleştirdiği etkinliklerle bugüne kadarki en iddialı akıllı telefonu LG G4’ü tanıttı.

Tüm dünyanın merakla beklediği LG Electronics’in amiral gemisi LG G4, dünya çapında altı büyük şehirde yapılan etkinliklerle tanıtıldı. Ortadoğu ve Afrika Bölgesini de kapsayacak şekilde İstanbul’da gerçekleştirilen basın toplantısı, LG Electronics MEA (Ortadoğu ve Afrika) Bölgesi Başkanı Kevin Cha’nın açılış konuşması ile başladı. LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho’nun LG G4’ü basın mensuplarıyla tanıştırmasının ardından LG Electronics Türkiye Mobil İletişim Satış Bölüm Başkanı Ufuk Gürsoy’un detaylı ürün sunumu ve basın mensuplarının LG G4’ü yakından deneyimlemesi ile son buldu.


LG Electronics Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Başkanı Kevin Cha gerçekleştirdiği açılış konuşmasında bu sene de dünyayla eş zamanlı olarak İstanbul’da LG G4’ü tanıtmaktan duyduğu mutluluğun altını çizdi. Ardından sahneye çıkan LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho herkesin dört gözle beklediği LG G4’ü katılımcılarla buluşturdu. Konuşmasında LG’nin inovatif liderliği kapsamında, LG G4 için çok daha profesyonel özellikler geliştirdiklerini belirten Cho: “Bu ürünü geliştirirken üzerine yoğunlaştığımız en önemli konu, LG G4’ün kullanıcılara nasıl bir değer sağlayacağı sorusu oldu. Bu sorunun cevabını bulmadan elde edeceğimiz tek şey; sadece metal ve camdan oluşan bir yığın olacaktı. Konu akıllı telefon tasarımına geldiğinde, tasarımın aynı zamanda kullanışlı ve kişinin hayat tarzına değer katacak nitelikte olması en önemli unsurdur. Kendimizi adeta zarafet ve rahatlığı gösteren, el yapımı hissi veren bir ürün yaratmaya adadık” şeklinde konuştu.

LG G4 ile ilgili yaptığı ürün sunumunda G4’ün inovatif özelliklerini ayrıntılı bir şekilde anlatan        LG Electronics Türkiye Satış Bölüm Başkanı Ufuk Gürsoy ise “Akıllı telefonlar gün geçtikçe düz ve tek tip metal levhalara dönüştü. Bildiğiniz gibi bizim tüm kullanıcılarımıza verdiğimiz “Hayatı Güzelleştiren Yenilikler” üzerine bir sözümüz var. Bundan dolayı LG G4 ile insan doğasına çok daha uygun ve çok daha güzel bir akıllı telefon yaratmayı amaçladık. Deri malzemesindeki doğal dokular ve renkler LG G4’ü eşsiz kılan unsurlar. Telefonu elinize aldığınızda zamanla siz de bu farkı anlayacaksınız.” şeklinde konuştu. LG G4’ün teknik özelliklerinden de bahseden Gürsoy, “LG G4 0.6 saniyede kamerasını aktif hale getirebiliyor. Ayrıca F1.8 diyafram aralığı ile LG G4 ilk defa DSLR fotoğraf makineleriyle yarışır hale geliyor.
LG G4’ün IPS Quantum ekranının sunduğu mükemmel renklerle artık anılarınızı tam da oldukları gibi hatırlayacaksınız” şeklinde konuştu.


Yeni LG G4 kullanıcılarına güven veren zarafet, eşsiz bir görsel deneyim ve insan odaklı kullanıcı deneyimleri sunuyor. LG G4, bir önceki LG G3’ten yüzde 80 daha çok ışık alabilen F1.8 diyafram aralığındaki özel lensiyle, akıllı telefonlarda daha önce görülmemiş kalitede bir kameraya sahip. IPS Quantum teknolojili ekranı ve zarif kavis tasarımıyla mükemmel bir görsel deneyim sunuyor.

Güven veren zarafet
LG G4’ün fark yaratan özelliklerinin en başında altı farklı renkte ve tamamen el işçiliğiyle üretilen orijinal deri arka kapağı geliyor. Derilere uygulanan vaketa süreci ise büyük ustalık isteyen geleneksel yöntemler uygulanarak yapılıyor. Ağır kimyasal maddeler kullanılmadan çevreci şekilde üretilen deri malzeme bu sayede kolayca geri dönüştürülebiliyor. LG G4 deri dışında, saf Seramik Beyazı, Metalik Gri ve Parlak Altın seçenekleriyle de kullanıcıların beğenisine sunuluyor.

LG G4 tüm gövdesini kaplayan zarif kavis tasarımıyla sunduğu benzersiz çizgilerin de ötesinde, yere düştüğünde kırılmalara karşı düz tasarımlı telefonlara göre yüzde 20 daha dayanıklı. Tasarımındaki bu zarif kavisi, kullanıcı arayüzüne de yansıtan LG G4’te simgeler çok daha yumuşak hatlara ve dairesel kenarlara sahip.

Eşsiz görsel deneyim
LG G4, 16 Megapiksel kamerasıyla her türlü ışık altında mükemmel fotoğraflar yakalamanıza olanak sağlıyor. Bu mükemmel kamera F1.8 diyafram aralığı ile yüzde 80 daha fazla ışık yakalıyor. OIS 2.0 teknolojisiyle az ışıklı ortamlardaki performansını çok daha ileriye taşımakla kalmayıp, görüntü sabitleme aralığını X-Y düzleminde iki dereceye çıkarıyor ve ilk defa eklenen Z düzlemiyle bir önceki OIS+ teknolojisinin performansını da ikiye katlıyor.

Yeni LG G4’ün kamerasındaki Manuel Mod ise kullanıcıların, pozlama süresi, ISO, odaklama ve beyaz ayarı gibi parametreleri en ince ayrıntısına kadar düzenlemesine imkan veriyor. Aynı zamanda profesyonel fotoğrafçılar için dosyaların hem RAW hem de JPEG formatında kaydedilebilmesine olanak tanıyor. LG’nin görsel mükemmellik konseptiyle sunduğu en önemli özelliklerden olan Renk Spektrum Sensörü (CSS) teknolojisi ise akıllı telefonlarda bir ilki gerçekleştirerek nesnelerden yansıyan ışığı kızılötesi algılayıcılarla belirliyor ve aynen gözümüzün gördüğü şekilde fotoğrafa aktarıyor. 8 Megapiksel’lik ön kamerası ile LG G4, kullanıcıların en güzel selfieleri çekmesine imkân tanıyor. LG yeni Çoklu Hareketle Çekim teknolojisiyle bir önceki Hareketli Çekim özelliğini daha da ileriye taşıyor. Kullanıcılar bu yeni özellikle, ikişer saniye arayla dört farklı selfie çekebiliyorlar.

LG Display’in yeni 5.5-inç’lik IPS Quantum Display ekranının kullanıldığı ilk telefon olan LG G4, renk üretiminde yüzde 20, parlaklıkta yüzde 25 ve kontrastta ise yüzde 50 daha yüksek bir performans sunuyor. Gelişmiş Hücre içi dokunma teknolojisi içeren ilk Quad HD ekrana sahip LG G4’ün dokunmatik algılayıcısı çok daha iyi bir renk üretimiyle birlikte dokunma hassasiyeti de sağlıyor. LG G4’ün ekranı aynı zamanda renk konusunda Hollywood’un en büyük stüdyoları tarafından kurulan Dijital Sinema Girişimi (DCI) standartlarına da uygunluk taşıyor.

LG G4, ekran konusundaki tüm bu başarıları, pil tüketiminde hiçbir fedakârlık yapmadan yakalıyor. Yüksek kapasiteli 3000mAh pile sahip LG G4 aynı zamanda Qualcomm® Snapdragon™ 808 işlemciyle tüm gün boyunca rahat bir kullanım sunuyor.

İnsan odaklı kullanıcı deneyimleri

LG G4 insanı merkeze alan LG UX 4.0’ı kullanan ilk akıllı telefon. Bu yeni kullanıcı arayüzü ile çok daha algısal ve kolay bir kullanım sunan mükemmel özelliklere sahip.

Hızlı Çekim sayesinde kullanıcılar arka tuşa iki kere basarak ekran ve kamera kapalıyken bile anında fotoğraf çekebiliyorlar. Aynı zamanda LG G4’ün kamerası saniyenin altıda biri kadar zamanda aktif hale gelebiliyor.
Yeni galeri özelliği ile fotoğraflar çok daha kolay yönetilebiliyor. Galeriler özelliği sayesinde fotoğraf ve videolar gittiğiniz etkinliklere göre mekân ve zaman esas alınarak gruplanıyor.
Etkinlik Cebi özelliği ile kullanıcılar, tüm sosyal medya siteleri ve farklı takvim uygulamalarındaki etkinlikleri tek bir takvim üzerinden görüntüleyebiliyor.
Geliştirilmiş Smart Notice ekranı seyahat, hava ve yol durumu hakkında kişinin alışkanlıklarını algılayarak çok daha kişiselleştirilmiş uyarılar sunuyor.

LG G4, Google ile olan iş ortaklığı sayesinde içinde Google Office yüklü olarak kullanıcılara sunuluyor. Aynı zamanda LG G4 sahipleri 100 GB’lık Google Drive depolama alanına iki yıl boyunca ücretsiz sahip olabiliyorlar.

LG’nin MirrorLink özelliği ise hem LG G4 hem de Volkswagen sahiplerine mükemmel seçenekler sunuyor. Kullanıcılar LG G4’leri ile aracın bilgisayarına kolaylıkla bağlanarak rehber, navigasyon ve müzik uygulamalarını araçlarından kolayca yönetebiliyorlar.


Teknik Özellikler:
İşlemci: Qualcomm Snapdragon™ 808 Processor with X10 LTE
Ekran: 5.5-inç Quad HD IPS Quantum Display (2560 x 1440, 538ppi)
Hafıza: 32GB eMMC ROM, 3GB LPDDR3 RAM / microSD yuvası
Kamera: Arka 16MP F1.8 Diyafram / OIS 2.0 / Ön 8MP F2.0 Diyafram
Pil: 3,000mAh (çıkarılabilir)
İşletim Sistemi: Android 5.1 Lollipop
Boyutlar: 148.9 x 76.1 x 6.3 - 9.8 mm
Ağırlık: 155g
Ağ: 4G / LTE / HSPA+ 21 Mbps (3G)
Bağlantı: Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 4.1LE / NFC / USB 2.0
Renk Seçenekleri: (Seramik) Metalik Gri / Seramik Beyaz / Parlak Dore /
(Orijinal Deri) Siyah / Kahverengi / Kırmızı / Gök Mavisi / Bej / Sarı
Diğer: Manuel Mod / Aralıklı Hareketli Çekim / Hızlı Çekim

ICVB Dünya Turizmine Yön Veren Liderlerin Buluşmasında Yer Aldı!


HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu-ICVB
Dünya Turizmine Yön Veren Liderlerin Buluşmasında Yer Aldı!

Dünya turizmine yön veren liderlerin biraraya geldiği World Tourism Forum kapsamında İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu – ICVB Genel Müdürü Özgül Özkan Yavuz’un moderatörlüğünde kongre ve turizm sektöründe destinasyon pazarlamasının geleceği tartışıldı.

Dünyanın dört bir yanından katılımcı


World Tourism Forum, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı desteğiyle Türkiye'de ilk kez düzenlendi. 30 Nisan'da Shangri-LaBosphorus Otel'de gerçekleşen Forumda Avrupa, Amerika, Rusya, Körfez Ülkeleri ve Azerbaycan’dan katılımcılar, turizm sektörünün geleceğini masaya yatırdı.
Açılış konuşmasını World Tourism Forum Başkanı Bulut Bağcı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal’ın yaptığı forumda “Turizm için reklam çözümleri”, “Online Turizm”, “Politikanın Sağlık Turizmine Etkileri&Sağlık Turizmi”, “Havacılıkta Yeni Vizyon”, “Yeni Nesil Otelcilik”, “Turizmde Teknoloji Çözümleri” “Destinasyon Pazarlaması’’konuları ele alındı. Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal da “Türkiye Tanıtım Stratejisi” hakkında bilgi verdi.


“Destinasyon Pazarlaması”nın geleceği

ICVB ve World Tourism Forum hem kongre sektörü hem de turizm sektörü yönleriyle şehir pazarlaması konusunu gündeme taşıdı ve tartışmayı çeşitli ülkelerin ve şehirlerin tecrübeleri ile zenginleştirmeye çalıştı. Forumda “Destinasyon Pazarlaması” başlığıyla düzenlenen oturumun moderatörlüğünü İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel Müdürü Özkan Özkan Yavuz yaptı. Oturumda Katar Ulusal Kongre Merkezi Genel Müdürü Ken Jamieson, Azerbaycan Kongre Bürosu Genel Müdürü Florian Sengstschmid ve New York Belediyesi Kültür ve Turizm Başkanı Marty Markowitz birer konuşma yaptı.


Forumda ICVB tarafından açılan tanıtım  deski ile İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu çalışmaları ve şehrin ilk resmi tanıtım sitesi olan howtoistanbul.com’un tanıtımı yapıldı.

29 Nisan 2015 Çarşamba

ICCI 2015 6 Mayıs Çarşamba günü kapılarını açacak...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR





6 Mayıs Çarşamba günü kapılarını açacak ICCI 2015, yeniliklere ev sahipliği yapacak

Enerji Piyasaları İşletme Anonim Şirketi’nin
ilk geniş katılımlı tanıtımı ICCI 2015’de gerçekleştirilecek


Enerji sanayi sektöründe 21.yıl sloganı ile 6 Mayıs Çarşamba günü Yeşilköy İstanbul Fuar Merkezi’nde başlayacak olan ICCI 2015 – 21.Uluslararası Enerji ve Çevre Fuar ve Konferansı’nda dört özel sunum ve 36 oturum gerçekleştirilecek. Uluslararası Enerji Ajansı İcra Direktörü Dr.Fatih Birol’un davetli konuşmacı olacağı Deutsche Messe ve Sektörel Fuarcılık tarafından ortak düzenlenecek ICCI 2015, ilklere de ev sahipliği yapacak. 25 sektörel derneğin desteklediği fuarın ilk gününde, Borsa İstanbul, 18 Mart 2015 tarihinde kurulan Enerji Piyasaları İşletme Anonim Şirketi (EPİAŞ) için özel bir oturum düzenleyecek.


Açılışına Enerji Bakanı Taner Yıldız’ın yanı sıra, enerji ve çevre sektörünün önemli isimlerinin katılacağı Enerji Sanayisi’nin en önemli buluşma noktası ICCI 2015, 21.Uluslararası Enerji ve Çevre Fuarı ve Konferansı 6 Mayıs’ta Yeşilköy İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) başlıyor.
“Enerji sanayi sektöründe 21.yıl” sloganı ile kapılarını katılımcı ve ziyaretçilere açacak olan Deutsche Messe ve Sektörel Fuarcılık tarafından ortak düzenlenecek ICCI 2015’de, 53 ülke firması yer alacak. Üç gün sürecek fuar, Amerika’dan Çin’e, Danimarka’dan Güney Kore ve Hindistan’a kadar birçok ülke firmalarını, Türk enerji sektörünün karar-vericileri ile buluşturacak.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve EPDK’nın destekleri ile gerçekleşen ICCI 2015- 21.Uluslararası Enerji ve Çevre Fuarı ve Konferansı’na 450’ye yakın firma katılacak. Fuar süresince, üç farklı salonda dört özel sunum ve 36 oturum gerçekleştirilmesi planlanıyor. 200’e yakın sunumun yapılacağı Konferans, her yıl olduğu gibi bu yıl da ilklere damgasını vuracak.
EPİAŞ’ın, ilk geniş katılımlı tanıtımı ICCI 2015’de


18 Mart 2015 tarihinde İstanbul Ticaret Sicil Gazetesi’ne tescili yapılan Enerji Piyasaları İşletme Anonim Şirketi (EPİAŞ)’ın ilk lansmanı, Borsa İstanbul tarafından  ICCI 2015- 21.Uluslararası Enerji ve Çevre Fuar ve Konferansı’nda gerçekleştirecek.
EPİAŞ’ın en büyük hissedarlarından olan Borsa İstanbul A.Ş özel oturumunda “EPİAŞ: Beklentiler, Hedefler, Öncelikler” başlığı altında EPİAŞ’ın yapacağı çalışmalar, görevleri kamuoyu ile paylaşılacak.
Başkanlığı’nı EPİAŞ Yönetim Kurulu Üyesi/ Borsa İstanbul Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Yılmaz’ın yapacağı oturumda; EPİAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Savaş, EPİAŞ Yönetim Kurulu Üyesi/TEİAŞ Genel Müdür Yardımcısı Abdülkadir Ongun, Enerji Ticareti Derneği Yönetim Kurulu Başkanı/Sanko Enerji Genel Müdürü Cem Aşık ve Cerean Enerji Genel Müdürü Onur Yazgan, enerji faaliyetleriyle ilgili sunumlar yapacaklar. Oturum, soru cevaplarla sona erecek.

Özel konuşmacı Uluslararası Enerji Ajansı İcra Direktöre Dr. Fatih Birol

Küresel enerji piyasalarına yönelik analiz ve öngörüleriyle enerji alanında en güvenilir ve yol gösterici isimlerden biri olarak kabul edilen, geçtiğimiz aylarda 29 üye ülkenin tamamının oyunu alarak Uluslararası Enerji Ajansı İcra Direktöre seçilen Dr. Fatih Birol, ICCI 2015’de bir konuşma yapacak. 21.Uluslararası Enerji ve Çevre Fuar ve Konferansı’nın davetli konuşmacısı olacak Dr. Fatih Birol’un, dünya enerji sektörünün geleceğine yönelik ipuçları vermesi bekleniyor.
Enerji sektörü büyürken, fuar da gelişiyor
Türkiye’nin enerji üreticileri ve tüketicileri arasında yer alan konumuyla her iki kesim açısından önemli bir enerji köprüsü oluşturduğunu belirten Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü Alexander Kühnel, enerji sektöründeki gelişmelere paralel olarak fuarın da büyüdüğüne dikkat çekti. ICCI 2015’in sektörün karar vericilerini bir araya getirirken gelişen teknoloji ve sistemler için de bilgi paylaşım platformu oluşturduğunu anlatan Kühnel, ICCI 2015 kapsamında gerçekleştirilecek dört özel sunumun ve 36 oturumun bunun en büyük göstergesi olduğunu söyledi.
1994 yılından itibaren düzenledikleri fuarın sektörün gelişimine parelel bir gelişme gösterdiğinin altını çizen Sektörel Fuarcılık Genel Müdürü Süleyman Bulak ise, “Başladığımız yıl Türkiye’de enerji piyasasını  düzenlemeye yönelik hiçbir kuruluş yoktu. Enerji işleri, Türkiye Elektrik Kurumu vasıtasıyla tamamen kamu tarafından yapılıyordu. 1994 yılında Türkiye’nin kurulu gücü 20.860 megavat iken; ICCI’ın 21.sini düzenlediğimiz bu yıl- 2014 yılı sonu itibariyle Türkiye’nin kurulu gücü 69.570 megavata ulaşmış durumdadır” dedi.
ICCI 2015 – 21.Uluslararası Enerji ve Çevre Fuarı ve Konferansı’na ilgili tüm kurum ve kuruluşların destek verdiğini ifade eden Süleyman Bulak, şunları söyledi: “Türkiye, elektrik enerjisi ihtiyacını karşılamak için kaynak çeşitliliği yaratıyor. Termik, hidrolik, jeotermal derken; artık rüzgar, güneş, nükleerden söz ediliyor. Bir yandan da, kaynakları elektrik enerjisine çevirirken kaybolan enerjinin ısıya dönüştürülmesi gibi çevreci yaklaşımlar gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Bu yıl ki fuarımız, yeni teknolojiler ve uygulamalar açısından da çok zengin olacak.”

36 oturum 200 sunum yapılacak
Üç gün sürecek fuar boyunca düzenlenecek oturumlarında; Elektrik Dağıtım Sektöründe Yeni Dönem (Hizmet Kalitesi, Şebeke Güvenliği ve Finansal Sürdürülebilirlik), 2023’e Doğru Yenilenebilir Enerji Yatırımları Önündeki İdari Engeller ve Çözüm Önerileri, Elektrik Piyasası Mevzuatı ile Piyasa Uygulamalarına İlişkin Gelişmeler, Türkiye Fotovoltaik Sektöründeki Uygulamalar ve Yaşanan Sorunlar, Türkiye'nin Güneşi Hidroelektrik’te Kapasiteler, Gelişmeler, Politikalar ve Öncelikler, Termik Enerji Santralleri Teknolojilerinin Yerlileştirilmesi, Sürdürülebilir ve Güvenli Kömür İşletmeciliği, Nükleer Enerji, 2015 RES Müracaatları ve Türkiye Rüzgar Sektörüne Etkileri, Türkiye'de Kojenerasyon Uygulamalarında Karşılaşılan Yasal ve Yapısal Sorunlar ve Çözüm Önerileri gibi konular ele alınacaktır.
Bilgi için: Cemile Aydın 0533 349 69 89

1,5 Trilyon Dolarlık Fon, İstanbul’da Buluştu

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



1,5 Trilyon Dolarlık Fon, İstanbul’da Buluştu
Körfez sermayesinin uluslararası yatırım fonları ve yatırımcıları; Türkiye’ye yatırım yapmış uluslararası şirketlerin üst düzey yöneticileri ve Türkiye hükümetinin üst düzey temsilcileri ile Raffles İstanbul Zorlu Center’da, 29-30 Nisan’da düzenlenen “Uluslararası Yatırım Zirvesi”nde buluştu.
“Ortadoğu Ekonomi Platformu” ve “İstanbul Yatırım Derneği” işbirliğiyle bu yıl ikinci kez düzenlenen  “Uluslararası Yatırım Zirvesi”;  Katar, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden enerji, teknoloji ve gayrimenkul alanında karar verici yatırımcıları ağırladı.
Toplam 1,5 trilyon dolarlık Körfez yatırım fonlarını yöneten katılımcılar; iki gün süren Zirve’de, Türkiye’ye yatırım yapmış uluslararası şirketlerin ve fonların yöneticileri ve Türkiye hükümetinin üst düzey temsilcileri ile görüşme, fikir alışverişinde bulunma ve Türkiye’deki fırsatları değerlendirme imkanı buldular.
Uluslararası Yatırım Zirvesi’nin Başkanı Haşim Süngü, açılış töreninde yaptığı konuşmada, Körfez fonlarının Türkiye ekonomisine ilgisinin çok geniş kapsamlı olduğunu vurgulayarak, “Hemen hemen her sektörle ilgilendiklerini, bilgi talep ettiklerini söyleyebilirim. Ancak daha ayrıntılı bir gözle bakarsak büyük oranda ‘Enerji’, ‘Gayrimenkul’ ve ‘Teknoloji’ sektörlerini çok yakından izledikleri görülüyor. Biz de Zirve’yi bu üç ana başlığa odaklanan özel oturumla zenginleştirdik” dedi.
Zirve’nin organizatörlerinden İstanbul Yatırım Derneği’nin Başkanı Mehmet Ulusoy ise konuşmasında, amaçlarının, Türkiye’nin ve İstanbul’un küresel bir yatırım merkezi haline gelmesine katkı sağlamak olduğuna dikkat çekerek, “İstanbul’un cazibesini herkese göstermek, yeni yatırımların yolunu açmak istiyoruz” dedi ve ekledi: “Geçen yılın ardından bu sene de geniş katılımla hem İstanbul’un hem de Türkiye’nin yatırımcılar açısından cazibesini gözler önüne serdik.”
Ortadoğu Ekonomi Platformu Başkanı Erdin Özel de konuşmasında, “Türkiye güçlü ve istikrarlı ekonomik yapısı tüm dünyada takdir edilen siyasi duruşu ile yatırımcılar için cazibe merkezi olmuş ve yatırımların güvenli limanı haline gelmiştir” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “2015 yılı yatırım yılı olacaktır. Önümüzdeki günlere körfez menşeili fonlar ülkemizde büyük yatırımlara imza atacaklardır. Çünkü bu Zirve sayesinde Türkiye’deki çok geniş yatırım fırsatlarını en yetkili, en deneyimli isimlerden öğrenme, inceleme fırsatı buldular.”
“Enerji”, “Gayrimenkul”, “Teknoloji” ana başlıkları altında gerçekleştirilen Zirve’de “Küresel Yatırım”, “Mega Projeler ve Yatırım Fırsatları”, “Türkiye’de Enerji Fırsatları ve Süreç”, ‘’Yeni Nesil Teknolojiler’’, ‘‘Körfez yatırımları’’, ‘’Gayrimenkul Yatırım Fırsatları’’ ve ‘’Körfez Sermayesinin Türkiye’ye Bakışı’’ başlıkları altında özel oturumlar gerçekleştirildi. Ayrıca Körfez yatırımcıları; hükümet yetkilileri ve Türkiye’ye yatırım yapmış uluslararası şirketlerin yöneticileri ile “ikili görüşmeler” yapma fırsatı buldular.

Bilgiler ve konuşmacı listesi www.yatirimzirvesi.com adresinden takip edilebilir.

27 Nisan 2015 Pazartesi

Duyguların şifresini 10 adımda keşfet!

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Duyguların şifresini 10 adımda keşfet!

Duyguların; benliğimiz, duruşumuz ve öznelliğimizin biçimlenmesinde önemli bir rol oynadığını ifade eden Arya Akademi kurucusu, Eğitmen ve Danışman Gülay Savaş, Duyguların Şifresini 10 adımda açıkladı.

Gülay Savaş, şunları söyledi: “Birçoğumuz, profesyonel ve kişisel gelişim seminerleri vasıtasıyla enerjiler, astroloji, renkler, melekler, pin kodları gibi birçok konu üzerinden, hayatı ve kendimizi anlamaya keşfetmeye çalışıyoruz. Ancak, tüm bu zaman boyunca, belki de kendi içimizde olan en önemli parçamızı, yani Yalnızca Duygularımızı olduğu gibi dinleyip, görmüyoruz. Oysaki duygularımız; yaşamı ve özümüzü yani illüzyonu anlıyor olabilmemizi sağlayacak en önemli kilittir. Bu kilidi doğru kullanmayı bildiğimizde ise, her kapıyı açabiliriz” dedi.

Duyguların şifresi şunlardır:

1-Önce bil: e-Motion yani "hareket halindeki enerji" anlamına gelen duygularımız ile dış dünyaya sürekli mesajlar göndeririz. Çeşitli tarzdaki mesajlardan oluşan bu titreşimsel frekanslardan, bir manyetik çekim alanı oluşur. Dışarı gönderilen bu enerji titreşimleri, benzeri tarzdaki titreşimleri çekerek, onlarla birleşir. Yani duygularımızın sayesinde, çevremiz;  bilinç ve bilinçaltından geçirdiğimiz bütün yönleri ile, bize bizi gösteren bir "Ayna"  görevi yapar. Yani çekim yasasını çalıştırır.

2-İfade Et: İfade edilememiş, atılamamış, yaşanmamış her duygu, bedende iz bırakır. Dolayısıyla, duygunu ifade et, yaşa.

3-Topraklama: Duygunu ifade etmemişsen, ya kendi kendine bağırarak, yastığa yumruk atarak, çıplak ayak ile toprakta, çimende yürüyerek, spor yaparak mutlaka bu negatif enerjiyi boşalt.

4-Duygu Defteri: Her türlü duygunu paylaştığın bir duygu defterin olsun. Bunu yanında her zaman taşı ve notlar al.

5-Derin Nefes Al: Negatif bir duygunun içinde olduğunda, önce dur ve üç kere nefes al. Böylece, stresten devre dışı kalmış üst beynin devreye girecektir.

6-Dışarı Çık: Yapabiliyorsan, yaşadıklarına ve kendine, olayın dışından sanki bir televizyon ekranına bakıyormuşsun gibi bak.

7-Sor: Sonra kendine içinden şu 3 soruyu sor: Bu söyleyeceğimin bana faydası var mı?  Karşımdakine faydası var mı? Gerçek mi?

8-Yaşa: Olumlu her duyguyu hakkını vererek yaşa. Cesur ol.

9-Duygularını Dinle: Endişenin, yaşadığımız olayda sonucundan memnun olmayacağımız ihtimalini taşıdığını bil. Nefretin, kendimize duyduğumuz yoğun öfkenin, başkalarına odaklanarak yönlenmesi olduğunu bil. Üzüntünün, biraz pişmanlık, biraz hayal kırıklığı, biraz da acı olduğunu ve eğer kimseyle paylaşmazsak umutsuzluğa dönüşeceğini bil. Tabi, diğer duyguların anlamlarını da biliniz.

10-Düşünce Detoksu Yap: Negatif duygular, temeldeki negatif inanç kalıplarımızdan çıkar.  Düşüncelerini dönüştür. Kendini sev, kendini kabul et, kendin ile barış.  

TripAdvisor’dan, Hodjapasha’ya Bravo Rozeti..


HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



TripAdvisor’dan,
Hodjapasha’ya Bravo Rozeti


Nisan itibarı ile 513 yorumcudan tam puan alan Hodjapasha Gösteri ve Etkinlik Merkezi, her gezginin ilk uğradığı sitelerden birisi olan TripAdvisor’dan Bravo Rozeti kazandı.


Seyahat tavsiyeleri ve yorumlarında dünyanın en büyük ve etkin sitesi olan TripAdvisor’dan, Hodjapasha Gösteri ve Etkinlik Merkezi’ne daha öncede mükemmellik ödülü verilmişti. Amerika, İrlanda, Hindistan, İngiltere, Hollanda, Rusya gibi dünyanın birçok bölgesinden ülkemize gelen yüzlerce turistten, tam puan alan Hodjapasha,  İstanbul'da Tiyatro ve gösteriler listesinde 2009 yılında listeye girdiğinden beri bir numaradadır.

Tarih ile içiçe olan gösteriler büyülüyor

Tarihi Yarımada’nın merkezi Sirkeci’de, 545 yıl önce Fatih Sultan Mehmet’in hocası ve veziri Hoca Sinan Paşa tarafından yaptırılan Hocapaşa Hamamı, 2008 yılından itibaren Hodjapasha Gösteri ve Etkinlik Merkezi olarak, dans gösterilerine ve özel etkinliklere ev sahipliği yapıyor. Yıl boyunca her gün, Türk ve Osmanlı’nın kültür ve sanatının yaşatıldığı bu merkezde; Sema gösterisi, Türk dansları gösterileri ve 18. yüzyılda yaşanmış gerçek bir aşk hikayesi olan Beyaz Gül dans gösterisi düzenleniyor ve izleyicileri büyülüyor.
Tarihi hamamın görkemli mimarisi, özel ışık ve 360 derece projeksiyon sistemi eşliğinde yapılmakta olan etkinliklerin büyüleyici atmosferinde, dans ve sahne gösterilerini mutlaka izleyin. Tarihten ve kültürden ilham alınarak hazırlanan bu eşsiz gösterileri izlemeye hazır mısınız? Öyleyse büyüleyici bir atmosferde, dans ve sahne gösterilerini kaçırmayın.


Hodjapasha
Telefon: 0212 511 46 26
www.hodjapasha.com

24 Nisan 2015 Cuma

Reis Gıda 23 Nisan’da 10 bin çocuğa Uçurtma Şenliği yaşatacak...


HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Reis Gıda 23 Nisan’da 10 bin çocuğa Uçurtma Şenliği yaşatacak

“Abur Cubura Karnımız Tok” kampanyasıyla çocuklarla el ele vererek, obezite konusunda etkili bir bilinç yaratmayı hedefleyen Reis Gıda, 23 Nisan Bayramı’nda, Bakırköy Belediyesi işbirliğinde 10 bin çocuğun katılımıyla Uçurtma Şenliği yapacak. Çocuklar, Reis Gıda tarafından her sene 23 Nisan’da geleneksel olarak düzenlenen Uçurtma Şenliği’nde, rengârenk uçurtmalarıyla “Abur Cubura Karnımız Tok” diye seslenecek.


Reis Gıda’nın obezite ile mücadelesinin minik kahramanları olan çocuklar, 23 Nisan Bayramı’nı Bakırköy Belediyesi işbirliğiyle gerçekleşen Uçurtma Şenliği eşliğinde kutlayacak. Reis Gıda’nın, Bakırköy Belediyesi işbirliğinde, Onur Hipermarketleri aracılığıyla Yeşilköy sahilinde düzenleyeceği Uçurtma Şenliği’nde, rengârenk uçurtmalarının gökyüzündeki dansı, çocukların kahkahalarına karışacak. Reis Gıda stantlarında çocukları, rengârenk uçurtmaların yanı sıra, sürpriz hediyeler de bekleyecek. “Abur Cubura Karnımız Tok” kampanyasının minik kahramanları olan çocuklar, Yeşilköy sahilinde, hep birlikte coşku dolu bir 23 Nisan Bayramı kutlayacak.

Sevgi şirketi

34 yıldır kuru gıda sektörünün lideri olan Reis Gıda, toplumdaki kurum ve kuruluşlara değer katan sayısız sosyal sorumluluk projesi içinde yer alırken; özel günler ve haftalara dair etkinliklere katkı sağlamaya devam ediyor. Ülkemizin sayılı Sevgi Şirketlerinden Reis Gıda, toplumla paylaşma konusundaki liderliğini, faaliyete başladığı ilk günden itibaren sürdürüyor.

Yaşanılabilir bir dünya için….
Geleceğimizin mimarı çocuk ve gençler başta olmak üzere tüm bireyleri, obezite konusunda bilinçlendirmeyi hedefleyen Reis Gıda, ‘yaşanabilir bir dünya için sağlıklı ve dengeli beslenmeyi’ birinci önceliği olarak ele alıyor. Son 6 yıldır kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında hayata geçirdiği “Abur Cubura Karnımız Tok” kampanyasını her platformda dile getiren Reis, 2015 yılının başında “Ev yemeği sofrada, hesap ortada!” kampanyasını başlatarak, sağlıklı ve dengeli beslenmenin, aynı zamanda ekonomik olduğuna da dikkat çekiyor. 4 kişilik, 4 çeşit, dört dörtlük lezzet menülerinin 15 TL ve 16 TL arasında değiştiğinin vurgulandığı kampanyada; ‘evde yapacağınız yemeğin bereketi bol, seveni çok olur’ ifadesi kaydediliyor.  

23 Nisan 2015 Perşembe

Turkcell Platinum Bosphorus Cup 2015 Başlıyor....

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR





Uluslararası yelken dünyasında önemli bir marka olan Bosphorus Cup’ın 14.’sü bu yıl 28-31 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirilecek. Yelken tutkunlarının, spor meraklılarının ve İstanbul aşıklarının heyecanla beklediği; yarışan teknelerin rengarenk yelkenleriyle İstanbul Boğazı’nı görsel bir şölene çevirdiği “Bosphorus Cup 2015” bu yıl Turkcell Platinum sponsorluğuyla hayat bulacak.
Türkiye’de yelkenciliğin yaygınlaşması için yıllardır çalışan ORG Sports ile  Türkiye Yelken Federasyonu tarafından düzenlenen, İstanbul Boğazı’nın önemli uluslararası yelken yarışı Turkcell Platinum Bosphorus Cup, Türkiye’de futboldan sonra en çok izlenen spor etkinlikleri arasında yer alıyor. Her yıl tüm dünyadan yelkencilerin katıldığı görkemli ve heyecanlı bu spor müsabakası, kıtaların buluştuğu İstanbul Boğazı’nı tüm dünyadaki yelken meraklılarına canlı izleterek bu yönüyle kent tanıtımına da büyük katkı sağlıyor.


Dünyanın dört bir yanından tekneler ve ekiplerin kıyasıya yarışacağı “Turkcell Platinum Bosphorus Cup 2015”e 30 ülkeden 100’e varan teknenin katılması bekleniyor.  İlk iki gün Caddebostan açıklarında ön elemelerle başlayacak organizasyon, 30 Mayıs Cumartesi günü İstanbul Boğazı’nda devam edecek. Yarışlar sonunda birinciliği alan tekne meşhur Bosphorus Cup Döner Trofe Kupası’nı evine götürme hakkına sahip olacak. Boğaz’ın, muhteşem yapıların, erguvanların oluşturduğu eşsiz fon ile hem İstanbullular hem de canlı yayınlarla tüm yelken meraklıları “Turkcell Platinum Bosphorus Cup 2015” ruhunu yaşayacak.
“Turkcell Platinum Bosphorus Cup 2015” ile ilgili, ORG Sports Kurucusu Orhan Gorbon “Bölgedeki en çekişmeli yelken yarışlarından olan organizasyonumuz, İstanbulluları yelken sporuyla buluştururken şehri de dünyaya tanıtmak için önemli bir görev üstleniyor. İzlemesi zevkli ve çevreyle dost yelken sporuna yönelik bu büyük yarışı İstanbul Boğazı’nda 14 yıldır gerçekleştiriyor olmaktan büyük gurur duyuyoruz.” dedi.


Turkcell Pazarlama Direktörü Dilara Demir Kısakürek, Turkcell Platinum’un 10 yıldır müşterilerinin hayatına hız, konfor ve keyif katan çözümler sunduğunu belirterek “Bir ayrıcalıklar dünyası olarak tasarladığımız Turkcell Platinum’la müşterilerimizin tüm iletişim ihtiyaçlarını karşılarken, birçok alanda hayatlarını zenginleştirecek ayrıcalık ve fırsatlar sunuyoruz. Bosphorus Cup, yıllardır devam eden, merakla beklenen ve artık uluslararası boyutta takip edilen prestijli bir organizasyon. Bu organizasyona ismimizi vermekten ve destek olmaktan mutluluk duyuyoruz. Müşterilerimiz, Turkcell Platinum Bosphorus Cup ile ilgili tüm merak ettiklerine ve sürpriz tekliflerimize Twitter hesabımızdan ve Platinum uygulamamızdan ulaşabilir. Ayrıca yarışı canlı izlemek isteyen müşterilerimizin Platinum web sayfamızı veya Platinum uygulamamızı takip etmeleri yeterli.”

“Turkcell Platinum Bosphorus Cup 2015”;  Zekeriyaköy KÖY projesi,  TAV Havalimanları, Nespresso ve The Grand Tarabya tarafından da destekleniyor. Etkinliğin ana medya partnerliğini NTV Spor, ev sahipliğini İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türkiye Yelken Federasyonu  üstleniyor. Diğer medya sponsorları arasında ise GQ ile MotorBoat & Yachting bulunuyor.


Program:
28 Mayıs Perşembe   Antrenman Yarışı - Caddebostan Sahili
29 Mayıs Cuma 2 yarış - Caddebostan Sahili
30 Mayıs Cumartesi   Boğaz Yarışı - Beşiktaş - Tarabya
31 Mayıs Pazar 2 yarış - Caddebostan Sahili

Boğaz Yarışı’nı izleme parkuru:
Ortaköy Meydanı, Akıntıburnu-Arnavutköy, Aşiyan, Tarabya Koyu yarışın en iyi takip edilebileceği alanlar.

21 Nisan 2015 Salı

Turizm sektöründeki ‘telifli fotoğraf’ sorunu da ortadan kalkıyor…

HABER MERKEZİ-ARTİNŞİRİNPINAR



Turizmde telifli fotoğraf sorunu aşılıyor…
Baharın gelmesi, havaların ısınması ve doğanın canlanması ile birlikte turizm sektöründe de hareketlenmeler başladı. İller ve ilçeler turizm değerlerinin tanıtılmasına hız verdi ve tanıtımın en önemli ayağı olan fotoğraf çekimleri başladı…
Türkiye’de birçok il ve ilçe turizm değerlerini tanıtmak için fotoğraf çalışmaları yaptırıyor. Geçtiğimiz yıllarda turizm değerlerini oyuncular eşliğinde fotoğraflayan Ordu, Giresun, Sivas ve Bilecik illeri ile Biga ve Hizan ilçeleri yaptıkları başarılı çalışmalarla sıkça gündeme geldi.
Profesyonel fotoğrafçılar ve oyuncular eşliğinde gerçekleştirilen çekimler sonucu elde edilen telifli fotoğraflar web siteleri, PR çalışmaları, afiş ve broşür çalışmaları gibi çok sayıda tanıtım mecrasında kullanıldı ve büyük bir beğeni topladı.
Noma Pozitif firması tarafından tamamen ‘turizm konsepti’ ile  yapılan bu fotoğraf çekimleri ile birlikte turizm
sektöründeki ‘telifli fotoğraf’ sorunu da ortadan kalkıyor…
İllerin markalaşması konusunda yaptığı çalışmalarla bilinen Yrd. Doç. Dr.Metin Çelik bu konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “Kültür ve Turizm Bakanlığı’na fotoğraf verildiğinde telif hakkı var mı, yok mu diye sorulur. Birçok ilde yapılan fotoğraf çekimlerinde telif hakkı bulunmadığı için o fotoğraflar her yerde kullanılamıyor. Noma Pozitif bu sorunu çözdü. Çekimlerde kullanılan bütün oyunculardan da telif hakkı alınıyor ve işin sonunda telif sorunu olmayan fotoğraflar teslim ediliyor. Hal böyle olunca bu fotoğraflar Türkiye’nin tanıtımda da kullanılabiliyor.” dedi.
Sezonun ilk ‘turizm konseptli ve telifli’ fotoğraf çekimleri Karaman’da başlıyor
Geçen sezon yaptıkları fotoğraf çalışmalarının ardından birçok il ve ilçeden yeni talepler Noma Pozitif, sezonun ilk fotoğraf çekimini Karaman’da gerçekleştirdi. Çalışmalarına start veren firma, çekimin ilk ayağı olan saha çalışmasına başladı. Bunun için bölgeye giden Saha Sorumlusu Haki Ceylan Karaman’ın turizm değerlerini tespit etme ve turistik mekanlarında kullanılacak oyuncuları belirleme çalışmalarına başladı. Saha çalışması hakkında bilgi veren Ceylan, “Bir ilin turizm değerlerinin fotoğraflanmasında saha çalışması büyük önem taşır. Biz fotoğraf çekimlerine başlamadan önce çekim yapılacak olan yerleri belirleriz, o mekanlarda kullanılacak oyuncuları tespit ederiz, gerekli bütün hazırlıkları da yaptıktan sonra fotoğrafçı arkadaşlarımızı davet eder ve çekimlere başlarız.” Şeklinde konuştu.
Daha önce gerçekleştirdikleri fotoğraf çalışmalarının turizm camiasında büyük bir yankı uyandırdığını belirten Noma Pozitif’in sahibi Sami İşleker ise, turizm değerlerinin tanıtımında fotoğrafın çok önemli bir yer tuttuğuna vurgu yaparak, bu alanda gerçekleştirilmesi gereken çalışmaların niteliği ile ilgili şunları söyledi; “Türkiye’nin her tarafı bir cennet ve sayısız turizm çeşidi söz konusu. Buna rağmen turizmde istediğimiz yerde değiliz bunun temel nedenlerinin başında ise yanlış veya eksik tanıtım faaliyetleri geliyor. Turizmde tanıtımın birçok ayağı var ancak bunun en önemli ayağı fotoğraf çekimi olduğunu düşünüyorum. Fotoğraf nerdeyse bütün tanıtım faaliyetlerinde kullanılıyor, dolayısıyla fotoğraf çalışmasının doğru yapılması gerekiyor. İşte biz de tam da bundan hareketle yola çıktık ve tamamen ‘turizm konseptli’ fotoğraf çalışmaları yaptık. Ordu, Giresun, Sivas ve Bilecik illeri ile Biga ve Hizan ilçelerinde yaptığımız oyunculu ‘turizm konseptli’ fotoğraf çalışmalarımız büyük bir beğeni topladı ve yeni talepler almaya başladık. Çalışma yaptığımız yerlerin turizmine önemli katkılarımız
oldu ve bundan ötürü büyük bir mutluluk yaşıyoruz. Bundan sonra da aynı kalitede çalışmalar yaparak hem il ve ilçelerimizin hem de ülkemizin turizmde daha iyi yerlere gelmesine katkıda bulunmaya devam edeceğiz.” dedi.
Saha çalışması ve oyuncu tespitinden sonra Karaman’ın turizm değerleri, Türkiye’nin önde gelen fotoğrafçıları tarafından fotoğraflandı.


KEŞİF VE EĞLENCE CUMHURİYETİ KIDZANIA’DAN ÖĞRENCİLER İÇİN DEV ATILIM..

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR







KEŞİF VE EĞLENCE CUMHURİYETİ KIDZANIA’DAN
ÖĞRENCİLER İÇİN DEV ATILIM
Dünyada 15 ülke,18 şehirde faaliyet gösteren, 4-14 yaş arası çocuklara eğlenerek öğrenme deneyimi sunan, dünyanın ilk uluslararası tema parkı KidZania; 23 Nisan öncesinde İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile 20 Nisan Pazartesi günü gerçekleşen etkinlikle 1500’e yakın çocuğa ev sahipliği yaptı.


İstanbul’da bulunan İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri vasıtasıyla gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projesi çerçevesinde; KidZania’ya ücretsiz olarak getirilen çocuklarla, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Doğu Batı Grubu Başkanı Rıfat Hassan, Doğu Batı Grubu Proje Koordinatörü Meral Kaneti Molinas, Sinpaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Avni Çelik ve KidZania İstanbul CEO’su Lara Sayınsoy Dorner bir araya geldi.


1500’e yakın çocuğa ev sahipliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getiren Sinpaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Avni Çelik ‘’ücretsiz olarak çocuklarımızı ağırladık. İmkanı olmayan çocuklar için gerçekleştirilen tüm sosyal sorumluluk projelerinin büyük önemi var.  Bizler de İl Milli Eğitim Müdürlüğüyle birlikte böyle bir projeye ev sahipliği yapmaktan son derece mutluyuz’’ dedi. Etkinlik hakkında bilgi veren İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız ise ‘’Çocuklar için gerçekleştirilecek güzel tüm projelerde bizler varız. Bugün de burada çocuklar için çok önemli bir etkinlik gerçekleştirdik. Her şey çocuklarımız için.


Onlar çok keyifli zaman geçiriyorlar. Burası bir eğlence merkezinin çok ötesinde bir öğrenme ortamı. Yaşayarak deneyimleyerek öğreniyorlar. Çocuk merkezli bu yerde buranın para birimi ile bir gün geçirip alışveriş yapıyorlar gerçek yaşamda ne varsa burada gerçekleştiriyorlar, harcamalarını ona göre yapıyor ve tasarrufu da öğreniyorlar. Çocuklar burada çok keyifli zaman geçiriyor onlar sevindikçe bizler de o coşkuya katılıyoruz mutlu oluyoruz bu imkanı tanıdıkları için katkı sağlayan herkese çok teşekkür ederim’’ dedi. Doğu Batı Grubu Başkanı Rıfat Hassan ise: ‘’Çocuklar her şeyin en iyisine layık. Onların hayata en iyi şekilde hazırlanmalarına yardımcı oluyoruz’’ dedi. Etkinliğe katılan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ise, “Burada bütün imkanlar sunulmuş. Deprem simülasyon merkezine varıncaya kadar her detay düşünülmüş mükemmel bir yer. Avrupa’da ve dünyada örnek olmuş bir yer. KidZania’nın çocuklara ve gençlere yönelik çalışmalarını takdirle karşılıyorum, TÜRSAB olarak da destekliyoruz, desteklemeye de devam edeceğiz. Teknolojinin tüm imkanlarının kullanıldığı bu mekanda çocuklarımızı gezdiriyoruz, eğlendiriyoruz, ağırlıyoruz ve aynı zamanda onlar hayatı ve meslekleri öğreniyor, bu çok önemli.” , dedi.
Gerçekleşen etkinlik çerçevesinde KidZania İstanbul’a gelen çocuklar KidZania’nın para birimi olan KidZos ile tüm üniteleri gezip, hayal ettikleri meslekleri deneyimleyerek hayatı eğlenerek öğrenmeye çalıştılar.

KidZania İstanbul Hakkında
KidZania, dünyanın önde gelen deneyimleyerek öğrenmeye yönelik eğlenceli eğitim markasıdır.
Eğlendirirken eğitme (edutainment)sektörünün öncüsü olan ve sektörünün dünyada en hızlı büyüyen,  sayısız ödül almış tek çocuk markası olan Keşif ve Eğlence Cumhuriyeti KidZania; 4-14 yaş arası çocuklara, iç mekânda kendilerine göre ölçeklendirilmiş tematik parkta farklı roller üstlenerek oynamalarına olanak veren güvenli, benzersiz ve gerçekçi bir çocuk dünyasıdır.
KidZania Çocuk Cumhuriyetleri’nin 16.sı olan KidZania İstanbul, Akasya Acıbadem AVM içinde 10.000 m2lik dev bir alanda inşa edildi.
*Çocuklar, KidZania’da yer alan 60’tan fazla aktivite alanında, kendi becerilerine ve ilgi alanlarına uygun; yaklaşık 90 rol üstlenerek, diledikleri meslekleri seçebiliyorlar. Gerçek bir şehir düzenlemesi içinde, çocuklara uygun boyutlarda tasarlanmış Hastane, İtfaiye, Tiyatro, Arkeoloji Müzesi, Üretim Fabrikaları, Havacılık Akademisi, Diş Sağlığı Merkezi, Banka, Stadyum vb. çok sayıda aktivite alanına sahip KidZania’yı ziyaret eden çocuklar ; “Doktor”, “İtfaiyeci”, “Diş Hekimi” vb. meslekleri canlandırabiliyorlar.
*Teknolojiye bağlı olarak değişen yaşam şartlarının yeni kuşaklar üzerindeki etkisiyle özellikle son 10 yılda ivme kazanan, eğitim ve eğlenceyi bir arada sunduğu konsepti (edutainment) ile çocuk eğlence sektörünün yıldızı KidZania, ilk olarak 1999’da Mexico City’de kuruldu. Meksikalı girişimci Mr. Xavier Lopez Ancona tarafından kurulan KidZania, bugün dünyada 15 ülke ve 18 şehirde faaliyet gösteriyor.

16 Nisan 2015 Perşembe

TUROB, 15-17 Nisan tarihlerinde Güney Afrika’ya çıkarma yapacak...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




Türk turizmine katkı sağlayabilecek tüm uluslararası fuarlara iştirak eden TUROB, bu kez 15-17 Nisan tarihlerinde Güney Afrika’ya çıkarma yapacak. Yurtdışı tanıtımlarını hızlandıran otelcilerin hedefinde bu kez iddialı bir rota var. Türkiye turizmine katkı sağlayabilecek tüm uluslar arası fuarlara iştirak eden Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği TUROB, bu kez Güney Afrika’ya çıkarma yapacak. Son beş yıldır yıllık bazda bu ülkeden 40 ile 45 bin arasında turist ağırlanırken, otelciler yerinde sayan bu rakamları artırmak için harekete geçti. TUROB,15-17 Nisan 2015 tarihleri arasında Güney Afrika Cumhuriyeti’nin Cape Town şehrinde düzenlenecek olan WTM Afrika Turizm Fuarı’na katılacak. Afrika kıtasında düzenlenen en önemli turizm faaliyetleri arasında gösterilen fuara,  özellikle bölgede yer alan ülkelerden yoğun katılım bekleniyor.
 
BAYINDIR: POTANSİYEL VAADEDİYOR


Söz konusu fuarla ilgili bir değerlendirme yapan TUROB Başkanı Timur Bayındır, bölgedeki bir takım tıbbi, ekonomik ve siyasi gelişmelerin orta vadede çözüme kavuşmasıyla Afrika’nın dünya turizminin önemli bir halkası olarak yerini alacağını kaydetti. Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) raporları ve TUROB olarak yaptıkları araştırmalar sonucunda Afrika’nın turizm potansiyelinin son yıllarda önemli oranda arttığını belirten Bayındır, ülkemiz turizminin istikrarı için pazar çeşitliliğinin önemini vurguladı. Bayındır, şunları söyledi: “Yeni gelişen pazarlarda etkin olmak için gayret gösteriyoruz. Bununla birlikte, Afrika’ya olan havayolu bağlantılarının güçlendirilmesi politikaları, kıtanın turizm potansiyelinin kullanabilmesi açısından oldukça önemli görülmektedir. Türk Hava Yolları’nın bölgede yaptığı atılımların ülkemiz turizmine de olan katkısını artırmak üzere Afrika’da tanıtım çalışmalarımızı artırdık. Fuarlara katılımın yanında çok sayıda turizm profesyonellerini ve medya mensubunu da ülkemizde ağırlayıp kendilerinin ülkemizi yakından tanımaların sağlıyoruz.”
ERESİN: İVME KAZANDIRACAK


TUROB Başkan Yardımcısı ve Fuarlar ve Tanıtım Komitesi Başkanı Müberra Eresin ise fuarın Afrika pazarına yönelik global bir fuar olarak hızla gelişen pazara büyük ivme kazandıracağı öngördüklerini söyledi. Kültür ve Turizm Bakanlığı önderliğinde gerçekleştirecekleri tanıtımların son derece olumlu neticelerin yansımasını bekledikleri dile getiren Eresin, şu değerlendirmeyi yaptı: “Ülkemizin izlediği çok boyutlu dış politika çerçevesinde, 1998 yılında Afrika ülkeleriyle siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkilerimize bir ivme kazandırmak amacıyla ‘Afrika'ya Açılım Eylem Planı’ oluşturuldu. Eylem planı sonrasında karşılıklı üst düzey ziyaretlerin gerçekleştirilmesi, yeni ekonomik ve ticari anlaşmaların hayata geçirilmesi neticesinde Kıta ile ilişkilerimiz gelişmiştir. THY’nin 2006 yılından itibaren kıtaya yönelik başlattığı 30'un üzerinde sefer ve yeni ilave edeceği seferler ile ulaşım sıkıntısı çok büyük bir oranda giderilmiştir. E-vize siteminin hayata geçirilmesi neticesinde sadece birkaç dakika içerisinde ülkemize vize alınması sağlanmıştır. Bütün bu gelişmeler dikkate alındığında, turizm sektörü olarak bölgede etkin tanıtım yapılması neticesinde ülkemize gelecek turist sayısının istikrarlı olarak artacağını öngörmekteyiz.”

Asil Mucize’ albümü, sosyal medyada rekor kırdı...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



 Gençlerin yeni fenomeni Dr.Ali Çetin Kızılkaya, ‘Asil Mucize’ ile sosyal medyada, ilk sıralara yerleşti

‘Asil Mucize’ albümü,
sosyal medyada rekor kırdı


Çıkardığı ‘Asil Mucize’ albümü ile müzik dünyasına hızlı bir giriş yapan Dr.Ali Çetin Kızılkaya, albümün çıkış parçası ‘Mucize’  ve ‘Sen Bilemedin’e yaptığı klipleri ile sosyal medyada ilk sıralara yerleşti.

Söz ve müziğini yaptığı çok sayıda eseri ünlüler tarafından icra edilen, yaptığı single albüm ile müzik marketlerde yerini alan Dr.Ali Çetin Kızılkaya, “Mucize”, “Sen Bilemedin” ve “Anam Ağladı” şarkılarının yer aldığı albümüyle, sanal dünyada milyonların kalbini fethetti.

Müzik ile mandolin çalarak tanışan, bir dönem konservatuarda gitar ve temel müzik eğitimi alan Estetisyen ve Müzisyen Dr.Ali Çetin Kızılkaya, “Notalara, yan yana gelerek oluşturdukları seslere, bu seslerin tüm duygu, düşünce ve varlığa tercüman olabilmesine hep hayran kaldım. Her ses, bir mucizenin parçası gibiydi adeta” diyor.

"Sen Bilemedin" rekora koşuyor...

Müziğe “Mucize” bir dokunuş yapan Dr.Ali Çetin Kızılkaya’nın, müzikseverlerin beğenisine sunduğu şarkıları rekora koşuyor. Sosyal medyada fenomen olarak gönüllere taht kuran Ali Çetin Kızılkaya’nın "Mucize" eserinin remix - klip versiyonu youtube da yüzbinleri aşarak izlenme rekoru kırdı. Kral TV'nin  http://www.kralmuzik.com.tr resmi sitesinde de yer alan “Mucize” adlı eserinin ardından, sanatçının son klibi "Sen Bilemedin" şarkısına da müzikseverler yoğun ilgi gösteriyor.



ESTETİSYEN VE MÜZİSYEN
İzmir’de doğan sanatçı Dr.Ali Çetin Kızılkaya, Kayseri’de Tıp Fakültesi’ni tamamladı ve Medical Estetik alanında uzmanlaşarak Tıp Doktoru oldu.
Farklılık yaratma isteği, Dr.Ali Çetin Kızılkaya’ya meslek olarak estetik cerrahiyi seçtirdiği gibi, ayrıca çocukluğundan itibaren müzikle iç içe olmasını sağladı.
Kayseri’de konservatuarda gitar ve temel müzik eğitimi alan Dr.Ali Çetin Kızılkaya; tüm bunların yanında spikerlik ve seslendirme eğitimini de zenginlikleri arasına kattı. Yaptığı bestelerini ve yazdığı sözleri, yıllar boyu biriktiren Kızılkaya, dört sene önce müzikle profesyonel olarak ilgilenmeye karar verdi.
Önce söz ve bestelerini sanatçı dostlarına vererek müzik dünyasına adım atan Dr.Ali Çetin Kızılkaya; ardından da “Düzgün Çocuklar” isimli bir grup kurdu.
Hep güzelliklerin peşinde koşan Dr.Ali Çetin Kızılkaya’nın, kalbi de hep iyilik ve paylaşma için çarptı. Yıllardır Down Sendromlu Çocuklar ve Sokak Hayvanları için çalışan sanatçı; ilk albümünün gelirini de Down Sendromlu Çocuklar için bağışladı.

15 Nisan 2015 Çarşamba

Haydi Sen de gel, Tarihine Sahip Çık!

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR







Haydi Sen de gel, Tarihine Sahip Çık!

Çağıran, Karşılayan, Ağırlayan Müze anlayışı ve İşitme Engelliler için duyarlılık kapsamında, Süper Star Ajda Pekkan ve TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy bir araya geldi.


15-22 Nisan tarihleri arasında kutlanan Turizm haftası kapsamında; ‘’Çağıran, Karşılayan, Ağırlayan Müze’ anlayışı çerçevesinde; Süper Star Ajda Pekkan ve TÜRSAB  Başkanı Başaran Ulusoy  ‘Haydi Sen de Gel, Tarihine Sahip Çık” ‘mesajını vermek ve işitme engelliler için toplumsal duyarlılığın altını çizmek üzere ilk kez bir araya geldi.


 14 Nisan Salı günü saat 11:00’ da İstanbul Arkeoloji Müzeleri’nde Süper Star Ajda Pekkan ve TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un katılımıyla gerçekleşen  basın toplantısında konuşan Süper Star Ajda Pekkan  “Dünyanın en güzel müzelerinden T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı İstanbul Arkeoloji Müzeleri’nin depreme karşı güçlendirilmesi ve restorasyonu projesine vermiş olduğu desteklerden dolayı TÜRSAB Başkanı Sayın Başaran Ulusoy’a teşekkür ederim. Bu çerçevede TÜRSAB Başkanı Sayın Başaran Ulusoy ile herkesi müzelerimize davet etmek istiyoruz. Dünyada eşi benzeri bulunmayan T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı İstanbul Arkeoloji Müzeleri, Ayasofya Müzesi, Topkapı Sarayı gibi pek çok müzeye bu topraklarda ev sahipliği yapmaktayız. Biz tarihimize sahip çıkmak adına, bu önemli yapılara erişimin herkes için eşit ve rahatlıkla olmasını temenni ediyoruz. İşitme engelli insanlarımızı müzelerimize davet etmek noktasında, TÜRSAB’la işbirliği yapmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Bu amaç doğrultusunda T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı DÖSİMM ve TÜRSAB’ın “Çağıran, Karşılayan, Ağırlayan” müze anlayışı ile herkesi bekliyor, hepinizi tarihimize sahip çıkmaya davet ediyoruz.” dedi.


TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ise yaptığı konuşmada; “Çağıran, Karşılayan, Ağırlayan Müze” anlayışı çerçevesinde işitme engellilerimiz için toplumsal duyarlılığımızın altını çizmek ve erişilebilir müze yaklaşımı için değerli sanatçımız ve süper starımız Ajda Pekkan ile  birlikte, siz kıymetli basın mensuplarımızla buluşmaktan duyduğum memnuniyeti dile getirmek isterim. Bu bir sorumluluktur. Bu sorumluluk ile turizmin gelişimine, ülkemizin değerlerinin tanıtımına katkı sağlamaktan çok mutluyuz. Bundan sonra da turizm sektörünün gelişimine yönelik sosyal sorumluluk içeren her konunun içinde yer alacağız. Ülkemizin zengin değerleri pek çok farklı platformda, böylesine değerli sanatçılarımızın önderliği ile yol alacak. Süper starımız Ajda Pekkan’a yine her konuda olduğu gibi, bu konuda da öncü ve rol model olmasından dolayı kendisine teşekkür ediyorum” dedi.

Toplantı Başaran Ulusoy'un Ajda Pekkan'a “Dünyanın En Büyük Müzesi: Türkiye kitabı takdimiyle sona erdi.

14 Nisan 2015 Salı

Kıbrıs’ta erken rezervasyon fırsatları hız kesmeden devam ediyor!

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR






Kıbrıs’ta erken rezervasyon fırsatları hız kesmeden devam ediyor!


Türkiye pazarındaki tüketiciye 2006’dan beri tatil hizmetleri sunan ODEON Tours, 2014 yılı itibarı ile faaliyetlerine OTI Holding’in global tur operatörü markası Coral Travel ile devam ediyor. Coral Travel, Türkiye’nin hemen yanı başında bulunan eğlence cenneti Kıbrıs’ta misafirlerine unutulmaz bir tatil geçirme fırsatı sunuyor.

Yüzde 30’a varan erken rezervasyon indirimlerinin devam ettiği Kıbrıs’ta 4 kal 3 öde, 5 kal 4 öde, 7 kal 6 öde fırsatlarının yanı sıra balayı çiftlerine özel yüzde 15’e varan indirimler de Coral Travel’ın anlaşmalı olduğu otellerde sunulan fırsatlar arasında yer alıyor.

Her köşe başı tarih
Tarih boyunca, Eski Mısır’dan Hitit’e, Finikeliler’den Asurlular’a, Mısır’dan İran Pers’e, Eski Yunan’dan Ptolemiler’e, Roma’dan Bizans’a, Haçlılar’dan Lüzinyan’a, Venedik’ten Osmanlılara kadar pek çok farklı kültürün geçiş noktası olan Kıbrıs, sahip olduğu tarihi miras ile de beklentilerin çok üzerinde bir atmosfer sunuyor. Kıbrıs’ın şirin kenti Girne'de muhteşem manzarası ve tarihi zenginliği ile Bellpaias Manastırı, St. Hilarion Kalesi, Girne Kalesi, Tank ve Mavi Köşk ziyaret edilebilecek en güzel yerler olarak öne çıkıyor. Başkent Lefkoşa'da Selimiye Camisi ve Büyük Han, Magosa'da ise Salamis Harabeleri, Namık Kemal Zindanı, Othello Kalesi ve Güzelyurt'ta Antik Soli Kenti mutlaka görülmesi gereken yerler arasında yer alıyor. 
Doğa turizmini sevenler için de biçilmiş kaftan
Ada orkideleri, endemik bitkileri, Karpaz Milli Parkı’ndaki yabani eşekleri, uçsuz bucaksız kumsalları, Caretta Caretta’ları ve Chelonia Mydos ile doğa harikalarını sevenler için de ideal bir destinasyon olarak öne çıkıyor. Her yıl yumurtlama dönemi olan mayıs ve ağustosta adayı ziyaret eden kaplumbağalar meraklılarına eşsiz fotoğraf kareleri sunuyor. Son yıllarda dalış sporlarıyla ön plana çıkan adada, Girne’nin doğu ve batısında bulunan 20’ye yakın dalış noktalarında ahtapot, murana, rengarenk süngerler ve mercanların yaşamını keşfetmek de mümkün. Kuzey Kıbrıs'ta doğal yapısı hiç bozulmamış olan Karpaz Yarım Adası da mutlaka ziyaret edilmesi gereken yerler arasında görülüyor. Kıbrıs'ın en uç noktası olan Zafer Burnu  Karpaz bölgesinde yer alıyor. Karpaz Milli Parkı’nı ziyaret ederek özgürce yaşayan yabani eşekleri gözlemlemek de adanın sunduğu alternatifler arasında.
Eğlence dolu şehir
Gece hayatı oldukça renkli olan adada şansını denemek isteyenler casinolarda keyif dolu anlar yaşarken, Coral Travel’ın anlaşmalı olduğu otellerde sahne alan birbirinden ünlü sanatçıların programlarıyla da unutamayacakları anlar yaşıyorlar.

Coral Travel &ODEON Tours’dan 100 TL'lik alışverişe 200 bonus mil kazanma fırsatı
TÜRK HAVA YOLLARI’nın avantajlarla dolu özel yolcu programıMiles&Smiles’ın üyeleri, Coral Travel & ODEON Tours’dan gerçekleştirecekleri tüm yurt içi, yurt dışı ve Kıbrıs otel rezervasyonları ile yurt dışı, kültür ve gemi turlarında, her 1 TL harcama karşılığı en az 1 mil kazanırken, Coraltatil.com web sayfasında afişe edilen “Coral Travel Exclusive Otelleri ve turlarında her 1 TL harcama karşılığı 2 mil kazanma şansı yakalıyor.

TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. PEDİATRİ KONGRESİ’NDE JOLLY MICE İMZASI

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. PEDİATRİ KONGRESİ’NDE
JOLLY MICE İMZASI

Jolly MICE, Türkiye’nin en önemli kongrelerinden birini daha gerçekleştirdi. Türkiye’nin 3. büyük Pediatri Kongresi olan “37.Pediatri Günleri ve 16. Pediatri Hemşireliği Günleri” 08-11 Nisan 2015 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Jolly MICE’ın organizasyonunda Wyndham Grand Levent’te gerçekleştirilen kongreye 650 katılımcı katıldı.

37. Pediatri Günleri ve 16. Pediatri Hemşireliği Günleri, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve Çocuk Sağlığı Enstitüsü tarafından ve Türkiye Milli Pediatri Derneği İstanbul Şubesi, Çocuk Sağlığı Derneği ve Çocuk Hemşireliği Derneği’nin destekleriyle düzenleniyor.



Çocukluk çağında sık görülen veya toplumsal olarak önemli hastalıkların önlenmesi, tanısı ve tedavisi ile ilgili kanıta dayalı, güncel bilgilerin pediatri uzmanları ile paylaşımını hedefleyen kongrede pediatri alanında çeşitli konular ele alındı. Kongrede aralarında; anne sütünün önemi, değişen dünyada çocuk hekimi olmak, gençliği tehdit eden madde bağımlılığı, çiftlik hayatı alerjiyi önlüyor mu, ev içi ve dışı hava kirliliğinin solunum yolu alerjilerine etkisi, yeni doğandan ergenliğe reflü, sezaryen mi vajinal doğum ile doğmak mı, tedavi edilebilir boy kısalıkları, akut bilinç değişikliğine yaklaşım, üstün zekâlı olmak, çocuklarda yeme ve uyku bozuklukları, çocuk istismarı ve çocuk hekimliğinde adli sorunlar,  erken tanı ve tedavide yenilikler, hiperaktivite bozukluğunun yönetimi, savaş ve çocuk, anjiyo olacak çocuklarda hemşirelik bakımının da yer aldığı pek çok konu ele alındı.

Hodjapasha’da, Yüzyıllık Aşk’ın büyüsüne kapılın...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




Hodjapasha’da, Beyazgül - White Rose (Yüzyıllık Aşk) Dans Gösterisi izleyenleri büyülüyor

Hodjapasha’da,
Yüzyıllık Aşk’ın büyüsüne kapılın

Hodjapasha Gösteri ve Etkinlik Merkezi’nde, Beyazgül - White Rose (Yüzyıllık Aşk) Dans Gösterisinin büyüsüne, bir cumartesi günü akşamı kapılın.  

İstanbul Sirkeci’deki 550 yıllık Hocapaşa Hamamı’nın içinde yer alan ve İstanbul’un tarihle sanatını buluşturan Hodjapasha Gösteri ve Etkinlik Merkezi, her cumartesi akşamı, Beyazgül - White Rose Dans Gösterisini sahneliyor.
Hodjapasha, haftanın her günü aralıksız olarak, tarihle iç içe dans gösterilerine ev sahipliği yapmaya devam ediyor.

Beyazgül - White Rose (Yüzyıllık Aşk)


-Beyazgül - White Rose teatral dans gösterisi; mistik Osmanlı Saray danslarını  modern dans ile harmanlayarak, 18.yüzyılda yaşanmış gerçek bir aşk hikayesidir.
-Köle pazarından Topkapı Sarayı’na giriş…
-Beyazgül’ün Topkapı Sarayından ayrılışı, onu Hollanda elçisine götüren kaderi…
-Hollanda elçisi Cornelis Calkoen ile cariye Beyazgül’ün efsaneleşen aşkı
-Hollanda Sarayı’nda eğlenceler…
-Beyazgül ve elçinin, zorunlu ayrılığı ve ayrı geçen yıllar…
-20 yıllık ayrılığın ardından sevdiğine kavuşacağı haberini alan elçinin ölümü; Beyazgül’den saklanan gerçekler ve yıllarca her gün elçilik kapısındaki bekleyiş…


Tarihle iç içe yapılan bu teatral dans gösterisi; kostümleri, koreografisi, ışıklandırması, akustiği ve 360 derece video projeksiyon eşliğindeki görüntülerle tarihi Hodjapasha’da, büyüleneceğiniz bir gün geçirmeniz için sizleri bekliyor.

2015 yılı boyunca her Cumartesi akşamı saat 21.00’de başlayan program, 2 bölüm halinde 1 saat 45 dakika sürüyor. Program arasında; ücretsiz kahve, çay ve meşrubat ikramı bulunuyor.


Gösterilerin biletleri, Biletix'de satılıyor.
Fiyatlar, gösteriye göre kişi başı 40 TL ile 50 TL arasında değişiyor.

Hodjapasha
Telefon: 0212 511 46 26
www.hodjapasha.com

13 Nisan 2015 Pazartesi

“Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” Sergisi Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi'nde

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




“Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” Sergisi Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi'nde
Anadolu topraklarının mirasını 21’inci yüzyıla taşıyan “Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” sergisi, 15 - 22 Nisan 2015 tarihleri arasında Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi'nde tarih tutkunları ile buluşacak.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde gerçekleştirilen “Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” projesi, 2014 yılında Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü (DÖSİMM) liderliğinde hayata geçmişti. Proje kapsamında, Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü (DÖSİMM), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği TÜRSAB, BKG ve proje destekçisi Anadolu Efes işbirliğiyle düzenlenen fotoğraf sergisi ise İstanbul, Ankara, Berlin, Moskova’nın ardından, her yıl 15 - 22 Nisan arasında kutlanan “Turizm Haftası” etkinlikleri çerçevesinde Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi'nde sanatseverlerle buluşacak.
Sergide; Hititler’den Selçuklular’a, Bizans’tan Osmanlı’ya onlarca çeşitli uygarlığa ev sahipliği yapan Anadolu’nun, Paleolitik Çağ’dan (Yontma Taş Devri) Cumhuriyet’e uzanan süreçte barındırdığı tarihi değerler bir araya getiriliyor. Karain Mağaraları’ndan Göbeklitepe’ye, Çatalhöyük’ten Efes’e, Zeugma’dan Çavuştepe’ye kadar dünya tarihini değiştiren arkeolojik eserler, fotoğraflar eşliğinde Anadolu coğrafyasının kültürel ve tarihi mirasını meraklılarıyla buluşuyor.
Kültür ve sanata gönül verenler, 15-22 Nisan 2015 tarihleri arasında Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesi'nde bu tarih dolu sergiyi ziyaret edebilecek.

Çocuklar için 8 adımda güvenli internet ortamı sağlama...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR





Çocuklar için 8 adımda güvenli internet ortamı sağlama 

Çocukları, kötü niyetli kişilerin oluşturduğu güvensiz internet ortamından korumak için dikkat edilmesi gereken yol haritasını anlatan Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Bilgi Güvenliği Danışmanı Adem Şimşek, şunları söyledi: 
“Artan siber saldırılar ve kötü niyetli kişilerin oluşturduğu güvensiz internet ortamına rağmen, internet hayatımızda vazgeçilemez duruma geldi. Çocukların, internet ortamından güvenli bir şekilde faydalanması için dikkat edilmesi gereken maddeleri uygularsak; gün geçtikçe güvensiz hale gelen internetten çocuklarımızı koruyabiliriz” dedi.


İşte bilinmesi gereken 8 önemli nokta:

1-Çocuklarınız ile internet kullanımları hakkında, fikir ve düşüncelerinizi karşılıklı rahatlıkla paylaşma imkânı sağlayacak bir iletişim ortamı kurmayı deneyin ve bu ortamı farklı zamanlarda tekrarlamaya devam edin. Böylelikle, internet kullanımından kaynaklanabilecek potansiyel emniyet ve güvenlik risklerini, çocuklarınızla beraber müzakere edip, onların farkındalık seviyesini sürekli artırabilirsiniz. 

2-Çocuklarınızın, günlük diğer yaşamsal gereksinimlerini göz önünde bulundurularak, ne kadar süre internette vakit geçirebileceğini belirleyin. Bu süre zarfında, erişim sağlanacak güvenli ve kabul edilebilir internet sitelerini ve bu sitelerde geçirilecek maksimum sürelerini de belirleyin.

3-Müzik, oyun ve film sitelerinden yapılacak indirmelerde, telif hakkı gibi yasal ve güvenlik risklerinin bulunduğu ve dikkat edilmesi gerektiği bilgisinin, her zaman aklınızda olmasını sağlayın. 

4-İnternet kullanımının sağlandığı aile bilgisayarınızı, oturma odası gibi ortak alanlarda konumlandırın, bu şekilde hangi sitelere erişim sağladığı ve nereleri ziyaret ettiğini kolaylıkla izleyebilirsiniz. Hangi ortam ve kim olursa olsun, kişisel bilgi ve şifrelerin hiç kimseye asla verilmemesi gerektiğini mutlaka öğretin.  

5-Sosyal ağ hesapları kullanılırken, özel veya kısıtlı profil tercihlerinin, aktif edildiğinden emin olun. Bu ortamlarda paylaşılan bilgilerin, sizin gözünüzden değerlendirmesini yapın ve tanımadıkları kişileri eklemelerine engel olun.

6-İnternet erişimini sizin yerinize denetleyen, uygun içeriklere sahip web sitelerine izin veren web filtreleme yazılımlarını kullanın. İnternet sağlayıcınızda varsa, bu hizmeti aktifleştirin.

7-Aile bilgisayarlarınızda aktif ve güncel bir anti-virüs programını mutlaka bulundurun, bu programın sürekli çalıştığından emin olun. 

8-İnternet üzerinden yapılan indirmelerde, sadece güvenli kaynaklardan bu işlemleri gerçekleştirin.

Hem anne hem iş kadınının, İş-Yaşam dengesini kurmasının 8 altın kuralı..

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




Hem anne hem iş kadınının,  
İş-Yaşam dengesini kurmasının 8 altın kuralı

Kadınların; anne, işkadını, eş gibi birçok kimlik arasına sıkıştığını anlatan Arya Akademi kurucusu, Eğitmen ve Danışman Gülay Savaş, şunları söyledi:
“Anne, kadın, işkadını, eş gibi bu kadar çok kimliğin arasında, hangisine öncelik vermeliyiz? Ya da hangisiyiz? Çalışan bir kadının çocuğu varsa, aklı evde kalır ve vicdanı sızlar. Eve geldiğinde çocuklarıyla ilgilenirken; patronu ya da müşterisi aradığında; bu sefer de işteki sorumluluklarını düşünür, yine üzülür ve stress yapar. Bu döngüde, iş-ev ve sorumluluklarımız arasında yaptığımız sürekli ‘git –gel’ler ile de; hayatı kaçırdığımızı düşünürüz ve bu sefer de depresyona gireriz. Peki, tüm bu üretkenliğimiz ve sorumluluklarımız arasında; yaşamımızdaki mutluluk ve huzur dengesini nasıl bulabiliriz. Bu noktada, şunları söyleyebiliriz” dedi.

İş ve yaşam dengesini kurmanın 8 altın kuralı

1-Önce, yaşamınızdaki öncelikler sırasında, kaçıncı sırada olduğunuzu kendinize sorun. Eğer tüm bunların içinde sonuncu iseniz, ya da kaybolmuşsanız; lütfen kendinizi birinci sıraya alın. Bilinki, siz varsanız dünyanız var. Kendini aydınlatmayan bir mum, hiçbir yeri aydınlatmayacaktır.

2-İşiniz ve eviniz arasına; küçük molalar ve kaçamaklar yerleştirin. Kendinizi mutlu edecek ufak bir kahve molası vermek ya da bir arkadaşınızla kısa bir sohbet yapmak, yürüyüş yapmak, spor yapmak gibi kendinizi mutlu edecek ve şımartacak ufak ödülleriniz olsun. Böylece, bedeninizdeki serotonin ve endorfin salgınız artacaktır ve evde, işyerinde, kendinize ve herşeye karşı daha verimli, enerjik ve sabırlı olacaksınız.

3-Kadın kimliğinize sahip olun. Flörtöz olun, dişi enerjinizi koruyun.

4-Evdeki işlerde ise, eşiniz ve çocuklarınız arasında görev paylaşımı yapın. Aynı çatı altındaki sorumluluklarınızı paylaşın.

5-Mutlaka, bir hobi edinin.

6-Kendi başınıza kalabildiğiniz anlarınız olsun.

7-Duygu defteriniz olsun ve duygularınızı yazarak aktarın.


8-Unutmayın önce insanız; sonra kadın; sonra anne… Varsak, varlar…

#ONEISTANBUL INSTAGRAM YARIŞMASINA YOĞUN İLGİ...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



#ONEISTANBUL INSTAGRAM YARIŞMASINA YOĞUN İLGİ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret Odası ve
İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu-ICVB işbirliği ile düzenlenen
#oneistanbul instagram yarışmasına paylaşım yağıyor…
Proje başlayalı 1 hafta dolmadan 8000 paylaşım yapıldı

İBB-İTO-ICVB işbirliğiyle tarihi, kültürel, doğal güzelliklerle dünyanın gözbebeği olan İstanbul’u dünyada daha fazla görünür kılmak amacıyla instagram’da düzenlenen, İstanbul konulu #oneistanbul yarışması, başlamış olduğu 2 Nisan’dan 8 Nisan’a kadar geçen 6 günde 2550 takipçi sayısına; paylaşılan fotoğrafların sayısı ise 8000’lere ulaştı.

Instagramdaki fotoğraf sayılarına göre dünya genelinde en çok fotoğrafı paylaşılan şehirler arasında 6. sırada yer almakta olan İstanbul’un sıralamadaki yerini yukarılara taşımayı ve İstanbul fotoğraflarının sayısını arttırmayı hedefleyen yarışma yoğun ilgi ile devam ediyor.

Bir yıl sürecek yarışma boyunca, instagram kullanıcılarının #oneistanbul ve #istanbul  hashtag’i ile paylaşacakları İstanbul fotoğrafları arasından seçilecek fotoğraflardan ilk 3’e giren yarışmacılara, notebook, tablet bilgisayar ve cep telefonu hediyesi verilecek. Ünlü fotoğraf sanatçısı Mustafa Seven fenomen olarak yapmış olduğu paylaşımlar ile yarışmaya destek veriyor.

Yarışma toplam 3’er aylık 4 dönemden oluşuyor ve her dönem için farklı İstanbul temalarıyla devam ediyor. Her dönem sonunda bir araya gelecek jüri üyeleri yaptıkları değerlendirme ile kazanan yarışmacıları belirliyor ve yarışmaya katılan instagram kullanıcılarının paylaşımları www.howtoistanbul.com ve www.istanbuluseyret.com sitelerinde yayınlanıyor.

Bloggerlar, ‘Bahara Merhaba Partisi’nde buluştu...



HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Bloggerlar, ‘Bahara Merhaba Partisi’nde buluştu

Ülkemizin ünlü yemek, gurme, moda, sanat, seyahat bloggerları, 4 Nisan 2015 tarihinde, Feronya Hotel’de düzenlenen ‘Bahara Merhaba Partisi’nde buluştu.
Oya’s Cuisine blogu sahibi Oya Emerk, ArenandFamily blogu sahibi Funda Aydeniz, Ev Atölyesi blogu sahibi Sibel Yalçın, Mutfak ve Tatlar blogu sahibi A.Selma Mollaoğlu’nun organizasyonunda gerçekleşen ‘Bahara Merhaba Partisi’, 50’nin üzerindeki ünlü bloggerı bir araya getirdi.


Blogger buluşmasına, dostluk ve eğlence damgasını vurdu

Dostluk ve eğlence dolu Bahar Partisinde; Özge Eyüpoğlu Türk Sanat Müziği’yle coşku dolu dakikalar yaşatırken; imaj danışmanı Güneş Tulga diksiyon, vücut dili, renkler gibi çeşitli konular hakkında bilgi aktardı. Milliyet Gazetesi Lezzet eki yazarı Özlem Mekik, yaptığı hoşsohbet konuşmalarıyla organizasyona renk kattı. Feronya Hotel’in bahara özgü hazırladığı birbirinden özel lezzetleri, damaklarla tat bıraktı.


Bloggerların coşku dolu bahar etkinliğinde, Feronya Hotel, Activar, Pepsico, Hotpoint, Keramika, Farmasi, Hatun Porselen, Flormar, Calve, Pakmaya, Koroplast, Ar Yıldız, Home Sweet Home, Zwilling, Leyla İnanır, Ziyade Fasıl, Erkap, Kodsekiz, Nurinisa Doğruyol, Aşkı Mizaç, Muratbey Peynirleri, Hc Hair Care, Anavarzabal, Eriş Un, Lav ve Porland firmaları, bloggerlara baharın ilk hediyelerini verdi.