30 Mayıs 2017 Salı

Jolly Tur’a bir ödül daha…

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


SOSYAL MEDYANIN DA EN İYİSİ OLDUĞUNU KANITLADI
JOLLY TUR, AKTİF SOSYAL MEDYA STRATEJİSİ İLE SOCIAL MEDIA AWARDS ALTIN ÖDÜLÜNÜ KAZANDI
Turizmde yüzde 100 misafir memnuniyetine odaklı yapısıyla 30 yılı geride bırakan ve  trend yaratan yenilikçi çalışmalarıyla ön planda olan Jolly Tur’a bir ödül daha… Turizm sektöründe müşteri lehine geliştirdiği yenilikleriyle tanınan Jolly Tur, bugüne kadar hem ulusal hem uluslararası pek çok ödüle layık görüldü.
Jolly Tur’un aldığı en son ödül ise yenilikçi ve trend yaratan uygulamalarıyla sosyal medya alanında oldu. Jolly Tur, sosyal medya sektörünün liderlerinin bir araya geldiği Türkiye’nin en büyük sosyal medya ödülleri olarak nitelendirilen “Social Media Awards Turkey”den aldığı ödülle turizm sektöründe Türkiye’nin en iyisi olduğunu bir kez daha kanıtladı.


Aktif sosyal medya stratejisi ile Marketing Awards Altın Ödülü’ne layık görülen Jolly Tur,  aldığı ödülle, turizmde sosyal medya alanında en başarılı çalışmaları ve stratejileri geliştiren şirket olduğunu belgeledi.
Jolly Tur’un aldığı Marketing Awards Altın Ödülü ile markaların sosyal medyada gösterdikleri performansı tarafsız ve veriye dayalı olarak hazırlanan SocialBrands sosyal medya marka endeksi sonuçlarının değerlendirilmesiyle belirleniyor. “Social Media Awards Turkey”, iki bölümden oluşuyor; Jüri Ödülleri ve Marketing Awards Ödülleri. Jüri ödülleri, 25 kategoriye başvuru yapan çalışmalar arasından kapsamlı kriterlerle değerlendirilerek verilirken,  “Marketing Awars Ödülleri” ise 50’ye yakın farklı sektörden markaların geçmişe dönük performanslarının analitik olarak sıralanmasıyla belirlendi. Veriler ve sıralama ise  “Sosyal Medya Marka Endeksi” SocialBrands’in 30’dan fazla kriterden oluşan benzersiz algoritmasıyla belirlendi.

28 Mayıs 2017 Pazar

Uyumsoft, 13.Kent ve Yaşam Ödülleri törenine katıldı ...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Uyumsoft, 13.Kent ve Yaşam Ödülleri törenine katıldı

Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği (YAPDER)’in desteklediği, Gazeteci Celal Toprak ile Yayıncı Mehmet Gözcü’nün birlikte organize ettiği Kent ve Yaşam ödülleri kapsamında, bu yıl “13.Kent ve Yaşam Ödülleri” sahiplerini buldu. Armada Hotel’de 23 Mayıs 2017 tarihinde gerçekleşen törene; siyaset, iş dünyası ve basından yoğun katılım gerçekleşti. Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Başkanı Mehmet Önder, ödül töreninde, Papirus Kağıt Sanayi ve Tic. AŞ Başkanı  Şerafettin Dinçer’e ‘Sosyal Sorumluluk Ödülü’nü verdi.
Gazeteci Celal Toprak tarafından kanalekonomi’de yayınlanan Kent ve Yaşam programı kapsamında verilen ödüller, alanında oscar olarak nitelendiriliyor. Proje üretmiş kişi ve kurumları yüreklendirmek ve onurlandırmak amacı ile verilen geleneksel “Kent ve Yaşam  ödülleri”, doğru iş yapmış kişi ve kurumların buluşma noktası haline gelmiş durumdadır. Ödül töreni ‘daha yaşanabilir kentler ve mutlu insanlar’ sloganı ile birleştirilmiştir.

13.Kent ve Yaşam Ödülleri sahiplerini buldu

1-Sosyal Sorumluluk Ödülü: Papirus Kağıt San. ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı  Şerafettin Dinçer

2-Sivil Toplum Örgütü Ödülü: Büyük Kulüp Başkanı Gündüz Kaptanoğlu
   
3-Yeni Kent Modeli Ödülü: Şile Belediye Başkanı Can Tabakoğlu

4-Başarılı Yönetim Ödülü: SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu
 
5-En Başarılı Marka Ödülü: Nelipide Gurme'nin Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Aktaş

6-Güvenilir Ürüne Katkı Ödülü: İnvenura İcra Kurulu Başkanı Burak Karapınar

7-Kentsel Dönüşüm Ödülü: Avcılar Belediye Başkanı Dr. Handan Toprak Benli  
   
8-Mali Dönüşüm Ödülü: İstanbul Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası (İSMMMO) Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Akdemir
   
9-İhracat Başarı Ödülü: İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Murat Akyüz

10-Başarılı Başkan Ödülü: Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu
     
11-İnovasyon Ödülü: Ser Rezistans Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Evrenkaya

12-İyilik Ödülü: VAKIFAY Derneği Genel Başkanı Tekin Küçükali
   
13-Genç Girişimci Ödülü: Orge Elektrik Enerji CEO Nevhan Gündüz

14-En Başarılı Yerel Yönetim Ödülü: Seferihisar Belediye Başkanı Tunç  Soyer

15-Yardımlaşma Ödülü: Uluslararası Mavi Hilal İnsani Yardım ve Kalkınma Vakfı Başkan Vekili Muzaffer Baca

16-Yeşil Ödül: MA Bioluf  Managing Dircector&CEO Manjura Weerasekara
     
17-Eğitime Katkı Ödülü: Erbaşlar Şirketler Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Erbaş
18-Girişim Ödülü: Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Hüseyin Öztürk

19-Sosyal Sorumluluk Ödülü: İZEV Vakfı (İstanbul Zihinsel Engelliler İçin Eğitim Ve Danışma Vakfı ) Sanat ve Biz” projesinin fikir sahibi İZEV gönüllüsü Hakan Kural ve İZEV Vakfı Genel Koordinatörü Merve Kılıç

20-Kentleşme Ödülü: Beylikdüzü Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu

21-İletişim Ödülü:  Görev Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Pamukoğlu

22-En Başarılı Tarihsel Dönüşüm Ödülü: Odunpazarı Belediye Başkanı Av. Kazım Kurt

Uyumsoft, tekstil ve perakende sektörlerindeki çözümlerini anlattı ...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




Uyumsoft, tekstil ve perakende sektörlerindeki çözümlerini anlattı

‘Uyumsoft Tekstil ERP: Yenilikçi Yaklaşımlar’ konulu toplantı, 23 Mayıs Salı günü Point Hotel Taksim’de düzenlendi. Uyumsoft müşterileri ve müşteri adaylarının yoğun katılımın gösterdiği toplantıda, Uyumsoft Genel Müdürü Hüseyin Şahin kurumun yürütmekte olduğu çalışmalar ile birlikte perakende ve tekstil sektöründeki çözümleri hakkında; Marmara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Prof.Dr. Ercan Öztemel endüstri 4.0 ve akıllı tekstil uygulamaları hakkında; Giteks Yönetim Kurulu Üyesi Hayrettin Gümüşkaya Uyumsoft ERP sayesinde firmada hayata geçirdikleri başarı öyküsü hakkında bilgiler aktardı. Uyumsoft Perakende Ürün Yöneticisi Özgür Kaçan, Uyumsoft’un tekstil ve perakende sektörüne özel çözümleri hakkında detay bilgi anlattı. Toplantı soru-cevap bölümüyle son buldu.

Uluslararası MICE Derneği Eğitimlere Başladı...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Uluslararası MICE Derneği ‘’ Eğitimlere Başladı ‘’

Tüm sektör paydaşlarını bir araya getirmek, kamu ve özel sektör nezdinde kitlesel muhatap olabilmek adına yola çıkmış olan Uluslararası MICE Derneği, 19 Ocak tarihinde gerçekleştirdiği ‘’ ACENTA LANSMANI ‘’ 24 Mart tarihinde gerçekleştirdiği ‘’ DANIŞMA KURULU TOPLANTISI ‘’ 31 Mart – 02 Nisan tarihlerinde gerçekleştirdiği ‘’ KAZ DAĞLARI FAM TRIP ‘’ 29 – 30 Nisan tarihlerinde gerçekleştirdiği ‘’ ÇALIŞMA GRUPLARI VE KOMİSYONLARI ‘’ oluşturma ve 04 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği (MICE çalışan acenta yönetici ve çalışanları, oteller, MICE lojistik firmaları, Restaurant, kafe, bar yöneticileri, rehberler, havayolları, turistik yüzer gemi işletmeleri, piknik mekan yöneticileri, etkinlik mekan yöneticileriyle birlikte, iş, sanat, spor dünyasından yaklaşık 1000 misafirin katıldığı) ‘’ BÜYÜK MICE BULUŞMASI ‘’ etkinliğinden sonra ajandasında bulunan, sektör paydaşlarının kişisel gelişim ve uzmanlıklarına yönelik gerçekleştirmeyi planladığı eğitim organizasyonlarının ilkini


Radisson Blu Bosphorus Hotel Istanbul ev sahipliğinde, tüm Radisson Blu Otelleri yöneticileri, MICE çalışan acenta yöneticileri, MICE lojistik firma yönetici ve çalışanları, kanaat önderleri ve basının katılımıyla gerçekleştirdi.

Boğaz manzaralı Pupa Terasta gerçekleşen ve yoğun katılımın olduğu ‘’ Business Review Workshop ‘’ etkinliğinde katılımcılar, Selim Geçit’in eğlenceli sunumu ile Business Review Workshoplarından tanıdığımız Nitin Nohria’nın kaleme aldığı “Çalışan Motivasyonu İçin Yeni Güçlü Bir Model” eğitiminde, bulundukları yere disiplinli yaşam kurguları sayesinde gelmiş, iş dünyasının en çok aranan yönetici ve en ilham verici liderlerini dinleme fırsatı yakaladılar.


Gecede konuşan Uluslararası MICE Derneği 2. Başkanı Hüseyin Kurt, ‘’Uzmanlığımız dışındaki alanlarda güçlenmek için zaman ayırmak, yoğun iş temposu yüzünden çok kolay olamamaktadır. Bu ‘’ Workshop ‘’ ile birlikte devrim niteliğindeki iş dünyası fikir ve yaklaşımlarını, iş dünyasının 4x4’ lük liderlerinin öğrenme rejimini bize aktaran Sayın Selim Geçit hocamıza çok teşekkür ederiz. ‘’ dedi.

Önümüzde ki dönemde eğitimlerin artacağı müjdesini paylaşan Sn. Kurt, en yakın eğitimin Temmuz sonu ve Ağustos ayı başında Radisson Blu Hotel Tuzla sponsorluğunda üyelerimiz öncelikli olmak üzere 1 tam gün ‘’ ikna bilimi ve etki prensipleri eğitimi ‘’ 1 tam gün ‘’ zorluklarla mücadele takım aktivitesi ‘’ organizasyonunun olacağını paylaştı.

Gecede bir diğer söz alan isim ise Carlson Rezidor Grup Türkiye Satış Direktörü Aslı Borakan oldu. Sn. Borakan, ‘’öncelikle böyle bir geceye Radisson Blu Otelleri olarak ev sahipliği yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz.
Radisson Blu Otelleri olarak, MICE acentaları ile uzun soluklu ve yoğun bir işbirliğimiz bulunmakta.
Uluslararası MICE Derneğini ile kurulduğu günden bugüne iletişim halindeyiz. Dernek ile geliştirdiğimiz projelerin ilkinde bir aradayız. Yıl içerisinde ve bundan sonra bir çok projeye birlikte imza atıyor olacağız.
Gerçekleştireceğimiz projelerin ilkinin eğitim içermesini sektörümüz adına çok önemsiyoruz. Bu eğitimlerin sektörümüzün hizmet çıtasına yapacağı katkı da tartışılmaz.
Tekrar emeği geçenleri kutluyorum. ‘’
MICE çalışan acentalar için Radisson Blu Otelleri olarak geliştirdikleri paket ve avantajlardan da bahseden Sn. Borakan, herkese keyifli ve eğlenceli bir akşam diledi.

Katılımcılar, eğitimden sonra Radisson Blu Bosphorus Hotel İstanbul’un eşsiz boğaz manzarasında Executive Chef Ömer Esen’in katılımcılar için hazırlamış olduğu enfes lezzetleri atıştırıp, sohbet ederken,  321 Müzik firmasının, Müzik direktörü olan Tamer Bey’in katılımcılar için hazırlamış olduğu etkinlik menüsü kıvamında  (Seren Kuloğlu ''Oldies But Goldies''  Keman Show, Ahmet Serkan ''Voice Master'' Live Performance, Elvan Kızılay ''Smooth'' Elektro Keman Show, Feray Tekşahin ''Pop Hits'' Elektro Keman Show, Batuhan Parlak ''Enjoy Arabia' Perküsyon Show, Alper D ''Open Mic Show'' & Dj) performanslar ile keyifli dakikalar geçirdiler.

Türsab Başkan Danışmanı ve Troja MICE Genel Müdürü Yüksel Türemez, TÜROB YK Üyesi ve Armada Hotelleri YK Başkanı Kasım Zoto, Detur CEO ‘ su Firuz Bağlıkaya, İstanbul Turistik Yüzer Gemi İşletmeleri Derneği Genel Sekreteri Barbaros Mete, Jolly Tur & MICE YK Başkanı Mete Vardar, Gastronomi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, Inflow Travel Summit Başkanı Emre Gelen, MEA Travel Agency Genel Müdürü Mücella Tarhan, Kıtes Travel & Kıtes Event Kurucusu Handan Atamer Engin, Türsab Boğaziçi BYK YK Başkanı ve Concord Tur Kurucu Ortak Atilla Sedat Düzgün, Dem-Co Turizm ve Türsab Mice Komitesi Genel Sekreteri Nalan Yeşilyurt, Uluslararası MICE Derneği Sayman, Türsab Boğaziçi BYK YK Üyesi ve Maay Event Kurucu Ortak Mali Kanji, Yrd. Doç. Dr. Ve Kokartlı Rehber Nur Ündey Kalpaklıoğlu, Dama Tur Firma Sahibi ve Türsab Boğaziçi BYK YK Üyesi Çetin Yılmaz, ECC Tur Genel Müdürü Ercan Gündoğdu, Plus MICE Genel Müdürü Mehmet Bağdatlı, Anthusa Travel ve Türsab Boğaziçi BYK YK Üyesi Fatih Çamlıca, AİSİ Turizm Firma Sahibi ve Türsab Boğaziçi BYK YK Üyesi Erdal Küçük, Tatil Days Firma Sahibi ve Türsab Boğaziçi BYK YK Üyesi Nilgün Hanım, Couture Travel Services Firma Sahibi ve Profesyonel Tur Rehberi Sayın Sema Uysal, OMV Petrol Ofisi Kurumsal İletişim Müdürlüğü, Sürdürülebilir İç İletişim ve Etkinlik Müdürü Sayın Ragıp Ertuğrul, Uluslararası MICE Derneği Başkanı ve Jolly MICE Proje ve İş Geliştirme Yöneticisi, Hüseyin Kurt Uluslararası MICE Derneği 2. Başkan, Türsab Boğaziçi BYK YK Üyesi, Oliva Mice Kurucu Ortak, Ertuğrul İstanbullu Uluslararası MICE Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Emi Tour Kongre ve Toplantı Müdürü, Amadeus Türkiye Satış Müdürü Buket Suyolcu, Fly Dubai Türkiye Satış Müdürü Evren Ökmen, Pegasus Satış ve Network Planlama Direktörü Emre Pekesen, Singapur Hava Yolları Satış Yöneticisi Gizem Bolluğun yanı sıra sektörün önemli MICE Çalışan Acenta ve MICE Lojistik Firmaları yönetici ve çalışanlar katıldı.. Bir Event, Dekon Kongre ve Turizm, Excon MICE, Transfer Ofis, Bej Event, Sarı Yapımlar, Touristica MICE, Social Attend, Emi Tour, Arkadyas Bilişim, Lime Catering, ETS MICE, Contrust Kongre ve Organizasyon, Jolly MICE, Afiş Tur, OCT Turizm, Mets Mi Turizm, Anı MICE, VOT, Oliva MICE, Tourismo Group, Pronto MICE, Meridyen Turizm, Aktive Turizm, Event Line, Etix Event, Brand Travel, Vista Turizm, FHS, Magnesia Turizm, Event Corp. Roots Event Management, AD Station, Topkon, Experta, Sağlık İletişimi, MottoPS, yoğun bir basın katılımı, ve Radisson Blu Otelleri Yöneticileri Katılım Gösterdi.

27 Mayıs 2017 Cumartesi

Kabızlığı hafife almayın....

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




Kabızlığı hafife almayın

İnsan vücudunun ikinci beyni olarak nitelendirilen bağırsakların sağlıklı işleyişinin kişinin genel sağlığı üzerinde büyük etkisi olduğuna dikkat çeken Dr. Sinan Akkurt, her beş kişiden birinde görülen kabızlığın depresyondan kolon kanserine pek çok hastalığı tetikleyebildiğini söyledi. Dengeli beslenme, hareket, günde kilo başına 40 cc su içilmesi, lifli gıda tüketimi ve stresi gidermeye yönelik teknikler ile kabızlığın önlenebileceğini, bağırsak florasının sağlığı için ev yapımı yoğurt, sirke, turşu gibi probiyotiklerin hazine değerinde olduğunu vurguladı.

Kronik hale gelen kabızlık şikayetinin muhakkak doktora başvurmayı gerektirdiğinin altını çizen Dr. Sinan Akkurt, bağırsak sisteminin sağlığının genel sağlık üzerinde büyük etkisi olduğuna vurgu yaptı. Kabızlığın çok yaygın olduğuna, ancak hastalık olarak görülmeyip hafife alındığına dikkat çeken Dr. Akkurt, "Kabızlık bir göstergedir, amaç bunu geçiştirmek değil, nedenini bulmak ve tedavi etmek olmalıdır. Kabızlık pek çok çevresel faktöre bağlı olarak gelişebilir. Özellikle vücudumuzdaki zararlı toksinlerin temizliği, bağırsak sağlığını tehdit eden mantar, parazit gibi oluşumların tespiti ve tedavisi üzerinde durulmalı." dedi.

Bağırsakların düşmanı şeker
Dr. Akkurt, yetersiz su tüketimi, hareketsizlik, aşırı yemek, bağırsak hastalıkları, stres, hatalı diyetler ve bazı ilaçların yan etkilerine bağlı olarak da kabızlık gelişebileceğine işaret ederek bu konularda önlem alınmasını önerdi. Bağırsak şikayetlerinin başında gelen Candida mantarının şekerle beslendiğine dikkat çeken Dr. Akkurt, şekerli, yağlı, karbonhidrattan zengin bir beslenme şekli yerine lifli, posalı gıda tüketiminin artırılması gerektiğini söyledi. Çiğ sebze-meyve tüketimi başta olmak üzere lifli yiyeceklerin bağırsakların çalışmasını güçlendirdiğini kaydeden Dr. Akkurt, "Lifli yiyecekler, dışkının bağırsakta kalış süresini kısaltır; bağırsaktaki toksinlerin, maya mantarları ve hastalık yapıcı bakterilerin oluşma riskini azaltır." dedi.

En etkili lif kaynakları elma, kayısı, muz ve baklagiller
Dr. Akkurt, kabızlık oluşmasını önlemek için en etkili önlemin lifli gıda ve su tüketimini artırmak olduğunu, kabızlık oluştuğunda da bunlardan destek alınabileceğini ancak süregelen kabızlık şikayetinin altında yatan nedenin araştırılıp tedavi edilmesinin daha büyük önem taşıdığını belirtti. Nadiren kabızlık şikayeti yaşandığında ise elma, kayısı, muz, avokado, pancar, lahana, kereviz, kızılcık, keten tohumu ve baklagillerin tüketimine ağırlık verilebileceğini önerdi.

25 Mayıs 2017 Perşembe

Lidya Grup, FESPA 2017 Fuarı’nda....

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




FESPA 2017 Fuarı’nın yıldızı Lidya Grup, yeni satış hedefleriyle ülkemize döndü

Lidya Grup,
FESPA 2017 Fuarı’nda yoğun ziyaretler yaptı

Baskı sektörün lideri Lidya Grup, Almanya’nın Hamburg şehrinde 8 ile 12 Mayıs 2017 tarihleri arasında düzenlenen ‘Uluslararası Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı – FESPA 2017’ye katıldı. 700’ün üzerinde katılımcı ve 20 binden fazla ziyaretçinin bir araya geldiği fuar, dijital baskı teknolojisindeki son yenilikleri gözler önüne serdi. Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, Lidya Grup Yönetim Kurulu Danışmanı Rıza Başoğlu, Lidya Grup Grafik Sanatlar Satış Direktörü Adem Öz, Lidya Grup Geniş Format Ürünler Satış Müdürü Mehmet Döner ve beraberindeki Lidya Grup heyeti fuarda hazır bulundu. Teknolojisiyle baskı sektörünün dünya devleri arasında yer alan Xerox, Epson ve EFİ markalarının Türkiye distribütörü olan Lidya Grup, fuar sırasında temsil ettiği EFİ ve Epson markaların stantlarını ziyaret ederek, ikili görüşmeler gerçekleştirdi. Fuar genelinde yaptığı ziyaretlerin ardından, yeni satışlar yapmakla birlikte, potansiyel satış hedefleri ile ülkemize döndü.

Ülkemizin her alanda temsil edilmesi gerekiyor

Yurtdışı fuarlara katılımın ülkemiz ekonomisi açısından önemli olduğunu kaydeden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, “Bilgi transferinden, sipariş alımına ve ortak üretime kadar birçok imkan fuarlarda değerlendiriliyor ve bu açıdan ülkemiz ekonomisi açısından önemlidir. Ülkemizin, ihracat değerlerini büyütmesi gerekiyor. Bunun gerçekleşmesi ise, her alanda katılım, tanıtım ve lobi faaliyetleri ile mümkündür. Fuarlar, yeni işbirlikteliklerinin kurulması açısından bir fırsattır ve bu açıdan faydalı görüyoruz” dedi.
Bu yıla çok iyi başladıklarını anlatan Lidya Grup Başkanı Bekir Öz, konuşmasına şöyle devam etti: “Bizim dışımızda gelişen parametreleri bizler düzeltemeyiz mantığından hareketle, mevcut durum içinde en iyisini yapmaya ve moralleri sürekli yüksek tutarak çalışma tempomuzu artırmaya devam ediyoruz. Stratejilerimizi de, büyüme odaklı oluşturduk. Ülkemizde krizlerin büyüme için ideal ortamlar hazırladığını da bugüne kadar yaşadık. Bu nedenle 2017 yılının ilk dört ayı Lidya Grup açısından ciddi büyüme ile sonuçlandı. 2016 yılının ilk dört ayına göre, 2017 yılının aynı döneminde ekipman satışlarında %75 gibi yüksek büyüme rakamına ulaşıldı. Önümüzdeki aylar Ramazan ve yaz sezonu olması nedeniyle büyüme rakamlarında biraz düşüşler yaşanabilir. Tüm bunlar bize 2017 yılını, 2016 yılı büyümesinin de üzerinde bir büyüme ile kapatacağımızı işaret ediyor” diye konuştu.

Dijital baskının devreye girmesiyle yeni iş imkanları doğdu

Dijital baskının devreye girmesiyle fırsatlara odaklanılması gerektiğinin altını çizen Lidya Grup Yönetim Kurulu Danışmanı Rıza Başoğlu, şunları kaydetti:
“Amerika ve Avrupa ülkeleri büyük pazarlar. Ayrıca, gelişmiş ekonomi temsilcileri Güney Kore, Japonya v.b ülkelerde de teknolojik gelişim ve pazar ölçeklerinin büyüklüğü, farklı satış rakamlarını ve  yüksek kapasiteli endüstriyel baskı makinalarını ön plana çıkartıyor. Ülkemizde baskı sektöründe dijital teknoloji her geçen gün payını artırıyor ve yeni iş imkanları ile büyüme fırsatlarını getiriyor. Bu süreçleri iyi yönetebilmek için uzun soluklu düşünce içinde yatırım planlaması yapılmalıdır ve kalite ile toplam sahip olma maliyetlerinin iyi değerlendirilmesinin gerektiği düşüncesi ile 2017 yılının fırsatlarına odaklanılmasının faydasına inanılmalıdır. Bilindiği üzere dijitalin devreye girmesi ile analog ekipmanlarda yaşanan sınırlı iş tanımları büyük ölçüde gelişti ve yeni iş imkanları ile farklı yatırım ihtiyaçlarını doğurdu. Bunun doğal sonucu olarak pazarlar büyüdü. Türkiye, bu gelişime çok hızlı adapte oldu. Bunda, distribütörlerin vizyonları ile markaların büyüyen pazarları fırsat olarak görmelerinin rolü kadar, müşterilerin işlerini geliştirme ve Türkiye dinamiklerine göre hareket etmelerinin rolünün büyük olduğunu söyleyebiliriz” dedi.

24 Mayıs 2017 Çarşamba

Kent ve Yaşam Ödülleri sahiplerini buldu...


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


Kent ve Yaşam Ödülleri  sahiplerini buldu

Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği’nin (YAPDER) desteklediği Kent ve Yaşam ödülleri kapsamında, bu yıl “13.Kent ve Yaşam Ödülleri” sahiplerini buldu. Aralarında bilim insanları, kentleşme uzmanları ve sivil toplum örgütü önderlerinin yer aldığı 50 kişilik jüri tarafından belirlenen ödüller bu alandaki en uzun soluklu etkinlik olarak görülüyor.
Armada Hotel’de gerçekleşen töreni, siyaset, iş dünyası ve basından yoğun katılım gerçekleşti.
Gazeteci Celal Toprak tarafından kanalekonomi’de yayınlanan Kent ve Yaşam programı kapsamında verilen ödüller, alanında oscar olarak nitelendiriliyor. Proje üretmiş kişi ve kurumları yüreklendirmek ve onurlandırmak amacı ile verilen geleneksel “Kent ve Yaşam  ödülleri”, doğru iş yapmış kişi ve kurumların buluşma noktası haline gelmiş durumdadır. Ödül töreni ‘daha yaşanabilir kentler ve mutlu insanlar’ sloganı ile birleştirildi. Geçen yıl ödül alanlar arasında İstanbul Anakent Belediye Başkanı Bedrettin Dalan da yer almış ve tören sırasında Dolan gözyaşlarını tutamamıştı.

Bu yıl ki ödüller şöyle,

1-
Sosyal Sorumluluk Ödülü: Papirus Kağıt San. ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı  Şerafettin Dinçer

2-
Yeni Kent Modeli Ödülü: Şile Belediye Başkanı Can Tabakoğlu

3-
Başarılı Yönetim Ödülü: SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu

4-
Güvenilir Ürüne Katkı Ödülü: İnvenura İcra Kurulu Başkanı Burak Karapınar

5-
Kentsel Dönüşüm Ödülü: Avcılar Belediye Başkanı Dr. Handan Toprak Benli  
   
6-
Mali Dönüşüm Ödülü: İstanbul Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirler Odası (İSMMMO) Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Akdemir
 
7-
İhracat Başarı Ödülü: İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Murat Akyüz
     
8-
İnovasyon Ödülü: Ser Rezistans Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Evrenkaya

9-
İyilik Ödülü: VAKIFAY Derneği Genel Başkanı Tekin Küçükali

10-
Genç Girişimci Ödülü: Orge Elektrik Enerji CEO Nevhan Gündüz .

11-
En Başarılı Yerel Yönetim Ödülü: Seferihisar Belediye Başkanı Tunç  Soyer

12-
 Yardımlaşma Ödülü: Uluslararası Mavi Hilal İnsani Yardım ve Kalkınma Vakfı Başkan Vekili Muzaffer Baca

13-
Eğitime Katkı Ödülü: Erbaşlar Şirketler Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Erbaş

14-
Girişim Ödülü: Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Hüseyin Öztürk

15-
Sosyal Sorumluluk Ödülü: İZEV Vakfı (İstanbul Zihinsel Engelliler İçin Eğitim Ve Danışma Vakfı ) Sanat ve Biz” projesinin fikir sahibi İZEV gönüllüsü Hakan Kural ve İZEV Vakfı Genel Koordinatörü Merve Kılıç

16-
İletişim Ödülü: Görev Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Pamukoğlu

17-
En Başarılı Tarihsel Dönüşüm Ödülü: Odunpazarı Belediye Başkanı Av.Kazım Kurt

Erciyes Dağı manzarasında, Geleneksel İftar Sofrası..

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Erciyes Dağı manzarasında,
Geleneksel İftar Sofrası

Kayseri’nin en merkezi konumunda bulunan Radisson Blu Hotel Kayseri, Ramazan ayı boyunca, geleneksel anlayışta bir iftar programı hazırladı.

Erciyes Dağı’nın muhteşem manzarasına karşı, üç ayrı menüde sunulan eşsiz lezzetler ile, aileniz ve dostlarınızla bir arada olacağınız iftar programı sizleri bekliyor.

11 ayın sultanı Ramazan ayına özel menüler:
Kişi başı fiyatı, İftar menüsü-1:  64 TL
Kişi başı fiyatı, İftar menüsü-2:  84 TL  
Kişi başı fiyatı, İftar menüsü-3:  89 TL

Rezervasyon: 0352 315 50 00

(0-6 yaş arası için ücretsiz, 7- 12 yaş arası çocuklar için %50 indirimli. 10 kişi ve üzerindeki gruplar için %10 indirim uygulanmaktadır)


İftar Menüleri:

İFTAR MENÜ-1
İftariyelik Tabağı (Mebrum Hurması, Zeytinyağlı biber dolma, Tulum peynir, Kayseri pastırması, Akdeniz yeşilliği, Kuru kayısı, Ceviz içi, Siyah zeytin, Yeşil zeytin, Domates, salatalık), Mercimek çorbası, Fesleğenli domates sos ile peynirli su böreği, Fesleğenli patates püresi ve ızgara sebze kavurması ile saray usulü fıstıklı tavuk rulosu, Nar sos ve taze nane ile ev yapımı fındıklı güllaç’tan oluşuyor. Masalarda ortada, Erzurum petek balı, taze kaymak, ramazan pidesi ve özel baharatlı sucuk içi de yer alıyor.

İFTAR MENÜ-2
İftariyelik Tabağı (Mebrum Hurması, Zeytinyağlı biber dolma, Tulum peynir, Kayseri pastırması, Akdeniz yeşilliği, Kuru kayısı, Ceviz içi, Siyah zeytin, Yeşil zeytin, Domates, salatalık), Ezogelin çorbası, Fesleğenli domates sos ile peynirli su böreği, Yasemin pilavı ve bademli brokoli suflesi ile Avcı usulü mantarlı gratine antikot, Tahin vanilyalı dondurma ve frambuaz sos ile Kayseri Nevzine tatlısı’ndan oluşuyor. Masalarda ortada, Erzurum petek balı, taze kaymak, ramazan pidesi ve özel baharatlı sucuk içi de yer alıyor.

İFTAR MENÜ-3
İftariyelik Tabağı (Mebrum Hurması, Zeytinyağlı biber dolma, Tulum peynir, Kayseri pastırması, Akdeniz yeşilliği, Kuru kayısı, Ceviz içi, Siyah zeytin, Yeşil zeytin, Domates, salatalık), Yoğurtlu den çorbası, Fesleğenli domates sos ile peynirli su böreği, Fıstıklı pilav ve taze kekik sos eşliğinde geleneksel kuzu tandır, Nar sos ve taze nane ile ev yapımı fındıklı güllaç’tan oluşuyor. Masalarda ortada, Erzurum petek balı, taze kaymak, ramazan pidesi ve özel baharatlı sucuk içi de yer alıyor.

23 Mayıs 2017 Salı

BW PLUS The President Hotel’de İftar Vakti ...


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


BW PLUS The President Hotel’de İftar Vakti

Tarihi camilerle çevrili,
Marmara Denizi manzaralı terasta zengin iftar sofrası

BW PLUS The President Hotel’de, 11 ayın sultanı Ramazan Ayı’nı özel karşılayın.



Eski İstanbul’un merkezinde, Tarihi Yarımada Bölgesi’ndeki otellerin içinde önemli yeri olan, BW PLUS The President Hotel, muhteşem Marmara Denizi manzaralı restoranlarında, zengin iftar menüleri hazırladı.


İftar menüsü-1 :  Kişi başı fiyatı: 65 TL
İftar menüsü-2 :  Kişi başı fiyatı: 75 TL

0-6 yaş arası çocuklar ücretsiz
7-12 yaş arası çocuklar %50 indirimli

Rezervasyon için:  0212 516 69 80    
www.thepresidenthotel.com

Zengin iftar sofrası

İftar menüsü-1  İftariyelikler (Kaymak, Beyaz Peynir, Hurma, Siyah Zeytin, Pastırma, Bal, Domates, Salatalık, Zeytinyağlı Biber Dolma);  Çorbalar Mercimek veya Düğün Çorbası; Ara Sıcak Izgara Sucuk; Ana yemek Kaşarlı Sebzeli Piliç But; Tatlılar Güllaç veya Kadayıf veya Karpuz Tabağı; İçecekler Kızılcık Şerbeti, Ayran, Meşrubatlar, Meyve Suları ve çay servisi yer alıyor.  Kişi başı 65 TL (KDV dahil)

İftar menüsü-2 İftariyelikler (Kaymak, Beyaz Peynir, Hurma, Siyah Zeytin, Pastırma, Bal, Domates, Salatalık,Zeytinyağlı Biber Dolma); Çorbalar Mercimek veya Düğün Çorbası; Ara Sıcak Izgara Sucuk; Ana yemek Kuzu Tandır veya Hünkar Beğendi; Tatlılar Güllaç veya Kadayıf veya Karpuz Tabağı; İçecekler Kızılcık Şerbeti, Ayran, Meşrubatlar, Meyve Suları ve çay servisi yer alıyor. Kişi başı 75 TL (KDV dahil)

BW Citadel Hotel’de İftar Vakti...


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


BW Citadel Hotel’de İftar Vakti

Sultanahmet Camisi’nin “ezan sesleri” eşliğinde,
zengin iftar sofrası

BW Citadel Hotel’de, 11 ayın sultanı Ramazan Ayı’nı Sultanahmet Camisi’nin “ezan sesleri” eşliğinde karşılayın. Eski İstanbul’un merkezinde yer alan BW Citadel Hotel, muhteşem Marmara Denizi manzaralı restoranında, zengin iftar menüleri hazırladı.


İftar menüsü-1 :  Kişi başı fiyatı: 65 TL
İftar menüsü-2 :  Kişi başı fiyatı: 75 TL

0-6 yaş arası çocuklar ücretsiz
7-12 yaş arası çocuklar %50 indirimli

Rezervasyon için:  0212 516 23 13
www.citadelhotel.com


BW Citadel Hotel’de zengin iftar menüleri

İftar menüsü-1 İftariyelikler (Kaymak, Beyaz Peynir, Hurma, Siyah Zeytin, Pastırma, Bal, Domates, Salatalık, Zeytinyağlı Biber Dolma); Çorbalar Mercimek veya Düğün Çorbası; Ara Sıcak Izgara Sucuk; Ana yemek Kaşarlı Sebzeli Piliç But; Tatlılar Güllaç veya Kadayıf veya Karpuz Tabağı; İçecekler Kızılcık Şerbeti, Ayran, Meşrubatlar, Meyve Suları, çay servisi yer alıyor. Kişi başı 65 TL (KDV dahil)

İftar menüsü-2 İftariyelikler (Kaymak, Beyaz Peynir, Hurma, Siyah Zeytin, Pastırma, Bal, Domates, Salatalık, Zeytinyağlı Biber Dolma); Çorbalar Mercimek veya Düğün Çorbası; Ara Sıcak Izgara Sucuk; Ana yemek Kuzu Tandır veya Hünkar Beğendi; Tatlılar Güllaç veya Kadayıf veya Karpuz Tabağı; İçecekler Kızılcık Şerbeti, Ayran, Meşrubatlar, Meyve Suları, çay servisi yer alıyor. Kişi başı 75 TL (KDV dahil)

21 Mayıs 2017 Pazar

SEK ile Euroleague arasındaki sponsorluk sözleşmesi imzalandı...



HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Türkiye süt ürünleri sektörünün önde gelen markalarından SEK, Avrupa basketbolunun en önemli organizasyonlarından  THY Euroleague ile 3 yıllık resmi sponsorluğa imza attı.

SEK ile Euroleague arasındaki 3yıllık sponsorluk sözleşmesi, Elmadağ’daki Divan Otel’de yapılan basın toplantısında imzalandı. Toplantıya, Euroleague Başkanı ve CEO’su Jordi Bertomeu, Tat Gıda A.Ş. Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer ve Tat Gıda A.Ş. Pazarlama ve Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Refik Öner katıldı.
Basın toplantısında açılış konuşmasını yapan Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, “Buradaki enerjiyi görünce daha da heyecanlandım. Bu ortam ve enerji için teşekkür ederim. Çocukların gelişimi için süt çok önemli, basketbol da çok önemli. Burada 3 yıllık bir anlaşma yapıyoruz. Bu 3 yılı çok verimli geçirip devamında da bu desteği sürdürmek istiyoruz.


İmzalanan sözleşme ile Euroleague ailesinin yeni bir ortağının daha olduğunu vurgulayan Euroleague Başkanı ve CEO’su Jordi Bertomeu, Türkiye’de basketbol adına çok önemli işlere imza atılıyor. Bu sadece Türkiye için değil, tüm Avrupa için atılan önemli bir adım. Onlar sayesinde Euroleague’i büyütmeye devam edeceğiz dedi.Sezonun en önemli olayı olan Final Four, İstanbul’da olacak. Bu ortaklıktan dolayı büyük mutluluk duyuyoruz.


 Ekibim 3 yıl boyunca ortaklığımız için elinden geleni yapacaktır. 8 ay süren, son derece heyecan verici müsabakalar oynanıyor. Dünyanın en iyi spor salonlarında düzenlenen, 200’ün üzerinde ülkede izlenen, televizyonda 5 bin saatten fazla yayın yapılan bir organizasyon oluyor. Birlikte çalışarak bu durumu başarılı kılmanın yollarını bulacağız. Sezonun en önemli olayı olan Final Four, İstanbul’da olacak. Önümüzdeki 3 Final Four’da SEK bizimle olacak. Bu gibi ortakların bizlere katılması çok önemli. Bu sayede etkinliğimizi daha da artıracağız” dedi.

19 Mayıs 2017 Cuma

Uyumsoft, Aydın Üniversitesi Kariyer Fuarı 2017’ye katıldı ...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Uyumsoft, Aydın Üniversitesi Kariyer Fuarı 2017’ye katıldı

Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ, 10 Mayıs tarihinde, İstanbul Aydın Üniversitesi’nin Florya Kampüsü’nde gerçekleşen Kariyer Fuarı 2017’ye katıldı.
Üniversitenin ana bahçesinde düzenlenen etkinlikte, Uyumsoft’un standına yoğun ilgi gerçekleşti. Standı ziyaret eden öğrencilere, Uyum Akademi ekibi tarafından Uyumsoft’un ERP ve iDönüşüm projeleri hakkında bilgi verildi. Uyum Akademi’nin yapmakta olduğu çalışmalar aktarıldı. Öğrenciler, staj ve iş başvurusu için CV’lerini bıraktı.
Fuara, Uyumsoft’un yanı sıra farklı sektörlerden de firmalar katıldı. Öğrencilerin, staj ve iş başvurusu açısından faydalı bir fuar oldu. Aynı zamanda, İstanbul Aydın Üniversitesi, Uyumsoft’un ürününü başarılı bir şekilde temsil ediyor ve üniversite-sanayi işbirliği kapsamında işbirliği devam ediyor.

17 Mayıs 2017 Çarşamba

Kayseri Serbest Bölgesi’ne, Avrupa, Asya ve Uzakdoğulu yatırımcılardan yoğun talep..


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Kayseri Serbest Bölgesi’ne,
Avrupa, Asya ve Uzakdoğulu yatırımcılardan yoğun talep

Kayseri Serbest Bölgesi (Kayseri Free Zone), son 5 yıldır, Avrupa, Asya ve Uzakdoğu ülkelerindeki yatırımcılardan yoğun talep alıyor. Almanya, Fransa, İran, Suriye, Çin gibi birçok ülkeden işadamları, Kayseri Serbest Bölgesi’ne yatırım yapmak için görüşmeler yapıyor. Yabancı yatırımcılar, gıda, beyaz eşya, mobilya, otomotiv yan sanayi gibi birçok sektörde yatırım yapmayı planlıyor.
Kayseri Melikgazi Belediye Başkanı Dr.Memduh Büyükkılıç, aynı zamanda Kayseri Serbest Bölgesi (Kayseri Free Zone ) Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de yürütüyor.



Yerli ve yabancı yatırımcılara her türlü kolaylığı sağlamakta olduklarını kaydeden Dr.Memduh Büyükkılıç, şunları söyledi: “Kayseri Serbest Bölgesi’nde, 3 milyon metrekare yatırım yapmaya müsait arazimiz bulunuyor. Şuan 3/1’inden fazlası doldu. Yatırım yapmak için 3/2’ye yakın arazimiz uygun. Bizim amacımız, yatırımcıya en uygun rakama, serbest bölgeden yer vermektir. Bölgede, arazinin metrekaresi 9 dolardır ve buna 6 dolar civarındaki altyapı hizmeti de eklenince 15 dolar ediyor ve yatırımcıya metrekaresi 15 dolardan arazinin tapusunu veriyoruz. Aynı zamanda, isteyen yatırımcılara arazi tahsisi sağlarken, isteyen yatırımcılara kiralama da yapabiliyoruz. Serbest bölgeye, yerli yatırımcıların yanı sıra, yabancı yatırımcılardan yoğun talep almaktayız. Özetle, yatırımcılar ile yaptığımız görüşmeler sırasında, her türlü kolaylığı sağlamaya çalışıyoruz. Şehrimize gelen yatırımcıları, sırtımızda taşırız” dedi. Kayseri’deki ihracatın %25’nin serbest bölgeden gerçekleştiğini anlatan Dr.Memduh Büyükkılıç, mobilyadan beyaz eşyaya, kablo üretiminden gıdaya kadar farklı sektörlerde firmaların faaliyet gösterdiğini belirtti.

1500’e yakın fabrikada, 70 bin kişiye istihdam sağlanıyor

Kayseri’nin sanayi ve ticaretin üssü olduğunu ifade eden Dr.Memduh Büyükkılıç, konuşmasına şöyle devam etti:
“Melikgazi Belediyesi’nin sınırları içerisinde, 2 organize sanayi bölgesi ve bir serbest bölge yer alıyor. Yaklaşık 1500’e yakın fabrikada, 70 bin kişiye istihdam sağlanıyor. Kayseri bir okul gibidir ve burada sürekli nitelikli insan kaynağı yetişiyor. Bölgemizdeki güven ve huzur ortamı, sahip olduğumuz nitelikli insan kaynağı ve ulaşım imkanlarımız, yatırımcıları cezbediyor. Havayolu, karayolu, demiryolu ulaşımımız var. Denizyolu ulaşımı da, Mersin’den sağlanabiliyor” diye konuştu.

Bacalı sanayideki başarısını, bacasız sanayide göstermek için atağa geçti

Sanayi ve ticarette elde ettikleri başarıyı, turizmde de elde etmek için atağa geçtiklerini belirten Dr.Memduh Büyükkılıç, şunları kaydetti.
“Kayseri’deki tarihi dokunun %90’ı, belediyemizin sınırları içerisindedir. Aynı zamanda, 5 yıldızlı oteller, yeme-içme mekanları ve Avm’ler bulunuyor. Hedefimiz, Kapadokya için gelerek transit geçen yolculara, Kayseri’nin tarihi ve kültürel potansiyelinin yanı sıra, eşsiz mutfağını tanıtmaktır. Bu noktada, yerli ve yabancı tur operatörleriyle daha fazla görüşüyoruz. Yurtdışı turizm fuarları ve toplantılarına daha yoğun katılıyoruz. Turizm yarışında, yerimizi almaya hazırız. Özetle, bacalı sanayideki başarımızı, bacasız sanayide göstermek için atağa geçtik” şeklinde konuştu.

Anne Sultanlar, İlknurundunyasi.com etkinliğinde buluştu..

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Anne Sultanlar,
İlknurundunyasi.com etkinliğinde buluştu

Türkiye’nin önde gelen blog yazarları, İlknurundunyasi.com tarafından bu yıl 4.’sü düzenlenen Anne Sultanlar organizasyonunda bir araya geldi. Her yıl geleneksel olarak düzenlenen, bu organizasyon ile birbirlerini sosyal medyadan tanıyan blog yazarları, yüz yüze tanışma imkânı buluyor.

İlknurundunyasi.com kurucusu İlknur Balcı, anneliğin dünyanın en özel duygusu olduğunu ve bu özel duygunun mimarlarının her şeyin en özelini hak ettiğini dile getirdi. Balcı, bunu annelere hissettirebilmek ve Anneler Günü’nü kutlamak için bu özel günü organize ederek bir nebze de olsa blog yazarı annelerin mutlu olmasına vesile olmayı amaçladığını belirtti. Balcı, “Etkinliğimize katılan anne bloggerlara ve sponsor firmalara çok teşekkür ediyorum” dedi.

Dedeman Bostancı Park Otel'de konsept tasarımını SBZ Organizasyon'un hazırladığı etkinliğe, blog yazarları floral temasına uygun kıyafetleriyle katıldı. Etkinliğe İstanbul ve Ankara’dan katılan blogger anneler, Anneler Günü öncesinde hem birlikte vakit geçirdi; hem de birçok firmanın yeni ürünlerini şirket temsilcilerinden dinleme fırsatını da elde etti.

Usta fotoğrafçı Bahar Mandan tarafından fotoğraflanan etkinliğe şu firmalar katıldı.
Electrolux, Papağan Kuruyemiş, P&G, Zeyland, Tamek, Unibaby Yves Rocher, Dr Oetker, Schwarzkopf, Dove, Rexona, Gürsüt, Biobaby, Prima, Minibum.com, Thalia Kozmetik, Revigen, Lila kağıt Maia Cosmetics, Capilactif, Tarko Kozmetik, Çocuk Gelişim Atölyesi, Henkel, Avene Thermal, Ducray, Sea Color, Havan İlaç, Bioder,Karakter Dükkanıı, Catrice, İfondi, Toker Bebe.

16 Mayıs 2017 Salı

Lidya Grup,Kriz kelimesini kaldırdı,


HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


Lidya Grup, ilk 4 ayda %75 büyüdü

Teknolojisiyle baskı sektörünün dünya devleri arasında yer alan Xerox, Epson ve EFİ markalarının Türkiye distribütörü olan Lidya Grup, bu yılın ilk 4 ayını rekor bir büyümeyle kapattı. Büyümede hız kesmeyen ve ekipman satışlarını arttırmayı sürdüren Lidya Grup, aldığı stratejik kararlar ve tedbirlerin neticesinde bir önceki yılın ilk dört ayına göre, bu yılın ilk dört ayında toplam satış gelirlerinde %75 büyüme gösterdi. Lidya Grup, yılın ilk yarısında da bu büyüme oranlarını sürdürme kararlılığındadır.

Kriz kelimesini kaldırdı, büyüyerek yoluna devam ediyor


2017’nin ilk gününden itibaren inançla ve büyüme hedefiyle etkin bir çalışma programı yürüttüklerini kaydeden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, şunları söyledi:
“Şirketimizde, hiçbir zaman krizleri ve olumsuzlukları konuşmuyoruz. Daima, içinde bulunduğumuz durumu nasıl fırsata çevirebiliriz diye değerlendiriyoruz. Nitekim olası krizler esnasında firmalar, morallerini kaybederek yaptıkları stratejik hatalar nedeniyle pazarda oluşan fırsatlara yoğunlaşamıyorlar. Lidya Grup olarak, iyi analizle pazarı domine etmeyi sürdüreceğiz” dedi.
İşini büyütme potansiyeli olmayan müşterilerini borç yükü altına sokmama çabası içerisinde olduklarını da anlatan Bekir Öz, konuşmasına şöyle devam etti:
“Hepimiz, aynı geminin içerisindeyiz. Özelikle ekonomik durgunluğun olduğu dönemlerde, müşterilerimizin adına çok daha fazla düşünüyoruz ve işlerini büyütemeyecek olan işletmelerin büyük borç yükü altına girmemeleri konusunda bilgilendiriyoruz. Lidya Grup’un, müşterilerin gözündeki marka değeri ve memnuniyetinin temel noktası budur. Koşulsuz şartsız önceliğimiz, müşterilerimizin sürekliliği ve memnuniyetidir” diye konuştu.

Pedalı sürekli çevirmek gerekiyor

Sürdürülebilir başarı için yatırım yapılması gerektiğini ifade eden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Rıza Başoğlu, şunları kaydetti:
“Gelişim, istikrarla ilgilidir. Pazar dinamiklerinin ve teknolojinin sürekli değişken olması, istikrarlı hedeflemeyi ve uygulamayı gerektirir. Bu sürecin etkin hale gelmesi ise yatırımla mümkündür. Ekipman yatırımından, insan kaynaklarına kadar, birçok yatırım alanı değerlendirilmelidir. Yani, sürekli pedal çevirmeniz gerekiyor. Pedal çevirmemek, yol almadığınız anlamına gelir ki, bu aşamada ayağa kalkmak daha maliyetli olacaktır” dedi.
Sürdürülebilir büyüme için finans ve insan kaynakları yapısının önemine de değinen Rıza Başoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bizler, toplum ihtiyaçlarının gelişerek arttığının farkındayız. Hangi ekonomik ölçek de olursanız olun, durgunluk devrelerinin sonunda dahi ciddi büyüme fırsatları olmuştur. Önemli olan bu süreçleri iyi yönetebilmektir. Doğru zamanda, doğru yerde, doğru kadroları oluşturabiliyorsanız, büyüme fırsatını yakalamanız çok daha kolaydır. Büyümeyi sürdürülebilir kılmak için de, finans yapınızın, insan kaynakları yapınızın, büyüme hedefleriyle örtüşüyor olması lazımdır. Yani büyümeyi destekleyecek, insan gücünüz ve finansal yapınız yok ise kazanımlar geçicidir ve ekonomiye maliyeti yüksektir. Nitelikli kadrolar, nitelikli teknoloji ve verimli hizmet anlayışı firmalara başarıyı ve büyümeyi getirecektir” şeklinde konuştu.

14 Mayıs 2017 Pazar

Erciyes Turizmi için Yeni Ufuklar Çalıştayı düzenlendi ...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Kayseri'nin Yıldızı Erciyes Turizmi için Yeni Ufuklar Çalıştayı düzenlendi

Erciyes AŞ Başkanı Murat Cahid Cıngı,
“Erciyes, uluslararası alanda bir kış merkezi haline geldi”

Radisson Blu Hotel Kayseri sponsorluğunda ve ev sahipliğinde 11- 12 Mayıs 2017 tarihleri arasında düzenlenen ‘Kayseri’nin Yıldızı Erciyes Turizmi için Yeni Ufuklar Çalıştayı’na, kış turizmi profesyonelleri, yurtiçinden ve yurtdışından uzman danışmanlar, Kayseri’deki şehir ve dağ otellerinin yöneticileri, akademisyenler ve Erciyes’teki otel yatırımcıları katıldı.
İki gün boyunca yapılan workshoplarda PKF Otel Danışmanlıktan Andreas Martin, Erciyes Evrensel Kış Sporları ve Turizm Merkezi’ne global bakış ve bölgeye sunacağı fırsatlar konusunda; Kohl&Partner Danışmanlıktan Claudia Kohl ise, Alpler Bölgesi’ndeki başarılı destinasyon ve otel yöneticiliği tecrübesinin Erciyes’e aktarılması hakkında konuşmalar yaptı.

Erciyes için tanıtım ve pazarlamaya ağırlık veriliyor

Erciyes Kayak ve Kış Merkezi’nde 18 tane uluslararası standartta lift ve 34 farklı kayak pistinin olduğunu kaydeden Erciyes AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Cahid Cıngı, suni karlama sistemi ve sosyal alanlarıyla birlikte Erciyes’in uluslararası alanda bir kış merkezi haline geldiğini belirtti.
Murat Cahid Cıngı, “Son iki yıldır, koyduğumuz hedeflere hızla ulaşıyoruz. Kışın Erciyes’e, hem şehir içinden hem şehir dışından ciddi bir misafirimiz geliyor. Yurtdışından çok fazla olmasa da, yabancı konuklarımızı ağırlamaya başladık. Türkiye’nin en büyük kış sporları merkezi olan Erciyes, dünyanın da sayılı kış merkezleri arasında yer alıyor. Artık, Erciyes’i daha fazla global ölçeğe taşımanın zamanı geldi. Bu yıl ve gelecek yıllarda, dünya çapında tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık vereceğiz” diye konuştu.

9 Mayıs 2017 Salı

İşitme kaybına yol açan faktörlerin %50’si önlenebilir...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



İşitme kaybına yol açan faktörlerin %50’si önlenebilir

KBB Uzmanı Doç. Dr. Seçkin Ulusoy:
“Bebeklerde işitme engeli, ilk 6 aydan önce belirlenip, 12 ay içinde müdahale edilmelidir”

İçinde bulunduğumuz 10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında, 12 Mayıs İşitme ve Konuşma Engelliler Günü olarak anılıyor. Dünya Sağlık Örgütü (WHO)’nun hazırladığı rapora göre, dünyada 32 milyonu çocuk olmak üzere 360 milyondan fazla insan işitme kaybı ile yaşıyor. Türkiye’de bu sayı yaklaşık olarak 2,2 milyondur. Kişiler arası iletişimin temeli olan işitme ve konuşmanın gelişiminin de, sağlıklı bir gelişimin temeli olduğunu düşünecek olursak, işitmenin önemi daha iyi anlaşılacaktır.
İşitme ve Konuşma Engellileri Günü’nün yaklaşması nedeniyle bir açıklama yapan Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı Doç. Dr. Seçkin Ulusoy, şunları söyledi:
“Dünya Sağlık Örgütü, işitme kaybına yol açan faktörlerin %50′nin önlenebilir olduğunu bildiriyor. Önleyici tedbirler arasında, bebeklerin işitme taramalarından geçmesi, kızamık, menenjit, kabakulak ve kızamıkçık aşılarının aksaksız uygulanması, özellikle ototoksik dediğimiz (iç kulağa zarar verici) özellikteki ilaçları kullanırken seçici davranılması, orta kulak iltihabı için etkin tedavilerin yapılması ve aşırı gürültülü ortamlardan kaçınılması sıralanabilir. Bebeklerde bir işitme engeli var ise, ilk 6 aydan önce belirlenip, ilk 12 ayda müdahale edilmesi en önemli anahtar noktadır. Özellikle işitme kayıplı bebeklere, erkenden tanı konularak gerekli uygulamaların yapılmasıyla, akranlarıyla eşdeğer konuşma ve iletişim becerilerine sahip olabilmeleri mümkündür” dedi.

Sağır ve dilsiz olmak artık bir kader değil

‘Sağır ve dilsiz olmak artık bir kader değil’ diyerek sözlerine devam eden KBB Uzmanı Doç. Dr. Seçkin Ulusoy, konuşmasına şöyle devam etti:
“Konuşmanın öğrenilmesinde, en önemli faktör işitmedir. Sağır ve dilsiz diye tabir edilen kişiler, işitemedikleri için konuşamazlar, yani halk arasındaki tabirle dilsiz olurlar. İşitme engeli, kişinin iletişim ve sosyal gelişiminde pek çok zorluklar oluşturur. Bu çocukların bazıları, normal hatta üstün zihinsel yapıya sahip olduklarından sosyokültürel olarak oldukça üst seviyelere çıkabilmelerine rağmen, pek çoğu için toplumdaki iletişimden kültürel büyük handikaplar yaşarlar. Oysa, işitme engellilerin sorunlarının çözümünde, bireyin sahip olduğu işitme kaybı düzeyine bağlı olarak, çeşitli tedavi seçenekleri bulunuyor. Bu açıdan bakıldığında en önemli konu, işitme kaybının mümkün olduğunca erken tanınmasıdır. Çocuklar ilk 3 yaşta dil gelişimlerini büyük ölçüde tamamladığı için eğer bir işitme engeli var ise, doğumdan itibaren ilk 6 ay içinde farkedilip, 1 yaşına gelmeden gerekli tedavilerin yapılması gereklidir. İşitme engelli çocuklar erkenden tanınarak gerekli tedbirler alınmazsa; okulda başarısızlık, psikolojik olarak toplumdan uzaklaşma ve içine kapanıklık gösterebilirler. Ayrıca, vurgulamak isterim ki, çocukluk çağında çok sık görülen orta kulakta sıvı birikiminin de, okul taramalarında erkenden tanınması ve tedavisi önemlidir. Günümüzde ilaç yada cerrahi tedavisi çok kolay olan bu sinsi hastalık, okulda başarısızlık dışında başka bir bulgu vermez” diye konuştu.

Yenidoğan işitme kayıplarının yarısı, risk grubundaki bebeklerde oluşuyor

Minik bebeklerdeki işitme kayıplarının dramatik olduğunu ve tedavi edilmesi gerektiğinin altını çizen KBB Uzmanı Doç. Dr. Seçkin Ulusoy, şunları kaydetti:
“Yenidoğan işitme kayıplarının yarısı, risk grubundaki bebeklerde oluşuyor. Akraba evlilikleri, ailevi işitme kaybının olması, gebelikte kullanılan bazı ilaçlar ve geçirilen hastalıklar, düşük doğum, kilolu bebekler, yüz bölgesinde çeşitli doğumsal sorunların görülmesi, bebeğe verilen bazı ilaçlar, uzamış yenidoğan sarılığı veya uzun süre yenidoğan yoğun bakım ünitesinde bebeğin kalması gibi sebepler başlıca risk faktörlerini oluşturuyor. Yenidoğan işitme kayıpları, binde 1-3 arasında değişmekte olup, bunların yaklaşık yarısı tek taraflı iken, diğer yarısı da çift taraflı işitme kayıplarıdır. Tek taraflı kayıplar, erişkin yaşlara kadar tanınmayabilir ve genelde büyük sorun oluşturmazlar, ama çift taraflı kayıpların mutlaka tanı koyularak gerekli tedavileri yapılmalıdır” şeklinde konuştu.
WHO raporuna göre yaşlandıkça işitme kaybı riskinin arttığını da anlatan KBB Uzmanı Doç. Dr. Seçkin Ulusoy, 65 yaşını geçen her 3 kişiden birinin duyma güçlüğü yaşadığını, orta ve ileri yaşlarda başlayan kayıpların uygun işitme cihazlarıyla büyük oranda çözüme kavuşabildiğini sözlerine ekledi.

7 Mayıs 2017 Pazar

Uluslararası MICE Derneği, büyük buluşmasını gerçekleştirdi...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR





Deniz, kum ve güneş misafilerine nazaran ülkeye 3 kat daha fazla para
bırakan MICE sektörü profesyonellerinin bir araya gelerek kurduğu
Uluslararası MICE Derneği, büyük buluşmasını gerçekleştirdi.

MICE (kurumsal organizasyonlar), turizm gelirleri içerisinde ki karşılık
oranı ve yarattığı endüstri ile artık turizmin bir kolu olmaktan çıkıp başlı
başına bir sektör haline geldi.  Turizm gelirlerinin yüzde 30'luk diliminde söz sahibi olan MICE sektörü, Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek sektörü bir araya getiren güç birliğine imza attı. Sektör profesyonellerinin bir araya gelerek kurduğu Uluslararası
MICE Derneği, 04 Mayıs 2017 tarihinde tüm sektör paydaşlarının yansıra
iş, sanat, spor camiasından isimleri bir araya getirdi.


Sektörün geleceği için yapılabileceklerin tartışıldığı gecede konuşma yapan
Uluslararası MICE Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Söyler, "Çıkacağımız
bu yolda sektörün gelişimine yönelik projeler üreterek, üyelerimizin de bu
projeler içinde yer almasını sağlayacağız. Ayrıca, derneğimizin öncelikleri
arasında üye ve sektör paydaşlarının sorunlarına çözüm üretilmesi ön planda
yer alacak" dedi.


Türkiye'nin mevcut durumunu kongre turizmi açısından değerlendiren Söyler,"
Türkiye'nin geçirdiği zor süreç en çok uluslararası organizasyonları
etkiledi. 2016'da Türkiye'nin bu konuda kan kaybı yaşadığını belirtmeliyiz.
Biz de derneği sektörün kanayan yaralarını durdurmanın yanı sıra çok daha
güçlü hale gelebilmesi için kurduk. Ancak bu noktada şunu belirtmeliyiz ki
MICE sektöründe diğer turizm alanlarından farklı olarak uzun vadede planlama
ve karar süreci gerekiyor. Sektörün yararına olabilecek tüm çalışmalarda ve
projelerde Kültür ve Turizm Bakanlığı ile birlikte çalışabileceğimiz
mesajını da vermek istiyoruz" diye konuştu.


Gecede kısa bir sunum yaparak gerçekleşen ve gerçekleşecek proje ve
etkinliklerden bahseden Uluslararası MICE Derneği Başkan Yardımcısı Hüseyin
Kurt; "Uluslararası MICE Derneği tüm sektör paydaşlarını bir
araya getirmek ve sayıları 100 civarında yan sektörden oluşan bu büyük eko
sistemin kitlesel düzeyde muhatabı olabilmek adına yola çıkmış bir sivil
toplum örgütüdür. Kısa süre içerisinde, yoğun kullandığımız sosyal medya gücü ve
etkinliklerimiz ile sektörde çok hızlı duyulduk. 4 ay içerisinde üye sayımız
200'e yaklaştı. Yıl sonunda 1000 üye hedefimiz bulunmaktadır. Kısaca
yaptığımız ve yapacağımız etkinliklerden bahsetmek gerekirse; Uluslararası
MICE Derneği 19 Ocak tarihinde Mövenpick İstanbul Golden Horn Sponsorluğunda
MICE çalışan acentalara yönelik gerçekleştirdiği acenta lansman gecesinden
sonra 24 Mart tarihinde ise sektör paydaşlarının temsil edildiği dernek
yöneticileri, kanaat önderleri, akademisyenler, özel sektör temsilcilerinden
oluşan danışma kurulu ile, derneğin gelecek vizyonu açısından önemli bir
projeksiyon ortaya koymuştur” dedi.

31 Mart - 02 Nisan tarihlerinde Ramada Resort Kazdağları Thermal & Spa sponsorluğunda gerçekleşen '' Kaz Dağları Fam Trip
'' organizasyonundan da bahseden Kurt, sözlerini şu şekilde noktaladı:  “ MICE çalışan acentalar bir yandan oksijeni bol keyifli bir hafta sonu yaşarken bir yandan da kurumsal misafirlerine önerecekleri keyifli bir destinasyonu yaşama fırsatı yakaladılar. 29 - 30 Nisan tarihlerinde ise güçlü adımlarla devam edebilmek
adına Vialand Palace, Adventure Land ve Vialand Etkinlik Merkezi
sponsorluğunda çalışma grupları ve komisyonlar oluşturduk. Katılımcılar Vialand Palace Hotel'de konaklama ve toplantı yaparken bir yandan da Vialand Etkinlik Merkezi ile Adventure Land alanında aktiviteleri yaşama fırsatı yakaladılar. 23 Mayıs Tarihinde ise Radisson Blu Bosphorus Hotel sponsorluğunda üyelerimiz öncelikli olmak üzerine '' Motivasyon '' konulu bir söyleşi Haziran ayı içerisinde ise eğitimlerin hızlandığı ve yine Temmuz sonu Ağustos başı ise Radisson Blu Hotel Tuzla'nın sponsorluğunda üyelerimiz öncelikli olmak üzere 1 tam gün kişisel gelişime yönelik eğitim ve 1 gün takım aktivitesi olmak üzere bir hazırlık yapmaktayız.  İlerleyen günlerde yurt içi ve yurt dışı destinasyon ziyaretleri, network geceleri, dernek olarak işbirliği toplantıları, B2B programlar, çalıştay ve MICE Summit 2018 hazırlığı içerisinde olacağımızın bilgisini paylaşmak isterim."


Hakkında:

Sektör prefosyenellerinin bir araya gelerek kurdukları Uluslararası MICE
Derneği; sektörde Türkiye çıkışlı ilk uluslararası dernek olma özelliği
taşıyor. MICE sektörü çalışanları için Türkiye'de kurulan ve global bir
atılım yapacak olan dernek, üyelerine yurtiçi - yurtdışı avantajlar
sağlarken, etik çerçevenin korunması ve sektör paydaşlarının sorunlarına
çözüm üretilmesini ilke edinmiş olup ilerleyen dönemde öncelikli yurt
içerisinde açacağı şubelerden sonra yurt dışına temsilcilik vermek
istemektedir.

6 Mayıs 2017 Cumartesi

Şimdi, Kayseri’ye Gitme Zamanı...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




Kayseri’ye, 500 bin turistin gelmesi hedefleniyor

“Şimdi, Kayseri’ye Gitme Zamanı” projesi başladı

Turizmciler, Kayseri’ye turist çekmek için birçok proje üzerinde çalışıyor. Kent turizmi için yurtiçi ve yurtdışında yoğun çalışan Radisson Blu Hotel Kayseri’nin Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, “Şimdi, Kayseri’ye Gitme Zamanı” projesini başlattı. Projeyle, Kayseri’ye yerli ve yabancı yılda 500 bin turistin çekilmesi hedefleniyor.


Kayseri’nin sahip olduğu Erciyes Kış Merkezi, Kapuzbaşı Şelalesi, Sultansazlığı Milli Parkı, Yahyalı’da bulunan Aziz George Mezarlığı, Selçuklu mimarisine ait eserler dahil, kentin tarihi - kültürel zenginliği ve gastronomisiyle henüz turizmde hak ettiği payı almadığını anlatan Recep Arifoğlu, ‘Hedef 500 bin turist’ sloganıyla ‘Şimdi Kayseri'ye Gitme Zamanı’ projesini Nisan ayında hayata geçirdiklerini belirtti. Yurtiçi ve yurtdışında yaptıkları tanıtım çalışmalarına değinen Recep Arifoğlu, başta Erciyes Kış Merkezi’nde yapılan uluslararası etkinlikler olmak üzere kent turizminde ciddi bir artış ivmesinin sürdüğünü söyledi. Kapadokya’ya gelen turistlerin bir bölümünün Kayseri’yi ziyaret etmesi noktasında çalışmaların olduğunu kaydeden Recep Arifoğlu, geçtiğimiz dönemde Kayseri Valiliği ve Nevşehir Valiliği’nin ‘Kültürel Kayak Projesi’ni başlattığını hatırlattı.

Kadim şehir Kayseri’yi, dünyaya tanıtmaya çalışıyoruz

Kayserili işadamı Süleyman Çetinsaya’nın Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptığı Artaş İnşaat tarafından 2014 yılı Eylül ayında hizmete açılan Radisson Blu Hotel Kayseri, kentin markalaşmasında etkin bir rol oynuyor. Otel, iş dünyasına ve kente kayak, kültür ve gastronomi turizmi için gelen yerli ve yabancı misafirlere hizmet veriyor.
Öncelikli hedeflerinin Anadolu’nun misafirperverliği ve lezzetleriyle misafirlerini buluşturmak olduğunu ifade eden Recep Arifoğlu, şunları söyledi:
“Kayseri, gerek kültür ve tarih turizmi, gerek kış turizmi, gerek ticaret hayatındaki hareketliliğiyle; ülkemizin ve bulunduğumuz coğrafyanın parlayan yıldızı oldu. Kayseri Valiliği, Kayseri Büyükşehir Belediyesi, Erciyes AŞ, THY Kayseri, seyahat acentaları ve otelimiz başta olmak üzere, kentimizin kamu, yerel yönetimleri ve özel sektör temsilcileri olarak, yurtiçinin yanı sıra, Almanya, Hollanda, İspanya, Dubai gibi dünyanın dört bir yanında düzenlenmekte olan turizm fuarlarına ve toplantılara katılıyoruz. Kadim şehir Kayseri’mizi dünyaya tanıtmaya devam ediyoruz. Yaptığımız çalışmaların meyvelerini de almaya başladık. Otelimizde, yerli misafirlerimizin yanı sıra, Avrupa, Ortadoğu, Uzakdoğu, Amerika gibi dünyanın dört bir yanından iş ve kayak turizmi için gelen misafirlerimizi ağırlamaktayız” dedi.
Turizmde hedeflere ulaşılabilmesi noktasında, güçlerin birleştirilerek topyekün atağa geçilmesi gerektiğini anlatan Recep Arifoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Türkiye turizminin dünyaya tanıtılıp pazarlanması noktasında, Devletimiz ile birlikte; özel sektör, STK’lar ve bireyler olarak, daha etkin bir çalışma yürüterek, tanıtım-pazarlama atağına devam etmeliyiz. Özel sektör temsilcileri olarak bizler, turizmden ciddi bir beklenti içerisindeysek, o zaman tüm turizm tesislerin ve sektör çalışanlarının tanıtım-pazarlama faaliyetinde daha aktif bulunması gerekiyor. Bir diğer konu da yurtdışında, ‘güvenliyiz’ yerine, ‘turizm markasıyız’ kavramına vurgu yaparak, tanıtımlarımızı sürdürmeliyiz” şeklinde konuştu.

3 Mayıs 2017 Çarşamba

Uyumsoft, Ar-Ge İşbirlikleri Zirvesi ve Fuarı’na katılıyor ...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Uyumsoft,
Ar-Ge İşbirlikleri Zirvesi ve Fuarı’na katılıyor

Uyumsoft, 3 ile 5 Mayıs 2017 tarihleri arasında Pullman Hotel İstanbul’da, Kalkınma Bakanlığı ile Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı himayesinde düzenlenen Uluslararası Ar-Ge İşbirlikleri Zirvesi ve Fuarı’na katıldı.
Fuar sırasında Uyumsoft’un standına Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Doç.Dr. Hasan Ali Çelik’in de aralarında bulunduğu yoğun protokol ziyareti gerçekleşti. Uyumsoft’un standını ziyaret edenlere Uyumsoft Başkanı Mehmet Önder, Uyumsoft Yönetim Danışmanı Prof.Dr. Ercan Öztemel, Uyumsoft ERP Satış Koordinatörü Selçuk Alkaş ve Uyum Akademi Yöneticisi Kerim Şahin, kamu ve özel sektörde yapmakta olduğu projeler ile Uyum Akademi hakkında bilgiler verdi.


Organizasyon, kamu, üniversite ve özel sektör başta olmak üzere, ülkenin kalkınma hedefleri ile bütünleşik bir şekilde bulunan kurumlar ve kişiler arasında bilimsel ve ticari işbirliği zemininin oluşturulması, yapılan hizmet ve faaliyetlerden ulusal ve uluslararası farkındalığın artırılması amacıyla düzenleniyor.

Uyumsoft, bilişime güç katıyor

Türkiye, yazılım sektöründe dünyada söz sahibi olmaya hazırlanıyor. Amerika’daki Silikon vadisi ve Hindistan’daki Bangolare vadisini kendisine örnek alıyor. Yerli bilişim sektörü sürekli güçleniyor. Sektörün itici güçlerinden birisi olan Uyumsoft, yazılım, girişimcilik ve start-up projeleri ile her geçen geçen gün daha da güçleniyor. Uyumsoft, ERP serüveninde 20 yıldır katettiği yolla ürettiği cloud ERP, web ERP, mobil ERP gibi dünya ile rekabet edebilen ürünler sayesinde, ülkemizin dünyaya açılan firmaları arasından yer alıyor.
Önümüzdeki dönemin ekosistemlerin rekabeti ile ilerleyeceğini öngören Uyumsoft, çalışanları ve son 3 yılda işbirliği yaptığı 150’nin üzerindeki iş ortağıyla ekosistemini genişleterek, güçbirliği yapmayı sürdürüyor. Aynı zamanda, oyun, eğitim, savunma sanayi, veri işleme gibi ‘Smart Business’ modelleri üzerinde çalışarak, start-up projelerini de destekliyor. Uyum Akademi, bir taraftan hem kendisinin, hem de müşterilerinin akademik ihtiyaçlarını giderirken, diğer yandan birçok üniversite öğrencisine eğitim imkanı sunarak, istihdama ciddi katkılar sağlıyor.
Merkez ofisini Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Teknopark’ında konumlandıran Uyumsoft’un, Ankara, İzmir, Bursa, Tokat ve Azerbaycan Bakü’de ofisleri bulunuyor. Sahip olduğu bilgi birikimi, tecrübesi ve ‘yetenek merkezi’ dönüşümüyle; tüm ekosistemindeki işletmelerin yazılım ile kalkınmasına önderlik ediyor. İstanbul’daki merkez ofisinde, tam olarak bu amaca hizmet etmek üzere, işbirliği ve start-up projelerini tıpkı bir kuluçka merkezi gibi yöneten bir kompleks olarak hizmet ediyor.

Uyum Akademi hakkında

Uyumsoft, üretmiş olduğu bilişim çözümleri ile müşterisinin sadece bilgi sistemlerini yapılandırmakla yetinmeyip, aynı zamanda gerekli olan akademik desteği vermeyi de önemli bir iş yürütme stratejisi olarak benimseyerek, bu kapsamda ihtiyaçları karşılamak üzere Uyum Akademi’yi kurdu. Uyum Akademi, başta Uyumsoft çalışanları, Uyumsoft’un çözüm ortakları ve müşterilerinin eğitim ihtiyaçları olmak üzere, gerekli gördükleri, araştırma, bilimsel aktivite, çalıştay, odak grubu, teknoloji izleme, proje platformları, iş üstünde projeler, arama konferansları vb. gibi aktiviteleri gerçekleştirmek üzere oluşturulmuş kurumsal bir yapılanmadır.

2 Mayıs 2017 Salı

TIRPORT ile lojistik sektörü Endüstri 4.0’a taşınıyor...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



TIRPORT ile lojistik sektörü Endüstri 4.0’a taşınıyor

Lojistik sektörünün 2016 cirosu,
100 milyar Doları geçti

Taşımanın %92’nin karayolu ile yapıldığı Türkiye, Avrupa’nın en büyük kamyon pazarı olma liderliğini kimseye kaptıracak gibi durmuyor. Her gün yaklaşık 900 bin kamyonun yük aldığı ülkemizde, lojistik sektörünün 2016 cirosu 100 milyar Doları geçti. Bu yıl, geçtiğimiz yıla oranla sektördeki cironun artacağı öngörülüyor. Ciro içinde en önemli payı yaklaşık %58’lik oran ile karayolu taşımacılığı alıyor. Karayolu taşımacılığı geçtiğimiz yıl 60 milyar Dolara yakın bir ekonomi yarattı ve sektörde dönen günlük sıcak para 500 milyon TL’yi buldu.
Türk kamyon pazarının en önemli ayırt edici özelliklerinden birisi, yollardaki her 10 kamyondan 9’unun sahibinin bireyler olmasıdır. Ülkemizde, kamyonculuk ekmek teknesidir. Türkiye’de lojistik firmalarının “Özmal” olarak adlandırılan kendilerine ait kamyon sahipliği olanı %5’in altındadır. Yük, Anadolu merkezli kamyoncuların sırtındadır. TIRPORT, lojistik sektörüne “gerçek zamanlı, konum tabanlı ve akıllı yönetim ekranlarıyla” Endüstri 4.0 standartlarını yakalama fırsatı sunuyor.  

Türk lojistik sektörü dijitalleşiyor ve Endüstri 4.0’a hazırlanıyor

Türk lojistik sektörü, dünyayla aynı anda hem hızla dijitalleşiyor, hem de kendisini Endüstri 4.0’a hazırlıyor. Konum tabanlı ve gerçek zamanlı uygulamaların, akıllı telefonlarla hızla yaygınlaşması ile birlikte “Uberleşme” olarak nitelendirilen yeni ekonomi, Endüstri 4.0’ın bir parçası olarak hayatımızın her alanına girmeye başladı. Bir zamanlar uygun yük bulmak için TIR parklarında ve nakliye garajlarında yük tahtalarını kollayan kamyoncular, artık TIRPORT’un akıllı telefon uygulaması ile kendileri için uygun yüklere, istedikleri yer ve zamanda ulaşabiliyor. Daha yolda giderken dönüş yükü fırsatlarından anlık iletiler ile farkında olarak, teklif verebiliyor ve organizasyonunu yapabiliyorlar.

Lojistik devleri 2017’de “Dijitalleşmeye” odaklandı

TIRPORT, Türkiye’de bu anlamda ön plana çıkan ve sektördeki ana aktörlerin kısa zamanda dikkatlerini çeken bir uygulama oldu. TIRPORT, sahip olduğu teknolojiler ve ortaya koyduğu inovatif iş modelleri ile Maersk gibi dünya lojistik devlerinin yanında, Türkiye’nin önde gelen lojistik firmaları ve holdinglerinin ilgi odağına girdi.
Lojistik sektöründe yaptıkları işi tarif eden TIRPORT İş Geliştirme Müdürü Alemdar Kadıoğlu, şunları söyledi: “Biz TIRPORT ile sektördeki tüm paydaşları teknolojiye dokunduruyoruz ve onların günlük hayatlarına değer katıyoruz. Lojistiğin, geleceğini şekillendiriyoruz” dedi.
TIRPORT’un ortaya koyduğu Lojistik Operasyon Yönetimi Çözümleri; fabrikalardan perakendecilere, lojistik firmalarından taşıma kooperatiflerine, ambarlardan kargo firmalarına kadar uçtan uca entegre çözümler sunuyor. Örneğin kamyoncuları, mobil uygulaması ile sisteme entegre ederek, yapay zekâ gücüyle onların kamyonlarını uygun yükler ile buluşturuyor.
Dünya lojistik devlerinin “Lojistiğin Dijitalleşme Yılı” olarak tanımladığı, UBER, Amazon gibi teknoloji devlerinin ardı ardına lojistik sektörüne yatırım kararları aldığı 2017 yılında, global dijital dönüşüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek çözümler ortaya koyabilmek yakın gelecekte sektördeki değişimi gözler önüne serecektir.