29 Temmuz 2016 Cuma

İletişim ve Medya dünyasında örnek işbirliği...



HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



İletişim ve Medya dünyasında örnek işbirliği

İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler kabul edildi


Kamuoyunun doğru bilgi ve habere ulaşmasında kendi sorumluluklarını azami ölçüde yerine getirmek, yüksek anlayış ve iş birliği içinde sağlıklı bir iş modeli oluşturmak amacıyla yola çıkan Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD), Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD), Reklamverenler Derneği (RVD), TOBB Medya ve İletişim Meclisi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), ‘İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler’i kabul etti.

Rehber niteliğinde hazırlanan ilkeler, 28 Temmuz Perşembe günü, tarafların katılımıyla gerçekleştirilen bir imza töreniyle taahhüt niteliği kazandı.

İmzacı taraflar, gerek bu ilkelerin yaygınlaştırılması, gerek mükemmelleştirilmesi gerekse uygulamanın izlenmesi konusunda iş birliği yapma konusunda da fikir birliğine vardı.  Kurum ve şirketlerin üst yönetim ve kurumsal iletişim yöneticileri, iletişim danışmanlığı şirketleri ile medya mensuplarının dâhil olduğu meslek örgütlerinin hayata geçirdiği iş birliği modeli, pek çok açıdan örnek oluşturuyor.

İmzacı tarafların, ekte sunulan ‘İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler’in kabulüne ilişkin yaptıkları değerlendirmeler şöyle:


Bilişim Muhabirleri Derneği Başkanı Musa Savaş: "Gerekli ve yapılması kaçınılmaz olan bir şeyin yapılmamasındansa geç de olsa yapılmasının doğru olduğunu düşünüyoruz. Böyle bir çalışmanın içinde yer almaktan dolayı çok mutluyuz. Bilişim Muhabirleri Derneği olarak İletişim ve Medya İlişkileri Kılavuzunun gerek pratiğe dökülmesine gerekse de zaman içinde geliştirilmesine har zaman destek olacağız."

Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak: “İletişim ve medya sektörü arasında ilişkileri etik, hukuki, doğru ve sağlıklı yürütmek amacıyla başlattığımız çalışmanın iletişim sektöründe uzun dönemdir tartışılan sorunlara önemli katkı sağlamasını  diliyoruz. Diğer medya ve iletişim örgütlerinin de katılımıyla deklarasyonun  yaygınlaşmasını temenni ediyoruz.”

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ: “İletişim sektöründe rolü olan tüm meslek örgütlerinin gelişmeye yönelik olarak, güç birliği içinde, tek çatı altında buluşmasına büyük önem veriyoruz.  Sağlıklı ve güvenli bir ortam sağlayan işbirliği platformların sektörümüzü geleceğe güvenle taşıyacağına inanıyoruz. Bu meslek ilkelerinin oluşturulması aşamasında ilgili herkesin karşılıklı anlayış ve işbirliği içinde hareket etmesi, içeriğin kendisi kadar anlamlı ve değerliydi. Örnek bir ‘iş modeli’ hedefi ile çıkılan bu yolculuğun kendisi de örnek bir ‘işbirliği modeli” oldu. İletişim ve Medya İlişkileri Yönetimi’ konusunda gerçekleştirdiğimiz bu muhteşem işbirliğinin yeni, ancak çok etkili bir başlangıç olduğuna inanıyoruz.”

Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bengi Vargül Şen: “Meslek standartlarının yükseltilmesine öncülük etmeyi kuruluşunda misyon edinen Kurumsal İletişimciler Derneği’nin Başkanı olarak, İletişim ve Medya İlişkileri Yönetimi-Mesleki İlkeler Kılavuzu’nun imza törenine tanıklık etmekten çok mutluyuz. Bugünden sonra kılavuzda yer alan ilkelere sahip çıkma, onların sorumluluğunu taşıma ve uygulanması için önemli çabalar sarf etme görevi, tüm sektör paydaşlarına düşüyor. Bunu başarabildiğimiz takdirde, deneyimlerimiz, bilgi ve birikimlerimiz mesleki standartlara dönüşerek ve iş yapış şeklimizle fark yaratmaya ve kurumlarımıza değer katmaya devam edeceğiz.”

Reklamverenler Derneği – RVD Başkanı Ahmet Pura: “Dünya kan kaybediyor, sektörlerde rekabet değil savaş var… Bunlar hep uzun vade için olumsuzluk sinyalleri… Toparlanmayı, öncelikle doğru iş modelleri ve etik değerlere uyum sağlayacak. Yumruk sıkışırsak el sıkışamayız diyoruz. Uyumu, barışı ve doğruları bulmak adına uzlaşı esastır diyoruz.  İşte bu beraberlik önemli bir şans! Kabul edilen meslek ilkelerinin uygulanması hem sektöre ve hem de topluma  örnek olacaktır.”

TOBB Medya ve İletişim Meclisi Başkanı Hakan Güldağ: “Medya işiyle uğraşanlar imtiyazlıdır. Gazetecilik imtiyazlı bir meslektir. Bunun tek nedeni ise bireyin ve toplumun haber alma hakkıdır. Kendi yaşamımızdan başlayarak bizi ilgilendiren pek çok konuda özgür, dolayısıyla doğru karar alabilmek için, etrafımızda ne olup bittiğini doğru bilmemiz gerekir. Çeşitli kanallarıyla medyanın imtiyazı da bireyin ve toplumun bu ihtiyacının karşılanmasından kaynaklanır. Mesleğimizde her şey bundan sonra gelir ve başka hiçbir imtiyaz aranmaz. İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler, ortaya çıkan ihtiyaç üzerine, çeşitli boyutlarıyla bu durumu yeniden hatırlatıyor. Şimdi bize düşen görev, altına imza koyduğumuz taahhütlere uymak ve yaygınlaştırmak…”
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Başkan Vekili Vahap Munyar:  “Gazetecilerin en geniş yol haritası olan TGC’nin önderliğinde hazırlanan Türkiye Gazeteciler Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’nin de temel esas alındığı bu metin son derece önemli. Gazeteci, basın özgürlüğünü, halkın doğru haber alma, bilgi edinme hakkı adına dürüst biçimde kullanır. Bu amaçla her türlü sansür ve oto sansürle mücadele etmeli, halkı da bu yönde bilgilendirmelidir. Gazetecinin halka karşı sorumluluğu, başta işverenine ve kamu otoritelerine karşı olmak üzere, öteki tüm sorumluluklardan önce gelir. Bilgi ve haber ile özgür düşünce, herhangi bir ticari mal ve hizmetten farklı olarak toplumsal bir nitelik taşır. Gazeteci, ilettiği haber ve bilginin sorumluluğunu üstlenir ve paylaşır. Gazetecinin özgürlüğünün içeriğini ve sınırlarını, öncelikle sorumlulukları ile meslek ilkeleri belirler. Buna  uygun gazetecilik yapılmasının sağlanmasında tüm meslek örgütlerine büyük rol düşüyor. Ancak bu şekilde mesleğimizin standartlarını yükseltebiliriz."
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği – TÜHİD Başkanı Gonca Karakaş: “İletişim ve Medya sektörü profesyonellerinin ortak iş birliği süreçlerini ve çalışma disiplinlerini, sektör örgütleri olarak bir kez daha kayıt altına almamızı çok önemsiyoruz. Hem iletişim hem medya sektörünün gelecek nesillerine mesleğimizi daha iyi tarif edebilmek, gelişen sistemleri kalite kavramı ile birleştirerek taşımak hepimizin görevi. Bu oluşturduğumuz sistemi, uygulamada takip edebilmek ve geliştirmek de aynı şekilde görevimiz. Sektörümüze hayırlı olmasını dileriz.”
Bilişim Muhabirleri Derneği – BMD hakkında: Bilişim Muhabirleri Derneği-BMD, Türkiye’de Bilgi Teknolojileri alanında görev yapan basın mensuplarının 20 Şubat 1998 tarihinde kurdukları 142 üyeli bir dernektir. Üyeleri arasında gazete, dergi, haber ajansları, radyo, televizyon ve haber portallarının çalışanları bulunan derneğin amacı, “Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşmesi sürecine katkıda bulunmak” olarak belirlenmiştir.

Ekonomi Gazetecileri Derneği – EGD hakkında: Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Türkiye genelinde muhabirinden köşe yazarına, editörden serbest çalışanına bütün meslektaşları bünyesinde toplayan ekonomi alanında en fazla gazeteci üye sayısına sahip meslek örgütüdür. EGD’nin yaklaşık 800 üyesi bulunmaktadır. EGD, üye profilinin gücü, düzenlediği etkinlikler ve nitelikleriyle Türkiye’nin en etkili STK’larından biridir.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği  – İDA hakkında: İletişim Danışmanlığı sektörünün önde gelen 27 şirketini temsil eden İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği-İDA, 2004 yılında sektörü geliştirmek amacıyla kurulmuştur. Beş kıtada 32 ülkeden 2.500’ü aşkın halkla ilişkiler şirketinin üye olduğu Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği - ICCO’nun Türkiye temsilcisidir. Derneğin başlıca amacı; sektörü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak; üyelerinin, mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini sağlamak; sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmaktır.

Kurumsal İletişimciler Derneği –  KİD hakkında: Türkiye ekonomisine yön veren önemli kurumlarda çalışan Kurumsal İletişimcilerinin inisiyatifiyle 2009 yılında kurulan Kurumsal İletişimciler Derneği, kurumsal iletişim mesleğinin bilinirliğini ve itibarını artırmak, meslek standartlarının yükseltilmesine liderlik etmek, üyeler arası bilgi alışverişinde bulunmak, diyaloğu güçlendirmek ve genç iletişimcilere eğitim olanakları sağlamak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyet ve çalışmalarla kurumsal iletişim sektörünün gelişimine katkıda bulunmaktadır. 75 üyesi bulunan Kurumsal İletişimciler Derneği üye kurumlarının %60’a yakını sektöründe ilk 10 arasında yer alıyor.

Reklamverenler Derneği –  RVD hakkında: Reklamverenler Derneği'nin misyonu Türkiye'de reklamın önemini, etkinliğini, verimliliğini, bilincini anlatmak ve artırmak, reklamla ilgili tüm süreçlerde reklamverenlerin haklarını korumaktır.  Reklamverenler Derneği, reklamveren - medya - reklam ajansı üçgeninde işleyişi yenileyerek güçlendirmenin yanı sıra, 20. yılında kavuştuğu yeni yapısıyla reklam sektöründeki problemlere yepyeni çözümler getirerek gerekli değişimleri başlatma; sistemlerin ve süreçlerin sağlıklı ilerlemesi için etkili adımlar atma amacındadır. Reklamverenler Derneği, reklam sektörünün sağlıklı işleyişi ve gelişimi için öncülük etmek amacıyla markalaşma ve pazarda yaşanan problemlere odaklanmayı; sektörün ileri gelenlerini bir araya getirerek sorunları çözüme ulaştırmayı ve reklamverenleri sektörel gelişmelerden haberdar etmeyi hedeflemektedir.  Reklamverenler Derneği, Türkiye'de reklam pazarının her geçen gün büyüdüğü, rekabet ortamının giderek geliştiği ve markalaşma sürecinin yeni bir ivme kazandığı bir dönemde, gerçekleştirdiği tüm etkinliklerde ve etkili olduğu tüm alanlarda sektörün yapısına uygun olarak, diğer sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte hareket

TOBB Medya ve İletişim Meclisi hakkında: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, odalar ve borsalar arasındaki birlik ve dayanışmayı temin etmek, mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak, oda ve borsa mensuplarının meslekî faaliyetlerini kolaylaştırmak, belirtilen hizmetleri yerine getirmek amacıyla kurulan, tüzel kişiliğe sahip, kamu kurumu niteliğinde meslek üst kuruluşudur.
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti –  TGC hakkında: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti ülkenin tek partili yönetimden çok partili demokratik bir rejime geçme sancılarının başladığı 1946 yılının 10 Haziran günü kurulmuştur.  81 ilden3 bin 872 üyesiyle Türkiye’nin en büyük gazetecilik meslek örgütüdür.  Gazete, dergi, radyo, televizyon gibi yazılı, işitsel, görsel ve elektronik iletişim ve internet alanlarını kapsayan gazetecilik mesleğini; mesleğin geleneklerini, ahlak ilkelerini korumak; Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’nin herkes tarafından benimsenmesini, geliştirilmesini, korunmasını, toplumda yaygınlaşmasını sağlamak, herkesin bilgi edinme, halkın doğru haber alma ve gerçekleri öğrenme hakkını, iletişim, düşünce açıklama, eleştiri ve yorum hakkı ile ifade ve basın özgürlüğünü savunmak; gazetecileri meslekleri içinde maddi ve manevi yönleriyle geliştirmek, ilerletmek, korumak ve yüceltmek amacıyla kurulmuştur.  Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi ile gazetecilerin yol haritasını belirlemiştir. Yerel Medya Eğitim Seminerleri ile bugüne kadar 8 bin gazeteciye meslek içi eğitim vermiştir. Her yıl düzenlediği  Türkiye Gazeteciler Başarı Ödülleri, Sedat Simavi Ödülleri, Basın Özgürlüğü Ödülleri, Burhan Felek Basın Hizmet Ödülleri ve Yerel Medya Ödülleri ile  gazetecileri ödüllendirmektedir.
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği – TÜHİD hakkında: Türkiye Halkla İlişkiler Derneği-TÜHİD, 1972 yılında kurulmuş, iletişim sektörünün en eski örgütüdür. TÜHİD, Türkiye'deki halkla ilişkiler uzmanlarını bir çatı altında toplayarak, mesleki dayanışmayı sağlamak, mesleğin tanınması, yerleşmesi ve gelişmesi yolunda çalışmalar yapmak, genç iletişimcilerin sektöre uyumunu sağlayıcı sistemlere katkı vermek, iletişim fakültelerinin eğitim sistemi ile sektörel uyumuna katkı sağlamak amacıyla faaliyet göstermektedir. TÜHİD’in ayrıca bu yıl on beşincisini düzenlediği Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri de iş dünyasında ve sektörde ilk ve tek olma özelliğini taşımaktadır. TÜHİD, TOBB Türkiye Medya ve İletişim Meclisi kurulmasına öncülük etmiştir. KALDER-Türkiye Kalite Derneği ve Global Alliance üyesidir. BM Global Compact Küresel İlkeler Sözleşmesini 2008 tarihinde imzalamıştır.
bunların birbirleriyle ve halk ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hâkim kılmak üzere, meslek disiplinini ve ahlâkını korumak, ülkenin kalkınması, ekonominin gelişmesi için gerekli çalışmaları yapmak ve bu Kanunda

25 Temmuz 2016 Pazartesi

24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR




Reis’ten,
“24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı” kutlama mesajı

Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, “24 Temmuz Gazeteciler ve Basın Bayramı”nı kutlama mesajı yayınladı. Türk basınında sansürün kaldırılmasının yıldönümü nedeniyle yayınladığı mesajında, basın mensuplarının bayramını en içten dilekleriyle kutladığını açıkladı.

Reis Gıda Başkanı Mehmet Reis, yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Demokrasinin gelişmesinde büyük yeri bulunan ve haber alma- yayma özgürlüğünün en etkili aracı olan basın, demokrasinin gelişmesinde ve yaşamasında önemli unsurlardan biridir. Görevlerini bu ilkeler doğrultusunda, gecesini gündüzüne katarak büyük bir fedakarlıkla yapan Sayın Basın Mensuplarımız, her türlü övgüyü ve takdiri hak etmektedir. Bu duygu ve düşünceler ile ilkeli ve tarafsız anlayışıyla bugüne kadar Türk basınına emek veren ve vermeye devam eden tüm basın mensuplarının bayramını kutlar, çalışmalarında başarılar dileriz” dedi.

Uyum Akademi Başarı Sertifikaları sahiplerini buldu ..

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


‘Uyum Akademi Yaz Staj Okulu’nun
Başarı Sertifikaları sahiplerini buldu

Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) ve Uyumsoft AŞ işbirliğiyle, bu yıl 8.’si düzenlenen “Uyum Akademi Yaz Staj Okulu” başarı sertifikaları sahiplerini buldu. Uyum Akademi Yaz Staj Okuluna, ülke genelindeki 15 üniversitenin bilgisayar, matematik ve endüstri mühendisliği bölümlerinde okuyan 28 öğrenci katıldı.
Uyumsoft AŞ’nin YTÜ Teknoparkı’nda yer alan Merkez Binasında, 22 Temmuz 2016 tarihinde düzenlenen sertifika törenine, Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Hüseyin Şahin, Uyum Akademi Yöneticisi Kerim Şahin, Uyumsoft AŞ Yazılım Ar-Ge Yöneticisi Bülent Sarı, Yıldız Teknoparkı Kuluçka Merkezi Müdürü Latif Ulu ve başarı sertifikasını almaya hak kazanan öğrenciler katıldı.

Teorik ve pratik staj imkanı sağlanıyor

Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Nişantaşı Üniversitesi,  İstanbul Aydın Üniversitesi, Trakya Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Namık Kemal Üniversitesi, TED Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi’nde eğitimlerine devam eden 28 mühendislik bölümü öğrencisi; 20 iş günü süren eğitimde,  C# temel tanıtımı, yazılım projesi kavramı, nesne yönelimli programlama kavramları ve gerçeklemesi,  Microsoft SQL Server entegrasyonu  konularında teorik ve pratik eğitim aldı. Eğitim sonunda, öğrencilerin her biri en az bir tane proje geliştirdi.

Uyum Akademi, 8 yıldır bilgi birikimi ve tecrübesini gençlerle paylaşıyor

Ülkemizin yazılım, danışmanlık, iDönüşüm’de lider firması Uyumsoft AŞ firması, Uyum Akademi bünyesinde, 8 yıldır bilgi birikimi ve tecrübesini genç mühendislerle paylaşıyor.
Başarı Sertifikası töreninde bir konuşma yapan Uyumsoft AŞ Genel Müdürü Hüseyin Şahin, şunları söyledi:
“Bilişim sektöründe çalışacak siz gençlere tavsiyem; sürekli kendinizi yenileyerek, geliştirmeniz gerekiyor. Bu sektörde durduğunuz an, geriye gidersiniz. Çünkü teknoloji, her geçen gün gelişip değişiyor. Sizlerin sektördeki yenilikleri yakından takip ederek, sürekli kendine yatırım yapması önemlidir. İçinizde özel sektör firmalarında çalışacak veya kendi firmasını kuracak arkadaşlarımız olacaktır. Kendiniz için çalışırsanız başarılı olursunuz, daima yaptığımız her işi kendiniz için yapın. Bu başarınız, çevreniz tarafından takdir edilecektir. Eğer girişimcisi olmayı isterseniz, girişimci olmak için sadece teknik adam olmak yeterli değildir. İşletme deneyimi, karar alma cesareti, riski yönetme gibi yetkinliklerin de olması lazımdır” dedi.

Altyapısı, iletişimi ve özgüveni güçlü gençler başarıya ulaşacaktır

Yıldız Teknoparkı Kuluçka Merkezi Müdürü Latif Ulu, sertifika alan öğrencilere yaptığı konuşmada şunları kaydetti:
“Başarılı olmak için mesleki bilgi birikimi yani altyapının, iletişim yeteneğinin ve özgüvenin olması gerekiyor. Çağımıza, sürekli öğrenme kavramı hakimdir. Mesleki bilgileri, genel kültürü vs sürekli yenilemek ve güncellemek lazımdır. Kuluçka merkezimizde; mobil uygulama projelerinden, robotlarla sağlıkta bir konunun çözümüne kadar, birçok proje üzerinde çalışmalar yapılmaktadır. Siz gençlere tavsiyem, iş hayatınızda daima, daha iyisini nasıl yapabilirim diyerek çalışmalısınız” diye konuştu.

18 Temmuz 2016 Pazartesi

İnek sütü inekler içindir....

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


İnek sütü inekler içindir

İnek sütünün zararlarının uzun süredir konuşulduğunu ifade eden Dr. Sinan Akkurt, "Anne sütü alerji yapmaz, çünkü tam olarak bizim bedenimiz için uygun bir besindir. At sütü (kımız) ve keçi sütü anne sütüne en yakın maddelerdendir. Laktoz alerjisi ve özel durumlar dışında alerji yapmazlar." dedi. Buna karşın inek sütünün çok güçlü proteinler içerdiğini ve insan bedeninin bu proteinleri sindirmekte zorlandığını kaydeden Dr. Akkurt, "Keçi sütü hem besler, hem şişirmez." dedi. Yeni çıkan Biorezonans kitabında gıda alerjilerine geniş yer ayıran Dr. Sinan Akkurt, keçi sütünün kullanımına ilişkin iki özel tarif paylaştı:

Çikolata tozlu süt yerine keçiboynuzu özlü keçi sütü
o   Çocuklar çikolata tozu ile tatlandırılmış süte bayılır. Bunun yerine onlara hem daha doğal, hem da daha sağlıklı bir alternatif sunabilirsiniz.
o   Bir fincan sıcak keçi sütüne, aktar ve marketlerde bulabileceğiniz bir tatlı kaşığı keçiboynuzu özünü (keçiboynuzu unu), bir tatlı kaşığı bal ya da pekmezi ve tercih ediliyorsa bir çay kaşığı kakaoyu ekleyerek karıştırın.

Keçi sütlü sabun
o   Keçi sütünün cilde güzellik ve sağlık katan içeriğinden yararlanmak istiyorsanız güvendiğiniz bir kaynaktan keçi sütlü sabun satın alabilirsiniz. Eğer böyle bir şansınız yoksa, parfüm, alkol v.b. katkı maddeleri içermeyen kalıp sabunları kullanarak evde kendiniz de yapabilirsiniz. Bunun için kalıp sabunu rendeleyin, kaynatıp ocağı kapattığınız suya dökün ve karıştırarak erimesini sağlayın. Bu karışımın içine keçi sütü ekleyerek keçi sütlü doğal sıvı sabun elde edebilirsiniz. Tekrar katılaşma ihtimaline karşı elde ettiğiniz sıvıyı soğuttuktan sonra birkaç kez blendırdan geçirmeyi ihmal etmeyin.

Ayrıca inek sütüyle yaptığınız her şeyi keçi sütüyle de yapabilirsiniz: Yoğurt, muhallebi, dondurma, soslar, kefir, tereyağı, keçi peyniri ile salata…

Canovate Group, dünya liderliğini Turquality ile taçlandırıyor ...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR



Canovate Group, dünya liderliğini Turquality ile taçlandırıyor

Türkiye’nin ilk ve tek Data Center ve Fiber Optik teknoloji üreticisi olan Canovate Group,
Data Center (Veri Merkezi) üretiminde dünyadaki 5 firmadan biri olurken; uçtan uca Fiber Optik Dağıtım Santrali çözümlerinde dünyadaki 7 firmadan birisidir. Canovate Group, dünya liderleri arasında yer alan konumunu Turquality ile taçlandırıyor. Ar-ge ve inovasyon şirketi olan Canovate, Mayıs 2016 itibariyle Turquality programına bilgi teknolojileri sektöründe giren ilk firma oldu.

4 kıtada 72 ülkeye ihracat yapıyor  



İstanbul Çekmeköy’de 30 bin metrekare alan üzerinde üretim yapan Canovate Group, bilişim ve telekom altyapı ürünleri konusundaki üretim hattıyla; Avrupa’daki 2- 3 fabrikadan birisi olarak gösteriliyor. 2016 yılı itibariyle Canovate Group, yıllık üretim kapasitesinin %80’ini, 4 kıtada 72 ülkeye ihraç ediliyor. Canovate’nin, Amerika, Rusya, Suudi Arabistan, Dubai, Endonezya ve Filipinler’de ofisleri bulunuyor. Canovate, önümüzdeki dönemde, Vietnam ve Suudi Arabistan’da üretim tesisi kurmak için kolları sıvadı. Suudi Arabistan’da kurulacak üretim tesisinden Ortadoğu ülkelerine hizmet verilirken; Vietnam’da kurulacak üretim tesisinden Endonezya, Filipinler, Tayland, Malezya, Singapur, Avustralya gibi ülkelere hizmet götürülmesi planlanıyor.

Canovate, ar-ge ve inovasyon firmasıdır

Ar-ge ve inovasyona yaptıkları yatırımın başarının sırrı olduğunu kaydeden Canovate Group Yönetim Kurulu Başkanı Can Gür, şunları söyledi: “Dünya pazarlarına sunduğumuz ilklerimiz ve ürünlerimizle; Data Center ve Fiber optik dağıtım santrallerinde dünya liderleri arasında yer alıyoruz. Canovate olarak, 2001’den 2015 yılına kadar 14 yılda, ar-ge’ye 18 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Her yıl,  yaklaşık 1 milyon dolara yakın ar-ge yatırımı yapıyoruz. Teknoloji sektöründe, ülkemizin ar-ge ve inovasyon firması Canovate’dir” dedi.
Canovate’nin hizmet verdiği firmalar arasında; ülkemizden Türk Telekom, Turkcell, Superonline, Vodafone, Avea, Ericsson, Huawei, ZTE, Netaş, Alcatel vb ile yurt dışında Etisalat, Vodafon Global, Mobily, Du, STC, BTC, OTE, Rom Telecom ve Ingiliz O2 operatörleri vb yer alıyor. Sektöründe uluslararası tüm sertifikasyonlara sahip olan Canovate’nin sertifikaları arasında, UL, ETL, CSA, DELTA, GOST, CE, TUV, TSE, ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 180001, ISO 27001 bulunuyor.

Dünyada ilk 10 firma arasında yer almayı sürdürecek

4 Mayıs 2016 itibariyle Turquality programına bilgi teknolojileri sektöründe giren ilk firma ve marka olduğunu belirten Turquality ve Kurumsal Yönetim Koordinatörü Arzu Keskinkaya, şunları kaydetti: “Dünyadaki ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality ile, hedef pazarlardaki etkinliğimizi artıracağız. Ana stratejimiz, Data Center (Veri Merkezleri) ve Fiber Optik iletişim sistemleri alanında, dünyada ilk 10 firma arasındaki yerimizi sağlamlaştırmak ve muhafaza etmektir” diye konuştu.

Editöre bilgi:
Canovate Group, 4 sektörde faaliyet gösteriyor
Canovate Grup, 4 sektörde faaliyet gösteriyor:
1-Canovate Elektronik (Data Center, Fiber Optik dallarında uçtan uca çözümler),
2-Canovate Enerji (Isı Pompaları -Heat Pump),
3-Canovate İleri Teknoloji (Mobesa ulusal entegre güvenlik sistemleri, siber güvenlik sistemleri, sosyal medya kontrol ve denetimi)
4-Gayrimenkul ve yatırım ortaklığı (Ümraniye Canpark AVM ve yanındaki Hilton Garden Inn Hoteli)

Elektromanyetik kirlilik sağlığı tehdit ediyor...

HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR


Elektromanyetik kirlilik sağlığı tehdit ediyor

Dr. Sinan Akkurt'un yeni çıkan kitabında verilen bilgilere göre, şehir yaşamında kullanılan elektronik cihazlar, kablosuz İnternet, elektrikli ulaşım ağları nedeniyle insanlar Giga Hertz'lere varan oranda elektromanyetik akım yükleniyor. Oysa insan vücudunun kaldırabildiği fizyolojik frekans aralığı ortalama 10 Hertz. Kaldırabildiğinin 1000 misli yükün altına giren beden hücresel stres yaşıyor. Bu durum, kronik yorgunluktan kansere kadar pek çok hastalığı tetikleyebiliyor.

Biorezonans isimli yeni çıkan kitabında sağlıklı yaşam için ilk kez duyanları şaşırtan bilgi ve öneriler paylaşan Dr. Sinan Akkurt, bağışıklık sistemine zarar verip birçok hastalığı tetikleyen elektromanyetik kirliliğe özel bir bölüm ayırdı. "İletişimden tıbba pek çok alanda teknolojinin sağladığı olanaklardan yararlanıyoruz. Ama her gülün dikeni var." diyen Dr. Akkurt, elektromanyetik kirliliği "kullandığımız araçların vücudumuzda bıraktığı yüklerle oluşan ve uzun vadede ciddi sıkıntılar yaratabilen önemli bir sorun" olarak tanımlıyor.

Elektromanyetik kirliliğin televizyon, bilgisayar, cep telefonunun aşırı kullanımının yanı sıra mikrodalga fırın, saç kurutma makinası, metro hatları ya da kablosuz İnternet ağlarından kaynaklanabildiğini dile getiren Dr. Akkurt, bunlardan mümkün olduğunca uzak durulmasını öneriyor. Ayrıca doğal taşların da bir yük getirdiğini belirterek yatak odalarında bulundurulmaması gerektiğinin altını çiziyor.

Dr. Akkurt, elektromanyetik kirlilikle mücadele için her gün bir kase yoğurt, kilo başına 40 cc su tüketimi, cihazları bekleme konumunda bırakmak yerine tamamen kapatmanın temel önlemler olabileceğine işaret ediyor. Dr. Akkurt'un diğer önerileri şunlar: "Mikrodalga fırın kullanmayın. Bulaşık, çamaşır makinası gibi aletler çalışırken yakınında bulunmamaya özen gösterin. Yatarken modem başta olmak üzere tüm elektrikli cihazları kapatın. Saç kurutma makinalarını aralıklı olarak kullanın."

Kaktüs bir şehir efsanesi değil

Konuyla ilgili açıklamalarında ayrıca kaktüsün bir şehir efsanesi olmadığını kaydeden Dr. Akkurt, "Özellikle çok büyük kaktüsler radyasyonu alabilir. Kaktüslerin dikenleri havadaki elektriklenmeyi kendisine çeker, dolayısıyla saksısı ne kadar büyükse o kadar çok radyasyon emme kapasitesi vardır. Bunun sebebi bitkinin emdiği radyasyonu topraklamasıdır; zaten bitkinin kendisi de toprak üzerindedir." dedi. Kaktüsün dışında beyaz ve pembe kuvars kristali ile radyasyon emme özelliği bulunan telefon kılıflarının kullanımını ve haftada en az bir kere çıplak ayakla toprağa basılmasını önerdi.

Kaktüs, İngiliz sarmaşığı, leylak ve benjaminin ortamı radyasyonun kötü etkilerinden arındıran bitkiler olduğunu belirten Dr. Akkurt, radyasyondan arınmanın en geçerli yolunun biorezonans terapisi olduğunu sözlerine ekledi.