31 Mart 2015 Salı

Eğitimsiz personelin işletmeye verdiği 7 kayıp!

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Eğitimsiz personelin işletmeye verdiği 7 kayıp!

Eğitimsiz bir personelin işletmeye verdiği kayıplara işaret eden AL Danışmanlık Genel Müdürü, Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, şunları söyledi:
“Şirketler, işe alım sonrası oryantasyon eğitimi vermeden iş başı yaptırdığından ve çalışma süresi paralelinde de ihtiyaç ve vizyona yönelik eğitimler vermediğinde, hem işe giriş çıkış oranı artıyor, hem de verimsiz iş ortamı oluşuyor. Oysa, eğitim ile 2 kat daha verimlilik sağlanabilir” dedi.

Eğitimsiz personelin işletmeye verdiği 7 kayıp şunlardır:

Ayşen Laçinel, eğitimsiz personelin işletmeye verdiği kayıpları 7 madde olarak şöyle sıraladı:

1-Yüksek turnover ( işe, giriş-çıkış hızı),
2-Verimsizlik,
3-Motivasyon düşüklüğü,
4-Kurum bağlılığı ve kuruma aidiyet duygusunun oluşmaması,
5-İş hataları,
6-İş kazaları,
7-İşletme itibar yönetiminin gölgelenmesi,


Sürdürülebilir işletme başarısı için, sürdürülebilir eğitim şart

İşletme başarısının sürdürülebilirliği için eğitimde de sürekliliğin devam etmesi gerektiğini ifade eden Ayşen Laçinel, konuşmasına şöyle devam etti:
“Sürdürülebilir bir işletme başarısı için, sürdürülebilir bir eğitim şarttır. Eğitim vermeden, insan kaynaklarını doğru yönetmeden, sadece personel yönetimi yaklaşımı ile çalışmak ise, günümüz dünyasında intihardır. İşletmeler, eğitim kararı vererek, geleceklerini sağlam bir harçla inşa edebilirler. Eğitim kaliteli iş sonuçlarını, motivasyonlu çalışmayı, kuruma aidiyeti ve hatanın minimize edilmesini sağlayacaktır” diye konuştu.

Uydurma diyet programlarından uzak durun!

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




Uydurma diyet programlarından uzak durun!
Yağlardan kurtulmak için uygulamanız gereken 7 madde!

Tartı hakem değil!

Doğru beslenme ve spor programı ile vücuttaki fazla yağların gideceğini ifade eden Uluslararası Spor Beslenme Uzmanı Sencer Bulut, yağlardan kurtulmak için uygulamanız gereken 7 maddeyi açıkladı.

Uydurma diyet programlarından uzak durulması gerektiğini vurgulayan Uluslararası Spor Beslenme Uzmanı Sencer Bulut, şunları söyledi:
“Yaz ayı yaklaşırken, iyi bir vücuda sahip olmak için diyet programları ve spor, yine enteresan modalara gebe kalacak. Kim bilir, kaç tane uydurma diyet ve spor makaleleri, kitapları ve benzer yayınlar gündeme gelecek. Sizce çok mu önemli kaç kilo olduğunuz? Aynaya bakınca belli olmuyor mu, vücudunuzdaki fazla yağlardan kurtulmanız gerekip gerekmediği? İlla tartı ile belirli bir miktar kilo vermede anlaşma imzalamanız mı gerekiyor? Aslında durum, o kadar karmaşık değil. Aynaya bakınca beliren görüntüden mutlu değilseniz, kilonuz fazladır. Açık ve net bilgi budur. Bu durumda, kaç kilo vermenizi hesaplamaktan ziyade, doğru beslenme ve spor programı ile fazla olan yağlardan kurtulmaya çalışmalısınız. Beş kilo vermeniz gerektiğini düşünüp, yağ yerine su ve adale kaybı da yaşayabilirsiniz. Tartıda, beş kilo gittiğinde bir miktar su, bir miktar adale ve yağ gitmiş olup, tekrardan yemeye başladığınızda beş kilonun büyük bir bölümünü yağ olarak da geri alabilirsiniz. Bu yanlış döngüyü, 3-4 defa tekrarlarsanız, keşke hiç başlamasaydım diyeceksiniz” diye konuştu.


Yağlardan kurtulmanız için unutmamanız gereken 7 madde:

Uluslararası Spor Beslenme Uzmanı Sencer Bulut, sağlıklı beslenme ve sporun önemine değinerek, yağlardan kurtulmak için unutulmaması gerekenleri 7 maddede açıkladı:

1-Unutmayın, tartı hakem değildir! Ne kadar verdiğinizden çok, ne verdiğiniz önemlidir.
2-Toplam aldığınız ve harcadığınız kalori, ne kadar alıp-vereceğinizi; ne yediğiniz ise ne alıp-vereceğinizi belirler.
3-Doğru bir beslenme programı içinde iseniz, kalori saymayı bırakın.
24-Nişasta içeren karbonhidratlardan ve şekerin tüm türevlerinden, miktar bakılmaksızın uzak durun.
5-Gün içinde yeterli miktarda su için. Bu sağlığınız için çok önemlidir.
6-Hareket edin! Evet, mümkün olduğunca hareket edin!
7-Yağlarınızdan kurtulmak istiyorsanız, alkolden mümkün olduğu kadar uzak durmanız şart.

30 Mart 2015 Pazartesi

Abacı Konak Otel, Eskişehir’in değerlerini dünyaya tanıtacak..


HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




Abacı Konak Otel, Eskişehir’in değerlerini dünyaya tanıtacak

Abacı Konak Otel Satış ve Pazarlama Müdürü Tunç Gezmez, “ Şehir otelciliği ve çeşitliliği açısından yıldızı son yıllarda parlayan kentlerimizden birisi olan Eskişehir’in, kültürel mirası ve tarihinin tanıtımında öncü olmayı hedefledik” dedi.

Abacı Konak Otel Satış ve Pazarlama Müdürü Tunç Gezmez, tarihi ve kültürel zenginliklerinin yanı sıra, doğal güzellikleri ve şehir otelciliğinde de yıldızı parlayan Eskişehir’in değerlerini yurtdışı pazarlarında tanıtmayı planladıklarını açıkladı.

 Tunç Gezmez, sözlerine şöyle devam etti:


“Abacı Konak Otel olarak, gerek şehrin reklamında, gerekse kültürel mirasın ve tarihin tanıtımında öncü olarak, şehir ile birlikte hareket etmeyi hedefliyoruz. Türkiye’de turizm çeşitleri arttıkça, yerli ve yabancı turist potansiyeli de artmaktadır. Eskişehir, şehir otelciliği ve çeşitliliği açısında yıldızı son yıllarda parlayan kentlerimizden birisi olmuştur. 2014 yılının ilk yarısında, 2013 yılına istinaden Eskişehir’e gelen turist sayısının artmış olması bizleri sevindirirken; bu artış ile doğru orantıda ilerlemeyen şehre yeni katılan tesisler, kentin bir nebze de olsa fiyat ve rekabet dengesini sarsmıştır. 2014 yılı içerisinde aldığımız verilere istinaden, şehrin doluluk oranı % 63’lük bir oranı göstermektedir. Şehrin fiyat politikasına ayak uyduran tüm işletmeler, bu doluluk oranı ile çalışmaktadır” dedi.

Ortadoğu ve Uzakdoğu pazarlarını hedefliyor

Almanya ve İtalya başta olmak üzere Avrupa ülkeleri ile Ortadoğu ve Uzakdoğu ülkelerinden gelen misafirleri ağırladıklarını belirten Tunç Gezmez, şunları söyledi:
“Otel olarak, 2014 izlenimlerimiz ve deneyimlerimiz ile 2015 yılına başarılı bir giriş yaptık ve bu yılın ilk 3 ayında hedeflediğimiz dolulukları hayata geçirdik. Otelimizde yerli misafirlerimizin yanı sıra, Almanya, İtalya, Japonya ve Çin’den konuklarımızı ağırlıyoruz. Otel doluluğumuzun %15- 20’lik bölümünü dış pazarlar oluşturuyor. Bu yıl, hedef pazarlarda aktif rol alarak, doluluk oranlarımızı arttıracağız. Mevcut pazarlarımızın yanı sıra, Ortadoğu ve Uzakdoğu pazarlarında tanıtım ve pazarlama atağı yapacağız” diye konuştu.

Eskişehir’in olmazsa olmazları

Eskişehir’i Eskişehir yapan değerlerini anlatan Tunç Gezmez, “Eskişehir’ i ziyaret eden yerli ve yabancı turistlere şehrimizin yüzü olan tarihi Odunpazarı evlerini, Venedik’i andıran Porsuk Çayını, Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın  Yılmaz Büyükerşen’in şehrimize kattığı cam sanatları ve balmumu müzelerini öneriyoruz.  Aynı zamanda denizi olmayan şehrin adası olan Gaga Restaurantı, Orta Anadolu'nun tek plajı olma özelliğini taşıyan Kentpark içerisindeki suni plajımızı, 2002 yılında faaliyete geçen ve geçmişini yansıtarak bir kompleks haline gelen ve kaliteli hizmeti ile her hafta ünlü bir ismi ağırlayan şehrin eğlencesine yön veren 7 / 24  yaşayan bir tesis olan 222park’ı görmeye ve bu hazzı yaşamaya davet ediyoruz” dedi.

Eskişehir’den ayrılmadan önce yapılması gereken 5 şey

Tunç Gezmez, Eskişehir’e gelen turistlerin şehirden ayrılmadan önce yapması gereken 5 maddeye ilişkin şunları belirtti:
“1- Tarihi Odunpazarı evleri ve sokakları
2- Cam sanatları ve balmumu müze gezintisi
3-Porsuk Nehri üzerinde gondol ile GAGA rest uzanan romantik bir gezi
4-Çibörek ve balaban köfte tadılmalıdır
5- Şehri aydınlatan, tarihi ve eğlencesi ile 222 park da gecenin en güzel saatlerinde eğlence…”

ICVB DÜNYA MEDYASINI İSTANBUL’DA AĞIRLADI !

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



İSTANBUL KONGRE VE ZİYARETÇİ BÜROSU-ICVB
DÜNYA MEDYASINI İSTANBUL’DA AĞIRLADI !

Dünyanın önemli kongre ve toplantılarını İstanbul’a getirmek için çalışmalarını sürdüren İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu- ICVB’nin yürüttüğü tanıtım çalışmaları hızla sürüyor. ICVB,  İstanbul’un uluslararası toplantı ve kongre pazarındaki iş potansiyelini artırmak ve İstanbul’u dünya kongre ve toplantı sektörüne tanıtmak için bu kez kongre, etkinlik ve insentif alanında sektörün en çok okunan yayınlarının temsilcilerini İstanbul’da buluşturdu.
Amerika, Avrupa ve Asya’dan 14 uluslararası medya temsilcisi
25-28 Mart tarihleri arasında ICVB ev sahipliğinde ilk kez İstanbul’da buluştu.


4 gün boyunca yapılan gezi programı kapsamında açıklama yapan İstanbul Kongre ve Turizm Bürosu ICVB Genel Müdürü Özgül Özkan Yavuz “İstanbul’un uluslararası arenada en iyi yere ulaşması için çalışmalarımız sürüyor. Gezimize katılan basın mensuplarının büyük çoğunluğu İstanbul’a ilk defa geldiler ve burada bulunmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdiler. Gerek ulaşım kolaylığı, gerekse sunduğu dinamik ve farklı atmosfer ile İstanbul’un, kongre ve toplantı sektörü için eşsiz bir lokasyon olduğunu ifade ettiler. Basın gezimiz sonucunda bu önemli yayınlarda yer alacak olan İstanbul haberleri, bizim için çok kıymetli ve kentimizin tanıtımına büyük katkı sağlayacak” dedi.


Amerika, Fransa, İngiltere, Belçika, Almanya, Slovenya ve Hindistan’dan toplam 14 kongre, etkinlik ve insentif  yayınını temsilen basın gezisine katılan editör ve muhabirler, 25-28 Mart tarihleri arasında İstanbul’da ağırlandı. ICVB ev sahipliğinde bir araya gelen, sektörün en önemli dergilerinin temsilcileri, yapılan tur programı çerçevesinde kongre merkezleri başta olmak üzere, çeşitli otelleri, kültür-sanat merkezlerini, yeme-içme mekanlarını incelediler, İstanbul’un tarihi ve doğal güzelliklerini gezdiler ve sektör temsilcileriyle buluştular.

İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu ICVB, yapılan bu çok özel çalışmayla İstanbul’un tanıtımını toplam 375.000 tiraj ile yayınlanan önemli medya kanalları ile uluslararası sektöre ulaştırmış olacak.
İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu-ICVB, Başkanlığı İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar tarafından yürütülen ve bünyesinde Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, THY, TÜRSAB, TUROB, TYD ve SKAL temsilcilerinin yer aldığı, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı -TUGEV oluşumunun çatısı altında, İstanbul’un yurtdışında tanıtımı çalışmalarına hızla devam etmektedir.

Murat Ersoy TYD'de Yeniden Başkan...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR






Turizm Yatırımcıları Derneği’nin TYD Genel Kurulu, 27 Mart Cuma günü Conrad Otel’de yapıldı. Derneğin başkanlığını yürütmekte olan ETS Turizm’in sahibi Murat Ersoy, üyelere bir sunum yaptı. Hem geçmiş dönem, hem de önümüzdeki iki yıllık döneme ait çalışma programı ve planlar hakkında bilgi veren Ersoy, üyeler için hayli cazip bir online rezervasyon programı çalışmasının da hizmete gireceği müjdesini verdi.


 Murat Ersoy’un yaptığı ve oldukça beğenilen sunumun ardından Divan Kurulu oluşturuldu ve başkanlığına Tavit Köletavitoğlu seçildi.  TYD Eski Başkanı Turgut Gür ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Keten, tüzük hakkında görüş belirttiler. Divan Başkanı Tavitoğlu, gündemde olan maddeleri Genel Kurul’un onayına sundu, ardından seçimlere geçildi.

Seçimlerin neticesinde Murat Ersoy yeniden TYD Başkanlığı’na seçildi. Ersoy, teşekkür konuşmasında “Herkes bu trenin içinde olsun. Bu dönem farklı bir dönem olacak” dedi.İşte Turizm Yatırımcıları Derneği’nin 2015-2016 döneminde, Murat Ersoy başkanlığında önemli başarılara imza atması beklenen yönetim kurulu üyeleri: Prof. Dr. İbrahim Birkan, Mustafa Keten, Fettah Tamince, Hande Tibuk, Ramazan Aslan, İsmet Güral, Ece Tonbul Kilit, Cemil Uğurlu ve Hakan Ateş
Genel Kurul’da dikkat çeken bir nokta ise, iki banka genel müdürünün yönetim kurulunda yer alması oldu. Özellikle online rezervasyon sisteminin banka ayağında büyük önem taşıdığına değinen Murat Ersoy; “Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş ile Finansbank Genel Müdürü Osman Ömür Tan’ın aramızda olması, derneğimize ve üyelerimizin gücüne güç katacaktır. Bu görevi kabul ettikleri için kendilerine bir defa da huzurlarınızda teşekkür ederim” şeklinde konuştu.

VIALAND Sezona hazır......

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




120.000 metrekarelik alanda konumlandırılan Türkiye’nin gözde eğlence merkezi VIALAND TEMA PARK, yeni sezonunu yenilenmiş üniteleri ile karşılıyor. Yetişkinlerin ve çocukların, doyasıya eğlendiği VIALAND Tema Park, bu sezonda üniteleri, maskotları, etkinlikleri, rengârenk yüzü ve sınırsız eğlencesiyle, eğlence sevenleri bekliyor.Tema Park, geçtiğimiz sezon 17 milyon dolarlık, 3 saniyede tam 110 kilometre hıza çıkan, dünyanın en iyi 4. Roller Coaster’ı “Nefes kesen” ve 20 milyon dolarlık yatırımla, özel olarak 4.000 metrekarelik bir alana kurulan, “Fatih’in Rüyası”  gibi 30’u aşkın ünitesi ile misafirlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Ayrıca VIALAND ’in kendi yarattığı Kaptan Gaga, Vega, Apostrof gibi karakterleri masal kitaplarına, hediyelik eşyalara konu olmaya devam edecek.
 
Bünyesinde bulundurduğu Alışveriş Caddeleri, Tema Park, VIALAND Palace Hotel ve Gösteri Merkezi ile, kendi alanında bütünleşik ve birebir eşi olmayan bir konsepte imza atarak dünyada bir ilki gerçekleştiren, Türkiye'nin entegre perakende dünyası VIALAND, Türkiye’ye gelen turist sayısını da %15 oranında arttırarak, 2015 yılında bu sayıyı 30 milyon kişiye çıkarmayı hedefliyor. Türkiye merkez alındığında 2- 2,5 saatlik uçuş mesafesinde, yaklaşık 2 milyar kişiye hitap eden VIALAND, en gelişmiş standartlardaki eğlence ünitelerini ve yepyeni markaları bünyesine katarak hızla büyümeye devam ediyor.

BİRBİRİNDEN EĞLENCELİ ÜNİTELER SİZİ BEKLİYOR!
Fatih’in Rüyası’nda eğlenirken öğreniyorlar


VIALAND Tema Park’ta en çok ilgi gören ünitelerden biri olan Fatih’in Rüyası, Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethini insansı robotlarla anlatıyor. Fatih’in Rüyası’nda İstanbul’u yeniden fethetmenin heyecanını yaşayan çocuklar, tarihimizi de yaşayarak öğrenme imkanı buluyorlar.
400.000 yıl önce yarım burgaz mağarasında yerleşim izlerine rastlanan ilk İstanbullu’lardan, Fetih Günü’ne kadar var olan bütün sırlar etkileyici anlatımıyla 4 dakikalık video mappinglerle ziyaretçiler ile buluşuyor. Saatte 1000 kişi kapasiteli ve 4 bin metrekarelik alan üzerine kurulu olan Fatih’in Rüyası'nda 1000 metreküp su ve gerçek boyutta 146 adet insanımsı robot kullanılıyor. Ünite içinde ayrıca 8 adet hareketli dekor, 14 metre uzunlukta ve 9 metre yükseklikte 2 adet gemi, 12 metre uzunlukta suya inen gemi dekoru da mevcut. Müzikleri Can Atilla tarafından bestelenen ünitede Fatih’in konuşmalarını ise Burak Sergen seslendiriyor.
Sihirli Oda’da olduğunuzdan büyük gözükebilirsiniz
2015 yılı içerisinde yeni bir üniteyi ziyaretçilerine sunan VIALAND Tema Park’ta, Sihirli Oda’da yer alan aynalarla beynimizin bize oynadığı oyunların en ilginçlerinden birine tanık oluyorsunuz.
Optik illüzyon sonucu aynaların bir köşesinde durduğunuzda, diğer köşeden 2 veya 3 kat daha büyük görünebiliyorsunuz. Yüzüklerin Efendisi üçlemesinde Gandalf ve Hobbitlerin sahne çekimlerinde de kullanılan bu teknik, bir çok sinema filminde kullanılmaya devam ediyor.
Minik Kaşifler, dünyayı tanıtıyor

VIALAND Tema Park, üniteleriyle çocukların yeni kültürleri öğrenmeleri için renkli bir dünya oluşturuyor. VIALAND’de çocuklar tarafından en çok tercih edilen ünitelerden biri olan Minik Kaşifler’de çocuklar, 160 metre uzunluğundaki kanaldan geçerek, dünya üzerindeki farklı kültürleri keyif alarak yakından tanıma şansı yakalıyor.

Hayal dünyasında keyifli bir yolculuk
Tema Park’ın çocuklar tarafından çok sevilen bir diğer ünitesi ise Masal Ağacı. Masal Ağacı’nın anlattığı birbirinden güzel hikayelerle çocuklar, hayal dünyasında büyülü bir keşfe de çıkıyor. Üstelik minikler, Masal Ağacı’nın anlattığı heyecan dolu 3 farklı masalı dinlerken onlara, Baykuş, Ayıcık, Tırtıl ve Arı gibi sevimli dostlar da eşlik ediyor. Çocuklar, Masal Ağacı’nın etrafındaki puflara oturarak masallar diyarına yaptıkları seyahatte, bu sevimli hayvancıkların da konuşarak kendilerine eşlik ettiklerine tanık oluyorlar.

Çocuklar ve büyükler Viking adrenalini çok seviyor
Dünyanın en popüler 4. eğlence treni Viking, hiç beklenmedik bir anda 15 metre yüksekten serin sulara düşerken, adrenalini de yükseltiyor. Çocuklar kadar yetişkinlerin de sevdiği Viking, tema park ziyaretçilerinin vazgeçemediği üniteler arasında yer alıyor.

Sünger Bob ve Kaşif Dora da VIALAND’de
Çocukların en sevdiği çizgi karakterler SüngerBob ve Kaşif Dora da VIALAND’de eğlence ve coşkuya renk katıyor. Tema Park içerisinde ziyaretçileri karşılayan, onlarla fotoğraf çektiren ve Şato’da düzenlenen gösterilerde herkesin ilgi odağı olan SüngerBob ve Kaşif Dora, 4D sinema ve simülasyon üniteleri ile de eğlence severleri kendi dünyalarına konuk ediyorlar. Sevimli minikler kadar yetişkinler tarafından da sevilen SüngerBob’un VIALAND Tema Park’taki büyüleyici denizaltı macerası, sadece çocuklar için değil, eğlenceli ve kahkaha dolu zaman geçirmek isteyen herkesin vazgeçilmezi oluyor. Diğer taraftan, başta anaokulu çağındaki kız çocukları olmak üzere, keşfetmeyi seven tüm miniklerin çok yakından tanıdığı Kaşif Dora da, VIALAND Tema Park’ın sevimli ziyaretçilerinin en çok ilgi gösterdiği karakterler arasında yer alıyor. 4 boyutlu sinema keyfi ile çocukları hem eğlendiren hem de eğiten harika bir maceraya çıkaran Kaşif Dora onlara, unutamayacakları bir gün geçirmeleri için de fırsat sunuyor.

Tek biletle sınırsız eğlence
120 bin metrekarelik alanda kurulu olan VIALAND Tema Park’ta 30 eğlence ünitesi bulunuyor. Aynı anda 15 bin kişilik kapasiteye sahip Tema Park, 7’den 77’ye her yaşa sınırsız eğlence sunuyor. VIALAND Tema Park ziyaretçilerine farklı seçeneklerde eğlence imkanı tanırken, isteyen herkes tek biletle tüm ünitelerden sınırsız faydalanabiliyor. Grup, çocuk ve bireysel kart seçenekleri olan VIALAND Kart ile de sezon boyu sınırsız giriş, sınırsız eğlence hizmeti veriliyor.

www.vialand.com
Adres: Yeşilpınar Mahallesi, Şehit Metin Kaya Sokak, No: 11, Eyüp -

26 Mart 2015 Perşembe

TURİZMCİLER MALL OF İSTANBUL’DA BULUŞTU



HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




TURİZMCİLER MALL OF İSTANBUL’DA BULUŞTU

Türkiye’nin en büyük alışveriş, yaşam ve eğlence merkezi Mall of İstanbul, turizm sektörünün en önemli temsilcilerini buluşturdu. Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun ve TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un ev sahipliğinde gerçekleşen buluşmaya yurt dışından İstanbul’a yönelik büyük tur kafileleri getiren 90 farklı acenteden 200 üzerinde turizmci katıldı.


Mall of İstanbul Aldar Restaurant’a düzenlenen yemekte bir konuşma yapan Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, İstanbul’un doğal ve tarihi zenginliklerinin yanı sıra alışveriş turizmi açısından gelirlerini daha üst seviyeye taşıyabilecek potansiyeli olduğunun altını çizdi. Torun; “Türkiye’nin turizm gelirlerini artırmak ve gelen turistlerin ülkemizden mutlu ve güzel anılarla ayrılmalarını sağlamak için perakende sektörüne büyük görev düşüyor. Doğal ve tarihi zenginliklerimizin yanı sıra alışveriş turizmi ülkemizin önemli gelir kaynaklarından biri olarak büyük potansiyel taşıyor. Dubai örneğinde olduğu gibi dünyada yalnızca perakende sektörü üzerine kurgulanmış turizm destinasyonları var. İstanbul’un da mevcut turizm cazibesine alışveriş potansiyelini ekleyerek gelirlerini artırması öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor” dedi.

Mall of İstanbul’un konseptinin yerli ziyaretçiler kadar yabancı turistleri cezbetmeye yönelik birçok fonksiyonu barındırdığını vurgulayan Aziz Torun, “Mall of İstanbul konsepti ile yabancı yatırımcılar ve turistler açısından büyük ilgi gören bir yaşam, alışveriş ve eğlence merkezi. 35 ayrı milletten yatırımcıya Mall of İstanbul’dan daire sattık, AVM’mizi açıldığımız günden bu güne 51.000 yabancı turist ziyaret etti. İnşası devam eden otel projemiz de tamamlandığında Mall of İstanbul, turizm gelirlerindeki iddiasını daha da güçlendirerek ülke ekonomisine katkı sağlayacaktır” dedi.

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ise yaptığı konuşmada “Perakende sektörünün ilkleri ve enlerinin yer aldığı Mall of İstanbul’da değerli acente temsilcilerimiz ve basın mensuplarımızla  buluşmaktan ve onları böylesine büyük ve önemli bir lokasyonda biraraya getirmekten son derece memnunum. Turizm için özellikle havaalanı yolunda yabancı ziyaretçilerimize böylesine büyük , donanımlı bir Alışveriş ve Yaşam Merkezi sunulmuş olması çok etkileyici.Türkiye’nin en büyük kapalı eğlence parkı MOİPARK,şehrin 4 büyük sahnesinden biri olan MOİ Sahne,Ottomanya Sergisi ve yaşam alanlarıyla bu merkez Türkiye için yabancı misafirlerimize gösterilecek büyük bir gurur kaynağımız olmuştur. Bu yatırım bölge ekonomisini de pozitif etkileyerek farklı bir çekim alanı oluşturmaktadır. İstanbul’a gelen turistlerimize her türlü imkanı vermek, yerli ve yabancı markalarla buluşturmak, ekonomimizin dinamizmini etkilemek ve ülkemizin bu şekliyle tanıtımına katkı sunmak çok önemli” dedi.


Türkiye’nin en büyük alışveriş, yaşam ve eğlence kompleksi Mall of İstanbul, 350 mağazası, binlerce markasının yanı sıra dünya mutfağından örneklerin yer aldığı Gusto MOİ’si, Avrupa’nın en büyük kapalı eğlence alanı MOİPARK’ı, Türkiye’nin en yeni ve modern sahnesi MOİ Sahnesi, Osmanlı sanatından örneklerin sergilendiği Ottomanya’sı ile hem yerli hem yabancı turistlere yönelik farklı alternatifler sunabiliyor.


Reis Gıda, İ.Ü. Mühendislik Fakültesi Girişimcilik Kulübünün etkinliğine katıldı...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Reis Gıda, İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Girişimcilik Kulübünün etkinliğine katıldı.

Reis Gıda Başkanı Mehmet Reis,
“Şans çalışanın yanında olur; kendinize güvenin başarıya odaklanın”

Reis Gıda, İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Girişimcilik Kulübü Liderlik Yolu etkinliğine katıldı. Mühendislik Fakültesi binasında 18 Mart tarihinde gerçekleşen ‘Şirketlerde İnovasyon ve Girişimcilik’ konulu oturumun konuğu Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis oldu. Kuru gıda sektörünün lideri Reis Gıda’nın kuruluşundan günümüzü başarı öyküsünü anlatan Reis Gıda’nın Başkanı Mehmet Reis, gençlere başarılı olma noktasında, daima bir önceki günden daha fazla azim ve enerjiyle çalışmaları tavsiyesinde bulundu.

Kendinize güvenin, başarıya odaklanın

Başarıya ulaşmak için daima çok çalışmak gerektiğini ifade eden Mehmet Reis, şunları söyledi:
“Okul, insanı çalışma hayatına hazırlar. Bir birey olmayı, bir takım olmayı okulda öğreniriz. İş hayatına başladığımızda bambaşka gerçeklerle karşılaşırız ve çalıştığımız işletmelere değer katıyor olma süreci hayatımıza girmiş olur. Öğrenme sürecimiz ise hiçbir zaman bitmez; patrondan yöneticilerden yeni şeyler öğrenmeye devam ederiz. Ben geleceğimiz olan siz gençlerimize; kendinize her zaman güvenip, başarıya odaklanmanızı tavsiye ederim. Elbette, şans faktörü de etkilidir. Ancak şu unutulmamalıdır ki, şans çalışanın yanında olur. Bir de, tecrübe çok önemlidir. Tecrübe ne eğitimle olur, ne de satın alınabilir. Tecrübe yaşayarak ve hatalardan ders çıkarılarak öğrenilir. Özetle, koyduğunuz hedeflere daima daha çok çalışarak ulaşabilirsiniz” dedi.

İnovasyon ve girişimcilik birbirini tamamlıyor

İnovasyon ve girişimciliğin birbirini tamamladığını kaydeden Mehmet Reis, konuşmasına şöyle devam etti:
“İnovasyon, yeni fikirlerin ve olasılıkların, değişik bir bakış açısı ile tanınması ve üretilmesidir. Firmaların gelişimini sağlayan girişimcilik ve inovasyon; birbirlerini destekleyerek işlevsellik kazanır. Girişimcilik, inovasyonun tabanında yer aldığı gibi, başarısı için yine inovasyona ihtiyaç duyulur. İşin ömrünün uzun olmasında, inovasyon ciddi bir rol oynağından, işletmelerin inovasyona önem verip, yeni iş modelleri geliştirmeleri de gerekir” şeklinde konuştu.

4 kıtada 20 ülkeye ihracat yapıyoruz

Kuru gıda sektörüne yön veren Reis Gıda’nın, bu yılın başında Hong Kong’a gerçekleştirdiği ihracatla, ihracat yaptığı ülke sayısını 4 kıtada 20 ülkeye çıkarttığını açıklayan Mehmet Reis, Amerika’dan Almanya’ya, Dubai’den İngiltere’ye dünyanın dört bir yanına, “Made in Turkey” damgalı Reis markalı pirinç ve bakliyat ürünleri ihraç ettiklerini söyledi.
Aile şirketi olan Reis’in temellerinin 1981 yılında atıldığını kaydeden Mehmet Reis, ödünç masa ve telefonla başlayan başarı öyküsünde, o yıllarda kuruma ve kendisine piyasanın sonsuz güveni ve itibarı olduğunu anlattı. Aradan geçen 34 yılda girişimcilikte bir başarı öyküsü yazdıklarını ifade eden Mehmet Reis, “Reis ailesi olarak bizleri; markamızın sahip olduğu itibar, bir sevgi şirketi olmamız ve toplumun tüm kesimleriyle paylaşmamız, son derece onurlandırıp, mutlu etmektedir. Tüketiciye, kuru gıdada marka sorulduğunda, ilk aklına gelen markanın ‘Reis’ olmasından gurur duyuyoruz”  dedi.

En yüksek kaliteyi, tüketicimize sunuyoruz
34 yıldır ürün standardına vermiş oldukları önem ile “Türk Gıda Kodeksine” uygun üretim yaparak, tüketiciye en üstün kaliteyi sunmayı ilke edindiklerinin altını çizen Mehmet Reis, şunları açıkladı:
“Avrupa Birliği’nin gıda hijyeni olarak benimsediği HACPP ‘Tehlike Analizi ve Kritik Kontrol Noktaları Yönetim Sistemi’ni, 2000 yılında sektörümüzde ilk alan marka olduk. Bu sistemde ürün, tarladan sofraya gelene kadar üretimin her aşamasında izlenip, kontrol edilerek gıda güvenliği sağlanmaktadır. Reis Gıda ailesi için, TSE tarafından verilen Kalite Ödülü başta olmak üzere, diğer tüm ödül ve belgeler, ayrı bir sorumluluk ve gurur kaynağı olmaktadır” şeklinde konuştu.

Ev yemeği sofrada, hesap ortada!

Obeziteye karşı, Reis Gıda’nın kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında 6 yıldır ‘Abur Cubura Karnımız Tok’ kampanyasını hayata geçirdiğine değinen Mehmet Reis, kampanyanın devamı olarak bu yıl ‘Ev yemeği sofrada, hesap ortada!” projesini hayata geçirdiklerini söyleyerek, 4 kişilik, 4 çeşit, dört dörtlük lezzet menülerinin 15 TL ve 16 TL fiyat aralığında değiştiğini  kaydetti.

Genç nüfus, tarımsal üretimde çalışmaya yönlendirilmelidir

Her ülkenin kendi topraklarında iç tüketimini karşılayacak kadar gıda üretimi yapması gerektiğini de her fırsatta dile getiren Mehmet Reis, hiçbir ülkenin beslenmek gibi yaşamsal bir konuyu, başka bir ülkeden ithal ederim diyerek, ihale edemeyeceğini kaydetti.
Türkiye’nin ‘tarım ülkesi’ olma konumuyla şanslı olduğunu ifade eden Mehmet Reis, öğrencilerle yaptığı söyleşi de şunları söyledi:
“Tarıma elverişli topraklarımız var ve bu konuda ülke olarak halen çok şanslıyız. Bu nedenle, verimli tarım arazilerinin, kesinlikle amacı dışında kullanılmasının önüne geçmeliyiz. Bu arada, TÜİK’in verilerine göre, 2,5 milyon sayısını geçen işsizimiz var. İşsizlik, en yoğun genç nüfusta gözleniyor. Özetle, genç nüfusun, tarımda çalışmaya yönlendirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Gençler, tarım ekonomisine geçmek için teşvik edilmelidir. Günümüzde, yaşlılar köylerde yaşarken, gençler büyük şehirlere göçüyor. Oysa gençlerin, doğduğu yerde doymalarını sağlarsak; hem ülkemizin iç tüketimi için ihtiyacımız olan gıda üretimini yaparız, hem dünyaya daha çok gıda ihracatı yaparak cari açığa çare oluruz, hem işsizliğin önüne geçeriz, hem de nüfusun sosyal ve ekonomik olarak daha refah içinde yaşamasını sağlayabiliriz” şeklinde konuştu.

Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel Gıda güvenliği sertifikasını aldı....

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Kentin en prestijli oteli Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel, Wyndham Hotel Grubu’nun Türkiye’deki otelleri arasında uluslararası gıda güvenliği sertifikasını alan ilk oteli oldu. Dünyanın saygın denetim kuruluşlarından EBS Global Certification tarafından almaya hak kazandığı “ISO 22000/HACCP” gıda güvenliği sertifikası ile otelin kalitesi bir kez daha tescillendi. Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel; turizm ve otelcilik sektörünün en önemli problemlerinden olan ve saygınlık kriterleri arasında bulunan gıda güvenliği konusunu, uluslararası alanda sektörün en önemli isimlerinden EBS GLOBAL CERTIFICATION kuruluşuyla yürüttüğü işbirliği ile tescil ettirdi. Zorlu kriterleriyle tanınan denetleme kuruluşu, 4 aylık süreçte personele bir dizi eğitim verdi. Standardizasyon için bir çok uygulama yapılmasının ardından ve çok sık denetimden geçirerek otelin gıda güvenilirliğini sertifika ile taçlandırdı. Sertifika Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel’de düzenlenen törenle EBS GLOBAL CERTIFICATION yetkililerinden törenle alındı. Törene Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel Genel Müdür Vekili Mustafa Alparslan ve EBS Global Certification Grubu yetkilileri katıldı.
EBS GLOBAL CERTIFICATION Genel Müdürü Esra Koçak Çelik, merkezi İngiltere’de bulunan Global

GROUP’un UKAS, TURKAK, ACREDIA ve SAAS gibi uluslararası akreditasyonlara sahip olup yönetim sistemleri konusunda belgelendirme hizmeti sunduğunu ifade ederek, ‘’Denetim ekibimiz tarafından gerçekleştirilen gıda güvenliği yönetim sistemi denetimleri sonucunda Wyndham Grand Kalamış ISO 22000:2005 belgesi almaya hak kazanan özel kuruluşlarımız arasındadır. Turizm sektöründe bu başarıyı yakalayan öncü kuruluşlardan olan Wyndham Grand Kalamış Otel misafirlerine uluslararası standartlara uygun, kaliteli, güvenilir yiyecek-içecek hizmeti sunmayı etkin bir yönetim sistemi anlayışı ile sistematik olarak kontrol altında tutmaktadır. Gösterdikleri başarıdan dolayı kendilerini kutlar, hedefledikleri sürekli iyileştirme adımlarında beraber yol almayı dileriz’’ diye konuştu.
Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel Genel Müdür Vekili Mustafa A. Alparslan; “Uluslararası pazarda ve yaşadığımız coğrafyada gıda güvenliği konusuna büyük önem verdiğimizi ve titiz davrandığımızı özellikle belirtmek isterim. Açılışımızdan bu yana misafir memnuniyetini her şeyden üstün tutarak gıda güvenliği konusunda çok hassas bir politika izliyoruz. Bu hassasiyetimizi dünyanın en zorlu şirketlerinden EBS GLOBAL CERTIFICATION firması tarafından tescil ettirdik. Türkiye'de faaliyet gösteren WYNDHAM otelleri arasında ISO 22000/HACCP belgesi alan ilk otel olmaktan ayrıca gurur duyuyoruz” dedi.
 
Hizmette kalitenin önemini özellikle vurgulayan Alparslan ayrıca; “Biz yılda 250 bin kişiye yiyecek içecek hizmeti veriyoruz. Bu hizmeti verirken uluslararası standartlara uygun hareket ediyoruz. Gıda güvenliği konusundaki ISO 22000/HACCP belgesini, dünyanın en önemli gıda güvenliği şirketlerinin birisinden aldık ve misafirlerimize bundan sonra dünyanın en güzel hizmetini vermeye devam edeceğiz. Yeni belgemiz işletmemize ve personelimize hayırlı uğurlu olsun" diye konuştu.
 
"YABANCI MİSAFİR İNCE ELEYİP SIK DOKUYOR"
Alınan bu belgeyle birlikte dünyanın sayılı otelleri arasına girdiklerini ve gıda güvenliği konusunda uluslararası standartlara kavuştuklarını sözlerine ekleyen Mustafa A. Alparslan, özellikle yabancı misafirlerin bu tarz belgelere büyük önem verdiklerini belirtirken, belgeyi alalı henüz çok kısa bir süre olmasına rağmen şimdiden misafir bazında faydalarını görmeye başladıklarının da altını çizdi. 
Bu arada bahsi geçen denetim kapsamında sadece mutfak mecrasının olmadığını belirten Alparslan, “Mutfağımızla birlikte ön büro, teknik servis, insan kaynakları, yiyecek içecek, stewarding ve Spa bölümlerinin gıda güvenliği uygulamaları da ciddi şekilde incelendi. Kullandığımız malzemelerden sunuma kadar dünya standartlarını taşıyan bir otel olduğumuzu tescilledik” şeklinde konuştu.
 
“GÜVENİLİRLİK HAMMADDEDEN BAŞLIYOR”
Tescil belgesinin farklı önemlerine de işaret eden Otel Genel Müdür Vekili Mustafa A. ALPARSLAN, bu belgeyle birlikte Tarım İl Müdürlüğü tarafından sertifikalandırılmamış hiçbir firmadan ürün almadıklarını ve denetimlerin daha da sıklaştığını söyledi. Alparslan ayrıca, "Tüm bu çalışma ile misafirlerimizin uluslararası standartlara uygun, kaliteli, güvenilir ve sağlık açısından faydalı ürün ve hizmet almalarını güvence altına alarak, sunmuş olduğumuz gıdaların, hammaddelerin alım sürecinden başlayarak sunum aşamasına kadar kontrol altında tutulduğunu doğrulamış oluyoruz. Asıl olan, bundan sonraki süreçte kalitemizi artırarak daha üst basamaklara çıkarak çıtayı yükseltmektir” diyerek hizmette gelecek projeksiyonunu da sözlerine ekledi.
 
ISO 22000:2005 Belgesi Nedir?
ISO (International Organisation for Standardization) tarafından hazırlanan ve 2005 yılında yayınlanan ISO 22000:2005 standardı, ‘Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’ olarak yayınlanmış ilk uluslararası standarttır. Bu standart, Uluslararası Standart Örgütü ISO’nun ISO/TC 34. Teknik Komite tarafından bütün dünyadaki dernekler ve gıda uzmanlarının da bir araya gelmesiyle geliştirilerek yayınlanmıştır.
 

BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel’den Dünya Saati uygulamasına anlamlı destek...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel’den
Dünya Saati uygulamasına anlamlı destek

BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel, iklimsel değişiklikler ve çevre sorunlarının mücadelesinde farkındalık yaratmak amacıyla, misafirleri ile birlikte Dünya Saati etkinliğine destek verecek.

Küresel ısınmaya dikkat çekmek amacıyla farkındalık yaratan ‘Dünya Saati’ etkinliğine destek veren BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel, 28 Mart 2015 Cumartesi günü konaklayacak misafirlerinin de katılımıyla; Lobby, English Pub ve Teras Restaurant alanlarında saat 20.30’da 1 saat ışıklarını kapatarak, mum ışığından yararlanacak. Son 10 saniyesinde, misafirlerin de katılımıyla geri sayım yapılacak olan etkinliğin; 1 Saatlik zaman diliminde misafirlere Lobby alanında kokteyl ikram edilecek.



Lobby’de misafirlerle mum ışığında buluşma

Her yıl küresel ısınmaya dikkat çekmek için milyonlarca insanın ve binlerce kurumun katılımıyla gerçekleştirilen Dünya Saati etkinliğine, BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel olarak destek vereceklerini kaydeden BW PLUS The President Hotel Genel Müdürü Gülseren Vatansever, şunları söyledi:
“Dünya Saati uygulaması, 2007 yılında, küresel ısınmanın neden olduğu başta iklim değişiklikleri olmak üzere, çevresel sorunlara dikkat çekilebilmesi amacıyla, Avustralya’da 2 milyondan fazla insan ve 2 binden fazla kurumun katılımıyla başlayan ve kısa bir sürede 7 kıtada 150’den fazla ülkede 7 binden fazla şehirde binlerce insana ulaşmıştır. Bugün dünyanın en büyük çevre hareketine dönüşen ışıkların bir saat kapatıldığı Dünya Saati etkinliğine, Türkiye’de farkındalık yaratmak amacıyla iki otelimizle biz de katılıyoruz. Otellerimizde, o gün konaklayacak misafirlerimizin  de katılımıyla,  28 Mart 2015 Cumartesi günü Lobby, English Pub ve Teras Restaurant alanlarında saat 20.30 da 60 dakika ışıklar kapatılarak, mum ışığından yararlanacağız.  Lobby alanında, Earth Hour son 10 saniyesinde geri sayım için misafirler ve çalışanlar ile bir araya gelmeyi planlıyoruz” dedi.

İklimsel değişiklikler ve çevre sorunlarının mücadelesinde BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel olarak ellerinden gelen desteği vererek, Türkiye’de farkındalık yaratmak istediklerini belirten Gülseren Vatansever, gerçekleştirecekleri ‘Dünya Saati’ etkinliğinin fotoğraflarının çekilerek, web sitesi ve sosyal medya üzerinden de yayınlayarak daha fazla kitleye duyurulmasına gayret edeceklerini sözlerine ekledi.



Türkiye'de Dünya Saati:
Ülkemizde 2008 yılından beri, WWF-Türkiye tarafından yürütülen Dünya Saati, 2010 yılında katılım açısından önemli ilklere sahne oldu. 230’un üzerinde kurum ve yaklaşık 5 bin kişinin katıldığı ‘Dünya Saati’ uygulamasına, Boğaziçi Köprüsü ışıklarını kapatarak destek verdi.  2011 yılında, 20 binden fazla kişi ve 250’nin üzerinde kurum, dünyanın geleceği için güçlerini birleştirdi. Boğaziçi Köprüsü’nün yanı sıra, Ankara Opera Binası ve Kastamonu Kalesi de destek verenler arasında yerini aldı. 2012 yılında, Türkiye’de kendi rekorunu kıran Dünya Saati’ne, 75 binden fazla insan ve 400’ün üzerinde kurum katıldı. Boğaziçi Köprüsü ile birlikte Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Dolmabahçe Sarayı- Saat Kulesi, Beylerbeyi Sarayı, Küçüksu Kasrı, Galata Kulesi, Ayasofya Müzesi ilk defa Dünya Saati için ışıklarını kapattı. 2013 yılında ise, kampanyaya katılanlar "Sensiz Olmaz" dedi ve kendi domino etkilerini yarattı; çevresindeki arkadaşlarını, tanıdıklarını harekete geçirdi. Kız Kulesi, Dünya Saati'nin sembolleri arasındaki yerini aldı.

Ortadoğu’nun Devi Al-Futtaim Türkiye’de Sigorta Pazarına Giriyor...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR






Ortadoğu’nun Devi Al-Futtaim Türkiye’de Sigorta Pazarına Giriyor

Orient Sigorta Genel Müdürü Kurt Ebik, özellikle KOBİ’lere ve
genç girişimcilere destek vermeyi hedeflediklerini söyledi


Dubai merkezli Al-Futtaim Grubu’nun sigorta şirketi Orient Insurance, faaliyetlerini artık Türkiye’de de sürdürecek. 2014 yılı Ağustos ayı itibariyle Türkiye’de poliçe düzenlemeye başlayan Orient Sigorta, ilk 5 ayda 8,1 milyon liralık prim üretimi gerçekleştirdi. Türkiye’nin genç nüfus yapısının ve taşıdığı potansiyelin kendilerini pazara yönlendirdiğini söyleyen Orient Sigorta Genel Müdürü Kurt Ebik, özellikle imalat sanayiini, KOBİ’leri ve genç girişimcileri desteklemeyi hedeflediklerini açıkladı.

Orient Sigorta’nın Türkiye’de faaliyete geçmesi nedeniyle düzenlenen basın toplantısında, Al-Futtaim Grubu Başkanı ve CEO’su Omar Abdulla Al Futtaim ve Orient Insurance Başkanı Omer Hassan Elamin de hazır bulundu. Al-Futtaim Grubu’nun, Türkiye’de sigorta sektörünün geleceğinden çok umutlu olduğuna dikkat çeken Kurt Ebik, sektörün 2030 yılında 40 milyar dolar’lık bir prim büyüklüğüne ulaşacağını tahmin ettiklerini söyledi.

Ebik: “Yağmurlu havada şemsiye kapanmaz”


Ortadoğu'nun dinamik sigorta şirketi Orient’in 33 yıllık tecrübesini Türkiye’ye taşıyacaklarını belirten Ebik, şirketin pazar hedefini önümüzdeki beş yıl için %1 olarak belirlediklerini açıkladı. KOBİ’lerin ekonominin belkemiği olduğunu vurgulayan Ebik şunları söyledi: “Türkiye pazarında güçlü ve sağlam adımlarla ilerlemeyi hedefliyoruz. Özellikle, şirketlerin riskli bularak uzak durduğu KOBİ’lere yöneleceğiz. KOBİ’lerdeki risklerin yüzde 90’ının sigortalanabilir olduğuna inanıyoruz. Sigorta şirketleri de tıpkı KOBİ’ler gibi cesur davranmak zorundalar. Bizim için sigortalanamayacak bir risk yoktur. KOBİ’lere sektör olarak destek verilmesi, onların sigorta ve risk yönetimi konusunda eğitilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bir anlamda, yağmurlu havada KOBİ’lere şemsiyemizi kapatmayacak ve ağırlıklı olarak onlara destek vermeye çalışacağız.”

“Önceliğimiz aracı kurumlar”

Satışta özellikle acente, müessese acente, broker, banka gibi kanallardan yararlanacaklarını belirten Genel Müdür Kurt Ebik, Orient Sigorta’nın satış kanalları içinde acentelerin ayrı bir yere sahip olduğunu ve acentelerle birlikte büyümek istediklerini vurguladı. Ebik, “Orient Sigorta olarak, acentelerin, özellikle küçük ve orta ölçekli acentelerin büyümesine yardımcı olmak istiyoruz. İş süreçlerinde sürekli onlarla birlikte olacak, onlara sahip çıkacağız. Acenteler tarafından kolay ulaşılabilir bir şirket olmak istiyoruz” dedi. Ayrıca, “sigorta ürünlerinin banka yoluyla satışı” (bankasürans) üzerinde de çalıştıklarını ve bu konuda iki banka ile anlaşmak üzere olduklarını açıkladı. Ebik’in verdiği bilgilere göre, MENA (Ortadoğu, Kuzey Afrika) bölgesindeki Türk şirketlerine veya bu bölgelerden Türkiye’de girişimde bulunan işletmelere de hizmet vermeyi hedefleyen Orient Sigorta, halen İstanbul, İç Anadolu-Ankara ve Ege-İzmir Bölge Müdürlükleri ile faaliyet gösteriyor. Bu yılın ilk yarısında Güneydoğu Anadolu Bölgesi Adana-Gaziantep’te de Bölge Müdürlüğü açılması planlanıyor.

Al-Futtaim Grubu
Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) merkezli Al-Futtaim, 1930 yılında kuruldu. Bugün, Ortadoğu bölgesinin en büyük ve en hızlı büyüyen gruplarından biri. Çatısı altında farklı ülkelerde faaliyet gösteren 200 şirket barındıran Al-Futtaim, BAE, Bahreyn, Kuveyt, Katar, Umman, Suudi Arabistan, Mısır, Suriye, Pakistan, Sri Lanka, Singapur, Malezya ve Avrupa’da faaliyetlerini sürdürüyor. 40 binin üzerinde çalışanı bulunan Al-Futtaim Grubu, Finansal Hizmetler’in yanı sıra, Otomotiv, Perakende, Elektrik-Mühendislik-Teknoloji, Gayrimenkul-İnşaat alanlarında da faaliyet gösteriyor.


Orient Insurance
Al-Futtaim Grubu şirketi olan Orient Insurance, 1982 yılında kuruldu. Dubai merkezli şirketin 2013 yılı net kârı 240 milyon AED (= 65 milyon USD). BAE’de toplam prim üretimi itibarıyla ikinci en büyük şirket olan Orient Insurance, kârlılıkta ise ilk sırada yer alıyor. 2010-11-12 yıllarında üst üste sektöründe en yüksek kâr elde eden şirket konumuna ulaşarak, Ortadoğu’nun en güçlü sigorta şirketi haline geldi. Derecelendirme kuruluşlarınca Ortadoğu bölgesinin “A” notu ile değerlendirilen tek şirketi olan Orient Insurance, bölgesel sektör basını tarafından Ortadoğu bölgesinin en iyi sigorta şirketi ödülüne de layık görüldü. Türkiye’deki Merkez Ofisi İstanbul Kozyatağı’nda bulunan Orient Sigorta, hayat dışı sektörde hemen hemen tüm branşlarda hizmet veriyor.

Gürgen ağacından tek parça At heykeli...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Gürgen ağacından tek parça At heykeli

Gürgen ağacından tek parça halinde yapılan At heykeli, tatlı su sedefleri bezenerek, altı ay gibi bir sürede yapılmıştır ve ürünün ikinci bir eşi yoktur. El sanatlarının en zoru, ağaç oymak ve işlemektir. Gürgen ağacından tek parça halinde işlenen At heykeli, tatlı su istiridyelerinden bezenip, pirinç tellerle özenerek işlendi. Türk  tarihi ve kültüründe önemli bir yeri olan At heykeli, hayranlık uyandırmaktadır.

İstanbullular ve kente gelen turistler; halı, kilim, Türk hamam ürünleri, deri, seramik veya gümüş satın almak istediğinde, soluğu Tuncer Gift Shop mağazalarında alıyor.
Sirkeci’de açıldığı günden itibaren Trip Advisor’da ilk sırada olan Tuncer Gift Shop, her bir ürünün üzerinde fiyat etiketi olduğu, İstanbullular ve turistlerde ciddi bir güven oluşturduğu, en kaliteli ürünü en iyi hizmetle sunduğu ve ülkemizin dört bir yanından el işçiliği ağırlıklı temin ettiği 3 bin 500’ün üzerindeki ürün çeşidi ile  hediyelik ürün satın alınmak  istediğinde tercih edilmekte olan mağazadır.

Tuncer Gift Shop: Taya Hatun Sokak, Şükran Han No:C3 Sirkeci- İstanbul
Telefon: 0 212 511 12 66

Reis Gıda, büyüklerimiz ile kahvaltıda buluştu ...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR






Reis Gıda büyüklerimiz ile kahvaltıda buluştu

Kuru gıda sektörünün lideri Reis Gıda, Yaşlılara Saygı Haftası kapsamında, 25 Mart 2015 Çarşamba günü Darülaceze Başkanlığı’nda yaşayan büyüklerimizle coşku dolu bir kahvaltı programında bir araya geldi.

Ülkemizin Sevgi Şirketlerinden Reis Gıda, 25 Mart Çarşamba günü, Darülaceze Başkanlığı’nda yaşayan büyüklerimiz için Point Hotel Taksim’de coşku dolu bir kahvaltı programı düzenledi.
18- 24 Mart tarihleri arasında kutlanan ‘Yaşlılara Saygı Haftası’ kapsamında yapılan kahvaltı programına, Darülaceze Başkanı Dr. Aylin Çiftçi, Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis ve Darülaceze sakinleri katıldı.

Darülaceze sakinlerinden Fahri Kabaağaç ve Turan Sağlamyürek şiirlerini okurken; Aslan Sarıcan’ın sazıyla renk kattığı etkinlikte, kültürümüzü ve değerlerimizi yarınlara taşımamızı sağlayan en değerli varlıklarımız olan büyükannelerimiz, büyükbabalarımız gönüllerince eğlendi.
Darülaceze Başkanı Dr. Aylin Çiftçi, “Büyüklerimiz, hayatın içinde olmaktan büyük keyif alıyorlar. Bu anlamlı günde, bizlerle bir arada olan, ülkemizin değerli işadamı Mehmet Reis’e teşekkür ediyoruz” dedi.

Unutulmamalıdır ki, hepimiz yarının yaşlılarıyız


‘Gençler bilebilse, yaşlılar yapabilse…’ diyerek sözlerine başlayan Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, şunları söyledi:
“Bu anlamlı günde büyükannelerimizin, büyükbabalarımızın, toplumdaki yerini ve önemini bir kez daha birlikte kutladık. Bizleri, sevgi ile büyüten, değerlerimizi yarınlara taşıyarak geleceğimizi aydınlatan büyüklerimizle birlikte olmaktan mutluluk duyuyoruz. Unutulmamalıdır ki, hepimiz yarının yaşlılarıyız. Ancak, yaşlılara ihtiyaç duydukları sevgiyi ve saygıyı gösterip sahip çıkan toplumlar, huzur ve güven içinde yaşayabilirler. Düzenlediğimiz etkinlikte, dün ile bugün arasında köprü kuran değerli büyüklerimizin ‘Yaşlılara Saygı Haftası’nı kutluyor, ellerinden öpüyorum” diye konuştu.

Şahane bir kahvaltı oldu

Darülaceze sakini Füsun Kaslak, “64 yaşımdayım, hayatımın baharındayım. Bugün iki meleğim olan Darülaceze Başkanı Dr. Aylin Çiftçi ve Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis’in yanında olmaktan çok mutluyum” dedi.

Darülaceze sakini Özgün Güler, “72 yaşındayım. Gezmekten büyük keyif alıyorum. Gezince gençleşiyorum. Şahane bir kahvaltı oldu, Reis Gıda’ya teşekkür ediyorum” dedi.

Darülaceze sakini Fahri Kabaağaç, “67 yaşındayım ve daha çok gencim. Ben hayatı şiir gibi yaşarım ve şiirsiz bir günüm geçmez. ‘Kırkından Sonra’ adını verdiğim şiir kitabım var” dedi.

Darülaceze sakini Aykut Sönmez, “86 yaşındayım. Bugün burada olmaktan çok mutluyuz. Bu organizasyonu yapan Mehmet Reis beyefendi sağolsun” dedi.

24 Mart 2015 Salı

The President Hotel ve BW Citadel Hotel’de Personel Gecesi düzenlendi....

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel’de, 
“Personel Gecesi” düzenlendi 

BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel’de, geleneksel hale gelen “Personel Gecesi” 17 ve 18 Mart tarihleri arasında düzenlendi. 
Geceye, BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, BW PLUS The President Hotel Genel Müdürü Gülseren Vatansever, BW Citadel Hotel Genel Müdürü Aytekin Güç ile iki otelinde bünyesinde bulunduğu Pantur Turizmin çalışanları ve ailelerinden oluşan 600’ün üzerinde kişi katıldı. 
Gecede, 20. yılını dolduranlar plaketlerini ve altın ödüllerini alırken; yılın personeli seçilen  mutfak bölümünden Yunus Güler ödülünü aldı. Ayrıca, gece boyunca sürpriz hediye çekilişiyle, çeşitli hediyeler dağıtıldı. 

Başarıda, aynı ekiple yola devam etmenin rolü büyük

BW PLUS The President Hotel ve BW Citadel Hotel Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, 20. yıl ödülleri sırasında yaptığı konuşmada, şunları söyledi:


“2 otelimizde de, uzun süreli çalışan ekip arkadaşlarımız ile yolumuza devam ediyoruz. Başarımızda, uzun yıllardır aynı ekiple birlikte olmamızın payı büyüktür. Ekip ruhu ve örgüt kültürü; sürdürülebilir bir işletmecilik anlayışının temellerinden birisidir. Pantur Turizm ailesi olarak, bu konuda şanslıyız ve hep birlikte nice başarıları hayata geçirmeye devam edeceğiz” dedi. 

Bu başarı, hepimizin başarısı

BW PLUS The President Hotel Genel Müdürü Gülseren Vatansever, şunları kaydetti. 
“Yorucu bir yılı daha geride bıraktık. Dünyanın dört bir yanından gelen misafirlerimizi en iyi şekilde ağırlamak için büyük bir özveriyle çalışan, ülkemiz turizmine değer katan, dinamik ve candan yaklaşımınızla misafirlerimizi en iyi şekilde ağırlayan sizler gibi bir ekiple çalışmaktan ve beraber olmaktan gurur duyuyoruz. Bunun en büyük kanıtı da, üyesi olduğumuz Best Western zincirinde, her yıl yapılan Kalite Güvence denetimlerinde, 1000 üzerinden 1000 tam puan alan öncü oteller arasında olmamızdır. Bu başarı, hepimizin başarısıdır.  Bu anlamda tüm çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ediyor, süre gelen başarılarımızın devamını diliyorum” diye konuştu. 

Mavi Ay Grubu ile Kara Ali ve ekibinin sahne aldığı coşku dolu personel gecesinde, turizmciler ve aileleri gönüllerince eğlendi.

İstanbul Kitchen’s Academy'de eğitime devam....

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




İstanbul Kitchen’s Academy
“İş’in Mutfağı”


2011 yılında kurulan İstanbul Kitchen’s Academy’yi, diğer mutfak okullarından ayıran en büyük özelliklerinden birisi, uluslararası geçerliliği olan İstanbul Üniversitesi Sertifikası vermesidir.
İKA’da, öğrenciler, menü planlamadan bütçe kontrolüne, otomasyon sistemlerinden hijyene kadar birçok önemli konuda bir ayı teorik, üç ayı pratik olmak üzere dört ay ciddi bir eğitim alıyorlar. Ardından dört aylık staj sürecine başlıyorlar. Teorik dersler okulun kendi binasında, İstanbul Üniversitesi’nin öğretim üyeleri tarafından verilmektedir. Öğrenciler, dersleri tamamladıktan sonra 100 puan üzerinden en az 80 puan almaları gereken bir sınava girmektedir. Bu puanı alamazlarsa, ikinci kurtarma sınavı şansları bulunuyor. Şef adayları, sınavı geçip, hazırladıkları tezleri de teslim ettikten sonra, sertifikalarını almaya hak kazanıyorlar. Yılda 100’ün üzerinde mezun veren okulun, tüm öğrencileri şu an iş hayatında yer edinmiş durumdadır.



Bu sene, yine İstanbul Üniversitesi işbirliği ile Yiyecek – İçecek İşletmeciliği ve Mesleki İngilizce bölümleri de açılmış bulunmaktadır.  Okulda derslerin yanı sıra, yabancılara Türk Mutfağı workshop’ları, yine çeşitli kurumlar için ekip çalışmasına yönelik workshoplar, çocuklar için workshoplar ya da belli temalı workshoplar da düzenlenmektedir.

Bugünlerde ulusal zincirler ile görüşmeyi sürdüren İstanbul Kitchen’s Academy, büyük bir zincirin Türkiye genelindeki yaklaşık 6 bin personeline kademeli olarak mutfak, servis, mesleki yabancı dil gibi eğitimler verip, sertifikalandırma hazırlığındadır.

Bu arada, yurtiçi ve yurtdışından yeni şube açılması ile ilgili gelen teklifleri değerlendirmektedir ve yatırımcılarla dünyada büyümeyi hedeflemektedir.


İstanbul Kitchen’s Academy
www.istanbulkitchensacademy.com
Tel: 0 212 292 81 10

22 Mart 2015 Pazar

Coral Travel’dan Paskalya Bayramı’nda çok özel turlar…

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR






Coral Travel’dan Paskalya Bayramı’nda çok özel turlar…
Hristiyan dünyasının Noel’den sonraki en önemli günü olarak kabul edilen  Paskalya Bayramı’nda, Coral Travel’ın hazırladığı fırsat niteliğindeki turlar tatil severleri bekliyor.

Türkiye pazarındaki tüketiciye 2006’dan beri tatil hizmetleri sunan ODEON Tours, 2014 yılı itibarı ile faaliyetlerine OTI Holding’in global tur operatörü markası Coral Travel ile devam ediyor. Coral Travel Türkiye, Paskalya Bayramı’na özel hazırladığı Atina&Saronic, Napoli-Amalfi kıyıları ve Büyük İspanya turları ile gezi severlere unutulmaz bir tatil imkanı sunuyor.

Özellikle Yunan, İtalyan ve İspanyollar’ın, İsa’nın yeniden dirilişinin kutlandığı 4 günlük bayram tatili için Türkiye’yi tercih ettiğini ve bu dönemde Türkiye’ye gelen uçak sayısında büyük artış yaşandığını belirten Coral Travel Türkiye Genel Müdür Vekili Mehmet Kamçı        “Dönüş uçuşlarının boş kalmaması için daha uygun fiyatlarla sunulması, bize hesaplı turlar organize etme şansı veriyor. İndirimli uçak biletleri tur fiyatlandırmamıza yansıyor. Kış mevsiminin soğuğu ve karanlık günlerinden sonra, Mart ayı sonundan Nisan sonuna kadar olan Paskalya dönemi, fırsat niteliğindeki fiyatlarımızla tatilcilerden yoğun ilgi görüyor” dedi.

Paskalya’da Atina&Saronic adaları 369 Euro’dan başlayan fiyatlarla
10 Nisan İstanbul çıkışlı 3 gece 4 gün süren Atina&Saronic adaları turu ile Yunanistan’ın görkemli mirasına şahitlik eden baş yapıtları Atina’da ziyaret etme fırsatı yakalayacak olan misafirler, mini cruise seyahati ile Saronic körfezinde bulunan Ege’nin eşsiz güzellikteki şirin adaları Hydra, Poros ve Egina’yı  da gezme şansı bulacak. Akşam arzu eden misafirlerin katılımıyla gerçekleşecek yemekli “taverna turu”nda ise misafirler geleneksel Yunan lezzetlerinin tadına varacak.


Napoli-Amalfi kıyıları 299 Euro’dan başlayan fiyatlarla
3 Nisan İstanbul çıkışlı 3 gece 4 gün süren Napoli-Amalfi kıyıları turu, Pizza’nın anavatanı Napoli’ye yapılan ziyaret ile başlıyor. Akdeniz’in bu şirin liman kentinin Unesco Dünya Mirası Listesi’nde bulunan şehir merkezindeki Pozilipo, Mergellina, Plebiscito Meydanı, Trieste Tirentino Meydanı ve Toledo Caddesi, bu turda Coral Travel Türkiye misafirlerinin ilk uğrak noktası olacak. Napoli’nin güneyinde bulunan Amalfi kasabası ise deniz kıyısında yüksek tepeler üzerine kurulu rengarenk evleri ile fotoğraf çekmeyi sevenler için göz alıcı manzaralar sunuyor. Positano ve Ravello kasabaları, Amalfi kıyılarında görülmesi tavsiye edilen diğer şirin bölgeler olarak ön plana çıkıyor. Pompei ise patlayan yanardağı Vezüv ve patlama sonrasında taşlaşmış insan bedenlerinin sergilendiği müzeleri ile bir başka cazibe noktası olarak görülüyor. Buraya gitmeden “Pompei’nin Sonu” belgeseli mutlaka izlenmeli.


Büyük İspanya turu 549 Euro’dan başlayan fiyatlarla

28 Mart İstanbul çıkışlı 7 gece 8 gün süren Büyük İspanya turu, güreşleri, Flamenko dansları ve renkli gece yaşamı ile cazibe merkezi olan tarihi başkent Madrid’de Puerto del Sol, Plaza Mayor, Gran Via, Plaza de Espagna, Kraliyet Sarayı, Puerto De Alcala görülecek yerler arasında. Endülüs bölgesinde bulunan Cordoba şehrinde yapımına 8.yy.'da başlanan ve 10.yy.'da bitirilen Batı İslam sanatının en güzel örneklerinden biri olan dünyanın üçüncü büyük camisi Cordoba Camii (Mezquita), Musevi Mahallesi ve Plaza Mayor ; Sevilla’da  İspanya Meydanı, Altın Kule, Paula Rahibeler Manastırı ile ünlü Maria Luisa Parkı, Santa Cruz Meydanı ; ve yine aynı bölgede bulunan Granada’da Elhamra Sarayı, Grand Via, La Rambla Meydanı, Belediye Meydanı ile Emevi ve Abbasi döneminden kalma eserler ziyaret edilecek yerler arasında bulunuyor.
Valencia’da Gotik Katedral, Micalet Çan Kulesi ,15. yy’da takasla alışveriş yapılan Lonja Market, Arena, Belediye meydanı ve eski market alanı ile Barcelona’da La Sagrada Familia Kilisesi, Endülüs Arenası, Cristof Colomb Heykeli ,Montjuic Tepesi, Kraliyet Sarayı, Olimpic Liman, İspanya ve Catalunya Meydanı ve La Ramblas Caddesi  de bu tur kapsamında Coral Travel misafirlerinin görebileceği yerler arasında bulunuyor.

Coral Travel &ODEON Tours’dan 100 TL'lik alışverişe 300 mil bonus
TÜRK HAVA YOLLARI’nın avantajlarla dolu özel yolcu programıMiles&Smiles’ın üyeleri, Coral Travel & ODEON Tours’dan gerçekleştirecekleri seyahatlerinde 100 TL harcama karşılığı 300 bonus mil kazanıyor.


Tur programları hakkında bilgi almak ve kayıt yaptırmak için Coral Travel&ODEON Tours Çağrı Merkezi 444 0 684’yi arayabilir, www.coraltatil.com adresine ulaşabilirsiniz.

‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ 15-16 Nisan tarihlerinde Haliç Kongre Merkezinde...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR






“İşletmesine teknoloji yatırımı yapamayacak olanlar market açmasın, başarısız olur”

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, tedarik zincirinden, satış ve stok adedine, aydınlatmadan yazılıma, artık marketlerde hemen her alanda teknoloji yatırımının şart olduğunun altını çizdi. Altunbilek, “Sektörümüzde yatırım yapmak isteyen işletmecilere, önemli bir uyarıda bulunmak istiyoruz: Mağazasını kontrol edemeyecek olan hiç kimse, market açmasın, başarısızlığa uğrar” dedi.

Perakendeci, üretici ve tedarikçi olmak üzere, perakende sektörünün 1 milyonu aşkın paydaşını aynı platformda bir araya getiren ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ Konferansı ve Fuarı öncesinde, Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından İstanbul Point Otel’de bir basın toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya, TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, TPF Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Reşat Narman, TPF Yönetim Kurulu Üyeleri İhsan Korkmaz, Mahmut Kara ve İhsan Biçen’in yanı sıra Globus Fuar Kongre Yönetimi Başkanı Hakan Adıgüzel katıldı. 


Toplantıda konuşan TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, 15-16 Nisan tarihlerinde bu yıl 7'ncisi gerçekleştirilecek olan YZB 2015'in ana temasının teknoloji olduğunu söyledi. Altunbilek, “Bu yıl, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştireceğimiz Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı’nda, “Dönüşümü Başlat, Geleceği Kazan” temasıyla teknoloji konusunu işleyeceğiz” dedi. Türkiye genelinde ve KKTC’de faaliyet gösteren 16 derneğin çatı örgütü olarak, 369 üyeleri ile TPF olarak 3 bin 680 perakende noktasında hizmet verdiklerini aktaran Altunbilek, “Sektör olarak toplam istihdamımız yaklaşık 70 bin kişi. Bu istihdam rakamı ile perakende sektörü olarak, Türkiye’nin en büyük istihdam sağlayan üçüncü sektörüyüz. Geçen yıl yakaladığımız büyüme oranı ise yüzde 14. yerel zincir marketler olarak, toplamda 10 milyar dolarlık ciro ile Türkiye için oldukça önemli bir rakamsal karşılığa imza atıyoruz. 2023 yılı hedefimiz ise 70 milyar TL” diye konuştu.

Elde ettikleri rakamlar ışığında, perakende sektörünün geleceğinin çok parlak olduğunu aktaran Altunbilek, “Ancak gidilecek daha çok yolumuz, atmamız gereken daha çok adım var. Bu adımların en başında ise, teknoloji geliyor” ifadesini kullandı. Altunbilek, şöyle konuştu: “Hayat, artık her geçen gün daha da hızlanıyor. İşinden evine dönmeye çalışan ve bu arada alışveriş yapmak zorunda olan insanların, artık marketlerde kaybedeceği bir-iki dakikaya bile tahammülleri yok. Tüketici artık markete girdiğinde, istediği ürünü kolayca bulup, alışverişini, mümkün olan en kısa sürede bitirebilmek istiyor. Bu anlamıyla yakın zaman sonra, tüketicisine alışveriş esnasında zaman tasarrufu sağlayamayan marketlerin, tercih edilirliği maalesef düşecek.”

Günümüzde, elinin altındaki teknolojiyi en iyi biçimde kullanan ve teknolojinin konforu ile daha rahat olmayı ve zamandan kazanmayı keşfeden bir tüketici kitlesi bulunduğunun altını çizen Altunbilek, “Tüketicinin beklentisi, marketler için de geçerli olacak. Alışveriş tercihlerini, zaman ve konfor belirleyecek” diye konuştu. Teknolojik gelişmelere entegre olabilmek adına yerel marketlerin önemli bir avantajı olduğuna da dikkat çeken Altunbilek, şunları söyledi: “Perakende sektörü, bildiğiniz gibi, bütün iş süreçlerinin başında insan kaynağı olan, çok canlı bir sektör. Yerel marketlerin en büyük avantajı ise, hızlı hareket edebilme kabiliyetidir. Marketler, gelişmeleri yakından takip edebildiği, müşterisine birebir dokunabildiği için olan biteni iyi gözlemler; hızla karar alabilir ve hızlı uygular. 
Biz de TPF olarak biliyoruz ki, teknoloji kullanımında yerel marketler, bu hareket kabiliyetini yine çok iyi değerlendirecek ve farkını ortaya koyacaktır.”


“Teknoloji yatırımı işletmeyi başarısızlıktan koruyor” 
Teknolojiyi doğru kullanmanın, işletmelerin cirosuna önemli katkılar sağladığına değinen Altunbilek, şöyle devam etti: “Çünkü teknoloji kullanımı, işletmelere her şeyden önce ‘sağlıklı ölçümlemeyi’ getiriyor. Tedarik zincirinden, satış ve stok adedine, aydınlatmadan yazılım ve uygulamaya, artık hemen her alanda kullanılabilen teknoloji, maddi gider ve kayıpları önlediği gibi; kaybın en çok nerelerde yaşandığını net bir biçimde ortaya koyuyor ve işletme açısından en doğru çözümün bulunmasını sağlıyor. Sektörümüzde yatırım yapmak isteyen işletmecilere, önemli bir uyarıda bulunmak istiyoruz: Mağazasını kontrol edemeyecek olan hiç kimse, market açmasın, başarısızlığa uğrar” ifadesini kullanan Altunbilek, mağazaların kontrolü için tek yolun, teknoloji yatırımı olduğunu söyledi. 

YZB 2015 Konferansı ve Fuarı’nda sektörün lider firmaları yeni ürün ve hizmetlerini tanıtacak ve yerli-yabancı sektör duayenleri, deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak. Buluşmada, tüm katılımcıların ödeme sistemlerinden online alışverişe, market ekipmanlarından güvenlik sistemlerine kadar birçok alanda, teknolojik olarak yeni bakış açıları kazanmaları hedefleniyor.

19 Mart 2015 Perşembe

ICVB' nin Toplantı Profesyonelleri Rehberinin 2015 sayısı yayınlandı...


HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu –ICVB' nin Toplantı Profesyonelleri Rehberinin 2015 sayısı,yenilenen tasarımı ve zenginleşen içeriğiyle yayınlandı.
İstanbul’un uluslararası toplantı ve kongre pazarındaki iş potansiyelini artırmak için çalışmalarda bulunan İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu-ICVB, her yıl yayınladığı İstanbul Meeting Planner’s Guide (Toplantı Profesyonelleri Rehberi ),  ile Kongre turizminde karar vericilere ışık tutmaya devam ediyor.

İstanbul Meeting Planner’s Guide (Toplantı Profesyonelleri Rehberi), İstanbul’un kongre ve toplantı sektörünü, uluslararası planlayıcılarla buluşturmayı hedefliyor. Yenilenen tasarımı ve zenginleşen içeriğiyle 200 sayfa ve İngilizce olarak hazırlanan Rehber, İstanbul’un tanıtımına ve toplantı kapasitesini arttırmaya yönelik bilgileri içeriyor ve sektörde karar vericilerin olduğu geniş bir okuyucu kitlesine ulaşıyor.

Yıllık olarak  yayınlanan rehberde İstanbul hakkında detaylı bilgiler, Toplantı ve kongre merkezleri, ICVB üyesi Oteller, ICVB üyesi Seyahat Acentaları, Etkinlik Mekanlarının ve servis sağlayıcılarının tanıtımları, Yeme-içme, Alışveriş Bölümü, ve Türkiye, İstanbul hakkında gerekli bilgiler, Ulaşım bilgileri, Sosyal Programlar konu başlıkları yer almaktadır.

İstanbul Meeting Planner’s Guide (Toplantı Profesyonelleri Rehberi) uluslararası dernek ve birlik yöneticilerine, toplantı ve incentive planlayıcılarına ve kongre acentalarına uluslararası toplantı düzenleme potansiyeli olan şirket yöneticileri ve/veya toplantı organizasyon yetkililerine, medya temsilcilerine, uluslararası kongre ve toplantı turizminde belirleyici konumdaki tüm kurum ve kuruluş yöneticilerine ulaştırılıyor.

Çırağan Palace Kempinski’den Kalust Baklavası!

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



Çırağan Palace Kempinski’nin ev yapımı baklavalarının en yenisi:



Kalust Baklavası!

Çırağan Palace Kempinski’den en prestijli baklava

Çırağan Palace Kempinski, özel baklava odasında hazırlanan birbirinden leziz baklavalarına bir yenisini daha ekledi. Gazeteci, yazar, televizyon programcılığı, oyuncu kimliği ile ön plana çıkan Kalust Şalcıoğlu ile imzalanan ortak projenin adı da tadı gibi ilgi çekici: “Kalust Baklavası”…

Tarihi sarayın bir köşesini tereddüt etmeden baklava odasına çeviren otel, Gaziantepli baklava ustası Duran Güneş önderliğinde cevizlisinden fıstıklısına çikolatalısından kaymaklısına çeşit çeşit baklavaların yapıldığı bu özel odada, artık “Kalust Baklavası”nı da üretiyor. İncecik, özenle açılan yufkaların arasına serpiştirilen kestane ve Türk kahvesi ile alışılmışın dışında bir tat sunan otantik lezzetteki “Kalust Baklavası”nın, 1 dilimi sadece 140 kaloridir. Ortalama bir baklava dilimindeki kalori miktarının çok altında olan bu değer, verdiği enerji açısından da standart baklavaların üzerindedir.


,
Günümüzün yoğun ve dinamik insanlarına enerji verecek bu tatlı, düşük kalorisiyle tatlı krizlerinin dostu olmaya aday. “Kalust Baklavası” için Kalust Şalcıoğlu’nu takım elbiseleriyle baklava odasına sokan Çırağan Palace Kempinski, baklava hamurunun açılmasından baklavanın servisine kadar geçen süreçte adım adım Şalcıoğlu’nu fotoğrafladı.


Çırağan Palace Kempinski İstanbul, yepyeni “Kalust Baklavası” dahil on yedi çeşit baklavayı kendi bünyesinde hazırlamaktan gurur duyuyor. Bu eşsiz tatları, Çırağan Palace Kempinski İstanbul’un lobi katında bulunan, müthiş Boğaz manzarasına sahip, “pasta ve çikolata cenneti” Gazebo Lounge’da tatmak mümkün.

18 Mart 2015 Çarşamba

“Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” Sergisi




HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR



“Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” Sergisi
MITT Moskova 2015 Turizm Fuarı’nda
Anadolu topraklarının mirasını 21’inci yüzyıla taşıyan “Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” Sergisi, 18-21 Mart 2015 tarihleri arasında Moskova’da düzenlenen dünyanın en büyük turizm fuarlarından MITT Moskova 2015’de ziyaretçileriyle buluşacak.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde gerçekleştirilen “Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE” sergisi, 2014 yılında Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü (DÖSİMM) liderliğinde hayata geçmişti.  Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Bilkent Kültür Girişimi (BKG) ve proje destekçisi Anadolu Efes işbirliğiyle düzenlenen sergi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri-Darphane-i Amire Binası’nda sergilendikten sonra Ankara CerModern’de tarih ve kültür-sanat ziyaretçisiyle buluştu.

Anadolu coğrafyasının zengin kültür birikimlerinden özenle seçilen fotoğraflarla hazırlanan sergi dünya turizm fuarlarına da giderek, Türkiye’nin uluslararası tanıtımına katkı sağlamaya devam ediyor. Dünyanın önemli turizm fuarları arasında üst sıralarda yer alan ITB Berlin Turizm Fuarı 2015’ de Türkiye resmi tanıtım standında sergilenen ve ziyaretçiler tarafından büyük ilgiyle karşılanan Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE fotoğraf sergisi MITT Moskova’da 18-21 Mart 2015 tarihleri arasında ziyaretçilere açık olacak.


Sergide, Hititler’den Selçuklular’a, Bizans’tan Osmanlı’ya onlarca çeşitli uygarlığa ev sahipliği yapan Anadolu’nun Paleolitik Çağ’dan (Yontma Taş Devri) Cumhuriyet’e uzanan süreçte barındırdığı tarihi değerler bir araya getiriliyor. Karain Mağaraları’ndan Göbeklitepe’ye, Çatalhöyük’ten Efes’e, Zeugma’dan Çavuştepe’ye kadar dünya tarihini değiştiren arkeolojik eserler, fotoğraflar eşliğinde Anadolu coğrafyasının kültürel ve tarihi mirası meraklılarıyla buluşuyor.
12 bin yıllık Anadolu tarihinin fotoğraflarla yansıtıldığı Dünyanın En Büyük Müzesi: TÜRKİYE Fotoğraf Sergisi, 18-21 Mart 2015 tarihleri arasında MITT Moskova 2015 Turizm Fuarı’nda Türkiye resmi tanıtım standında ziyaretçileriyle buluşacak.

Coral Travel “Starway World Best Hotels” ile dünyanın en iyi 100 otelini ödüllendirdi..



HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR




Coral Travel “Starway World Best Hotels” ile dünyanın en iyi 100 otelini ödüllendirdi
Coral Travel tarafından düzenlenen üçüncü Starway World Best Hotels ödül töreni 17 Mart’ta Moskova’da gerçekleşti. Starway World Best Hotel ödülleri, Coral Travel'ın 2014 yılında, 28 ülkede, 60’a yakın destinasyonda çalışmakta olduğu 5 binin üzerinde otel arasından dereceye giren 100 en iyi otele takdim edildi.
Moskova Lotte Otel'de gerçekleşen törene, otel temsilcileri, büyükelçilikler, ulusal turizm ofisleri, hava yolları şirketleri, Coral Travel'ın en iyi acenteleri, Türkiye’den ve Rusya’dan gazeteciler ve OTI Holding Şirketler Grubu'nun farklı ülkelerden gelen yöneticilerini kapsayan üç yüzün üzerinde misafir katıldı.
Starway World Best Hotels ödüllerinin hak edenleri, Coral Travel’ın geçtiğimiz yıl hizmet verdiği turistlerin otelleri anket yöntemi ile değerlendirmesi ile belirlendi. Ankete, Coral Travel’ın 2014 yılında hizmet verdiği 2 milyon 900 bin turist arasından %20'nin üzerinde katılım gerçekleşti. Her aileden bir kişi olmak üzere toplamda 274.953 kişi anket ile değerlendirmelerde bulundu. Coral Travel'ın Rus misafirleri dışında Ukrayna, BDT ülkeleri, Gürcistan, Polonya, Türkiye ve Balkan ülkelerinden gelen misafirleri de bu anket ile değerlendirmelerde bulundular.
Otellerin yıldız sayısından bağımsız olarak yapılan ankette, otellerin hizmet performansları, çalışanları, yiyecek ve içecekleri, genel alanlar, odalar ve restoranların temizliği, çocuklar için sunulan hizmetleri, bahçe ve havuzlar ile animasyon ve spor imkanları değerlendirildi. Her bir cevap için belirli bir puan verilerek toplam puanlar hesaplandı.


2014 anketleri sonucunda, Coral Travel'ın çalıştığı 5 binin üzerinde otelden dereceye giren en iyi oteller: Birinci sırada GLORIA GOLF RESORT Belek (Türkiye), ikinci sırada Girit'teki PILOT BEACH (Yunanistan) ve üçüncü sırada Alanya'daki DELPHIN DELUXE RESORT (Türkiye) olarak belirlendi. Listeye giren ilk 10 otelin 8 tanesi Türkiye’den olurken, Starway World Best Hotels listesinde toplamda Türkiye'den 53, Mısır'dan 13, Tayland'dan 10, Dominik Cumhuriyeti'nden 6, Yunanistan ve Bulgaristan'da, 3'er, Meksika, Birleşik Arap Emirlikleri, Hindistan, Endonezya ve Maldivler'den 2'şer, İspanya ve Vietnam'dan birer otel yer alıyor.
Değerlendirmede ilk ona giren otellere özel Starway ödül heykelciği ve diğer otellere sertifikaları Coral Travel Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Yurt tarafından takdim edildi. İlk kez Ekim 2013'te Türkiye'de Coral Travel'ın en iyi acentelerine takdim edilen ödül, deniz dalgası üzerinde yükselen Coral Travel logosunu sembolize ediyor.

Gerçekleşen gala yemeğinde, ‘Starway World Best Hotels’ ödüleriyle ilgili açıklamalarda bulunan
OTI Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Coral Travel Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Yurt ; "Misafirlerimize yönelik hizmetlerimizin sürekli iyileştirilmesine büyük özen gösteriyoruz. Bu yönde, 13 yıldır misafir anketleri gerçekleştiriyor ve analizlerini yapıyoruz. Bunun, birlikte çalıştığımız otellerin de kalitesine katkı sağladığına inanıyoruz. Misafirlerimiz, ödedikleri bedele karşılık aldıkları hizmetin iyi ve kötü taraflarını belirterek gerçek bir değerlendirme yapıyorlar. Bu sene de ödüllendirilen en iyi oteller misafirlerimiz tarafından seçildi. Bu otellere olan talebin ve Starway ile ilgili bilgilerin yer aldığı internet sayfalarına ziyaretin arttığını görüyoruz. Misafirlerimize kaliteli hizmet sunmak en önemli hedefimiz olduğundan, önümüzdeki yılda önerilerimiz ilk olarak bu oteller üzerinden olacaktır" dedi.