HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Reis Gıda; “Sosyal Sorumluluk Ödülünü” aldı
Obezite ile mücadele
Reis’e Sosyal Sorumluluk Ödülünü getirdi
Sosyal Sorumluluk Ödülü Reis Gıda’nın oldu. Obeziteye karşı mücadeleyi başlatan ilk firma olan Reis, Sosyal Sorumluluk Ödülünü aldı.
Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği (YAPDER)’in desteklediği, Gazeteci Celal Toprak ile Yayıncı Mehmet Gözcü'nün birlikte organize ettiği, 12.Kent ve Yaşam Ödülleri, 25 Mayıs 2016 Çarşamba günü, Armada Hotel Sultanahmet’te düzenlenen ödül töreninde sahiplerini buldu. Sağlıklı bir toplum için 9 yıldır obeziteye karşı mücadelesini her platformda sürdüren Reis’in Yılın Sosyal Sorumluluk Ödülü, Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis’e takdim edildi.
Ülkemizde, erkeklerin %25’i, kadınların %34’ü, çocukların %20’si obez
Ülkemizde, obezitenin toplum sağlığını tehdit eden rakamlara ulaştığını kaydeden Mehmet Reis, şunları söyledi:
“Ülkemizde, erkeklerin %25’i, kadınların %34’ü, çocukların %20’si obez. Dünyada da durum farklı değil. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tahminlerine göre, 1 milyar 900 milyon insan aşırı kilolu ve bunların üçte birinin obez olduğu ifade ediliyor. Reis Gıda olarak, Türkiye’nin sağlıklı beslenmesi konusunda elimizden geleni yapacağız ve obeziteyle mücadelemizi sonuna kadar sürdüreceğiz” dedi.
Reis’in, obeziteyle mücadele kampanyası beğeniliyor
Reis Gıda, ‘Geleneksel Lezzetler Sağlıklı Nesiller’ sloganıyla başlattığı obezite mücadelesi kampanyasına, ‘Abur Cubur Olacağı Budur’ ile devam etti. Kampanyada bir sonraki slogan “Abur Cubura Karnımız Tok” oldu. 2015 yılında başlatılan “Ev Yemeği Sofrada Hesap Ortada” kampanyası büyük beğeni toplayarak, 2016 yılında da devam etmektedir.
Reis’in, Nielsen Türkiye’ye Kasım 2015- Nisan 2016 tarihleri arasında yaptırdığı araştırma sonuçlarına göre; Reis’in “Ev Yemeği Sofrada, Hesap Ortada” kampanyasının kadınların %65’i, “Geleneksel Lezzetler, Sağlıklı Nesiller” kampanyasını ise kadınların %72’si beğendiğini belirtmektedir.
Obezite konusunda, %59’u hastalık, %45’i sağlık, %41’i kilo problemi olduğunu belirtiyor
Türkiye’ye “Beslenme ve Kuru Gıda Tüketim Alışkanlıkları & Marka Sağlığı Araştırması’nda” görüşülen kadınlara obeziteyi nasıl tanımladıkları sorulduğunda, %59’u obezitenin bir hastalık olduğunu, %45’i sağlık problemi, %41’i kilo problemi olduğunu belirtti. Obeziteye neden olan faktörler arasında, ilk sırada %65’le hareketsizlik/spor yapmamak ifade edilirken, bunu %62’le yağlı gıdalar ve %57’le fast-food tüketmek takip etti. Kendini kilolu gören kadınların %37’si kilo vermeye çalıştığını belirtti. Kilo vermeye çalışan kadınların, en çok kullandıkları yöntem porsiyonları küçültmek oldu. Metropolde yaşayan kadınlar, kilo vermek için daha çok bakliyat ürünleri tükettiğini açıkladı. Araştırmaya katılan kadınların neredeyse tamamı; evde yapılan yemeğin daha sağlıklı (%98), daha ekonomik (%96) ve daha lezzetli (%94) bulunmaktadır. Bununla birlikte her 10 kadından 7’si, evde yapılan yemeği daha zahmetli bulduğunu belirtmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder