HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Kadınların, %59’u obezitenin bir hastalık olduğunu, %45’i sağlık problemi ve %41’i ise kilo problemi olduğunu belirtiyor.
Obeziteye karşı olan
“Ev Yemeği Sofrada Hesap Ortada” kampanyası beğeni topluyor
Obeziteye savaş açan Reis Gıda, obezite kampanyasının 9.yılında Nielsen Türkiye’ye yaptırdığı “Beslenme ve Kuru Gıda Tüketim Alışkanlıkları & Marka Sağlığı Araştırmasıyla kampanyasını bilimsel verilerle sürdürmeye devam ediyor.
Reis Gıda, 2009 yılında ‘Geleneksel Lezzetler Sağlıklı Nesiller’ sloganıyla başlattığı obezite ile mücadele kampanyasına, ‘Abur Cubur Olacağı Budur’ ile devam etti. Kampanyada bir sonraki slogan “Abur Cubura Karnımız Tok” oldu. 2015 yılında başlatılan “Ev Yemeği Sofrada Hesap Ortada” kampanyası büyük beğeni toplayarak, 2016 yılında da devam ediyor. Reis, sağlıklı bir toplum için 9 yıldır obeziteye karşı mücadelesini her platformda sürdürüyor.
Beslenme ve Kuru Gıda Tüketim Alışkanlıkları & Marka Sağlığı Araştırması sonuçları
22 Mayıs Dünya Obezite Günü’nde, Reis Gıda’nın, Kasım 2015-Nisan 2016 tarihleri arasında Nielsen Türkiye’ye yaptırdığı “Beslenme ve Kuru Gıda Tüketim Alışkanlıkları & Marka Sağlığı Araştırması” sonuçları açıklandı. Araştırma, hanesinde alışveriş kararından ve yemek yapmaktan tamamen veya kısmen sorumlu 20-65 yaş arası 1024 kadınla gerçekleştirilmiştir. Yaş, SES il dağılımları Türkiye temsili olarak dağıtılmış olup Devlet Planlama Teşkilatı ve TÜİK’in belirlemiş olduğu Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırması Düzey 1 illerinde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Erzurum, Gaziantep, Kayseri, Van, Samsun, Edirne, Trabzon) gerçekleştirilmiştir.
Görüşülen kadınlara, obeziteyi nasıl tanımladıkları sorulduğunda, %59’u obezitenin bir hastalık olduğunu, %45’i sağlık problemi, %41’i kilo problemi olduğunu belirtmiştir. Obeziteye neden olan faktörler arasında, ilk sırada %65’le hareketsizlik/spor yapmamak ifade edilirken, bunu %62’le yağlı gıdalar ve %57’le fast-food tüketmek takip etmiştir. Kendini kilolu gören kadınların %37’si kilo vermeye çalıştığını söylemiştir. Kilo vermeye çalışan kadınların, en çok kullandıkları yöntem porsiyonları küçültmek olmaktadır. Metropolde yaşayan kadınlar, kilo vermek için daha çok bakliyat ürünleri tükettiğini açıklamaktadır. Araştırmaya katılan kadınların %65, ‘Ev Yemeği Sofrada, Hesap Ortada’ kampanyası beğendiğini ifade etmiştir. Kadınların neredeyse tamamı; evde yapılan yemeğin daha sağlıklı (%98), daha ekonomik (%96) ve daha lezzetli (%94) bulunmaktadır. Bununla birlikte her 10 kadından 7’si, evde yapılan yemeği daha zahmetli bulduğunu belirtmektedir.
Reis’ten ‘Geleceğe Destek için Toplumsal Sorumluluk’ projeleri artarak devam ediyor
“Bir işadamının en önemli gönül rahatlığı, sosyal sorumluluk projeleridir” diyerek duygularını dile getiren Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, şunları söyledi:
“Reis Gıda firması ayakta olduğu sürece, Türkiye’nin sağlıklı beslenmesi konusunda elimizden geleni yapacağız. Obezite ile mücadelemizi, sonuna kadar yürüteceğiz. Bu mücadelede, üniversitelerle, sivil toplum kuruluşlarıyla ortak projeler yürütmekteyiz. İşadamları olarak bizler, toplumsal olaylar karşısında üzülmenin ötesinde, daha fazla bir şeyler yapabilmenin gayreti içinde olmalıyız. Reis Gıda’nın kuruluş DNA’sında, sosyal sorumluluk projeleri olduğundan, topluma maddi ve manevi katkı sağlamayı aralıksız sürdürüyoruz. Bir işadamının en önemli gönül rahatlığının, sosyal sorumluluk projeleri olduğunu düşünüyorum. Toplumsal projelere katkı sağlayarak, ülkeme olan vefa borcumu ödemenin ve ihtiyaç sahiplerine yalnız olmadıklarını hissettirmenin mutluluğunu yaşıyorum” diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder