HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
“Önemli olan ne çizdiğin değil, hayalin” diyen Tasarım Yarışması down sendromlu bireylerin duygusal dünyalarının zenginliğini gözler önüne serdi…
Ulusal Down Sendromu Derneği ve DOGO işbirliği,
Yaratıcı Tasarımlar Ödülleri sahiplerini bulacak
Ulusal Down Sendromu Derneği ile tasarım ürünler markası DOGO’nun ortaklaşa gerçekleştirdiği Tasarım Yarışması sonuçlandı. Türkiye’nin her yerinden down sendromlu çocuk ve gençlerin katılımına açık olan yarışmada 70 birbirinden yaratıcı tasarım yarıştı. Dernek Yönetim Kurulu ve DOGO tasarım ekibinden kurulu jüri üç farklı yaş grubunda değerlendirme gerçekleştirdi.
12-16 yaş grubunda birinci Eyüp Tuğsat (12), ikinci Berfin Aşık (16), üçüncü Eren Yılmaz (13); 17-19 yaş grubunda birinci Gizce Güzey (17), ikinci Korhan Korkmaz (19), üçüncü Yusuf Yüney (17) , 20+ yaş grubunda Fatih Doğu Cem Ebil (24), ikinci Tuğçe İlhan (23), üçüncü Didem Akkaya (28) oldu.
Ödüller 17 Mart tarihinde verilecek
Her yaş grubunda ilk üçe giren tasarımlar DOGO tarafından ayakkabı olarak üretilip, 21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü’nden önce, 17 Mart Perşembe günü DOGO’nun İzmir merkez ofisinde, saat 12:00’da yapılacak küçük bir seremoniyle tasarım sahiplerine hediye edilecek. Ayrıca bu tasarımlar, ayakkabı, tişört ve çantaya uyarlanarak bir yıl boyunca Ulusal Down Sendromu Derneği’ne gelir sağlamak amacıyla DOGO mağazalarında satışa sunulacak.
DOGO’nun kurucusu Gökhan Peksari “Ulusal Down Sendromu Derneği down sendromu hakkında kamuoyunda farkındalık yaratmak üzere önemli çalışmalar yapıyor. Sıradışı işlere imza atanların yaptıkları çalışmaları sundukları bir etkinlikte kendilerini daha yakından tanıma fırsatı bulduk ve çok etkilendik. Özellikle down sendromlu bireylerin duygusal dünyalarının zenginliği tasarım odaklı bizleri çok heyecanlandırdı ve down sendromlu bireylerin neyi yapamadığını değil, neyi daha iyi yaptığını kamuoyuna anlatmaya aracı olabileceğimizi düşünerek bu yarışmayı kurguladık. Gelen çalışmaların her biri çok kıymetli, ama elbette bir seçim yapmamız gerekti.
Dereceye giren çalışmaları Nisan başında DOGO mağazalarında satışa sunarak dernek yararına gelir yaratacak olmak projenin ikinci aşaması. Bu projenin devamlılığının olmasını önemsiyor ve yarışmayı geleneksel hale getirmeyi planlıyoruz.” dedi.
UDSD Yönetim Başkan Yardımcısı Hatice Ayan yarışmayla ilgili olarak “Tasarımlarımıza +1 değer katıyoruz projesinde down sendromlu bireylerin güzel sanatlara yatkın olduğunu biliyoruz. Tasarımların her birinde hayal dünyalarına yolculuk ettik. Hayal güçlerinin ve duygularının ne kadar zengin olduğunu kullandıkları renklerde gördük. Kullanılan şekiller ve renklerin dili; gençlerimizin iç dünyalarını, düşünme biçimlerini ve yakın çevreleriyle olan ilişkilerini anlatan resimler vardı. Seçilen tasarımlar ayakkabı, tişört ve çanta olarak Dogo mağazalarında yer alarak “down sendromu”nun ne olduğunu topluma aktarma ve yeteneklerinin keşfedilmesi adına önemli bir destek olacaktır. Bunun down sendromlu bireylerin toplumdaki saygın yerlerini almalarında büyük bir adım olacağına inanıyoruz. 17 Mart Perşembe günü kazanan gençlerimize kendi tasarımları olan ayakkabıları takdim edilecektir. Bu özel zamanı hayatlarına katan Dogo ailesine Ulusal Down Sendromu Derneği olarak teşekkür ederiz.” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder