HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Türkiye'nin Marka Diyetisyeni Dilara Koçak Gastro TalksKonuğu Oldu
Türkiye Gastronomi Turizmi Derneği'nin düzenlediği GastroTalks programının Ocak ayı konuğu Beslenme ve Diyet Uzmanı Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü Sıfır Atık Sıfır Açlık Proje elçisi Dilara Koçak oldu. Hilton Bosphorus'da düzenlenen programa alanında uzman pek çok kişi katılım sağladılar.
Dilara Koçak: Yerel lezzetlerimizi diğer ülke lezzetleri ile eşleştirmeliyiz. Yerel lezzetlerimizi kıyaslayabileceğimiz ülkelerde tanıtım faaliyetleri içinde olmamız gerekiyor. Kendimizi dışarıya kapatmayalım ama ürünlerimizi de dışarıya pazarlayabilelim. Anadolu’da yetişen sorgül , siyez, karakılçık buğdayımız, çok kıymetli karabuğdayımız var. Eğer Peru kinoasını tüm dünyaya pazarlayabiliyorsa, bizimde en az kinoa kadar sağlıklı olan tohumlarımızı baklagillerimizi sağlık faydası yönünden de anlatıp bu ürünlerimizi dışarıya pazarlamamız gerekiyor. Dünyada ki küresel değişmeler iklim krizi bizi bitkisel temelli beslenmeye itiyor. 5 saniye de bir çocuk açlıktan ölürken yine 5 saniyede 300 ton yiyecek çöpe atılıyor. Gıda israfının önüne geçmeliyiiz.
Gastronomi Turizmi Derneği Türk Mutfağını tanıtmak için çok büyük bir çaba sarf ediyor. GTD aktif ve sonuç odaklı çalışıyor. Bu sene Türk Gastronomisi yılı ilan edildi. Kültür ve Turizm Bakanımız sektörden geldiği için çok etkili ve hızlı kararlar alıyor.
İnsanlar bana nasıl kişisel marka olduğumu soruyor. Benim için en önemlisi sürekli bilgiye ve öğrenmeye açık olup değişime ayak uydurmak. Kendi limitlerimizi ne kadar zorlayabildiğimiz de çok önemli. Sınırlarımızı zorlamalı büyük ve geniş perspektifte düşünüp aslında neler yapabileceğimizi görmeliyiz. En azından denemekten vazgeçmemeliyiz, ancak bu sayede başarıya ulaşabiliriz.
Gürkan Boztepe: Gastronomik Marka Kentler yaratmaya çalışıyoruz. Artık herkes bunun farkına varmaya başladı. Özellikle belediyeler bu konu ile çalışmalar yapmaya başladı. Artık Türk Gastronomisini hak ettiği noktaya taşımamız gerekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder