HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Turquality İş Modeli ile stratejik yol haritası hazırlanıyor
Türkiye’nin devlet destekli ilk marka programı olan Turquality, bir teşvik programı olmanın ötesinde, işletmeler için bir iş ve değer modelini oluşturuyor. Turquality iş modelinde işletmelerin, insan kaynakları, bütçe, marka, satış-pazarlama, bilişim, tedarik zinciri dahil tüm süreçlerinin global standartlarda etkin bir şekilde yönetimi sağlanıyor.
Şirketlerin, Turquality iş modeli sayesinde, stratejik yol haritasını hazırladıklarını kaydeden Progroup Uluslararası Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam, şunları söyledi: “Günümüzün yoğun rekabet ortamında, Turquality iş modelini hayata geçiren şirketler, iş süreçlerini doğru ve güncel verilerle etkin bir şekilde yönetirken, iç pazarın yanı sıra global pazarlarda markalaşma süreçlerine hız katıyorlar. Bilindiği gibi, Turquality’nin karlılığa, verimliliğe, ihracata, marka bilinilirliğine, yeni ürün geliştirmeye, müşteri memnuniyetine dahil birçok artı değeri bulunuyor. Ülkemiz markalarını büyüterek ve potansiyel olanı markalaştırarak ilerlemesine katkı veren Turquality programı, şirketlerin yurtdışında rekabet edebilecek kurumsal yapıya ve değere ulaşmasına rehberlik ediyor” dedi.
Turquality, global standartlarda etkin iş modeli ile yönetildiği anlamına geliyor
Turqualiyt iş modeli ile stratejik yol haritasının hazırlanmasının önemine değinen Progroup Başkanı Dr. Salim Çam, şunları anlattı:
“Turquality programı bir şirketin, insan kaynaklarından finansa, satın almadan pazarlamaya, ar-geden üretime, kaliteden tedarik zincirine kadar uçtan uca tüm birimlerinin global standartlarda etkin bir iş modeli ile yönetildiği anlamına geliyor. Bu iş modelini benimseyen şirketler, sadece iç pazara değil, global pazarlarda da güven veriyorlar. Türk şirketiyle ortak iş planlayan yabancılar, Turquality marka desteği programından yararlanılabileceğini de biliyorlar. Bu yıl, Covid-19 nedeniyle dünya ekonomisinin daraldığı bir yıl oldu ve içinde bulunduğumuz süreçte, Turqualiyt’deki Türk markaları, dünyada ön plana çıkarak, tercih edilenler arasında yer alıyorlar” diye konuştu.
Turquality, ihracatı artıracak algoritmaya sahip
Turquality kapsamında verilen desteklerin ihracatı artıran bir algoritmaya sahip olduğunun altını çizen Progroup Başkanı Dr. Salim Çam, konuşmasına şöyle devam etti:
“Progroup olarak 16 yıldır, Turquality iş modeli ile şirketlerin stratejik kalkınma haritalarını hazırlıyoruz. Hazırladığımız stratejik yol haritasında, iş süreçlerinin etkin yönetilmesinden, kilogram başına ihracatı artırma ve hedef pazarlara açılma gibi birçok başlık yer alıyor. Turquality programı firmalara, stratejik, fonksiyonel ve operasyonel süreçlerin global seviyeye getirilmesi suretiyle, sürdürülebilir bir büyüme ve bir birim başına daha karlı ihracat yapılması imkanı sağlıyor. Özetle, bu iş modelini benimseyen işletmeler, iş süreçlerini etkin yönetiyorlar, farklılaşıyorlar, markalaşmaları hızlanıyor, global rekabete hazırlanıyorlar ve kilogram başına ihracatlarını 3 / 4 kat artırıyorlar” şeklinde konuştu.
Turqualiyt’nin, işletmelere sağladığı değer nedir?
- Mevcut verimlilik artışına katkısı: %17
- Mevcut ihracat artışına katkısı: %15
- Mevcut iç piyasa artışına katkısı: %10
- Mevcut karlılığın artışına katkısı: %14
- Mevcut yeni ürün geliştirmeye katkısı: %12
- Mevcut marka bilinirliğine katkısı: %7
- Müşteri memnuniyet seviyesi: %97
- İsraf ve maliyetleri azaltmaya katkısı: %14
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder