HABER-ARTİN ŞİRİNPINAR
Obezite mücadelesine başlayan ilk firma Reis, 24 Ekim Dünya Obezite Günü’nde yaptığı açıklamasında, obezite artışının devam ettiğine dikkat çekiyor.
Reis, bakliyatın sağlıklı beslenmedeki yeri ile
ailece sofrada buluşmanın önemine dikkat çekiyor
Reis Gıda, ülkemizin obezite mücadelesine başlayan ilk firmasıdır. Reis’in, Nielsen Türkiye ile yaptığı araştırmada, önceki yıllara göre kuru gıda tüketiminde düşüşün gözlendiği, ev kadınlarının geleneksel yemeklerin bazılarını yapmayı bilmediği gibi sonuçlar ortaya çıktı. Obezitenin, özellikle çocuklarda ciddi bir risk oluşturmaya başladığı bulgusuna ulaşıldı. Bugün gelinen noktada ülkemizde; aşırı kilolu veya obez olma durumu yaklaşık erkeklerde %25, kadınlarda %41, çocuklarda %20 seviyesine tırmandı.
7 yıl önce obezite ile mücadele kararı alan Reis, 24 Ekim Dünya Obezite Günü nedeniyle yaptığı açıklamasında, son yıllardaki obezite artışının endişe verici olduğunu açıkladı. Nitekim Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tahminlerine göre, 1 milyar 900 milyon insan aşırı kiloludur ve bunların üçte birinin obez olduğu ifade edilmektedir. Uzmanlar, obezite yüzünden dünyada her yıl en az 2,8 milyon kişinin hayatını kaybettiğini açıklamaktadır. Obezite; Tip 2 diyabet, koroner arter hastalığı, hiperlipidemi, hipertansiyon, metabolik sendrom gibi birçok hastalığa neden olmaktadır. Çocuklar ve yetişkinler obezite hastalığına; aşırı ve yanlış beslenme alışkanlığı ile fiziksel aktivite yetersizliği nedeniyle yakalanmaktadır.
Reis, 7 yıldır obezite ile mücadele ediyor
Reis, 7 yıldır katıldığı her platformda “obezite” ile mücadele ediyor. 2009 yılında başlattığı, “Abur Cubur Olacağı Budur” ile başlayan “Obezite Önlenebilir” kampanyası, “Abur Cubura Karnımız Tok” ile devam etti. 2015 yılında başlatılan “Ev Yemeği Sofrada Hesap Ortada” kampanyası büyük beğeni topladı ve devam ediyor. 2016 yılında Nielsen araştırma verilerine göre; “Reis pirinç ve bakliyat kategorisinde, en güvenilen lezzet, en çok tercih ve tavsiye edilen marka” verisine ulaşıldı ve 2016 yılı için ‘Reis olsun, afiyet olsun’ kampanya sloganı oldu. ‘Reis olsun, afiyet olsun’ denilerek; hem bakliyatın sağlıklı beslenmedeki rolüne, hem ailece sofrada buluşmanın önemine dikkat çekiliyor.
Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, şunları söyledi: “Reis ailesi olarak, ülkemizin sağlıklı ve dengeli beslenmesi konusunda daha fazla bilinç oluşması için elimizden geleni yapıyoruz. Obezite mücadelesine başlayan ilk firma olarak, bu mücadelemizi sonuna kadar sürdüreceğiz. Bu konuda, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla ortak projeler yürütmekteyiz” dedi.
Ülkemizde, 4 kadından 1’i, kendisini kilolu olarak görüyor
Reis Gıda tarafından; Nielsen Türkiye araştırma şirketine, Devlet Planlama Teşkilatı ve TÜİK’in belirlemiş olduğu düzey1’i kapsayan 12 ilde, yemek yapmaktan sorumlu 20-65 yaş arası 1024 kadın tüketicinin katılımıyla 2015 yılında “Beslenme ve Kuru Gıda Tüketim Alışkanlıkları & Marka Sağlığı Araştırması” yaptırıldı. 2015 yılı sonunda tamamlanan araştırma sırasında görüşülen kadınlara, obeziteyi nasıl tanımladıkları soruldu. Kadınların %59’u obezitenin bir hastalık olduğunu, %45’i sağlık problemi, %41’i kilo problemi olduğunu açıkladı. Araştırmada, obeziteye neden olan faktörler arasında, ilk sırada %65’le hareketsizlik/spor yapmamak olduğu ifade edilirken, bunu %62’le yağlı gıdalar ve %57’le fast-food tüketmek takip etti. Ülkemizde, her 4 kadından 1’i (%26), kendisini kilolu olarak tanımlıyor. Her 3 kadından 1’i (%37), kilo vermeye çalıştığını belirtiyor. Kilo vermeye çalışan kadınların en çok kullandıkları yöntem, porsiyonlarını küçültmek oldu. Metropolde yaşayan kadınlar, kilo vermek için daha fazla kuru bakliyat ürünleri yemeğini tükettiğini açıkladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder