31 Mayıs 2015 Pazar

Dünyadaki 10 veri bilimciden biri Türkiye'ye geldi...

HABER MERKEZİ-ARTİN ŞİRİNPINAR





Dünyadaki 10 veri bilimciden biri Türkiye'ye geldi

Büyük veri analitiği, veri yönetimi alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden olan Teradata'nın Veri Bilimi Takımı Direktörü Dr. Frank Säuberlich, smartcon Big Data Big Ideas Konferansı'nda büyük veriye duyulan korkunun yersiz olduğunu söyledi ve büyük veriye küçük adımlarla başlayarak ilerlemenin başarıyı getirdiğinin altını çizdi.


Bugünün ve geleceğin en büyük iş trendlerinden biri olan "büyük veri" yatırımlarının yön bulduğu smartcon Big Data Big Ideas etkinliği, bu alanda dünyanın önde gelen fikir liderlerini, stratejistleri ve veri bilimcilerini Türk iş dünyası ile 26-27 Mayıs 2015 tarihleri arasında İstanbul Zorlu Center PSM'de buluşturdu. Platin sponsorluğunu Teradata Türkiye'nin üstlendiği etkinlik, dünyadaki 10 veri bilimciden biri olan Teradata'nın Veri Bilimi Takımı Direktörü Dr. Frank Säuberlich'i ağırladı. Kariyeri boyunca derin analizlerle müşteriyi tanıma ve müşteri tarafındaki satın alma talebini artırma projelerinde çalışmış olan Dr. Säuberlich'in; veri analizi sayesinde başarısı yüzde 50'nin üzerinde artırılmış onlarca küresel proje deneyimi bulunuyor.

26 Mayıs'ta bir konuşma yapan Dr. Säuberlich, Türk iş dünyasına seslenerek "Büyük veriyi gözünüzde büyütmeyin; büyük veri analizine küçük adımlarla başlayın ve sadece sorun yaşadığınız iş birimlerine yönelik verileri bütünleştirerek analiz edin." çağrısında bulundu.

Günümüzde şirketlerin adeta veriye boğulduğunu; çok çeşitli kaynaklardan farklı formatlarda yapısal ve yapısal olmayan hatta etkileşimli verilerin geldiğini ifade eden Dr. Säuberlich, bununla nasıl başa çıkılacağını öğrenenlerin önemli bir stratejik rekabet avantajı elde edeceğini hatırlattı. 90'lı yılların başında internetin gelişimiyle  .com ekonomisinin başladığını bugün ise veri ekonomisi dönemini yaşadığımızı söyleyen Dr. Säuberlich, veriyi merkeze alan şirketlerin kazançlı olacağını vurguladı. "Veri açısından  zengin hale gelen şirketlerin içe bakış yeteneğinin biraz daha güçlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Şirketler işe nereden, nasıl başlayacaklarını, nereye bakacaklarını bilmiyor. Şirketlerin büyük veriye başlamak için bir veri saklama platformu, veri keşif platformu ve veriyi faaliyete geçirecek bir platforma gereksinimleri var." diyen Dr. Säuberlich, bu bütünleştirilmiş veri mimarisi ile büyük işler başarılabileceğinin altını çizdi.

Konuşmasında telekom, üretim ve finans sektörlerinden örnekler vererek  yeni nesil analitik yöntemleriyle büyük veri analiz yöntemlerini paylaşan Dr. Säuberlich, şirketlere şu mesajı verdi: "Büyük veriden değer elde etmek için milyonlarca dolar yatırım yapmaya, verinin birikmesini beklemeye gerek yok. Şirketinizdeki somut bir iş problemini çözmek, başlangıç adımınızı atmak için yeterlidir. Dolayısıyla aylar hatta yıl boyunca süren analitikler yerine birkaç hafta veya ayda etkili sonuçlar alacağınız parçadan bütüne gitme yaklaşımı ile hareket edin."

Akıllı dünya, akıllı veriler üzerinde dönüyor
Smartcon Big Data, Big Ideas etkinliğinin Platin Sponsoru olan Teradata Türkiye'nin Ülke Müdürü Gamze Aydın ise; dünyada hızlı bir dijital dönüşümün yaşandığının altını çizerek her şeyin akıllı hale geldiği bir dünyanın arkasında akıllıca kullanılan veri olduğuna dikkat çekti.
Aydın "Bugün ve gelecekte şirketlerin en büyük rekabet avantajı, büyük veri vizyonları olacak. Müşteri odaklı çalışan bütün şirketler hatta devlet kurumları bile tercih edilir olmak için verisini işleyip analiz ederek yeni iş ve hizmet modelleri geliştirmek zorunda. IDC 2014 raporuna göre dünyada işlenen verinin büyüklüğü 4,4 ZB civarı. Yine bu rapora göre büyük veri hizmet pazarının 2017 yılına kadar her yıl  yüzde 27 büyüyeceği, böylelikle 32 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor . Ülkemizde de veri işleme, veri analitiği ve büyük veri uygulamaları yeni yeni büyük kuruluşların gündemine girmeye başladı.  Nitekim sadece bu alana yönelik olarak gerçekleştirilecek olan Smartcon'un Big Data, Big Ideas etkinliği de ülkemizde bu alana yönelik bilgi, deneyim ve yeni proje gerekliliğinin altını çiziyor." açıklamasını yaptı


Teradata hakkında
Teradata dünyada 'veri' denince akla gelen ilk şirket olma özelliğine sahip. 30 yıldır veri ambarı, veri işleme, veri analitiği ve son yıllarda da büyük veri alanında uzman olan Teradata, bu alanda Walmart, eBay, Apple, AT&T, Coca-Cola, Dell, Intel, Lufthansa, DHL ve Maersk gibi bin 500'e yakın büyük şirkete hizmet veriyor. Teradata'nın büyük veri analitik çözümleri, entegre pazarlama uygulamaları ve servislerinden oluşan çözüm yelpazesi, organizasyonların veri ile sürdürülebilir rekabet avantajı oluşturmalarına yardım eder. Daha fazla bilgi için www.teradata.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder